ناوگان هوایی چین یک گام تا بومی‌سازی؛ پرواز هواپیماهای c۹۱۹ از سال آینده

شرکت هواپیماسازی دولتی کوماک (COMAC) سازنده هواپیمای جدید «سی ۹۱۹» می باشد و مسئولان این شرکت این مدل هواپیما را رقیبی جدی برای دو مدل هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس «آ ۳۲۰» می دانند که برد استاندارد آن چهار هزار و ۷۵ کیلومتر اعلام شده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84833036/%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-c%DB%B9%DB%B1%DB%B9-%D8%A7%D8%B2

قرار است  پس از دریافت گواهینامه در سال ۲۰۲۲ تعدادی پرواز داخلی در خطوط تجاری انجام بگیرد و آموزش‌های لازم به خلبانان و خدمه پرواز داده شود که ممکن است بین ۶ ماه تا یک سال به طول انجامد. بنابراین در بهترین حالت هواپیمای C۹۱۹ در سال ۲۰۲۳  پروازهای تجاری انجام خواهد داد.

این شرکت چینی در بیانیه‌اش افزود: «این مرحله مهم پیروزی در توسعه هواپیماهای C۹۱۹ با توجه به تاثیرات همه گیری ویروس کرونا بر پیشروی این پروژه بود. به هرحال شرایط تحت کنترل درآمد و تمامی کارها به شکل طبیعی و عادی پیش رفت.»

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه «گلوبال تایمز»، ناظران بازار چین پیش‌بینی کردند هواپیماهای C۹۱۹ تولید این کشور در سال ۲۰۲۳ و پس از دریافت گواهینامه وارد ناوگان هوایی این کشور شوند.

شرکت هواپیماسازی دولتی کوماک (COMAC) اعلام کرد، هواپیمای C۹۱۹ به دریافت گواهینامه پس از تکمیل آزمایش‌ها بسیار نزدیک شده است. پایان آزمایش‌ها بر روی این ۶ فروند هواپیما که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده، بدین معناست که این هواپیما به مرحله نهایی دریافت گواهینامه از اداره هواپیمایی این کشور رسیده است.