خرید و قیمت اصول و ضوابط طراحی معماری قرارگاه آموزشی کودکان بر مبنای روانشناسی یادگیری ترب | memarinavaz

در صورت امکان بهتر است فضاهای درمان را از بخش بستری بیماران دور نگه دارید تا به این ترتیب امنیت فضای بستری و حریم خصوصی تأمین شود. برای مثال کودکان مبتلا به اوتیسم به فضاهای خلوت‌تری نیاز دارند. تا حد امکان با تمهیدات معمارانه، موارد استرس‌زا مانند قفسه‌های دارو و تجهیزات پزشکی را در کمدها و فضاهای پوشیده پنهان کنید تا کودکان دچار ترس و استرس نشوند. در این مورد می‌توان از اصل سادگی در طراحی داخلی کلینیک کودکان بهره گرفت.

استفاده از رنگ‌ها در استانداردهای مهدکودک

خرید و قیمت اصول و ضوابط طراحی معماری قرارگاه آموزشی کودکان بر مبنای روانشناسی یادگیری ترب | memarinavaz

مهد کودک اولین مکانی است که کودک به واسطه آن در جامعه حضور پیدا می کند. کودکی که در خانه بزرگ شده و در کنار خانواده رشد یافته است؛
حال محیط آرام خانه که به آن خو گرفته را باید برای ساعاتی چند هر روزه رها کند
و با همسالان غریبه خود در محیطی غریب رابطه برقرار کند. بنابراین با طراحی مناسب به کودک کمک کنید تا به آسانی با محیط رابطه برقرار کند. ایمنی با وجودی که اغلب جذاب‌ترین عامل تاثیر گذار طراحی نیست، با این حال مهم‌ترین مشخصه هر طرحی برای کودکان است.

  • این ساختار که «مختص تخیل» و «مخالف قرائت های بی‌روح و منفرد» است، ساختاری است که با در نظر داشتن ماهیت تیزهوشی مشتری طراحی شده است.
  • فضاهای بالا از مهم ترین فضاهایی هستند که برای هر مهدکودکی باید در نظر گرفته شود.
  • طراحی مهد کودک یکی از حساس ترین طراحی هایی است که یک معمار می تواند انجام دهد.
  • براي كل بخش نوپا به ازائ هر كودك بايد حداقل 2 متر مربع فضا در نظر گرفته شود.

شرکت معماری شیپ با تجربه‌‌ی فراوان در زمینه‌ی طراحی داخلی کلینیک و فضاهای درمانی می‌تواند در این امر شما را یاری کند. ماده 31 کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل بیان می‌کند که «هر کودک حق استراحت، بازی و شرکت در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دارد.» معماران مسئولیت طراحی فضاهایی را دارند که ضرورت خلاقیت طبیعی و آزادی در بازی را میسر کنند، و آنها را پرورش دهند. این مهم را می‌توان به روش‌های مختلفی به دست آورد، اما می‌تواند به بازی ساختار‌یافته و بازی انتزاعی منجر شود. مجموعه طراحی برنده جایزه ترنر بریتانیا، نمایشی را ترتیب داد که تم‌های بازی در سال 2015 را خلاصه می‌کرد.

Five Fields از یک طرح به دقت تجسم شده، برای ایجاد چند منطقه استفاده می‌کند که در آن کودکان می‌توانند با معماری با اصطلاحات شخصی خود ارتباط برقرار کنند، «کودکان را آزاد می‌گذارد تا در فضاها پرواز کنند». این تحقیق با هدف ارائه راهکارهای عملی به طراحان در جهت طراحی محیط برای کودکان صورت می‌گیرد و می‌کوشد تا در نهایت به مبانی نظری، اصول و ملحوظات کمی و کیفی لازم برای طراحی فضایی سازگار با خصوصیات و نیازهای کودک دست یابد. منظور از «منظر» در این مجموعه همه فضاهای بازی است که کودک به طور روزانه با آنها سروکار دارد؛ بخشی از محیط که بستر فعالیت‌های روزمره کودک است.

اصول طراحی مهد کودک، خانه دوم کودکان

سالن غذا خوری نیز از بخش های مهد کودک محسوب می شود که می بایست به ازای هر کودک 2 متر مربع فضا در نظر گرفته شود. وقتی کودکان زیادی را در یک کلاس بسته آرام قرار می‌دهید، برخی از آنها واقعا پاورپوینت جدول برنامه فیزیکی خانه کودک بی‌قرار می‌شوند. اما در این مهد کودک، هیچ دلیلی وجود ندارد که بی‌قرار شوند ، چون هیچ مرزی وجود ندارد.

شکل دادن به آینده: در هنگام طراحی فضا برای کودکان چه چیزی را باید در نظر گرفت

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار