شیر پروانه ای چیست و انواع شیرپروانه ای فارس استیل | kasrasaran

با توجه به مزایای بالای آن در انواع صنایع نفتی و پتروشیمی کاربرد فراوان دارد. همچنین در صنایع دارویی، کاغذ و خمیر آن، لوله کشی و فاضلاب، سرویس های وکیوم و مکش و غذایی به منظور قطع جریان سیال به کار می رود. از مزایای این نوع شیر می توان به قیمت مناسب و وزن کم آن اشاره کرد.

اجزای تشکیل دهنده شیرهای پروانه ای

در ادامه شما را با انواع بدنه این شیرهای صنعتی آشنا می کنیم. شیر پروانه ای فلنجی قابل استفاده در فشار بالای سیال و آبندی کامل است. از عملگرهای قابل نصب بر این نوع شیر می توان به عملگر برقی، پنوماتیک و اهرمی اشاره کرد. جالب است بدانید، عملکرد آسان، شیر فلنجی را به یکی از پرمصرف ترین شیر آلات در صنعت تبدیل کرده است. این شیرها می توانند فشارها و دماهای متوسطی را تحمل کنند و معمولاً در تصفیه فاضلاب و تصفیه آب استفاده می شوند. این شیرها علاوه بر کاهش میزان مواد در نشیمنگاه می توانند فشرده و کارآمد باشند.

در شیرهای پروانه ای فلنجی از اتصال فلنج بدنه به فلنج‌های خط لوله اتصال صورت میگیرد. به وبلاگ جامع ما در مورد شیرهای توپی نخی بپردازید تا درک عمیقی از تعاریف، انواع، اصول کار و ویژگی های کلیدی آنها به دست آورید. در اینجا انواع شیرهای پروانه ای موجود در بازار آورده شده است.

این تفاوت به این معنی است که دیسک همیشه در جریان وجود دارد و باعث افت فشار در برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید جریان می شود. دریچه‌های توپی برای کاربردهای با فشار بالا با قطر کوچک مناسب هستند. زیرا برای فشارهای دیفرانسیل بالاتر مناسب ترند و باعث افت فشار بسیار کم روی سیستم می‌شوند.

  • یک شیر پروانه ای افست سه گانه (TOV یا TOBV) غالباً در کاربردهای مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مشابه شیر پروانه ای دو جابجایی طراحی می‌شود.
  • سطح نشیمن شکل مخروطی دارد که با همان شکل در برجستگی دیسک همراه است.
  • شیر پروانه ای یکی از پر کاربردترین شیرهای صنعتی است که در این پست به صورت تخصصی به طرز کار شیر پروانه ای پرداختیم.

زمانی که دیسک فرم سیت را عوض می‌کند، فرایند آب‌بندی انجام می‌شود. بزرگترین عیب این نوع از شیرهای پروانه ای این است در زمان باز و بسته کردن شیر اصطکاکی بوجود می‌آید که سبب خرابی زودتر شیر می‌شود. شیرهای پروانه ای از مواد مختلفی ساخته می شوند و مهم است که در هنگام انتخاب شیرهای پروانه ای در نظر بگیرید که این مواد در محیط شما چگونه عمل می کنند.

انواع شیر پروانه ای از لحاظ عملگر و نوع اتصال + مشخصات و جنس آن

شیر پروانه ای چیست و انواع شیرپروانه ای فارس استیل | kasrasaran

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار