۱۰ نکته مهم از مقدمات اولیه بدنسازی برای تازهکاران

البته ناگفته نماند که عضویت در مجتمعهای ورزشی وسیع و شرکت در رشته های ورزشی مانند بدن سازی مستلزم به صرف هزینه ی زیاد است. کار با وزنه سنگین باعث ترشح بالای هورمون آنابولیک (رشد توده عضلانی) میشود که در تمرینات فیوژن فیتنس ترکیب این دو عمل با هم باعث چربی سوزی و عضله سازی در کنار هم میشود. برای رسیدن به هدف باید بدانید تمرینات شما باید بهینه باشند و در محدوده خاصی از تعداد شما عضله سازی خواهید کرد. برای این کار برنامه های آماده بسیاری در دسترس هستند و یا اپلیکیشن های زیادی با توجه به مشخصات شما می توانند به شما برنامه دهند. زمانی که تازه ورزش را با برنامه بدنسازی در خانه با دمبل و هالتر آغاز کرده اید، نباید وزنه و یا دمبل های سنگین را انتخاب کنید، چرا که ممکن است به خودتان آسیب برسانید. 6. کمیسیون نام برده همان ارگانی است که باید نظر قطعی را بدهد. عضلات تراشیده و عضلاتی که تفکیک شدهاند در کانون توجه فیتنس قرار دارد. این دسته از فیبرهای عضلانی، ساخته شدهاند تا تحمل بیشتری داشته و دیرتر خسته شوند که منجر به افزایش استقامت میشود.

علاوه بر آن، مکمل باید بتواند انرژی مورد نیاز را به شما برای تمرینهای طولانی مدت بدهد و از خستگی زودهنگام شما جلوگیری کند. برای مثال اگر در صدد کاهش وزن هستید، باید انواع پودر بدنسازی که دارای غلظت بالایی هستند تهیه نمایید. شرکت منظم و هدفمند در تمرینات “فیـــوژن فیتنـــس “، موجب تقویت قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، سرعت، توان، انعطاف پذیری، بهبود کارایی قلب و عروق، تقلیل فشار خون، کاهش سطح کلسترول خون و… تمرینات ریتمیک و استفاده از موسیقی مناسب موجب میشود افرادی که در معرض خستگی ناشی از انجام تمرینات هستند، انرژی گرفته و بیشتر از تمرین لذت ببرند. تمرین با کش موجب افزایش سوخت و ساز و فرآیند چربی سوزی میگردد. مطالعات نشان دادهاند که افزایش استفاده از پروتئین در افراد خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 را کاهش میدهد. این شیوه حرکت به سمت تناسب اندام، نهتنها مشکلی برای شما ایجاد نمیکند، بلکه از ابتلا به بیماریها و مشکلات بسیاری نیز جلوگیری خواهد کرد.

برای افرادی که نمی توانند وی کنسانتره معمولی را تحمل کنند، شاید وی ایزوله یا هیدرولیز مناسب تر باشد. بدن سازان معمولا وزنه زدن را آنقدر تمرین و تکرار میکنند که دیگر نتوانند یک بار دیگر وزنه را بلند کنند، در نتیجه در زمان بازیابی قدرت، عضلات قویتر میشوند. یکی از اولین خواسته های کسانی که به باشگاه بدنسازی و فیتنس مراجعه می کنند، خوش اندام تر شدن و به اصطلاح فیت تر شدن است اما ورزش در عین حال به سلامت بدن شما نیز کمک خواهد کرد. در این ورزش شما نیاز به تغذیه های ورزشی یا همان مکمل ها نداربد بلکه می توانید با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش اصولی و منظم به تناسب و فرم دلخواه بدنتان دست پیدا کنید پس در فیتنس هر فردی که میزان چربی ، پروتئین و کلسترول و وزن خود را به حالت نرمال برساند در واقع فیتنس انجام داده است .

