قیمت مفتول مسوار شاخه و کلاف خرید مسوار صنعتی | foulka

از کاربردهای آن می توان به تولید سیم و کابل و مفتول، آرماتوربندی ساختمان، ساخت سیم جوش و عملیات جوشکاری، ساخت انواع چوب لباسی و آویز، ساخت صفحه های یخچال های فروشگاهی و قفسه های فروشگاه ها و باکس ها و غیره اشاره کرد. استفاده از مسوار در سال ۱۴۵۰ قبل از میلاد در میان مصریان و رومیان رواج داشت که بعد از طلا و نقره از محبوبیت بالایی برخوردار بود زیرا مسوار بر خلاف دیگر فلزات به مرور زمان بد رنگ و کدر نمی شود. به مرور زمان از این محصول در صنایع دیگری از جمله لوازم خانگی، مصارف صنعتی و ساخت قفسه ها و محفظه ها استفاده شد. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از مفتول هایی که بسیار در زندگی روزانه با آن سر و کار دارید، آشنا کنیم که مفتول های مسوار یکی از آن هاست.

ورق آجدار پرسی چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت مفتول مسوار شاخه و کلاف خرید مسوار صنعتی | foulka

این صنایع شامل صنعت تولید کننده یخچال، داکت‌اسپلیت، کولر‌گازی، اجاق‌گاز و… می‌باشد. این نوع مفتول بر حسب کاربرد در ضخامت‌های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسد که عمدتا به صورت کلاف و شاخه موجود می‌باشد. این آلیاژ که یکی از فلزات گرانبها به شمار می‌رود از ترکیب ۸۵ درصد قلع، ۱۰ درصد آنتیموان، ۲ درصد مس و مقداری بیسموت و در مواقعی نقره ساخته می‌شود.

سیم مفتول های مسوار با ضخامت های مختلف ساخته میشوند؛ قطر این مفتول ها بین ۰٫۷ میلی متر تا ۹ میلی متر است. مفتول مسوار در صنایع گوناگون نظیر تولید کننده های لوازم برقی ، قطعه سازها ، اسکلت آباژور ، صفحه های یخچال های فروشگاهی ، تولید کیف های دستی و مسافرتی ، ساخت انواع پین ، ساخت انواع قفس و … مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر مشخصات فنی و مکانیکی که باید در خصوص این محصول بدانید، گریدهای موجود در بازار است. در نهایت باید گفت قطر این مفتول در زمان تولید 0.07 تا 10 میلی‌متر بوده و وزن هر کلاف مفتول مسوار نیز 15، 30 و 50 کیلوگرم است. همچنین طول هر شاخه در زمان تولید 20 ، 100، 200 و 300 سانتی‌متر است. در ابتدا بهتر است با روش و فرآیند تولید این محصول به طور کامل آشنا شوید.

قبل از هر چیزی باید بگوییم که روش تولید و مشخصات فنی و شیمیایی این محصول در قیمت خرید و فروش مفتول مسوار تاثیرگذار است. قلع ، مس، آنتیموآن، فسفر، منگنز، سیلیسیوم، کربن، گوگرد و نقره از جمله اجزای تشکیل‌دهنده این مفتول هستند. زمانی که فرآیند تولید مفتول مسوار به پایان رسیر، آن ها را به کلاف هایی با وزن های متفاوت بسته بندی می نمایند.

آیا قیمت سیم مفتول مسوار در وبسایت فولادین بروز است ؟

رنگ مفتول مسوار رنگی ما بین زرد و قرمز بوده و تمایل به رنگ مسی صنایع مفتولی دارد. قیمت مفتول مسوار به نوع جمع آوری آن ها بستگی دارد، یعنی قیمت مفتول های کلافی و شاخه بندی با یکدیگر متفاوت است. همچنین با توجه به کاربرد مفتول ها ضخامت آن ها متغیر است و در نتیجه قیمت ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. سیم مسوار با کشیده شدن میلگردها ساخته می‌شود، به این صورت که با انجام کشش در چند مرحله از قطر میلگردها کاسته شده تا سیم مورد نظر حاصل شود. با ما همراه باشید تا مطالبی را درمورد روال تولید مفتول مسوار و کاربردهای آن به اشتراک بگذاریم. باید توجه داشت که مفتول مسوار ، همان مفتول آهن است ، اما بعد از رسیدن به سایز مورد نظر و انجام آخرین مرحله های کشش، برای آبکاری، وارد دو وان متفاوت میشود.

  • این کارخانه می باشد تولید می کند و این روکش رابه سطح مفتول انتقال می دهد.
  • اگرچه در ساختار مفتول از روکش مس استفاده نشده باشد در صورت تماس با هوا دچار اکسید و زنگ زدگی می شود.
  • خرید مفتول مسوار بر اساس کاربرد آن صورت می گیرد و طبعا برای این منظور حتما باید به ضخامت سیم مسی توجه کرد.
  • شرکت فولکا علاوه بر تولید مفتول مسوار، انواع مفتول مانند مفتول گالوانیزه، مفتول سیاه، مفتول اسیدشور، مفتول فنری و … را تولید می کند.
  • این محصول در زبان لاتین به (Copper-clad wire) یا (Copper-clad steel Wire) شناخته شده است و به اختصار CCW یا CCSW نیز به آن گفته می شود.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار