پله برقی چند تا پله دارد؟ دانستنی های جالب درباره پله برقی

در پیاده روهای متحرک بجای استپ از پلیت های عاجداری استفاده می شود که به آنها پالت می گویند. این دستگاه توسط شخصی بنام چارلز دی سیبرگ اختراع شده و از آن زمان تاکنون هنوز طراحی آن تغییر چندانی نکرده است. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.

پله برقی چند تا پله دارد؟ دانستنی های جالب درباره پله برقی

استفاده از این وسیله در امکن عمومی متروها، پایانه‌های مسافری، فروشگاه‌ها و مرکز تجاری مزیت‌های رقابتی و ارزش افزوده بسیاری را به دنبال دارد. در مرکز تجاری می‌توان هدایت جمعیت به سمت طبقات بالاتر یا پایین‌تر از همکف را در دو حالت با پله‌برقی و بدون پله‌برقی به راحتی مقایسه نمود. بسیاری از طبقات بالایی مرکز تجاری در ایران به دلیل عدم وجود پله‌برقی با تردد بسیار کمتری مواجه هستند و به همان نسبت رونق کسب و کار در آنها بسیار کمتر می‌باشد. امروزه حتی در فروشگاه‌های کوچک دو طبقه برای انتقال مشتریان به طبقه بالاتر از پله‌برقی استفاده می‌شود.

  • برای یک خرید منصفانه باید همان‌طور که اشاره شد به کارشناسان معتبر مراجعه کنید تا هم با یک وارسی دقیق خیال شما بابت سلامت کالا راحت شود و هم بدانید قیمتی عادلانه به شما گفته خواهد شد.
  • از دیگر معایب پله برقی می توان به تردد تنها با مای پیاده اشاره کرد چون حمل و نقل لوازم کار دشواری است‌.
  • این نوع پله ها در فروشگاه های خصوصی چند طبقه، هتل های دارای بیش از یک لابی و… مورد استفاده قرار سایت می گیرند.
  • پله برقی از پله‌های به‌ هم‌ پیوسته‌ای تشکیل شده که به حالت افقی می‌مانند و برای بالا و پایین بردن افراد استفاده می‌شود.
  • از دو بخش جانبی تشکیل شده که بوسیله مهار های میانی از قسمت پائین تا بالا بهم محکم شده اند.
  • حمام‌هراسی یا ترس از پله‌ها و شیب‌ها، اغلب پله‌های برقی را نیز در بر می‌گیرد.

اخیراً متروی سنگاپور پله‌برقی‌هایی با تعداد 4 پله افقی به صورت ویژه به یکی از سازندگان معتبر سفارش داده است تا مسافران فرصت بیشتری برای حفظ تعادل و سهولت در سوار و پیاده شدن داشته باشند. به منظور جدا نمودن مسیر حرکت مسافرین بر روی پله برقی ، ایجادایمنی و جلوگیری از سقوط از روی پله برقی ،نرده هایی با طرحهای مختلف در کناره های مسیر حرکت مسافرین تعبیه می شود. از مهمترین قسمت های یک سیستم پله برقی در واقع قسمت استپ آن است، به پلکان موجود بر روی پله برقی استپ می گویند. در طراحی پله برقی به فاصله عمودی بین طبقات برای به دست آوردن شیب درست باید توجه گردد.

اسانسورها نیز وسیله مناسبی برای کمک به افراد در جابجایی بین طبقات یک ساختمان هستند. این چیدمان به مسافران امکان سریع ترین مسیر و حرکت بین دو طبقه را می دهد.همچنین در اینگونه چیدمان باید مسافت محدودی توسط مسافر طی شود که موجب امکان بازدید از دیگر واحد های تجاری هم دارد. این نوع چیدمان به عنوان مثال برای مرکز تجاری حرکت مسافران یه سمت بالا توسط پله برقی هایی که در سمت دیگر هستند و مسافران به سمت پایین که در سمت دیگر هستند استفاده میشود. همچنین پله برقی نسبت به ارتفاع کف تا کف شرایط محیطی پروژه به تکه های متعدد تقسیم میشود يا به محل پروژه ارسال و به وسیله نیروی متخصص نصب و مونتاژ میشود. بر طبق استاندارد EN115 زاویه شیب پله‌برقی در صورتی که ارتفاع پله‌برقی (فاصله کف تا کف دو طبقه متوالی) کمتر از ۶ متر باشد، نمی‌تواند بیش از °۳۵ باشد.این در حالی است که اکثر شرکت‌های سازنده پله‌برقیها را فقط با دو زاویه °۳۰ و °۳۵ می‌سازند.

مهم ترین تفاوت ها در مقایسه پله برقی و آسانسور

در محیط هایی که امکان نصب آسانسور وجود ندارد پله برقی بهترین گزینه بوده و جایگزین خوبی است. بهترین پله برقی و آسانسور باید طول عمر زیادی داشته باشد و بتواند حجم بالایی از افراد را به راحتی جابجا کند. کیفیت بالا و کارایی عالی مهمترین دلیل برتری این تجهیزات صنعتی خواهد بود.

پله‌برقی‌هایی آسان‌تر مورد استفاده مسافرین قرار می‌گیرند که بتوانند مسافر را به پایین (مکان آغازین) برگردانند. در ساختمان های تجاری بزرگ که باید جمعیت زیادی را در مدت زمان کمی جا به جا کنند، از پله برقی ها استفاده می شود. می توان با تغییر جایگاه غلتک های هر پله، زاویه حرکت پله برقی را تغییر داد. در استفاده از پله برق‌ها، بر خلاف آسانسور معمولاً مجبور نیستید منتظر پله برقی باشید و دائم در حال حرکت می‌باشد. پس از اینکه شخص بیمار یا فردی که که از ویلچر استفاده می کند از پله برقی توسط یک نفری که برای این نوع پله برقی‌ها توسط همراه پیاده شد، پله برقی به سرعت عادی خود باز می‌گردد. پله برقی قابل دسترسی با ویلچر برای بیماران و کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند طراحی شده است.

نظر دهید

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار