دستگاه چیلر خرید و فروش دستگاه چیلر یونیکسل-بتا تهویه

برای انتخاب چیلر جذبی باید ابتدا نوع چیلر جذبی مناسب برای کاربرد مورد نظر مانند چیلر شغله مستقیم و بخار و غیره را انتخاب کرد. سپس با توجه با شرایط جغرافیایی، مصالح به کار رفته در ساختمان، مساحت ساختمان و سایر موارد لازم، میزان ظرفیت نامی تبرید دستگاه بر اساس تن تبرید انتخاب می گردد. چیلرهای جذبی تک اثره از قدیمی ترین چیلرهای جذبی بوده و به عنوان نسل اول این چیلرها شناخته می شود. قیمت اولیه این چیلرها در مقایسه با سایر انواع چیلر جذبی کمتر می باشد.

همان طور که می دانید با کاهش فشار می توان دمای جوش آب را پایین آورد. در حالت عادی و فشار یک اتمسفر آب در دمای صد درجه به جوش می آید. با کاهش فشار سطح آب تا 0.5 اتمسفر، دمای جوش آب به 81 درجه سانتی گراد رسیده و در فشار 0.01 اتمسفر دمای جوش آب 4.5 درجه سانتی گراد خواهد شد.

این مقدار به طور تقریبی برابر با 1 تا 1.4 درصد آب در گردش برج خواهد بود . جهت استفاده از چیلر در ساختمان‌های مسکونی نیازی به حضور متخصص جهت راه‌اندازی در اول فصل و خاموش کردن در انتهای فصل نیست و با یک آموزش ساده این امکان را خواهید داشت که خود اقدام به راه‌اندازی نمایید. عدم توجه به موضوع نگهداری و تعمیرات منظم و به موقع، باعث کاهش راندمان و بروز مشکلات و خسارات مالی می‌شود. میزان تغذیه ماده مبرد در سیستم و همچنین وجود رطوبت بیش از حد را در سیستم مشخص می نماید. در كندانسورهای هوایی جریان هوا در دو حالت طبیعی و اجباری انجام می گیرد.

چیلر جذبی تک اثره

نحوه کار آنها مشابه بوده و همگی دارای حداقل یک مولد حرارتی می باشند. یونیکسل اولین و تخصصی ترین بنگاه معاملات ماشین آلات صنعتی، با هدف خرید و فروش بدون واسطه آغاز به کارکرد. یـونیکسـل با ساده سازی و روشن سازی، کمترین دردسر و در کمترین زمان فرآیند خرید و فروش انواع ماشین آلات صنعتی، شما را یاری می کند که بیابید و یا بسپارید. استفاده از تنها یک چیلر در محیط بسیار بزرگ کافی می باشد و میتواند محیط را کاملا خنک کند.

تعمیر مینی چیلر فوق تخصصی و فوری,سرویس,تعمیرکار

ماده مبرد پس از عبور از شیر انبساط وارد اواپراتور چیلر می شود و در داخل لوله های مسی تبخیر شده و به صورت بخار از اواپراتور خارج می شود. آب سرد شده از محل بطرف هواساز و فن کویل ها جریان می یابد و در برگشت از هواساز یا فن کویل ها از محل وارد اوپراتور چیلر می شود. به‌طور کلی، چیلرهای تراکمی به انواع کندانسور هوایی، کندانسور آبی، و سانتریفیوژ تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی نیز از نظر نوع کمپرسور و سیکل، به دسته‎های دیگری تقسیم می‌گردد.

علت استفاده از چیلر

دستگاه چیلر در دسته دستگاه‌های تبریدی قرار دارند که به منظور تولید سرما و خنک سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. چیلر گرما را از طریق فشرده سازی بخار یا چرخه تبرید از مایع خارج می‌کند و باعث ایجاد سرما می‌شود. سپس این مایع از طریق مبدل حرارتی برای دیگر تجهیزات خنک کننده یا دیگر جریان‌ها می‌تواند به گردش در آید. در این مقاله به معرفی انواع چیلر می‌پردازیم و دستگاه چیلر را با سایر دستگاه‌های تهویه مطبوع مقایسه می‌کنیم. به دلیل نیاز به دفع گرمای بیشتر در برج خنک کننده، چیلرهای جذبی نیاز به برج خنک کننده بزرگتر نسبت به چیلرهای تراکمی در ظرفیت مشابه دارند و سایز پمپ، لوله و شیرآلات خط کندانسور نیز نسبت به چیلر تراکمی بالاتر است. دستگاه چیلر هواخنک یک سیستم سرمایشی است که به منظور تهویه هوای ساختمان‌های کوچک و بزرگ به تولید رسیده و با استفاده از یک مبدل‌ حرارتی و یک چرخه بخار فشرده، گرمای موجود در مایع را حذف می کند.

در واقع این دستگاه جایگاهی مانند موتورخانه دارد با این تفاوت که موتورخانه ها آب گرم و چیلر ها آب خنک تولید می نمایند. دستگاه های چیلر در انواع مختلف توسط هیمورا طراحی و تولید می شوند و به عنوان سیستم سرمایش مرکزی ساختمان مورد خرید قرار می گیرند. برج خنک کننده نوعی مبدل انرژی است که وظیفه تولید آب خنک برای سایر ماشین آلات صنعتی را به عهده دارد. هدف اصلی برج خنک کننده کاهش دمای آب برگشتی دستگاه‌هایی مانند چیلر، کوره‌های ذوب فلزات و سایر فرایندهای تولیدی است.

دستگاه چیلر خرید و فروش دستگاه چیلر یونیکسل-بتا تهویه

در انتخاب چیلر، پارامترهای مختلفی از جمله شرایط آب‌و‌هوایی، قیمت دستگاه، میزان انرژی مصرفی، و هزینه نگهداری، از عوامل تعیین‌کننده خواهد بود. حال اگر امکان خرید انواع مختلف چیلر وجود داشته باشد، باید بگوییم که چیلر تراکمی بهتر از چیلر جذبی خواهد بود و نسبت به آن دارای مزایایی است. در واقع، چیلر مکانیزمی است که بر اساس یک سیکل برودتی (تراکمی بخار یا جذبی)، با ایجاد جریان سیال سردی بنام مبرد و با به گردش درآوردن آن درون یک مبدل حرارتی (اواپراتور)، آب سرد تولید می کند.

در چیلرهای آب خنک، عمل خنک کاری توسط آب انجام شده و نیاز به برج برند بتا تهویه خنک کننده داریم. به همین دلیل در مواقعی که نیاز باشد دما به کمتر از این میزان رسانده شود نمی‌توان از برج خنک کننده استفاده کرد و باید از دستگاه چیلر بهره گرفت. راه اندازی چیلرهای جذبی نسبت به چیلر تراکمی نیاز به زمان و هزینه بیشتر دارد.

  • زمانی که اختلاف فشار روغن و محفظه کمپرسور از حد مجاز کمتر باشد در این صورت کنترلر فشار روغن فرمان قطع به چیلر صادر می کند.
  • در پالایشگاه ها برای پالایش نفت خام سه مرحلۀ اصلی شامل تفکیک فیزیکی، عملیات شیمیایی و عملیات تصفیه تعریف می شوند که هریک شامل فرایندهایی هستند که یا گرمازا بوده و یا نیاز به دفع حرارت دارند.
  • همان طور که می دانید با کاهش فشار می توان دمای جوش آب را پایین آورد.
  • فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تمامی مشخصات، اطلاعات فنی، تصاویر و قیمت چیلر و مینی چیلر در انواع مختلف، قیمت چیلر تراکمی هوا خنک و چیلر آب خنک را جهت بررسی و خرید در اختیار مشتریان محترم قرار داده است.
  • به همین دلیل نیاز است که ارتفاع موتور خانه 6 تا 10 فوت بلندتر باشد.
  • مزیت اصلی این چیلرها این است که به صورت یک پکیج ارایه شده و دارای بویلر نیز می باشند.

با توجه به اینکه برای خرید انواع چیلر باید هزینه قابل توجهی بپردازید، بهتر است این دستگاه های سرمایشی و گرمایشی را از شرکت ها و سایت های معتبر خریداری کنید تا شامل گارانتی و خدمات پس از فروش شوند. در نوع تراکمی گاز در ابتدا به وسیله کمپرسور متراکم می شود و سپس گاز متراکم شده به کندانسور وارد می شود و به مایع تبدیل می شود. مایع سرد شده با گرفتن حرارت نهان از محیط موجب ایجاد برودت می شود. سپس این مایع از شیر انبساط وارد اوپراتور شده و تحت فشار کمتری قرار می گیرد که باعث تبخیر مایع می شود و گازی که از تبخیر به دست آمده به کمپرسور منتقل شود. چیلرها دارای دو نوع جذبی و تراکمی هستند که چیلرهای جذبی با انرژی حرارتی برودت و سرما را ایجاد می کنند و چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار