مقاله جامع سبک معماری مدرن متاخر ؛ معماران و آثار + پاورپوینت معمار گلد | معماری نواز

خاستگاه تفکر منطقی و خردگرا و عملکردگرایی که از وجوه بارز معماری مدرن و سبک بین‌الملل است، قرن هجدهم اروپا است. بدون وجود بستر خردباوری و تولیدات صنعتی مدرن، امکان شکل‌گیری این گونه جدید معماری میسر نبود. پس از پایان نمایشگاه، کتابی با نام سبک بین‌الملل، توسط هیچکاک و جانسون منتشر و اصول و مشخصات این سبک در آن تدوین شد. خانه آبشار در ایالت پنسیلوانیا نمونه مهمی از معماری ارگانیک میباشد که توسط رایت ساخته شده است.هرچند که کارهای لوید رایت به اندازه لوکوربوزیه مشهور نباشند اما با این حال این مکتب به کشور های دیگری گسترش پیدا کرد.

معماری مدرن متاخر

معایب سبک معماری ‌مدرن باعث شده است بسیاری از معماران این سبک احساس سرخوردگی کنند و از معماری پست مدرن استفاده کنند. همین موضوع باعث شده است برخی از ساختمان‌ها که با الهام از این سبک معماری طراحی و اجرا شده اند خشن و زمخت به نظر برسند. نمونه بارز معماری مدرن برج ایفل بود که تمامی این مصالح نوین بتن و فلز و شیشه را در بردارد.

میس ون د روهه ؛ معماری مدرن متاخر

در اخر باید اشاره کرد که معماری مدرن نقطه عطفی در تاریخ معماری جهان بود زیرا برای اولین بار نگرش از سنت و گذشته به عنوان منبع الهام معماری تغییر جهت داد و پیشرفت به عنوان موضوع و هدف اصلی معماری مطرح شد. رایت در این دوره به عنوان معروف ترین معمار آمریکا شناخته می شد و لکوربوزیه به عنوان استاد مسلم معماری مدرن از عقاید خود در معماری فاصله گرفت و معماران دیگری هم به این جمع اضافه شدند . معمار دیگری به نام رودولف با طراحی دانشکده معماری ییل در امریکا بهترین نمونه از این سبک را نشان داد . در این ساختمان نمای نمایان بتن شیار داده شده بود تا زبری آن وضوح بیشتری داشته باشد.

بنیان گذار این سبک فیلیپوتوماسو بود و تاکید بیشتر او این بود که زیبایی جهانتوسط زیبایی جدیدی به نام “سرعت” غنای فزون تری یافته است. این جنبش نسبتاً عمر کوتاهی داشت و شروع جنگ جهانی اول آغازی بود بر پایان این جنبش که می خواست در تاریخ معماری، تحولی جدید ایجاد کند. این جنبش مدرن کوتاه مدت نبود و چندین سبک فرعی را در بر می گیرد که تقریباً 60 سال سایت های معتبر معماری طول می کشد.

  • اوتنها معماری است که درهر سه دوره معماری مدرن ساختمانهایی با شهرت جهانی ساخت است .
  • این خانه به صورت کاملا ایده‌آل خود را در فضای طبیعت جای‌داده است.
  • قالب بندی این سبک، اکثرا با مصالحی مانند فلز، شیشه، چوب، بتن و حتی موادی است که در گذشته استفاده نمی شدند.
  • جهان مدرن در مقابل دنیای کهن منظر و دیدی متفاوت از هستی دارد و باور به آن است که عقل جای تفکرات ذهنی دوره قرون وسطی را می گیرد.

مقاله جامع سبک معماری مدرن متاخر ؛ معماران و آثار + پاورپوینت معمار گلد | معماری نواز

اولین بارمعماری دراینجا به صورت هنری تجسمی ظاهرمی شود به جای روی هم گذاشتن لایه های چینه چینه به طور معمول که بابرش واتصال لب به لب با ساختار تیروستون به هم متصل شده است . اصل دیگر در معمار مدرن به مواد و مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز میپردازد. این مجادلات و مخالفت‌ها نهایتاً در کنگره یازدهم در هلند در سال ۱۹۵۹، باعث انحلال سيام شد. اعضاء انگلیسی تحت نام بروتالیسم جديد با محوریت یک زن و شوهر انگلیسی به نام‌های آلیسون و پیتر اسمیتسون و اعضا هلندی تحت نام ساختارگرایی با محوریت آلدو ون آیک و جیکوب بی.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار