آموزش کامل اندازه گذاری در اتوکد (و نکات نوشتن متن)

اتوکد (AutoCAD) نرمافزاری است که برای ترسیم نقشههای مهندسی و صنعتی به کار میرود. 3-محتوی دوره: در این دوره کتاب اصول ترسیم با AutoCAD به صورت رایگان تقدیم شرکت کنندگان میشود و موارد ذیل و بر اساس این کتاب در طول دوره تدریس خواهد شد. با آموزش نرم افزار اتوکد، شما دانش خود در نرم افزارهای شرکت اتودسک را افزایش میدهید. در پروژههای اتوکد الکتریکال، قطعات با هم رابطه دارند، مثل رابطهی والد و فرزند یا شماتیک و پنل. به زبان سادهتر و شیواتر میتوانیم بگویم، بهجای اینکه یک شی مربوط به طراحی و یا ترسیم نقشهتان را با خط کش یا بهصورت دستی خیلی سخت بکشید و از دقیق بودن آن تازه مطمئن نباشید، با این نرمافزار فوقالعاده ، پروژهتان را خیلی دقیق و سریع و حرفه ای با استفاده از کامپیوتر ترسیم و طراحی کنید و از پیشرفت تکنولوژی لذت ببرید!

بنابراین با شناخت کافی از اتوکد، هرکسی میتواند پروژههایی نظیر طراحی نقشه برای ساخت و ساز و.. این ابزار شامل قالبها و چیدمانها بیشمار برای معماری و ساخت و ساز است. در طی سالهای اخیر شرکت Autodesk نسخههای ویژهای از این نرم افزار را برای رشتههای متعدد مهندسی ارائه کرده که از جمله آنها میتوان به AutoCAD Electrical و AutoCAD Mechanical و AutoCAD Architecture و غیره دوره اتوکد اشاره نمود. هنرجویان با هدف ورود به بازار کار میتوانند در این دوره شرکت نمایند تا با کاربردیترین و معروفترین نرم افزار معماری آشنا شوند. دومین ویژگی متمایز محصولات ما هماهنگی محتوا با بازار کار است و نه صرفا محتوای تئوری دانشگاهی. آیا این نرم افزار در بازار رقیبی دارد؟

مدت زمان این دوره 29 ساعت می باشد و حجم این دوره آموزش اتوکد با نام “متخصص اتوکد” حدودا 8 گیگابایت است. اما برای نقشه کشی دو بعدی، تنها کافی است با بعضی از آن ها آشنا باشید. هزینه این دوره آموزشی بدون مدرک و گواهی نامه برابر با 3 میلیون و 562 هزار تومان می باشد و اگر قصد دریافت گواهینامه ملی داشته باشید باید مبلغ 180 هزار تومان ، برای گواهی نامه بین المللی 415 هزار تومان و برای اخذ گواهینامه ملی و بین المللی هم باید مبلغ 575 هزار تومان مازاد بر قیمت اصلی پرداخت کنید. برای طراحی آشپزخانه ای که مناسب کودکان هم باشد، باید اجاق گاز را دور از مکان های ترافیکی قرار دهید تا آن ها هم بتوانند بدون دردسر و راحت عبور کنند.

پس از این مرحله، اولین کار این است که تنظمیات Quick Action Toolbar را انجام دهید و با کلیک بر روی Workspace برای استفاده سادهتر، به تولبار اضافه کنید. برای مثال همان طور که در نقشه زیر می بینید، درها با هم تداخل دارند. میتوانید در Drawing Properties آنها را Reference Only کنید. سپس Accept کنید. حالا روی Distance کلیک و اولین طول Chamfer را وارد کنید. همین حالا دانلود کنید! ناگفته نماند محیطهای اتوکد به AutoCAD Classic و 3D Modeling و Drafting & Annotation تقسیم میشوند پس حالا بهتر میدانید که اتوکد چیست . مطالب در این کلاسها به صورت مختصر و مفید ارائه میشوند و نسبت به کلاسهای حضوری وقت کمتری از هنرجو میگیرند. فرانش هم مثل فرادرس یکی دیگر از وب سایت های آموزشی مرجع هست و می توانید در این سایت اغلب موضوعات را مورد بررسی قرار بدید و از آموزش های آن استفاده کنید.

البته، اتودسک نرمافزار دیگری به نام Inventor دارد که برای ساخت یا ویرایش مدلهای سهبعدی بسیار مناسب است. این نرم افزار در پردازش طرح ها و تصاویر، از کیفیت بالایی برخوردار است و امکان به اشتراک گذاری و چاپ طرح ها را نیز برای کاربر، به آسانی فراهم می کند. در دوره رایگان اتوکد شما کاملا به ابزارها و تکنیک های کاربردی در این نرم افزار اشراف پیدا می کنید. میشه لطفا راهنماییم کنید؟ با این آموزش گام به گام میتوانید اولین اشیاء اتوکدی خود را رسم کنید.

همین حالا دانلود کنید!

آموزش اتوکد دوبعدی (AutoCAD 2D) به عنوان دقیق ترین و رایج ترین نرم افزار در زمینه ترسیم فنی و انجام پروژه های مهندسی سالهاست که جایگاه ویژه ای را میان کاربران رشته های مختلف مهندسی دارا می باشد. تمامی دوره های ذکر شده دوره های بسیار مناسبی برای یادگیری هستند و هرکدام طرفداران و منتقدان خود را دارد بنابراین معرفی یک دوره به عنوان بهترین دوره اتوکد امکان پذیر نیست و شما بایستی متناسب با بودجه و زمان خود بهترین دوره اتوکد خود را پیدا کنید. حوزهی تخصص وی طراحی، مدلسازی و بهینهسازی انواع فرآیندهای شیمیایی است که در این حوزهها علاوه بر انجام پروژههای صنعتی و پژوهشی، سابقه­ی تدریس خصوصی و کلاسی نرمافزارهای مهندسی مانند COMSOL و AutoCAD را نیز دارد.

نرم افزار autoCAD برای ترسیم نقشه های صنعتی و همچنین مهندسی به کار می رود، این نرم افزار محصول شرکت اتودسک بوده و از autoCAD کسانی استفاده می کنند که قادر به تولید و ترسیم محیط های سه یا دو بعدی هستند، توضیح خیلی ساده در مورد autoCAD در آموزشگاه اتوکد این است که با استفاده از اتوکد می توانید یک شی را خیلی راحت و سریع ترسیم نمایید، این نرم افزار می تواند پیش زمینه ای برای کسب درآمد شما باشد، البته به خودی خود نمی توان به این امر مهم دست پیدا کنید بلکه با استفاده از آموزش حرفه ای در آموزشگاه اتوکد که به وسیله ی یک استاد حرفه ای برگزار می شود با پشتکار و توانایی خود قادر هستید آینده ی شغلی خود را تضمین کنید، به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید تا آموزشگاه های مختلف اتوکد را به شما معرفی کنیم. همه ما مکتب خونه را با کلاس های دانشگاه صنعتی شریف و تهران میشناسیم و شروع کارشون هم با ویدیو های آموزشی دانشگاهی بود ولی کم کم روی آوردن به آموزش های غیردانشگاهی با مدارک دانشگاه های معتبر.

برنامه آموزشی : اولین و محبوب ترین ویژگی دوره های ما این است که شما عزیزان میتوانید پس از تهیه ی دوره ها میتوانید از پشتیبان های دوره ، برنامه آموزشی دریافت نمایید. پشتیبانی یک ماهه : پشتیبانی دائم از طریق تیکت ، واتساپ و تلفنی یکی دیگر از خدمات صلاحی دیزاین پس از تهیه دوره ها می باشد. اگر به دنبال یک مرکز آموزش اتوکد در کرج حرفه ای با سابقه ی طولانی در حوزه ی آموزش معماری میگردید قطعا گروه تخصصی صلاحی دیزاین میتواند به شما کمک کند.گروه صلاحی دیزاین با پرورش بیش از 2500 هنرجو توانسته است تا گامی بزرگ در بهبود سطح کیفی هنرجویان این حوزه داشته باشد.جهت ارتباط با مرکز آموزش اتوکد صلاحی دیزاین میتوانید از طریق اطلاعات زیر اقدام نمایید. در هر محصول به چالش های تبلیغات و بازار یابی و کسب درآمد بصورت کاملا تخصصی پرداخته شده است. کاربرد مستقیم دارد، به همین دلیل است که نسخه های متفاوتی را تحت عنوان AUTOCAD Mechanical یا AUTOCAD Electerical را به بازار ارائه کرده است.

آموزش اتوکد دوبعدی

میتوانید برای مدیریت فضایِ صفحه، یک Palette را Dock کنید، اندازهاش را تغییر دهید یا آن را Auto-hide کنید. برای فعال کردن Grid snap میتوانید از گزینه snap to drawing grid را انتخاب کنید و یا از کلیدF9 در صفحه کلید استفاده کنید و از طریق تنظیمات آن، میتوانید دقت آن را تغییر دهید.با کمک کلیدF3 میتوانید عمل Clip را روی گوشه، خطوط مختلف و نقاط و گوشه ها و غیره را فعال کنید و متناسب با نیازتان، تنظیمات را تغییر دهید. پشتیبانی دوره های مکتب خونه از طریق عضو شدن در تالار گفت و گو وب سایت صورت می پذیرد و به گفته سایت تا مدت زمانی مشخص امکان تصحیح تمرین ها توسط پشتیبانی ها وجود دارد. اتوکد نسخههای گوناگونی دارد که از هر کدام در رشتههای مختلف استفاده میشود مثلا در رشته برق از AutoCAD Electrical و برای جغرافیا و شهرسازی از AutoCAD Map 3D استفاده میشود و هر کدام از این نسخهها دارای ورژنهای گوناگونی هستند که هر کدام از این ورژنها در سالهای مختلفی ارائه شدند و بر اثر گذر زمان تکمیل شده اند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار