خرید لپ تاپ مناسب برای رشته معماری

این لپ تاپ که ارزانترین لیست است ، در بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون عملکرد نقص ندارد. قدرت این لپتاپها به حدی است که قابلیت اجرای سنگینترین برنامههای کامپیوتری را دارند. در این مقاله سعی داشتیم تا به نیاز گیمرهایی که تا حدی نگران جیب خود هستند توجه کنیم. در کنار این پردازنده، ما کارت گرافیک چهار گیگابایتی Geforce RTX 3050Ti GDDR6 را داریم که از کارتهای قدرتمند محسوب میشود. بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 25 میلیون با 8 گیگابایت حافظه رم و اس اس دی 512 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار میگیرد تا نیاز افرادی که خواهان سرعت بالاتری هستند، برطرف شود. همانطور که پیشتر گفتیم، تواناییهاینیترو ۵به اجرای بازیهای کامپیوتری محدود نیست و میتوانید برای هر نوع کاربری مثل تدوین ویدئو، برنامهنویسی و دیگر محاسبات سنگین روی آن حساب کنید. کارهای گرافیکی سنگین و برنامه هایی که برای اجرا نیاز به پردازش پیچیده دارند نیز با این لپ تاپ ها قابل اجرا هستند. در لپ تاپ های این رده از قیمت همگی رم DDR4 هستند یعنی اگر شما از لپ تاپ های جدید استفاده کنید رم دستگاه شما DDR4 است مگر این که شما دستگاه استوک را خرید داری کنید که رم این دستگاه ها DDR3 است و DDR5 نیز در آینده وارد بازار خواهد شد.

سری ROG ایسوس در واقع لپ تاپ های تخصصی هستند که سخت افزار قوی تری نسبت به بقیه دارند و به طبع قیمتشون هم بالاتره. در این لپ تاپ از پردازنده متوسط Ryzen 5 شده و جز سری پردازندههای متوسط میباشد. این کار را به لطف استفاده از پردازندههای جدید Ryzen 4000 AMD و پردازنده گرافیکی RTX 2060 انویدیا انجام میدهد، که وقتی با رم و صفحهنمایش 14 اینچی با کیفیت 120 هرتز همکاری میکند، نتایج بازیهای فوقالعادهای را به همراه دارد. دل طیف گستردهای از محصولات دیجیتال را تولید میکند که از مهمترین آنها میتوان به مینی کامپیوترهای این برند اشاره کرد. لپ تاپهایی که درایو ذخیره سازی آنها ترکیبی از هارد دیسک و ssd است دارای ایدهآلترین هارد دیسک هستند. پر زرق و برق بودن یک لپ تاپ گیمینگ به معنای بهترین بودن آن نیست، بلکه لپ تاپهای باریکتر و خارقالعادهای نیز وجود دارند که به راحتی میتوانند در یک کوله پشتی جای گرفته و درعین حال نیازهای اساسی یک گیمر را پاسخ دهند!

همچنین برخی از سایت ها برای خرید لپ تاپ یا مشاوره های مختلف به شما مشاوره می دهند که هزینه های بسیار بالایی دارند اما ساپاگپ اینجاست تا این کار را به صورت کاملا رایگان برای شما انجام دهد و بهترین ها را لپ تاپ، سیستم های کامپیوتری و لپ تاپ خریداری و انتخاب کنید. اما از حافظه ی کَش 8 مگابایتی بهره میبرد. از آنجایی که پردازندههای قوی در آنها به کار برده شده است و سیستم خنک کننده آنها هم مصرف باتری را زیاد میکند بنابراین به باتریهای با دوام بالاتر نیاز دارند. اچ پی (HP) یا همان هیولت پاکارد (Hewlett-Packard) نام یک شرکت چند ملیتی فناوری اطلاعات است که در سال ۱۹۳۹ توسط بیل هیولت و دیوی پاکارد در شهر پالوآلتو کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد. این لپتاپ برای ذخیره سازی فقط از یک ssd 256 گیگابایتی استفاده میکند.

چنانچه حافظهی ذخیرهسازی ۲۵۶ گیگابایت برایتان کافی باشد، حتی تا ۴۰ میلیون تومان نیز توصیه نمیکنیم که بهسراغ لپتاپ دیگری غیر از مکبوک پرو M1 با حافظهی ۲۵۶ گیگابایتی بروید؛ درغیراینصورت میتوانید با پرداخت مبلغ حدود ۳۶ میلیون تومان، مدل ۵۱۲ گیگابایتی مکبوک پرو M1 را خریداری کنید. لپ تاپ ایسوس M16 به دلیل صفحه نمایش، کارت گرافیک و پردازنده قدرتمندی که دارد به یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ مناسب کار های گرافیکی هم بدل شده است. بنابراین باید لپ تاپ انتخابی یک نمایشگر مناسب داشته باشد که به خوبی جزئیات و رنگها را با کیفیت عالی نشان دهد تا بتوانید از بازی لذت ببرید. در نظر داشته باشید که اگر بودجه را کمی از ۱۰ میلیون تومان بیشتر کنید، میتوانید مدلهایی از اسپایر A315 را با پردازندههای نسل دهم Core i7 تهیه کنید که لپتاپهایی همهفنحریف و بهصرفه هستند. با راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ میتوانید در خصوص انتخاب و خرید لپ تاپ هوشمندانهتر عمل کنید و لپ تاپی متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

البته در برخی بازیهای سنگین، برای آنکه فریم ریت ثابتی بگیرید باید کمی تنظیمات را پایین بیاورید ولی برای مثال این لپ تاپ با پیکربندی RTX 3070 میتواند بیشتر بازیها را با فریم ریت ثابت 60 اجرا کند. با اینکه برند لنوو تنها چند سال است که وارد بازار شدهاست اما توانسته در صنعت بازی برای خود اسم و رسم پیدا کند. این لپ تاپ از لحاظ پردازنده ی گرافیکی و رم با لپ تاپ MSi که در بالا معرفی کرده ایم برابر است. لپ تاپ پیشنهادی که ما برایتان در نظر گرفته ایم بازهم مدلی دیگری از سری لیجن لنوو با نام Legion S7-A است که علاوه بر گرافیکی که پیشتر در این مورد بیان شد، از نسل پنجم پردازنده ی سری H رایزن 7 را هم وام گرفته است.

این لپ تاپ از یک پردازنده Core i5 نسل ۱۱ که ۸ مگابایت کش دارد، رم ۸GB DDR4 3200MHz، حافظه سرعت بالای ۵۱۲GB PCIe و یک گرافیک نسل جدید ۲GB MX450 GDDR6 بهره میبرد. با این حال اجرای برخی از بازیهای بزرگ نسل جدید ممکن است در تنظیمات گرافیکی پایینتر صورت گیرد. نمونههای مختلف OMEN معمولا از بهترین مدلهای Core i7 و برترین پردازندههای گرافیکی انویدیا استفاده میکنند و امکانات جالبی مثل بلندگوهای ساخت شرکت Bang & Olufsen و نمایشگرهای خیرهکننده با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه میدهند. کارتگرافیک به کار رفته در این لپتاپ از نسل 3000 انویدیا بوده که عملکرد بسیار مناسبی دارد. G-Sync تکنولوژی اختصاصی انویدیا برای جل مشکل تفاوت نرخ تازه سازی تصاویر بر روی نمایشگر و کارت گرافیک است. البته مدلهای دیگری از این لپتاپ هم در بازار دیده میشوند که صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارند.

بدون یک صفحه نمایش عالی هیچ لذتی از بازی خود نخواهید برد. ضخامت این لپ تاپ تنها 0.8 اینچ است و شما میتوانید بدون دردسر آن را در یک کولهپشتی همراه خود حمل کنید. انتخاب پردازنده یا CPU: هنگام خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ، اگر در انتخاب بین CPU آخرین مدل و GPU آخرین مدل شک داشتید، GPU یا همان کارت گرافیکی را انتخاب کنید و به جای اینکه هزینه زیادی را صرف خرید پردازنده Core i7 کنید، یک پردازنده Core i5 را با هزینه کمتر بخرید و باقیمانده پول را برای خرید یک GPU قویتر استفاده کنید. از آنجایی که این CPU از پردازندههای نسل 11 ساخته شده است، با نسخههای Core i5 دیگر فرق دارد. از مهمترین اقلام تولیدی این شرکت میتوان به نوتبوک، سرور، سیستمهای بربون (Barebone)، کامپیوترهای چندمنظوره صنعتی، وسایل الکترونیکی پزشکی، لوازم خانگی، CPU و وسایل ارتباطی اشاره کرد. از مهمترین محصولات تولیدی این شرکت میتوان به رومیزی، نوت بوک، لوازم جانبی، PC و کنسول بازی اشاره کرد. از مهمترین مزیتهای لپ تاپ الین ور مدل Area-51m میتوان به شاسی زیبا، صفحه کلید عالی، قدرتمند بودن و قابلیت ارتقا اشاره کرد.

لپ تاپ Lenovo Legion Y740، لپ تاپی ۱۷.۳ اینچی است که دارای محدودهی چیپهای گرافیکی از Nvidia GeForce RTX 2060 الی ۲۰۸۰ میباشد و با توجه به قیمتش، جزء رقبای اصلی در صنعت لپ تاپهای گیمینگ است. لپتاپ Lenovo Ideapad 3 یکی از بهترین سیستمهایی است که میتوانید روی آن حساب ویژه باز کنید. برای مثال بهترین لپ تاپ گیمینگ سال 2019 از رزولوشن full HD به جای 4K استفاده کرده است اما کیفیت بالای GPU و CPU آن باعث شده که این معیار کمرنگتر باشد چرا که کار با لپ تاپ 4K که از سرعت پایین و سخت افزار ناکافی برخوردار است یک گیمر را راضی نگه نخواهد داشت. گرافیک اختصاصی بالا: مهمترین عنصر یک لپ تاپ گیمینگ CPU آن است. لازم به ذکر است انرژی مورد نیاز این دستگاه از طریق یک باتری هشت سلولی لیتیوم یونی با ظرفیت 75 واتساعت تامین میشود. لپ تاپ گیمینگ قدرتمند MSI به شما امکان نصب آخرین بازیها با بالاترین کیفیت را میدهد. البته این پیروزی زمانی رخ میدهد که لپ تاپهای گیمینگ با پردازنده رایزن از مدلهای مشابه با پردازنده اینتل ارزانتر هستند.

این بخش میتواند راهنمای بسیار خوبی برای شما عزیزان باشد تا بتوانید در نهایت خرید خوبی داشته باشید. در این مطلب قرار است راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. این به شما بستگی دارد که کدام لپ تاپ را می خواهید. این لپ تاپ آنقدر سبک و ظریف است که به راحتی داخل کوله پشتی شما جای میگیرد و میتوانید آن را با خود به محل کار یا جلسات حمل کنید. لپ تاپ اخیراً افزایش قیمت خیلی زیادی داشته و با این رنج قیمت مدلی با کارت گرافیک 2 که برای گیمینگ مناسب باشه نمیشه خریداری کرد. لپتاپ Surface Laptop Go Core i5 یکی از جذابترین و کاربردیترین سیستمهایی است که میتوانید از آن نهایت استفاده را بکنید. همانطور که می دانید مشاوره خرید لپ تاپ یکی از مهم ترین قسمت های خرید است و باید بسیار بسیار به آن توجه کنید.

بدنهی این لپ تاپ از جنس آلومینیوم براق-مات است و دارای یک لوگوی طلایی رنگ است که ظاهری زیبا و لوکس به لپ تاپ میدهد. لپ تاپهای بالای یک میلیون رنگ میتوانند گزینه مناسبی باشند؛ اما اگر میخواهید بازیهای خیلی سنگین را اجرا کنید بهتر است که به فکر خرید نمایشگرهای بالای 16 میلیون رنگ باشید. تا در اسرع وقت بهترین راهنمایی رو در اختیار شما بذاریم و چند گزینه ی خوب رو به شما پیشنهاد بدیم. وزن تقریبا سبک 1.7 گیلوگرم این لپ تاپ نیز آن گزینه مناسب برای داشنجویان یا کارمندی که نیاز به حمل لپ تاپ دارند میکند. این لپ تاپ هم مثل دیگر لپتاپهای لنوو، قدرت پردازشی زیادی را با هزینهای معقول در اختیار شما کاربرانی که به بازی علاقه دارید، قرار می دهد. لپ تاپ گیمینگ Acer میتواند یازی Metro Exodus را در بالاترین تنظیمات، با ردیابی اشعه، با سرعت متوسط ۵۶ فریم در ثانیه اجرا کند و در حالیکه این کار را انجام میدهد، شما میتوانید از کیبورد لوکس ۱٫۷mm آن و پد لمسی دقیق مایکروسافت لذت ببرید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار