آرنولد شوارتزنگر می‌گوید نباید تمرینات کسی را «تقلید» کنید، درباره چگونگی رفع «نقاط ضعیف» در تناسب اندام صحبت می‌کند.

آرنولد شوارتزنگراو همیشه عشق خود را به وزنه برداری نشان می دهد، حتی زمانی که از باشگاه دور است. شوارتزنگر در مصاحبه اخیر با Jocko Willink در مورد اسرار وزنه برداری صحبت کرد و در مورد چگونگی بهبود نقاط ضعف در تمرین صحبت کرد.

آرنولد شوارتزنگر با کسب هفت عنوان مستر المپیا، بدون شک یکی از بهترین هایی است که تا به حال این کار را انجام داده است. اشتیاق او به ورزش و بدنسازی پس از بازنشستگی او را دنبال کرد، جایی که او حتی در سن 76 سالگی به ورزش معتاد می ماند. با تعهد او به فعال ماندن و چندین دهه تجربه در صحنه رقابت و خارج از آن، توصیه شوارتزنگر به طور گسترده در سراسر جامعه تناسب اندام مورد احترام است.

آرنولد شوارتزنگر می‌گوید تمرینات را تقلید نکنید، اسرار وزنه‌برداری و نحوه بهبود ضعف‌های تمرینی را به اشتراک می‌گذارد.

فداکاری شوارتزنگر برای سلامتی و تندرستی او را الهام بخشید تا به همه افراد دسترسی پیدا کند و حقایق مبتنی بر علم را در اختیار آنها بگذارد به این امید که به آنها کمک کند به زندگی طولانی تر و رضایت بخشی دست یابند. او اغلب نکات تمرینی آزمایش شده و واقعی خود را برای ایجاد انگیزه در دیگران برای تحرک به اشتراک می گذارد و معتقد است که ورزش بهترین دارو است.

شوارتزنگر در مصاحبه اخیر با Jocko Willink اسرار وزنه برداری خود را فاش کرد و در عین حال بر اهمیت تمرکز بر نیازهای بدن تأکید کرد.

تناسب اندام شدن، سریعتر

تناسب اندام خود را سطح کنید: به انجمن قدرتمند ما در خبرنامه Fitness Volt بپیوندید. الهام‌بخش روزانه، تمرین‌های حرفه‌ای، نکات تغذیه، جدیدترین ورزش‌های قدرتی و حمایتی که برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید، دریافت کنید. اشتراک رایگان!

لطفا صبر کنید…

اصلاً نمی‌توانید از کسی تقلید کنید، این یک اشتباه بزرگ است، زیرا باید بدانید که ذهنتان چگونه کار می‌کند، باید بدانید که بدنتان چگونه کار می‌کند.

شوارتزنگر می گوید: “این اشتباه است که دقیقاً تمرینات فرانک زین یا فرانکو کلمبو را کپی کنیم. فرانکو فقط 10 ست ران انجام داد زیرا ران های او خیلی سریع بزرگ شدند.”

من این ران‌های بلند را داشتم و باید کارهای بیشتری انجام می‌دادم.

شوارتزنگر توضیح می دهد که اگرچه او می تواند تمرین خاصی مانند پرس نیمکتی را پیشنهاد دهد، اما تعداد تکرارها و ست ها بر اساس نقاط قوت و ضعف فردی هر فرد متفاوت است.

بنابراین ایده این است که به کسی بگوییم برای نیمکت پرس چه می‌کنی، این کاری است که برای سینه انجام می‌دهی، این همان کاری است که برای پشت انجام می‌دهی، و اینها ایده‌هایی هستند، و گفتن این تمرین به زیر شکم ضربه می‌زند. ، این تمرین ضربه می زند به لات های بالایی، این تمرین به وسط پشت ضربه می زند وقتی که به سمت عقب پارو می زنید، وسط می شود.

اینگونه است که با انجام تمرین‌های صبح بخیر با هالتر پشت گردن و تمام این تمرین‌های دیگر کمر خود را رشد می‌دهید – می‌توانید به این افراد ایده بدهید، اما سپس چند ست، چند تکرار برای هر یک از آنها انجام دهید. آنها باید بفهمند زیرا هرکسی نقاط ضعفی دارد و نقاط ضعف هرکسی متفاوت است.

شوارتزنگر در مورد ضعف‌های بدنی‌اش تاکید کرد که ناحیه‌های مشکل‌دار او همیشه عضلات سه سر و ران‌های او بوده‌اند.

برای فرانکو گرفتن عضله سه سر بازو یا ران‌های طولانی‌تر مشکل بود و او کوتاه‌قد بود و به عضلات دوسر بازوی بلندتری نیاز داشت.

هرکسی نقاط ضعف خود را دارد، بنابراین باید تمریناتی را برای قسمت داخلی ران انجام دهید تا از نظر بصری نه خمیده بلکه صاف تر به نظر برسد.

شوارتزنگر می‌گوید که حتی اگر پیشنهادات ورزشی را ارائه دهد، بهترین برنامه‌های تمرینی برای فرد طراحی می‌شود.

هر موردی متفاوت است: «شما یک ایده دارید، به افراد ایده می‌دهید که چگونه برای هر ناحیه از بدن تمرین کنند، اما سپس باید به آنها اجازه دهید این کار را انجام دهند، سپس به آنها پیشنهاد می‌دهید. از مجموعه‌ها، اما آن‌ها باید خودشان آن را بفهمند.»

شوارتزنگر پیشنهاد می‌کند در حین ورزش آزمایش کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای بدن شما بهتر است.

“به همین دلیل است که باید با بدن خود آزمایش کنید. باید برخی از روزها با انگشتان نوک پا، بسیار نزدیک به هم، دورتر از هم، حرکت کنید و اسکات انجام دهید و 20 ست 20 تکراری انجام دهید، و سپس روز بعد متوجه خواهید شد که کجاست. درد می کند.”

تقریباً شبیه لئوناردو داوینچی است که در حال کالبد شکافی و ورود به جزئیات جزئی است و به نوعی یک تکنسین آزمایشگاهی است و به جای کپی کردن فقط سعی در کشف بدن شما دارد.

آرنولد شوارتزنگر تنها متعصب به تناسب اندام نیست که معتقد است موفقیت در ورزش از یک برنامه طراحی شده ناشی می شود. استن اوردینگ، مربی و متخصص تغذیه تاکید کرد که هر فرد باید سیستمی را ارائه دهد که مناسب او و تیپ بدنی او باشد.

این واقعا به فرد بستگی دارد. استن اوردینگ گفت: “بعضی از افراد می توانند حجم بیشتری از آن را تحمل کنند، و این بستگی به میزان تجربه شما در بلند کردن وزنه ها و میزان نیرویی که در هر ست وارد می کنید دارد.”

به طور خلاصه، آرنولد شوارتزنگر می تواند پایه و اساس عضله سازی بیشتر یا ایجاد یک تمرین عالی را ایجاد کند، اما در نهایت، این به نوع بدن هر فرد بستگی دارد. مهمتر از همه، شوارتزنگر تاکید می کند که از تمرینات دیگران تقلید نکنید زیرا باید محدودیت های بدن خود را یاد بگیرید.

مربوط: آرنولد شوارتزنگر فاش می‌کند که چرا فرهای واعظی برای عضلات دوسر بزرگ‌تر از فرهای دمبلی «مؤثرتر» هستند.


منبع: https://fitnessvolt.com/arnold-schwarzenegger-how-to-fix-weak-points/