عادتهای غذایی سالم در فیتنس بسیار اهمیت دارد. اما در ورزش فیتنس، رعایت عادتهای غذایی سالم ضروری است. پس از انجام تمرین خود و استفاده از هریک از دستگاههای باشگاه، لازم است تا آن را ترک کنید تا دیگران نیز بتوانند استفاده لازم را از ان داشته باشند. بدن سازها از مکملهای زیادی برای بالابردن قابلیتهای عضلات استفاده میکنند. اما بدنسازها برای تبدیل چربی به ماهیچه از مقدار کالری بیشتری استفاده میکنند. و کسانی که با وزنه تمرین میکنند ممکن است بتوانند وزنههای سنگینتر، یا تعداد تکرار بیشتری انجام دهند! در دیگر افراد مصرف زیاد این مکمل می تواند باعث بروز شکم درد، گرفتگی عضلات، کاهش اشتها، حالت تهوع، خستگی و سردرد شود و در برخی از افراد هم دیده شده است که مصرف بیش از حد پروتئین وی باعث بروز آکنه در بدن می شود. مکمل گلدن وی در ورزشهای قدرتی و سرعتی که نیاز به بارگیری گلیکوژن دارند، در مرحله تخلیه گلیکوژن استفاده میشود. عضلات تراشیده و عضلاتی که تفکیک شدهاند، در کانون توجه فیتنس قرار دارد. تمرین برای تقویت مفاصل و عضلات درتمامی سنین لازم است. یکی از مزایای حضور در باشگاه بدنسازی و فیتنس قرار گرفتن شما در جمع است. همزمان کردن حرکات ورزشی با موسیقی، سطح عملکرد ورزشکار را افزایش می دهد، که یکی از دلایل محبوبیت کلاس های فیـــــوژن فیتنـــــس میباشد.

در یک پژوهش دیگر این نتیجه حاصل شد: نوشیدنیهای حاوی پروتئین وی به شکل قابل ملاحظهای منجر به کاهش فشارخون، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و خطر ابتلا به سکته میشود. کراس فیت در همه جا قابل استفاده است و روح این ورزش بر این عقیده است که ما بایستی آمادگی جسمانی را به عمق سلول های خودمان ببریم و همیشه آماده ی هر اتفاق و مراقبت از خودمان باشیم . هر ورزشکار باید برنامه غذایی و برنامه بدنسازی منحصر به فرد خودش را داشته باشد .پس اگر میخواهید در زمان کوتاه تری به نتیجه برسید باید بدن شما توسط متخصصان تغذیه یا مربیان با تجربه و مورد تایید بررسی شود و از آنها برنامه خود را دریافت کنید. همچنین با حضور در باشگاه بدنسازی بانوان دسترسی راحت تری به مربی خواهید داشت. پلانک در مقایسه با دراز نشست تاثیر بسیار مفیدتر و ایمن تری بر روی بدن دارد.

بخش دیگری از تمرینات فیوژن فیتنس استفاده از وسایل و لوازم فیتنـــــس میباشد. برای طعم بهتر میتوانید از پودر دارچین، جورهندی یا زنجبیل و کمی وانیل استفاده کنید. چمن مصنوعی یک انتخاب ایده آل و زیبا برای باشگاه ورزشی است. به یاد داشته باشید بزرگترین هدف شما از ورزش کردن سلامتی است و نمی خواهید با فشار بیش از حد به خودتان آسیب برسانید. آنها از مکملهای طبیعی جایگزین که تامین کنتده قدرت بدنی و حفظ سلامتی هستند استفاده میکنند. درون صفحه اختصاصی آن وجود دارد که به سادگی و بدون نیاز به تماس تلفنی می توانید این اطلاعات را کسب نمایید. در این برنامه تمرینی سعی شده است تمام اندام های بدن افراد مبتدی به خوبی تمرین داده شوند و با کم ترین زمان به نتیجه مطلوب برسند. یعنی استراحت مابین حرکات ورزشی و کار با وزنه های سنگین معمولاً ۳۰ تا ۴۰ ثانیه می باشد . شیکهای پروتئینی مکمل محسوب میشوند، اما ما معمولاً دوست داریم که آنها را بهعنوان وعدههای غذایی مهم در طول روز مصرف کنیم. معمولاً تمرینات بدنسازی بیشتر بر پایه داشتن اندام مناسب با کمترین چربی اضافه است. فیتنس شاخه ای از بدنسازی می باشد که از دو کلمه Fit به معنای اندازه و Ness به معنای بالا بودن و برتری داشتن تشکیل شده است .

احساس خستگی جسمی که بعد از ورزش کردن دارید مثل خستگی های عادی روزمره نیست. هدف از فیتنس دست یافتن به سلامتی جسمی و روحی وپیشگیری و درمان امراض و بیماری ها می باشد البته باید برای تحقق این اهداف برنامه ای اصولی و تغذیه ای مناسب ، تکرار تمرینات به صورت منظم در پیش گرفت برای انجام تمرینات باید هفته ای ۳ بار ورزش قدرتی و ۲ بار هوازی کافی است . میتوان با انجام مستمر تمرینات کش، به فرم و حالت دلخواه بدنی دست یافت. حتی بدون استفاده از مواد دوپینگی و استروئیدها میتوان نتایج برجستهای در عضلهسازی به دست آورد. اگر ورزش خود را به درستی انتخاب کنید تقریبا به تمامی این اهداف دست پیدا خواهید کرد. به صورتی که برای این قسمت، معمولاً یک فضای کوچک و تنگ، با کمدهای زوار دررفته اختصاص داده میشود. برای شروع برنامه ورزشي بدنسازي بانوان توجه داشته باشید ورزش ها و تمریناتی را انتخاب کنید که از پس انجام آنها برمی آیید.

مزیت مراجعه به مربی این است که این افراد روند پیشرفت شما را زیر نظر دارند و با توجه به توان بدنی شما تمرین می دهند و اگر مشکل جسمیای دارید که از انجام تعدادی از حرکات منع شده اید، می توانید این موضوع را با مربی در میان بگذارید تا بهترین برنامه ورزشي بدنسازي بانوان با توجه به شرایط شما را برایتان طراحی کند. تاکید دارد که ما بایستی پیوسته از مهارت های خود در زندگی استفاده کنیم . شما می توانید برنامه تمرینی های مد نظر خود را به صورت PDF و در کوتاه ترین زمان ممکن دانلود کنید و در تلفن همراه، لپ تاپ و دیگر دستگاه ها ذخیره نمایید. برنامه ورزشی بدنسازی بانوان شامل چه مواردی می شود؟ بدن بانوان و آقایان در سوخت و ساز و مصرف انرژی با یکدیگر متفاوت است، بنابراین برنامه ورزشی آنها به تبع نیز متفاوت خواهد بود.

اما پس از معرفی پروتئین وی و محاسبه ارزش پروتئینی آن معلوم شد که پروتئین وی دارای ارزش بیولوژیکی 170 می باشد، که این امر باعث شد پروتئین وی در سطح جهان محبوب شود. به همین دلیل خرید پروتئین بدنسازی به ویزه خرید پروتئین وی در بین ورزشکاران رایج است. در حال حاضر شرافیت یکی از برندهای لباس ورزشی معتبر ایرانی است که سال ها با بهترین متریال و پارچه اقدام به تولید انواع لباس ورزشی، انواع لگ و شلوار زنانه شرافیت کرده است. ممکن است تعجب کنید که چطور ۳۰ دقیقه در روز ورزش کردن می تواند کل روزتان را تغییر دهد. در این رشته بدنسازی، عوامل دوپینگ مانند استروئیدها یا آنابولیک، هورمونهای رشد یا دیورتیک، هیچجایی ندارند و عوامل مؤثر موفقیت در این رشته، آموزش، تغذیه، استراحت و ژنتیک است. بدنسازی مستلزم تمرینات طولانی مدت مانند ۴ یا ۵ بار تمرین درهفته است، اما فیتنس تمرینات کمتری را با نیرو و تلاش کم انجام میدهند. انجام حرکات با کش محدودیت سنی نداشته و برای همه گروهای سنی قابل اجراست.

برنامه تمرینی اهالی فیتنس بهطورکلی کوتاهتر و شدیدتر از بدنسازی است، چراکه آنها نصف تمرینات را صرف تمرینات هوازی و نصف دیگر را صرف تمرینات وزنه میکنند. با وجود اینکه هیچ قانون مکتوبی در این زمینه وجود ندارد، اصولا، بدنسازان مکملهای غذایی بیشتری نسبت به فیتنسکاران مصرف میکنند. کراس فیت جزو معدود ورزش های جهان است که بر پنج معیار اصلی آمادگی جسمانی ( قدرت ، سرعت ، انعطاف ، استقامت و هماهنگی ) تاثیر مستقیم میگذارد که این نکته یکی از مهم ترین فاکتورهای این ورزش است. ساعت کار یک باشگاه ورزشی یکی دیگر از نکته های مهم در انتخاب بهترین باشگاه بدنسازی می باشد. اولین و مهمترین تفاوت در این نکته است که حرکات و تمرینات با وزنه در فیوژن فیتنس به صورت گروهی و با ریتم و هماهنگی خاص انجام میشود. معمولا برنامه بدنسازی در خانه با دمبل و هالتر همراه است و شما نیاز به یک سری لوازم اولیه دارید، اما اگر این وسایل را در اختیار ندارید، نگران نباشید می توانید از برنامه بدنسازی در خانه بدون تجهیزات استفاده کنید. هرچه استرستان کمتر باشد، تند مزاجی و زود رنجیتان نیز کمتر خواهد شد و این مسئله باعث تقویت رابطه تان با همسر، فرزندان و دوستانتان خواهد شد.

بدنسازی یعنی انجام ورزشهای باوزنه که در بازههای زمانی مشخص (ست) تا سر حد توان، عضلات سایت omegagym را درگیر میکند. اما از سوی دیگر، در تمرینات با تکرار کم با وزنه سنگين، فیبرهای عضلانی از نوع تند (fast twitch یا تند انقباض) به کار گرفته میشوند، که برای حرکات انفجاری ساخته شدهاند، و سریعتر هم خسته میشوند که توان قدرتی فرد را بالا ميبرد . تکرار یک الگوی مشخص ریتمیک حتی اگر توسط سازه های کوبه ای انجام نشود، جنبش و تأثیر قوی خواهد داشت. ورزشکاران این رشته باید ۵ تا ۷ جلسه را تحت نظر مربی تکنیک های درست را تمرین کنند زیرا اگر این تکنیک ها درست انجام نشود ممکن است نه تنها به نتیجه مطلوب نرسند حتی به بدن آنها آسیب برسد . باشگاه تکنیک برتر، یکی از مناسبترین باشگاه های غرب تهران است که به دلیل داشتن امکانات مناسب، گزینه مناسبی برای اهالی غرب تهران است. تا قبل از انقلاب صنعتی، فیتنس و تناسب اندام به عنوان انجام فعالیتهای روزانه بدون هرگونه خستگی تعریف میشد ولی امروزه با تغییر در شیوه و سبک زندگی، فیتنس و تناسب اندام به عنوان یک شاخه از بدنسازی عبارت است از توانایی بدن برای انجام فعالیتهای روزانه و انجام فعالیت های مربوط به اوقات فراغت به همراه داشتن تندرستی و توانایی مقابله با استرس های زندگی.

در هر 30 گرم تخمه آفتابگردان 6 گرم پروتئین وجود دارد. اگر تا به امروز در دنیای بدنسازی بودهاید حتما متوجه شدهاید که دهها بلکه صدها مکمل مختلف در بازار وجود دارد. استفاده از حداقل امکانات موجود در مکانهای ورزشی توسط مربیانِ متخصص، یکی از قابلیتهای فیوژن فیتنس است که به این ورزش جذابيت و قابلیت توسعه همگانی در اقشار مختلف مردم را داده است.رشته ورزشی فیـــــوژن فیتنـــــس، “اولین استایل فیتنس ریتمیک” در ایران میباشد (از سال ۱۳۸۲) که اجرای مهارتها، تکنیکها و حرکات موزون به صورت گروهی و ریتمیک با استفاده از موزیک انجام می شود. WOD ها زنجیره ای از تمرین های مختلف هستند ؛ و دارای نام هستند !

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار