روش نوشتن متا دیسکریپشن یا توضیحات متا سئو شده

آموزش سئو تکنیکال به عنوان یکی از آموزش های مهم در بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجوگر، نقش مهمی در رساندن شما به نتایج اول گوگل دارد. فهرست کردن همه موارد سئو تکنیکال در این مقاله غیرممکن است، اما در اینجا برخی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید، آورده شده است. به زبان ساده چک لیست سئو تکنیکال به تمامی موارد و کارهایی گفته شده است که لازم است شما برای بهینه سازی سایت خود باید این موارد را رعایت کنید، تا بهراحتی توسط موتورهای جستجوگر شناسایی شوید. لازم نیست وقت زیادی را صرف بهینه سازی خطای 404 بکنید، فقط کافی است مطمئن شوید که وقتی یک صفحه باز نشد، کاربر با یک صفحه 404 سفارشی رو به رو می شود. یک خبر خوب: پس از به اتمام رساندن چک لیست فاکتور های سئو تکنیکال دیگر نیازی به رفع مجدد خطاها نیست این یعنی بهینه سازی یک بار برای همیشه کفایت می کند.

SVG ها یا همان گرافیک های برداری مقیاس پذیر، کم حجم ترین و باکیفیت ترین نوع فایل در سئو عکس است. سایت های خبری سایت هایی هستند که به صورت مدام در حال نشر اخبار می باشند و از تعداد صفحات بسیار زیادی برخوردارند. این کار برای گوگل بسیار ارزشمند بوده و شما را به چشم یک وبسایت فعال در تبادل لینک به صورت درست خواهد دید. هر زمانی که موتورهای جستجوگر صفحه وب شما را جستجو و پیدا کنند به رتبه و جایگاه بهتری در صفحه نتایج جستجو خواهید رسید و به لطف همین رتبه بالا میزان بازدید از صفحه وب شما بسیار افزایش خواهد داشت. همانطور که گفته شد سئو فنی و چک لیست سئو برای طراحی وبسایت بسیار حائز اهمیت است و باعث افزایش بازدید صفحه وب سایت شما توسط کاربر و بالاتر رفتن رتبه بندی شما خواهد شد همچنین، با بهکار گیری تمامی اصول شما به خواسته خود خواهید رسید. در ابتدای مسیر طراحی استراتژی سئو فروشگاه اینترنتی لازم است از اینکه مخاطبان هدف شما چه کلماتی را در گوگل جستجو میکنند و از چه کلیدواژههایی برای جستجوی محصولات شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده میکنند آگاه شوید.

وبسایتها نیز برای اینکه در آن عبارت در گوگل جایگاه مناسب و رتبه برتر بگیرند، وب سایت خود را بهینه سازی یا سئو میکنند. شما با این فایل به راحتی می توانید مشخص کنید که در هنگام بازدید از صفحه وب سایت شما اجازه دسترسی و بازدید از کدام صفحهها را داشته باشند، درواقع شما انتخاب خواهید کرد که کدام یک از صفحات وب سایت شما در اختیار رباتها قرار گیرد و اجازه بازدید و تحلیل داشته باشند، همچنین کدام صفحات برای آنها مسدود باشد. 31. کدام نتایج جستجو، ارگانیک یا طبیعی هستند؟ هر پاراگراف شما از ٣ یا ٤ جمله بیشتر نباشد. بنابراین، اگر یک IP از یک هاست مشترک زمان زیادی را برای کرولرهای گوگل صرف کند، فهرست بندی یا به روز رسانی سایت شما ممکن است بیشتر طول بکشد. همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید، توضیحات متا که در صفحه نتایج موتورهای جستجو و به خصوص در گوگل در قسمت پایین عنوان صفحه و یو آر ال صفحه ظاهر می شود، توصیف مختصری از محتویات داخل صفحه وب سایت است که شما می نویسید و کاربران با خواندن آن می توانند بفهمند که محتویات شما متناسب با جستجویشان هست یا خیر. 2- برای پروژه های بزرگ و پیچیده نیازمند تولید محتوا و انجام فعالیت های بسیاری هستیم در نتیجه سپردن آن به یک نفر یا شرکت ناممکن است.

همچنین افزونه یواست سئو پرمیوم نیز برترین افزونه سئو برای وردپرس در دنیاست. به عنوان مثال، اگر از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده می کنید، می توانید به راحتی با افزونه yoast سایت مپ بسازید. هر وب سایت طراحی شده باید اصولی را رعایت کند تا بتواند همیشه جزء برترینهای رتبه بندی قرار بگیرد، همچنین با رعایت کردن این اصول و بهکار گیری چک لیستها به راحتی توسط موتورهای جستجوگر و رباتها تحلیل و شناسایی خواهند شد، سپس به بقیه کاربران معرفی میشود. اما اینکه منو چگونه طراحی شود و سلسله مراتب آن چگونه ایجاد شوند بسته به نوع هر سایت متفاوت است و اینکه هر سایتی چند منو نیاز دارد نیز باید در چارچوب فعالیت سایت بررسی شود. نقشه های سایت در اصل فهرستی از صفحات وب سایت شما هستند. وقتی سرعت وب سایت بالا باشد کاربران زمان زیادی را منتظر نخواهند ماند و تمامی اطلاعات سایت به سرعت بارگذاری خواهد شد که این سرعت موجب میشود کاربر مدت زمان زیادی را در صفحات وب سایت شما بماند و بازدید از سایت شما بسیار بالا خواهد رفت، سرعت ایده آل برای بارگذاری سایت کمتر از 3 ثانیه محاسبه شده است، اگر این مدت زمان زیاد شود کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد که علاوه بر کاهش بازدید تاثیر بسیار منفی در رتبه شما نیز خواهد گذاشت بهتر است با روش هایی مثل پایین آورد حجم عکس، کاهش تعداد ریدایرکتها، فشردهسازی فایلهای کد و استفاده از قالب های مناسب سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

از سویی اگر صفحهای در دستهبندی در رده بالا قرار بگیرد، اهمیت بیشتر آن را نشان میدهد. باید توجه نمایید که با توجه به بروزرسانی آنی دستورالعملهای مرورگر گوگل، یکی از روشهای افزایش علم در زمینه سئو، مطالعه جامع و گسترده در این زمینه است. حتی طبق گفته گوگل، لینکهای خراب مشکلی برای سئوی سایت ایجاد نمیکند. از دلایل دیگر میتوان به بالارفتن رتبه وبسایت در گوگل، موثر در قیمت تبدیل و فروش سایت و نیز سبب افزایش رقابت سایت موردنظر با دیگر سایتها، اشاره نمود. در واقع سئو تکنیکال ربطی به محتوا ندارد بلکه وظیفه آن مربوط به زیر ساخت یک وبسایت میباشد. طبق گفتهها وظیفه سئو فنی مرتبط به تبلیغات صفحه و یا جنبههای بصری نمیباشد و تنها هدف آن بهبود بخشیدن ساختاهای فنی وب سایت شما بر اساس قوانین و استانداردهای تعریف شده در چک لیست سئو تکنیکال است.

جهت مشاهده فیلم و تصاویر هر خبر روی تیتر آن کلیک کنید. امید است که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آن در جهت ارتقا رتبه سایت خود بهره بگیرید هر چند که بهینه سازی تنها به این موارد ختم نمی­ شود. لازم به ذکر است که بالارفتن دقت و همچنین افزایش سرمایه برای یک سئو تکنیکال اصولی، کمک شایانی به جهت سوددهی بالای وب سایت شما خواهد داشت. باید بدانید که تحمل کاربران به طور میانگین برای باز شدن یک وبسایت، بین 2 تا 7 ثانیه است و اگر این امر بیش از این طول بکشد، کاربران سایت شما را به مقصد سایت دیگری ترک میکنند. این مسئله همان هدفی است که از سئو سایت دنبال میشود تا کسب و کار یا اطلاعات مورد نظر شما بیشتر در معرض دیده شدن قرار گیرد.

شرکت سئو در سئو سایت طلا و جواهر موتورهای جستجو به محتوای صفحه، تازگی محتوا نگاه می کنند و الگوریتم های پیچیده ای را برای درک اینکه آیا محتوامربوط به جستجوگر است. در واقع ما با دوری از این اشتباهات میتوانیم به بهبود رتبه گرفتن محتوا خود کمک کنیم. البته اصلا نیازی نیست در این مورد تخصص داشته باشید! اما اگر سایت کوچک وردپرسی دارید جای نگرانی زیادی نیست. اگر برای سایت خود در بخش سئو تکنیکال نیاز به مشاوره دارید و میخواهید از صحت انجام سئوفنی سایتتان مطمئن شوید، میتوانید با کارشناسان ما در شرکت توسعه فناوری نیک آوازه تماس بگیرید و با آنها در این زمینه مشورت کنید. به کار­گیری ریدایرکت در انتقال سایت می­تواند کمک حال توسعه دهندگان وب قرار گیرد. که این مورد بسته به محتوای سایت و بستر وب شما، می­تواند متفاوت باشد. برخی اوقات اتفاق میافتد که محتوای برخی از صفحات از سایت شما حذف میشود یا خودتان اقدام به حذف مطالب آن صفحهها میکنید؛ در این صورت زمانی که کاربر روی آن صفحه کلیک میکند، با یک خطای 404 روبرو م شود. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد میکنیم پس از آنکه آشنایی اولیه با مفاهیم سئو را کسب کردید به سراغ منابع جامع، کتابهای آموزشی و دوورههای تخصصی باشید.

«این تگها به موتورهای جستجو کمک میکنند تا بتوانند تمامی اطلاعات موجود در چند URL مجزا (از جمله لینکهای موجود در آنها) را به صورت یک جا بررسی و ذخیره کنند». در صورت مقدور بودن از قالب اختصاصی استفاده کرده و بیخیال صفحه سازها شوید. ما از موتورهای جستجو برای یافتن چیزهایی که در نظر داریم استفاده می نماییم و به همین دلیل آن ها باید بتوانند لیستی دقیق از کسب و کارهای مربوطه را برای ما نمایش دهند و بین آن ها رتبه بندی خاصی را اعمال کند. دانستن این نکته ضروری است که سئوی سایتی که قرار است به آن لینک بدهیم، در سئوی سایت ما تاثیر خواهد داشت و اینکه واضح است که نباید به سایت رقیب لینک داد زیرا این لینک دادن ما هم به سئوی سایت آنها کمک می کند. یکی دیگر از فاکتورهای خارجی که در SEOنقش دارد، رقابت شما در رابطه با جایگاه کسب و کار خاص شما است. برای اینکه بتوانیم از دست این صفحات 404 و لینکهای شکسته که گوگل حساسیت زیادی به آنها دارد، خلاص شویم باید از راهکار ریدایرکت 301 استفاده کنیم.

یکی دیگر از روشهایی که میخواهیم در اینجا به آن اشاره نماییم، استفاده از فایل متنی robot.txt است که محل قرارگیری آن، هاست سایت شماست. یکی از روشهایی که میتوانید با استفاده از آن به کاربران و گوگل اطمینان بدهید که سایت شما امن طراحی شده، استفاده از لایه سوکتهای امن است. سلام. حتما طراحی منو ریسپانسیو به طور کامل آموزش داده می شود، چرا که یکی از بخش های مهم در طراحی UI یک وب سایت است. افزایش 118.91 درصدی در ترافیک ارگانیک به آن صفحه. اما اگر بخواهیم سئو را تعریف کنیم میتوانیم بگوییم: «سئو فرایند بهینه سازی سایت برای دریافت ترافیک ارگانیک و رایگان از طریق موتورهای جستجو است». گوگل هزینه سئوی ارگانیک را دریافت نمی کند. پارامترهای مختلفی در سئوی داخلی موردتوجه گوگل هستند که میتوانیم با بهینهسازی این پارامترها امتیازات مثبتی از گوگل دریافت کنیم و شانسمان را برای رسیدن به رتبههای اول افزایش دهیم.

یکی از نکات مهمی که برای هر سایتی اهمیت دارد، تهیه نقشه سایت به صورت فایل XML است. اما ریدایرکت 302را زمانی که می­خواهید صفحات به صورت موقت ریدایرکت شوند به کار گیرید. حتی می توانید با وارد کردن site: و در ادامه آدرس سایت، به آدرس­ های URL که گوگل ایندکس کرده دسترسی پیدا کنید که پیشنهاد می­ شود در بازه ­های زمانی مرتب این مورد را چک نمایید. این موضوع یکی از فاکتورهای مهم رتبهبندی برای هر سایت است و گوگل در بررسیهای خود آن را در نظر میگیرد. نشانهگذاری اسکیما: یکی از فاکتورهای مهم چک لیست سئو تکنیکال است که موتورهای جستجوگر محتوای سایت شما را بهتر درک میکنند. نمایش ستارههای امتیازدهی که برای صفحههای نقد و بررسی درنظر گرفتهاید، نمایش تعداد ویوها و لایکهای صفحاتتان، از جمله این ریچ اسنیپتها هستند که بین سایت شما و دیگر وبسایتها تمایز ایجاد میکنند.

این راهکار به رباتهای خزنده و کاربران کمک میکند، از صفحات حذف شده وارد صفحههای اصلی سایت یا دیگر صفحات جایگزین شوند. حالا که صحبت به اینجا رسید بهتر است با معیارهای گوگل برای تعیین نسخه اصلی هم بیشتر آشنا شویم. سرعت لود شدن صفحات سایت رابطهی مستقیمی با تجربه کاربریِ کاربران سایت شما دارد و هر اندازه سرعت لود شدن سایتتان بیشتر باشد، رضایت مخاطبانتان نیز بیشتر میشود. یکی از مهمترین مواردی که در سئو تکنیکال اهمیت دارد، سرعت لود شدن سایت است. کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان قرار دهید. برای اینکه به گوگل نشان دهید صفحه اصلی همان صفحه دسته بندی است، در صفحات دیگر از تگ کنونیکال استفاده می کنیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و به کمک آن با مفهوم تگ کنونیکال و نحوه کار با آن آشنا شده باشید.

این که آیا آنها باید ارزش ویژه پیوند را در یک صفحه ادغام کنند یا آن را بین چندین نسخه تقسیم کنند. گوگل اهمیت زیادی به این موضوع میدهد و آن را یکی از فاکتورهای اصلی رتبهبندی سایت ها در صفحهی نتایج میداند. منظورمان از ریسپانسیو بودن سایت این است که محتوای سایت به طور خودکار و به درستی روی صفحهی موبایل یا تبلت به نمایش درآید و شکل و ساختار آن به هم نریزد. برای جلوگیری از این مشکل، راهحلی به نام تگ کنونیکال (canonical) وجود دارد، به این صورت که با استفاده از این تگ به موتورهای جستوجو و رباتهای آنها میگویید کدام صفحه، صفحهی اصلی است و باید ایندکس شود و به محتوای کدام صفحات کاری نداشته باشد.

برای انجام این کار و برای اینکه رباتهای خرندهی گوگل را متوجه کنید در کدام بخشهای سایت بخزند و کدام بخشها را به حال خود واگذار کنند، میتوانید به سراغ فایل robots.txt بروید. در کل به مجموعه اقداماتی که یک کارشناس سئو جهت بالا برد رتبه سایت شما انجام میدهد، سئو می گویند! باید توجه داشته که در ابتدای امر و پس از انجام محتوای خود، صفحه وردپرس یه URL ابتدایی برای شما تعریف نموده که شما بایستی به جهت جلوگیری از بروز مشکل از URL مناسبی استفاده نمایید. ما در مورد اهمیت محتوا برای رتبه بندی خوب در SERP چیزهای زیادی یاد می گیریم، اما محتوا به تنهایی بدون یک پایه محکم کافی نیست. باید توجه نمود که این مرحله از سئو، هیچ ارتباطی با محتوا نداشته و تنها باعث تقویت پایه وبسایت مربوطه خواهد شد. این کار هم باعث می شود تا گوگل محتوای شما را بهتر بررسی کند و این موضوع به نمایش آن در صفحات اول گوگل کمک می کند و هم اینکه نرخ کلیک را افزایش می دهد. در این مقاله سعی بر این است که بتوانیم اصول و معیارهای یک سئو تکنیکال خوب و همچنین نحوه اجرای آن را مورد بررسی قرار دهیم. چک لیست سئو تکنیکال موارد بسیار مهمی را شامل میشود که برای طراحی یک وب سایت حتما لازم است این موارد را در نظر داشته باشید، اگر این اصول بهطور صحیح در وب سایت پیاده شوند شاهد نرخ چشمگیری از افزایش بازدید سایت خواهید بود، همچنین در رتبه بندی، رتبه بالایی کسب خواهید کرد.

به کمک پلاگین وردپرس یواست سئو (Yoast SEO) میتوانید تگ کنونیکال را برای انواع مختلف صفحات ایجاد کنید. وردپرس نوشتههای وبسایت را در برخی صفحات مانند صفحه اصلی، آرشیو دستهبندیها، آرشیو تگها، آرشیو زمانی، صفحات نویسندگان و موارد مشابه نشان داده و لینک میکند. رباتهای خزندهی گوگل و هوش مصنوعی آن، هنوز به مرحلهای نرسیده است که بداند شما دقیقاً چه نوع محتوایی روی سایتهای خود قرار داده و در مطالب خود از چه چیزی صحبت کردهاید. گاهی اوقات رقابت در تصاحب رتبههای بالای گوگل آنقدر بالا میگیرد که مجبور میشوید از یک سری کلک و حقه که گوگل هنوز آنها را در لیست سیاه خود وارد نکرده است، برای پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنید. تقریباً 30 سال از زمان راه اندازی اولین موتور جستجو میگذرد، اما بسیاری از عوامل موثر در رتبه بندی سایت ها هنوز هم بر اساس الگوریتمهای قدیمی سئو انجام می شوند. در گوگل و در قسمت serp است. اماhttps یک نسخه پیشرفتهتر با امنیت بیشتر است که اطلاعات رد و بدل شده را بهطور کامل رمزگذاری میکند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تولید محتوای با کیفیت حول این کلمات و بیشتر از همه لینک سازی و تلاش برای کسب بک لینک های با کیفیت. گاهی برای شما پیش آمده که با بک لینک های شکسته یا خراب بعد از انتقال سایت به هاست مواجه شده باشید.

اگر که سایت شما به طور معمول در 3 ثانیه یا کمتر بارگذاری می ­شود، به این نکته توجه کنید. یک ایده جذاب این است که در تگ توضیحات خواسته خود را بیان کنید. هنگامی که کاربر یک سوال (کلمه) را در کادر جستجو تایپ یا بیان میکند، موتور جستجو از الگوریتمهای پیچیده خود استفاده میکنند و آنچه را که معتقدند دقیقترین و مفیدترین لیست نتایج برای آن پرس و جو است، بیرون میکشند. ما در ادامه توضیح کاملی در این زمینه به شما خواهیم داد و چک لیست سئو تکنیکال را برای شما معرفی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید. در ادامه دلیل اثر غیرمستقیم این تگ بر رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو را بررسی خواهیم کرد. CDN یا شبکه توزیع محتوا نقطهای در نزدیکترین فاصله به مخاطبان وبسایت شما درنظر میگیرد. البته بقیهی برچسبها نیز میتوانند کلمه کلیدی یا ترکیبهای بلندتری از آن را در خود داشته باشند. میزنند. صاحبان مشاغل اینترنتی از سئو در این زمینه نیز بهره میگیرند. سایتهایی که از این تکنولوژی بهره میبرند، در آدرس URL خود به جای http از https استفاده میکنند.

برد کرامپ به کمک موتورهای جستوجو نیز میآید و به آنها میگوید در کدام صفحه قرار دارند و سایت چه ساختاری دارد. مهم است بدانیم هیچ کدام از این ابزار ها کامل نیستند و با سیستم رتبه بندی گوگل متفاوت هستند. حال باید بدانیم که دلایل اهمیت ویژه سئو تکنیکال چیست؟ یکی از دلایل استفاده از سئو تکنیکال، افزایش بازدید مخاطبان و همچنین تاثیرگذاری بالا بر روی تصمیمات آنها خواهد گذاشت. به منظور افزایش بازدهی سایت خود با استفاده از سئو تکنیکال، روشهای مختلفی وجود دارد که لازم است به تمامی موارد آن توجه گردد. تولید محتوای ارزشمند، بهینهسازی تمامی صفحات سایت با کلیدواژههای هدف مرتبط، لینکسازی داخلی و ساخت بکلینک همگی برای موفقیت شما در سئو مهم و حیاتی است اما به شرطی که زیرساختهای سایت با اصول سئو تکنیکال، بهینهسازی شده باشد.

حتما قبل از هر تصمیمی با مشاورین برجسته و قابل اعتماد سایت جاب تیم تماس گرفته و تمامی اطلاعات لازم خود را در این زمینه کسب کنید. به همین دلیل است که منابع خبری در گوگل باید تاریخ ها و نام نویسنده را مشخص کنند، همچنین اطلاعاتی درباره نویسندگان، نشریه، ناشر، شرکت یا شبکه پشت آن و اطلاعات تماس را ارائه دهند. صفحات ارور 404 را بهینه سازی کنید: هنگام بازدید از صفحه وب سایت شما اگر آدرس صفحه عوض شده باشد یا حذف شده باشد کاربر با این ارور 404 مواجه خواهد شد، در این حالت کاربر بهسرعت سایت شما را ترک خواهد کرد و وارد سایت دیگری خواهد شد، بهتر است این صفحات را طوری طراحی کنید که در هنگام بازدید کاربر به جای نمایش ارور 404 به سایر بخشها هدایت شود،این کار سبب شده که کاربر در سایت شما بماند و دیگر خدمات شما را بازدید کند پس بهتر است برای جلوگیری از ترک کردن سایت توسط کاربر صفحاتی را طراحی و به جای صفحات نمایش ارور 404 قرار دهید.

در حال حاضر، پردازش سمت سرور قابل تغییر نیست و من نمیدانم چه راهحلهای سئوی جاوا اسکریپت دیگری را میتوانم امتحان کنم. متا دیسکریپشن ها بخش بسیار مهمی از تگ های سایت شما هستند و قرار نیست در آینده از اهمیت آن ها کاسته شود. این موضوع را حتماً در چک لیست سئو تکنیکال خود قرار دهید و آن را رعایت کنید. ساختار ظاهری و طراحی سایت را بهینه سازی کنید: همانطور که زیر ساخت های یک سایت مهم است طراحی ظاهری نیز بسیار اهمیت دارد، سعی کنید سایت شما جذابیت بصری بالایی داشته باشد تا کاربر ترغیب شود مدت زمان زیادی در صفحه شما بماند، و حتما سعی کنید تمامی اطلاعات و محتوای وب سایت خود را بهصورت منظم و ساختار یافته در سایت قرار دهید تا کاربر ضمن دسترسی راحت از تمامی بخشهای مختلف سایت شما بازدید کنید. سرعت بارگزاری سایت یکی از مهمترین مواردی است که در سئو تکنیکال باید مورد بررسی قرار دهید، چراکه این مورد هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد. سرعت بارگزاری سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند تعداد تصاویر به کار رفته در قالب و حجم آنها، نحوه کد نویسی قالب، استفاده و یا عدم استفاده از CDN و Cache و غیره.

یک سری از این فرایندها و فعالیتها در حوزهی تکنیکال یا فنی سایت قرار میگیرد که به عنوان سئو تکنیکال یا فنی شناخته میشود. مجله بخوانیم/ اندیشه پویا و داستان مجتهدیِ البرز؛ سحابی یا حسابی؟ مجله بخوانیم/ اندیشه پویا؛ حسابی یا سحابی؟ واکنشگرایی یا موبایل فرندلی سایت را بررسی کنید: واکنشگرایی وب سایت یکی از موارد مهم در چک لیست سئو تکنیکال است منظور از اینکار این میباشد که صفحه وب سایت شما در رایانه، موبایل و حتی تبلت مشکلی در نمایش دادن اطلاعات نداشته باشد، در این صورت کاربر با هر دستگاهی که دارد سایت شما را بازدید کند و صرفا با دستگاه خاصی نیاز به این کار نیست. اینکه شما با استفاده از لینکهای موجود در صفحهای که در آن قرار دارید، بدانید در کدام بخش از سایت هستید، چیزی است که از آن به عنوان برد کرامپ یاد میکنیم. به لینک صفحهای که در آن قرار دارید توجه کنید، ابتدا لینک اصلی سایت نوشته شده است، سپس بخش مقالات که روی آن کلیک کرده اید با عنوان blog دیده میشود و سپس لینک خود این صفحه نمایش داده شده است.

اگر رندرگیری صفحات نشان می دهد که روی صفحات لینک های جدیدی وجود دارد که تنها از طریق جاوا اسکریپت در دسترس است، این URL ها به خزنده فرستاده خواهد شد.در واقع دوستی جاوا اسکریپت و سئو در ایندکس شدن صفحات خنوز در هاله ای از ابهام است. سئو تکنیکال در زمینهی بهبود و بهینهسازی سایت از نظر فنی مانند کدنویسی فعالیت دارد و تلاش دارد سایت را به گونهای بهینهسازی کند که ایندکس کردن (ثبت و فهرست شدن مطلب در حافظهی موتورهای جستوجو) مطالب و صفحههای آن در موتورهای جستوجو راحت انجام شود. بهترین زمان برای باز شدن صفحه سایت، 2 تا 7 است که در صورت ازدیاد این زمان کاربران خسته شده و صفحه را ترک مینمایند. شاید شما در حال خواندن مطلبی در سایتی باشید اما ناگهان احساس کنید که صفحه رفرش شده است و به منو­های سمت چپ یا راست مطالبی افزوده شده است و یا حتی به صفحه ­ی دیگری منتقل شدید؛ مانند ریدایرکت 301. همه این موارد به سبب متا تگ­ ها صورت گرفته است. این صفحات از دید مرورگر گوگل دور نمانده و یا ارزش سئو سایت را کم میکند و یا آن صفحه را حذف مینماید.

سرعت سایت بعنوان یک سیگنال مهم در رتبه بندی در نظر گرفته می شود. از برد کرمب یا نشانه گذار استفاده کنید: یکی از مهمترین فاکتورهای مهم برد کرمب یا نشانگر است که مانند یک نقشه راه به کاربر کمک میکند تا بتوانید مسیر خود را در وب سایت پیدا کند. در دو سوم موارد امتحانی گوگل از پاراگراف اول استفاده کرده است. هر دو به یک اندازه مفید و کاربردی هستند. البته حوزهی سئو فنی بسیار گستردهتر از این موارد است و اجرای آن به یک کارشناس خبرهی سئو نیاز دارد. به این ترتیب، در مجموع 40000 صفحه خواهید داشت که عدد بسیار بزرگی است. سئو کلاه سیاه به تکنیکها و استراتژیهایی اشاره میکند که سعی دارند موتورهای جستجو را فریب دهند؛ استفاده ازاین تکنیکها وبسایتها را در معرض خطر جریمه و یا حذف از نتایج جستجو قرار میدهد.

ما در این مقاله 7 مورد از روشهای افزایش بازدهی سایت خود با استفاده از سئو تکنیکال را مورد بررسی و کنکاش قرار دادیم. ابزار­های زیادی در زمینه شناسایی بک لینک­ های شکسته مانند Google Search Console وجود دارند که می­توانید از آن­ها استفاده نمایید. برای شناسایی مشکلات خاص سرعت در سایت می­توانید از Google PageSpeed Insights استفاده کنید که حتما حالت دسکتاپ و موبایل را بررسی کنید. همانطور که در تصویر بالا هم مشخص کرده ایم، باید گزینه چک باکس “نام نوشته” را انتخاب کنید و سپس ذخیره تنظیمات را بزنید. JPEG امروزه متداولترین فرمت تصویر است. با این حال به علت اینکه همچنان مرورگرهای قدیمی توانایی پشتیبانی از این فرمت را ندارند علت اصلی عدم استفاده بسیاری از افراد از این فرمت می باشد. شما با اضافه کردن این کدها و دادههای ساختاریافته اطلاعات بیشتر را در اختیار رباتها میگذارند که کاربر در هنگام بازدید از سایت شما اطلاعات بیشتری میبیند که به همین علت بازدید از سایت شما افزایش خواهد یافت. علت آن این است که شما اگر برای صفحه A به صفحه B ریدایرکت 301 انجام بدهید، دیگر صفحه A توسط کاربران قابل مشاهده نیست و تنها میتوانند صفحه B را ببینند. یادگیری اصول تکنیکال پیچیده نیست اما برای بهکار گیری این اصول و پیاده سازی نیاز به تبحر و تجربه کافی در این زمینه دارید.

این ربات قابلیت دستور دادن به موتورهای جستجو و در راس آن گوگل را جهت ایندکس نمودن صفحات سایت را دارد. همچنین به جهت جدانمودن کلمات از یکدیگر بهرهوری از عبارت «-» بسیار ضروری است. به کارگیری سئو تکنیکال بسیار با اهمیتتر از یادگیری آن خواهد بود معمولا پیاده سازی را امری پیچیده تصور میکنند و اقدام به اینکار نخواهند کرد اما اینکار نیازمند تجربه و مهارت است که در اینصورت کار دشواری نخواهد بود. ابزار SEMRush در اصطلاح پولی است و شما باید هزینه استفاده از آن را بپردازید. هم ابزار های رایگان و هم ابزارهای پولی برای کمک به وب سایت شما را ارائه میدهد. مشاور متخصص سئو باید در زمینه تولید محتوا و البته گلچین کلمات کلیدی رزومه قوی داشته باشد بتواند خدمات نتیجه گرا ارائه دهد. این مشکل می­ تواند به خاطر کد­های جاوا اسکریپت و یا CSS باشد در این حالت بهتر مشکل را با توسعه ­دهندگان وب در میان بگذارید. برای حل این مشکل شما میتوانید، از دادههای ساختاریافته یا کدهای اسکیما (schema) استفاده کنید تا به موتورهای جستوجو کمک کنید درک بهتری از محتوای سایت شما داشته باشند و بهتر بدانند با چه نوع محتوایی طرف هستند. در ادامه با سئو تکنیکال آشنا میشویم و به بررسی مهمترین تکنیکهای بهکاررفته در این نوع سئو میپردازیم.

توصیه می­کنیم فهرست ریدایرکت­ها را هفتگی یا ماهانه بررسی نمایید. برای اینکه نمای کلی از لینک ­های داخلی سایت خود به دست آورید؛ پیشنهاد می­کنیم بر روی قسمت­های مختلف سایت خود کلیک کنید و ارتباط آن­ها را با هم بیابید. E. برقراری ارتباط مستقیم با طرفداران و کسانی که در شبکههای اجتماعی با ما در ارتباط هستند منجر به اطلاع یافتن از نظریات، پیشنهادات و انتقادات آنان است. این کار از طریق محدود کردن موتور جاوا اسکریپت در یک فایل اجرایی انجام می شود که کدهای HTML/CSS/JS را در یک پنجره دسکتاپ مجزا تفسیر می کند. HTML و CSS چه ارتباطی با سئوکار اصفهان جاوا اسکریپت دارند؟ در این ویدیو ما سعی کرده ایم تا روش سئو کردن سایت های بر پایه جاوا اسکریپت را آموزش دهیم.

وقتی نوبت بهینه سازی موتور جستجو می رسد، بهینه سازی وب سایت تجارت الکترونیکی پیچیده تر از کار در وبلاگ یا وب سایت شرکتی است. در نتیجه، به عنوان مرجعی معتبر، قابل اعتماد و همیشه در دسترس برای کاربرانتان شناخته میشوید. بهطور کلی شما باید آدرس تمام صفحاتی که قصد دارید ایندکس شوند را در این نقشه بگذارید به این صورت در دسترس رباتهای جستجوگر قرار خواهند گرفت و بهراحتی ایندکس خواهند شد، در این حالت صفحات مورد نظر شما توسط کاربران بازدید خواهد شد و میزان بازدید بسیار افزایش مییابد. بنابراین، در صورت امکان لینک های خود را کوتاه کنید. به عنوان حسن ختام همه مفاهیم و تکنیکهایی که آموختهایم را به صورت عملی و بر روی پروژههای واقعی اجرا میکنیم. بنابراین رباتهای گوگل صفحات وب را بر اساس عوامل مختلفی ارزیابی میکنند که برخی از این عوامل بر اساس تجربه کاربری است و عوامل دیگر به رباتهای موتور جستجو کمک میکند در در مورد صفحات شما اطلاعاتی کسب کنند. ابزار Google Keyword Planner: ابزاری است که توسط آن میتوانید به جستجوی کلماتکلیدی در گوگل بپردازید. جریمه گوگل (google penalty) چیست؟ برای بررسی اولیه سرعت فعلی وب سایت خود، می توانید از ابزاری مانند Pingdom یا Google PageSpeed Insights استفاده کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار