کریس بامستد در حالی که برای المپیک 2023 – Fitness Volt آماده می شود، چهارتایی قوی می سازد.

کریس بامستد در حالی برای المپیک 2023 آماده می شود که می خواهد پنج بار قهرمان المپیک کلاسیک فیزیک شود. او اخیراً یک تمرین چهار پا برای تقویت رشد عرضی انجام داد.

بخش فیزیک کلاسیک لیگ حرفه ای IFBB در چند سال گذشته مترادف با کریس بامستید کانادایی شده است. این بدنساز 28 ساله با چهار پیروزی متوالی کلاسیک فیزیک المپیا از المپیا 2019 تا 2022، خود را به عنوان مسلط ترین قهرمان تاریخ این بخش معرفی کرد.

او همچنین مشهورترین بدنساز حرفه ای فعال در حال حاضر در جهان است و کمک زیادی به ظهور بخش کلاسیک فیزیک کرده است.

موفقیت کریس بامستد در انعطاف پذیری و توانایی او در کنترل فشاری است که با قهرمانی مسلط همراه است. CBum از آموخته های خود از سال ها رقابت برای ماندن در صدر استفاده کرد. او به طرز درخشانی بر آسیب‌های متعدد، ترس‌های سلامتی و سایر چالش‌های حرفه‌ای مانند تغییرات تمرینی در لحظه آخر با کارآمدی یک قهرمان غلبه کرده است.

اگرچه زمان زیادی برای حضور در این ورزش باقی نمانده است، بامستد می خواهد قبل از اینکه آن را یک حرفه نامید، عناوین بیشتری در المپیا به دست آورد.

کریس بامستد بی وقفه در سخت‌ترین رقابت‌های آمادگی دوران حرفه‌ای خود کار می‌کند تا پنجمین عنوان کلاسیک فیزیک خود را در المپیا 2023 به دست آورد و در به‌روزرسانی‌های اخیر بدنش به طرز خیره‌کننده‌ای به نظر می‌رسد.

کریس بامستد تمرین پا انجام می دهد

وقتی کریس بامستید هستید، نمی‌توانید از توجه عموم دوری کنید. تمرین در سالن های تجاری به دلیل توجه ناخواسته باعث ایجاد اختلال در تمرین CBum شده است. او این مشکل را با تأسیس سالن بدنسازی خود که در آن بیشتر آمادگی های مسابقه اش انجام می شد، برطرف کرد. با این حال او به تازگی به آمریکا سفر کرده است تا با مربی خود هانی رامبد تمرین کند.

در 10 سپتامبر 2023، کریس بامستد تمرین چهار پا را در فورت ورث تگزاس زیر نظر مربی رامبد انجام داد تا بدنی شایسته المپیک را بسازد.

ویدئوی این جلسه در کانال شخصی کریس بامستد در یوتیوب منتشر شده است. بنابراین، بدون تأخیر بیشتر، بیایید بررسی کنیم که قهرمان کلاسیک فیزیک المپیا چگونه چهارتایی عظیم ساخته است.

اکستنشن تک پا

CBum جلسه تمرینی را با این تمرین انزوا چهارگانه برای هدف قرار دادن عضلات چهار سر ران آغاز کرد. اگرچه اکستنشن پا به دلیل تاثیری که روی زانو دارد، تا حدودی شهرت بدی دارد، اما زمانی که با فرم و وزن مناسب انجام شود، حرکت چهارگانه عالی است. علاوه بر این، اکثر حرکات مرکب پایین تنه نمی توانند سر رکتوس فموریس چهارسر ران را هدف قرار دهند و اکستنشن پاها تاکید زیادی بر این سر دارد.

کریس بامستد چندین ست اکستنشن یک طرفه پا را زیر نظر هانی رامبد انجام داد و سپس به تمرین کامپوند رفت.

آونگ می چرخد

بامستد این تمرین ترکیبی را برای هدف قرار دادن عضلات اصلی پایین تنه مانند عضلات چهارسر ران، ادکتورها، ساق پا و باسن انجام داد. اسکوات آونگی مزایای منحصر به فردی را از نظر سلامت ستون فقرات ارائه می دهد و در عین حال باعث رشد عالی پایین تنه می شود.

قهرمان کلاسیک فیزیک المپیا چند ست خوب از اسکات پاندولی را کوبید و تا یک چهارساز کلاسیک پیش رفت.

پا را فشار دهید

در حالی که تمرینات با وزن آزاد بدون شک بهترین راه برای ایجاد قدرت عملکردی هستند، ماشین‌ها به دلیل مزایایی که در القای هیپرتروفی عضلانی دارند عالی هستند.

پرس ساق پا یکی از این تمرینات است که همان عضلات چهارسر ران، باسن و همسترینگ را به کار می‌اندازد که اسکات سنتی با هالتر انجام می‌شود. با این حال، فشار بسیار کمتری به کمر وارد می‌کند و نیاز به درگیر شدن ماهیچه‌های حمایت کننده را از بین می‌برد. این به تمرکز مستقیم روی عضلات هدف و تمرینات هیپرتروفی به طور موثرتر کمک می کند.

بامستد چند ست از این تمرین را روی یک دستگاه ایزومتریک انجام داد که دارای سکوهای جداگانه برای هر پا بود که به دسته های وزنه های مختلف متصل بود.

اسکات کمربند

همانطور که از نام آن پیداست، اسکات کمری نوعی اسکات ساده است که در آن بار به جای روی شانه ها، در امتداد کمر/لسن با کمربند قرار می گیرد. این تغییر بار را روی قسمت پایین بدن نگه می دارد و اسکات را برای قسمت پایین کمر مناسب تر می کند.

کریس بامستد چند ست خوب اسکوات با کمربند انجام داد، سپس به آخرین تمرین خود در روز رفت.

پای عمودی را فشار دهید

بدنساز کانادایی این تغییر را بر روی پرس پا در قسمت پایانی تمرین انجام داد تا آخرین بیت تحریک را به عضلات پایین تنه خود اضافه کند و آن را یک روز در باشگاه نامید.

به طور کلی تمرین شامل موارد زیر بود:

کریس بامستد تلاش خواهد کرد تا از رقبای برجسته ای مانند رامون روشا کی‌روش، اورس کالیچینسکی و رقیب اصلی برایون آنسلی جلوگیری کند تا عنوان خود را در المپیا 2023 حفظ کند. جالب است که ببینیم اوضاع در 3 نوامبر چگونه پیش خواهد رفت.

ویدیوی تمرینی کامل را در زیر با حسن نیت از کانال شخصی کریس بامستد در یوتیوب تماشا کنید:

منبع: https://fitnessvolt.com/chris-bumstead-builds-quads-2023-olympia-prep/