ساخت قالب های بتنی ساختمان های نیویورک با پرینتر سه بعدی

ساخت قالب های بتنی ساختمان های نیویورک با پرینتر سه بعدی

استفاده از قالب عایق ماندگار برای ساخت دیوارهای بتنی ساختماندرون قالب عایق ماندگار میله‌های تقویت‌کننده قرار می‌دهند و سپس آن را به وسیله بتنی با اسلامپ مناسب پر می‌کنند. در واقع، بتن و قالب مانند ساندویچ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. بهروه‌وری انرژی سیستم ICF بالا است و نیازی به باز کردن قالب پس از بتن‌ریزی وجود ندارد.

پانچ تسمه از مراحل ساخت قالب بتن است که حساسبت بالایی دارد؛ چرا که اگر در پانچ قسمت مورد نظر به طور دقیق انجام نشود، حتما در هنگام قالب بندی یا استفاده از قالب دچار شرکت قالب بتن مشکل خواهد شد. این مرحله دلیل تضمین کیفیت محصولات تولیدی در گروه صنعتی بنیامین است. EDG یک شرکت ساختمانی و مهندسی نیویورکی است که از پرینتر سه بعدی برای ایجاد قالب های ریختگری بتنی پیچیده در مدت پنج سال گذشته تا به حالا استفاده میکرده است. نتیجه تلاش های گسترده آنها فرایندی بنام Modern Ornamental است و یا آنطور که خود تشریحش میکنند؛ ” فرمی جدید از سنگ تراشی دیجیتال”. قالب های فلزی بتن مورد استفاده برای سنگفرش بهترین گزینه برای اتوبان ها، خیابان، باند های هواپیما ، محوطه بار گیری هواپیما، مناطق تاکسی رو است. قفل های پهلوی قالب فلزی مخصوص کار سنگین در انتهای قالب باعث هموار بودن و صافی جاده ساخته شده به وسیله قالب فلزی می شود.در انواع متنوع سایز ها موجود است.

  • مقاومت قالب بتن نه تنها به عنوان یکی از الزامات طراحی، بلکه به عنوان یکی از مهمترین جنبه‌های ایمنی در نظر گرفته می‌شود.
  • به بخشی از قالب که در تماس مستقیم با بتن قرار می‌گیرد، جداره داخلی قالب می‌گویند.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر و همکاری با شرکت ما میتوانید با شماره های قید شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
  • وجود آب در این مخلوط باعث روانی و شکل‌پذیری بتن تازه می‌شود.

مهم ترین و اساسی ترین دلیل استفاده از این روغنها این است که به هیچ عنوان با مخلوط بتن ترکیب نمی شود و مشکلی را برای بتن پدید نمی آورد. همه قطعاتی که به قالب ها اتصال دارند باید با اطمینان کامل محکم شوند تا وقتی بتن می لرزد شل نشود و پایه های اطمینان باید طوری قرار بگیرند که پایداری قالب ها تامین شود. نباید گذاشت تراز قالب ها در هنگام بتن ریزی به هم بخورد. از معایب این قالب ها می توانیم به هزینه‌ی اولیه‌ی تهیه این قالب ها و تدارکات خاص و سنگینی وزنی آنها اشاره کرد. بعضی اوقات این قالب ها را در کنار همدیگر قرار می دهند و سیستم های پیچیده تری مثل قالب بالا رونده، قالب چرخشی، قالب مدولار، قالب چکشی، قالب لغزنده و غیره را به وجود می آورند. از آنجا که قالب متلاطم است ، موقعیت رابط افقی قالب بالا و پایین باید با نوارهای فولادی تقویت شود.

اما در نهایت نقش تمام این قالب‌ها یکی و آن هم ساخت بتن باکیفیت است. استفاده صحیح از این روغن به این صورت است که می توانیم با استفاده از غلتک یا پرس یا پیستوله های صنعتی سطح قالب های بتن را روغنی کرد. همچنین برای اینکه عمر مفید قالب بتن زیادتر شود و برای عدم نیاز به اعمال ضربه های مکانیکی, از این روغن ها استفاده می شود. نکته آخر اینکه برای قابلیت پوشش دهی خوب سطح قالب بتن از روغن قالب بتن استفاده می گردد. اگر از این ورق ها در دیوارها استفاده کنیم روی دیوارها موج دار می شوند.

قالب بتن باید به گونه‌ای ساخته شود که در صورت ضربه و آسیب دیدن، تکه‌های آن ریخته نشود. این مسئله با تعیین نحوه ریزش ماده سازنده قالب قابل بررسی است. به منظور رعایت این نکته ایمنی مهم، به خاطر داشته باشید که استفاده از مواد شکل‌پذیر برای ساخت قالب نسبت به مواد شکننده در اولویت بسیار بالاتری قرار دارند.

کاربردهای جدول بتنی

در این قسمت به معرفی پرکاربردترین انواع قالب‌بندی می‌پردازیم. اواخر دهه 1970 میلادی (دهه 1350 شمسی) را می‌توان به عنوان عصر توسعه قالب بتن در نظر گرفت. در این دوره، دو معمار کوبایی اقدام به طراحی قالب‌های مخصوص برای ساخت تمام وسایل خانه از قبیل مبلمان و پنجره کردند.

اين بازشوها بايد دارای دری باشند که براحتی باز و بسته شده و کاملا آب بند باشند. پايه‌های اطمينان بايد به نحوی قرار گيرند که پايداری مجموعه قالب بتن ها کاملا تأمين گردد. درز بين تخته‌ها و درز بازشوهایی که در قالب فلزی ايجاد شده‌اند, بايد کاملا آب‌بندی شوند تا شيره بتن از درزها بيرون نزند.

ابعاد پانل های قالب فلزی بتن چیست؟

این شرکت برای طراحی و تولید از نیروهای ماهر و متخصص کمک می‌گیرد. تنهاپولاد فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرده و تاکنون با موفقیت راه تولید را ادامه داده است. تمامی فعالیت‌های این شرکت در راستای ارتقا و توسه صنعت راه و ساختمان کشور می‌باشد. عرض این قالب‌ها معمولا از 10 سانتی‌متر شروع و به 50 سانتی متر خاتمه می‌یابد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار