جزئیات سیستم ترمز کامیون ها فروشگاه اینترنتی پارت کامیون | توکو لیفتراک

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در هنگام ترمزگیری، خودرو دچار لرزش‌های شدیدی می‌شود و اغلب از دیسک ترمز صدایی شبیه زوزه به گوش می‌رسد. این صدا هشدار اختلال سیستم ترمز است و عمدتاً به دلیل خرابی دیسک ترمز و تاب برداشتن آن اتفاق می‌افتد. با تجهیز خودروها به سیستم ترمز ABS شرایط هر یک از چرخ‌ها پیش از ترمز گیری توسط سنسور ترمز ABS بررسی و به واحد پردازنده مرکزی ارسال می‌شود. سیستم EBD مخفف سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز در میان چرخ‌هاست. با مطالعه هر یک از شرایط زیر به اهمیت سیستم EBD بیش از پیش پی می‌برید. لنت‌های EBC از سه لایه محافظ تشکیل می‌شدند که از یک سو موجب تسریع در فرآیند ترمزگیری شده و از سوی دیگر به دلیل جنس منحصربه‌فرد خود از بالا رفتن بیش از حد دما در هنگام اصطکاک با دیسک ترمز جلوگیری می‌کند.

جزئیات سیستم ترمز کامیون ها فروشگاه اینترنتی پارت کامیون | توکو لیفتراک

در سیستم‌های هیدرولیک و با استفاده از قانون پاسکال، عملا نیروی خروجی به مضربی از نیروی ورودی تبدیل می‌شود. یک قانون ابتدایی در هیدرودینامیک می‌گوید که تغییر فشار در هر نقطه از یک سیال تراکم‌ناپذیر، به همه نقاط و سطح سیال انتقال می‌یابد. نتیجه همه این محاسبات، باعث تولید نیروی مورد نیاز و توقف خودرو در ترمزگیری می‌شود. همچنین از متغیر دیگری به نام ضریب اصطکاک هم در این سیستم استفاده می‌شود.

نحوه ی عملکرد سیستم ترمز خودرو

این روغن در تمامی بخش‌های سیستم جریان دارد و موجب درست کار کردن سیستم می‌شود. بنابراین ترمز خودرو را می‌توان یک سیستم هیدرولیکی با تکیه بر مایع دانست. از سوی دیگر، ترمز کامیون به هوای فشرده برای کارکرد خود متکی است. عمدتاً در ساختار این نوع ترمز خودروها از اصول الکترومغناطیسی استفاده شده است. در ترمزهای مغناطیس همیشه یک آهنربا باید میدان الکترونیکی مناسبی را به وجود آورد تا نیروی قابل توجهی به چرخ‌ها منتقل شود. دقت کنید که سایش و هیچ نوع اصطکاکی در این نمونه ترمزها وجود ندارد به همین دلیل سیستم ترمزهای مغناطیسی عمر بالایی دارند و عملکرد آن‌ها به شدت زیاد است‌.

۱. ترمز مکانیکی

توی این قسمت در مورد انواع قطعات مورد نیاز در یک مدار ترمز معمولی رو توضیح دادیم. همچین شما رو با انواع ترمز دیسکی و کاسه ای آشنا کردیم و مزایای هر کدوم رو گفتیم. و در مورد ترمز هیدرولیکی که همون ترمز معمولی توی ماشین های ما هستن رو شرح دادیم.

لنت ترمز جلو بوش Bosch 0986AB9148

در این مطلب سعی کردیم به بررسی عملکرد سیستم ترمز خودرو و انواع آن بپردازیم. اگر از این مقاله لذت بردید و تصور می‌کنید که برایتان مفید بوده، پیشنهاد می‌کنیم مقاله دیگر ما درباره سیستم تعلیق خودرو را هم مطالعه کنید. این روزها تمرکز بر روی طراحی و تنوع دادن به سیستم‌های ترمز و پایداری خودرو تبدیل به یکی از دغدغه‌های طراحان خودرو شده است. سیستم ترمز خودرو اکنون به‌عنوان یکی از آپشن‌های مهم در بخش ایمنی خودرو است. هنگامی که رانندگان در حال حمل ده ها هزار پوند وزن در یک کامیون دیزلی هستند، یکی از مهم ترین اجزای آن وسیله نقلیه ترمز است. در کامیون‌های دیزلی بزرگ، اتوبوس‌ها و تریلرهای تراکتور، سیستم ترمز از ترمزهای بادی تشکیل شده است.

  • در این مقاله به اختصار توضیح داده می شود که لنت ترمز پژو 405 خوب چه مشخصه هایی دارد و کیفیت ترمزگیری چگونه بیشتر می شود .
  • این ویژگی مخصوصا در پیچ‌ها و دورهای خطرناک، به شدت به فریاد اتومبیل رسیده و از لغزش‌های خطرناک روی جاده یا تغییر جهت آن جلوگیری می‌کند.
  • این کاسه به همراه چرخش چرخ حرکت می کند و در زمانی که پدال ترمز فشرده می شود ، نیرو به پیستون ها منتقل می شود و باعث می شود کفشک ها به قسمت داخلی پیستون چسبیده و سرعت را پایین بیاورد.
  • طرز کار این نوع ترمز به این صورت است که نیروی وارد شده به پدال توسط قطعات مکانیکی مانند‌ چفت، فنر و یا لوازم دیگری مثل میله های استوانه ای و… به چرخ‌ها انتقال داده می‌شود.
  • علاوه بر این، در صورتی که رنگ مایع ترمز نیز متفاوت به نظر برسد دال بر این است که رطوبت به این سیستم نفوذ کرده؛ بنابراین مشاهده‌ی علائم مذکور تنها یک معنا دارد که آن چیزی جز تعویض روغن ترمز نیست.
  • اگر چه ترمزهای مغناطیسی یک تکنولوژی جدید به حساب می‌آیند ولی هنوز رایج نیستند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار