پروتئین ها در بدنسازی و نحوه مصرف

یعنی در زمان هایی که بیشترین میزان دریافت را دارید، کراتین و کربوهیدرات به بدن تان خواهد رسید. فیتنس(Fitness)، یعنی زیبایی اندام توام با آمادگی جسمانی. مهم نیست که هدف شما چیست ( عضله سازی و افزایش حجم و یا چربی سوزی و کاهش وزن ) – مجموعه برنامه های ورزشی بدنسازی ما توسط متخصصان برجسته تناسب اندام طراحی شده است و به شما در دستیابی به اهدافتان کمک شایانی می کند. شیر در واقع حاوی دو نوع پروتئین اصلی، 80 درصد کازئین (کند هضم) و 20 درصد پروتئینوی (زود هضم) است. این نوع از پروتیئن با شاخص ارزش بیولوژیکی 100 حاوی تمام اسیدآمینههای ضروری برای ساختن پروتئین است و بهراحتی نیز هضم میشود.

داروخانه 24 کلیه مکمل های ورزشی و بدنسازی را با کیفیت مطلوب و اصلی شرکت تولید کننده و با ضمانت اصل بودن سایت omegagym ارائه می کند. با این کار هم از احساس درد در حین ورزش جلوگیری می کند و هم به شما این امکان را می دهد که عملکرد ورزشی بدن خود را بالا ببرید. نوشیدن آب به اندازهی کافی نه تنها از کمآب شدن بدن جلوگیری میکند، بلکه گرسنگی را هم کاهش میدهد، چون اگر معدهتان خالی باشد، احساس تشنگی را با احساس گرسنگی اشتباه میگیرید و فکر میکنید گرسنه هستید. اگر قیمت محصول خیلی پایین است حتما شک کنید چون قیمت پایین مکمل بدنسازی احتمال تقلبی بودن آن را افزایش خواهد داد. البته به این نکته توجه داشته باشید که وزنه ها نباید خیلی سنگین باشند چون عضلات بسیار حجیم مانع مشت زدن خواهند شد و سرعت شما رو به مراتب کاهش میدهند. نکته حائز اهمیت دراینباره این موضوع این است که، حساسیت به پروتئین وی را نباید با عدم تحمل لاکتوز اشتباه بگیرید. اگر تا کنون ورزش بدنسازی را انجام نداده اید و تجربه کافی در این مورد ندارید می توانید در زمان تمرینات از افراد با تجربه تر کمک های لازم را بگیرید و اگر در مورد نحوه انجام هر حرکتی دچار تردید هستید، حتما از افراد حرفه ای کمک بخواهید.

شما می توانید با مصرف کراتین قبل و بعد از تمرین و ورزش انرژی و نیروی مورد نیاز خود را به دست آورید و عضلات خود را قوی تر کنید. در فیتنس برای قوی کردن ماهیچهها تنها از حرکات کششی استفاده میکنند. ● اگر به ورزش های گروهی علاقه دارید و از تنها تمرین کردن لذت نمی برید، کلاس های گروهی فیتنس می تواند برای شما نشاط آور و هیجان انگیز باشد. مقدار پروتئینی که باید یک ورزشکار مصرف کند با میزان فعالیتی که دارد رابطه مستقیم دارد.به طور مثال یک فردی که ورزش میکند اما تمرینات شدیدی انجام نمی دهد،به ازای هر پوند 1 گرم پروتئین باید مصرف کند. البته کافئین مستقیما عضله سازی نمی کند و این کار را بطور غیر مستقیم انجام می دهد.

این پروتئین در شیر گاو وجود دارد و حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری به خصوص تیروزین و پرولین است. این پروتئین از نخود زرد خرد شده تهیه میشود، فیبر بالایی دارد و به جز یک اسید آمینه ضروری بقیه را دارا است. این ویدیوها دارای یک مربی بوده و دستورالعملهایی را برای راه اندازی تجهیزات یا چگونگی انجام یک تمرین خاص ارائه میکنند. لوازم و تجهیزات باشگاه باید متناسب با مساحت و کاربرد بخشهای مختلف انتخاب شود. از طرف دیگر، پروتئینهای ایزوله بیشتر بخشهای غیر پروتئینی را حذف کردهاند و در نتیجه حاوی 90 درصد پروتئین با میزان کمتری از مواد مغذی غیرپروتئینی هستند.

اگر به مکمل ها حساسیت دارید و یا به هر دلیلی نمی توانید از آن ها استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که با مواد غذایی داخل خانه، بهترین مکمل برای چربی سوزی را آماده کنید. می توانید از مکمل کراتین در هفته اول روزانه 20 گرم و در هفته دوم روزانه 10 گرم استفاده کنید. یک فنجان سویا 2.3 گرم لوسین دارد. برخی شرکتها برای این که فقدان یک مورد را توجیه کنند، این حرفها را از خودشان (یا از تحقیقاتی که توسط خودشان انجام شده) در میآورند. با این وجود برخی از افراد فرصت یا شرایط مناسب برای این کار را ندارند. وقتی که درب محصول را باز میکنید معمولا اسم خود محصول روی پلمپ آن وجود دارد. وقتی صحبت از کیفیت میشود پروتئین تخممرغ در رده بالایی قرار میگیرد.

شما نمیتوانید یک ماشین را تمام مدت برانید بدون این که واشر آن بترکد یا آسیبی نبیند! بهترین زمان مصرف کراتین از نظر کارشناسان ورزشی حدود یک ساعت و نیم مانده به تمرین ترکیبی با کراتین، کربوهیدرات و ترجیحاً آب میوه یا اسموتی و پروتئین تهیه کرده و میل کنید. فراموش نکنید که مکمل های عضله ساز، اگر بدون برنامه ورزشی اصولی و برنامه غذایی مصرف شود، بی فایده است. همه پروتئین را به عنوان مکمل برای عضله سازی استفاده میکنند اما به این موضوع توجه ندارند که مکمل پروتئین ها هم انواعی دارند. اما باید توجه کنید که در ورزش بوکس یکی از عامل های مهم سرعت است و شما این سه فاکتور را باید با هم داشته باشید و به خاطر قوی شدن در یکی از این عوامل از دیگر عوامل غافل نشوید. کراتین که ترکیبی از سه آمینواسید آرژینین، گلیسین و متیونین است، در اکثر برنامههای حجم جایگاه ویژهای دارد و انرژی مورد نیاز ماهیچهها را تأمین میکند. یک نوع مکمل بسیار رایج به صورت پودر پروتئین است، که میلیون­ها نفر هر روزه از آنها استفاده می­کنند تا دریافت پروتئین کافی در رژیم­های غذایی خود را تضمین نمایند.

فرمولی مشخص که تقریباً ۷۰ درصد آن را پروتئین تشکیل می دهد و باقی این مکمل از لاکتوز و چربی تشکیل شده است. چه شرکتی آن را تولید می­کند: Pro Complex توسط اپتیموم نوتریشن تولید می­شود، که یک نام معتبر در جامعه­ی بدنسازی است. البته برای فعالیت در این رشته ورزشی باید به دنبال یافتن یک باشگاه بدنسازی بانوان تهران یا باشگاه بدنسازی آقایان تهران باشید. مشکلات جنسی در میان مردم زیاد شده و به همین دلیل مکمل تقویت قوای جنسی آقایان را در تلویزیون یا سایتهای مختلف تبلیغ میکنند. پس, میان وعده خوبی برای کسی است که مایل است عضله سازی کند. این پروتئین میتواند برای بدنسازان، علاقهمندان به باشگاه و همچنین افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند یا به سادگی پروتئین در رژیم غذاییشان قرار نمیگیرد، نقش مهمی ایفا کند. برای بدنسازی بدون مکمل خوراکی های حاوی پروتئین بهترین و قوی نقش را در عضله سازی می توانند ایفا کنند.

بتا آلانین اسید آمینهی دیگری است که بهطور طبیعی در بدن تولید میشود و میتواند به عضلات کمک کند که در حین ورزش با خستگی مبارزه کنند. ورزشکاران عموماً نیاز به سوخت و ساز بیشتری دارند تا چربی های اضافه ای که در بدن آن ساخته می شود شکسته و از بین برود و از سوی دیگر به کنترل اشتهای آن نیز کمک کند تا در جهت عضله سازی با موفقیت روبرو شوند. پروتئین تغلیظ شده شیر یا Milk Protein Concentrate (MPC) به هر نوع شیر تغلیظ شده ای می گویند که بین 90- 40 درصد پروتئین داشته باشد. وب سایت اصلی محصول را بررسی کنید تا متوجه هر گونه تفاوت روی مندرجات بسته بندی شوید. کیفیت بسته بندی محصول را در نظر گرفته و دقت کنید که از پلاستیک بیکیفیت در ساخت آن استفاده نشده باشد. می توانید 30 دقیقه قبل از تمرین 10 تا 30 گرم از آن را مصرف کنید. بعد از گرم کردن باید سراغ وسایل بدنسازی بروید تا تمرین اصلی بدنسازی را آغاز کنید. بعد از اتمام تمرین نیز مجدداً همین ترکیب را نوش جان کنید.

پروتئین وی به سرعت هضم میشود و بسیار تاثیر گذار است.مصرف آن بعد از اتمام تمرینات بدنسازی به بازیابی عضلات تجزیه شده کمک میکند. از مکملهای کازئین استفاده کنید که کازئین میسلار داشته باشند؛ این فرم از کازئین آهستهترین روند هضم را دارد که به نفع عضله سازی خواهد بود. همه این عوامل به نفع افزایش حجم عضلات خواهد بود. شوارزنگر همه را حذف کرد و فاتح عنوانهای آقای دنیای AAU آقای جهان NABBA و آقای المپیا (مستر المپیا) IFBB شد. همه آن چیزی که یک ورزشکار حرفه ای آرزو دارد. اگر میخواهید مانند یک ورزشکار استقامتی تمرین کنید باید به این نکته توجه کنید که معمولا تمرینات هوازی باشگاه محور نیستند و ترکیب آنها با وزنه دشوار است. معمولا بدنسازان و ورزشکاران در طول دوره تمرین و ورزش خود از انواع پروتئین ها برای تامین انرژی مورد نیاز بدن خود استفاده می کنند. برای خرید انواع پروتئین وی(دارای مجوز وزارت بهداشت) به عنوان یک مکمل عالی برای بدنسازی، عضله سازی و کاهش چربیها روی لینک زیر کلیک کنید. برای همین یک توصیه تخصصی این است که در هر مرحله تنها یک مکمل را به رژیم خود اضافه کنید. آب پنیر (وی) و کازئین هر دو به دلیل داشتن تمامی آمینواسیدهای مورد نیاز بدن، پروتئینهای باکیفیتی محسوب میشوند.

همچنین برای تهیه انواع مکمل مورد نیاز خود میتوانید به صورت آنلاین و با اطمینان اصل بودن به وبسایت داروخانه24 مراجعه کنید. برای تهیه گینر اصل میتوانید به داروخانه24 مراجعه کنید. مهم نیست که این کار تولید یک اتوموبیل باشد و یا ساختن بدنی با عضلات حجیم، اصل مهم پیروی از اصول است. شما حتی در صورتی که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید باز هم نیاز دارید که به صورت جداگانه مولتی ویتامین مصرف کنید زیرا میزان ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی به دلیل شیوه های نوین کشاورزی کاهش یافته است. هم ه­ی راهنمای ی­های ما به طور منظم به روزرسانی می­شوند. اکثر کسانی که به طور مرتب ورزش می کنند و توقع بازده بیشتری از ورزش خود دارید. این نوع پروتئین وی زیر مجموعه نوع ایزوله به حساب می آید. برنامههای CrossFit هر روز تغییر میکنند و بدن به هیچ نوع سیستم تمرینی عادت نمیکند. استفاده از این نوع پروتئین برای کسانی که به پروتئین شیر و تخم مرغ حساسیت دارند، مناسب است. البته شما می توانید با مصرف تخم مرغ، گوشت گاو، مرغ و سویا نیز پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. بهترین پروتئین بدنسازی برای حجم که همیشه در دسترس شماست و با آن آشنایی دارید، پروتئین سفید تخم مرغ است.

کیفیت چاپ را در نظر بگیرید و کنترل کنید که آیا برچسبهای روی محصول به خوبی چسبانده شدهاند یا خیر. آیا مکمل های بدنسازی عوارض دارند؟ پروتئین وی در حقیقت یک مکمل مفید و بیخطر بهحساب میآید که همه افراد بدون نگرانی بابت عوارض جانبی میتوانند آن را مصرف کنند. پروتئین وی هیدرولیز شده از روشی به دست میآید که مواد مغذی موجود در آن به سرعت توسط بدن جذب میشود. گاهی اوقات به طور مبهم به عنوان پروتئین شیر برچسبگذاری میشود. این نوع پروتئین نیز مانند وی از شیر تهیه میشود. پروتئین موجود در این محصول از نوع کازئین (80درصد) و پروتئین وی (20 درصد) بوده و مصارف مختلفی دارد که یکی از آنها استفاده به عنوان مکمل ورزشی می باشد. این محصول شاید کمی گیجکننده باشد.

بعلاوه اینکه، برخی از مواد معدنی و ویتامینهای نیز برای عضله سازی و تنظیم متابولیسم بدن ضروری هستند. مکمل بتا آلانین بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک، چربی سوزی بیشتر و بهبود ریکاوری بین ست ها می تواند استفاده شود. مصرف مکمل افزایش حجم نیتریک اکسید, نهایتا منجر به ایجاد انرژی بیشتر, بهبود عملکرد پمپ ماهیچه ای و رشد و بازسازی بهتر ماهیچه بعد از تمرین می شود. مطالعات نشان داده است پودر جوانه گندم دارای سطوح بالای املاح طبیعی است که خاصیت ارگونومیک دارد و این بدین معناست که اگر به عنوان بخشی از رژیم غذایی مصرف شود میتواند استحکام و عملکرد بدن را با تنظیم هورمونهای بیوشیمی که انرژی تولید میکند افزایش دهد و این اثرات بارها توسط محققان اثبات و توصیه شده است. دقت کنید که محصول خریداری شده حتما برچسب اصالت را داشته باشد، این برچسب نشان میدهد که محصول وارداتی بوده و از گمرک ایران ترخیص شده است. از آنجایی که بدن تازهکارها با مرز ژنتیکی و استعداد طبیعی آنها فاصله زیادی دارد، پیشرفت اولیه خیلی سریع رخ میدهد. پروتئین وی یا آب پنیر 20 درصد از پروتئین موجود در شیر را تشکیل میدهد. بهعنوان مثال، کنسانترههای پروتئین تقریبا حاوی 70 تا 80 درصد پروتئین هستند و درصد باقیمانده را کربوهیدرات، مواد معدنی، آب و چربیها تشکیل میدهند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار