گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست و چگونه کار میکند؟

شما فقط با این ویژگی موجود در سرویس می توانید روزانه ۱۰۰ دلار درآمد داشته باشید. باید خاطر نشان کرد از هر حساب کاربری هر شرکت فقط یک کلمه را می توان وارد مزایده کرد. توجه کنید که باید تبلیغات را به نوعی انجام دهید که هیچ مشکلی در آن پیش نیاید و هم اینکه گوگل متوجه نشود در ایران حضور دارید، زیرا در این صورت حسابتان مسدود خواهد شد. بنابراین همانطور که پیشتر اشاره کردیم خیالتان راحت است. قبل از شروع آموزش، به مزایای استفاده از این افزونه اشاره مختصری میکنیم. این در حالی بود که به دلیل کمپین بلک فرایدی، وقت چندانی برای اینکار نداشتیم و رشته ماجرا از دستمان خارج شد. این بدان معناست که شما فقط زمانی پرداخت میکنید که شخصی روی تبلیغات شما کلیک کند. به این صورت که ساعات یا روز هایی را برای نمایش تبلیغ مشخص کنید تا فقط در همان ساعت ها و روزها در هفته نمایش داده شود.

این کلمات هزینه های متفاوتی دارند که با تعیین آن ها، هنگامی که شخصی بر روی تبلیغتان کلیک کند، مبلغ تعیین شده را باید به حساب گوگل پرداخت کنید (این هزینه از شارژ حسابتان کاسته می شود). دریافت می کند.همانطور که در بالا ذکر کردیم امتیاز کیفی تبلیغ رقمی از 1 تا 10 است که مسلما هر چه این رقم بیشتر، بهتر است. هزینههای پایینتر – گوگل با کاهش هزینه به ازای هر کلیک (CPC) به تبلیغ کنندگان با امتیاز کیفیت بالا پاداش میدهد و به بهبود ROI کمک میکند. در گوگل ادوردز ابزاری رایگان تحت عنوان ابزار کیورد پلنر وجود دارد که می تواند به شما لیستی از کلمات کلیدی مرتبط همراه با اطلاعاتی مانند میزبان رقابتی بودن هر کلمه، دیفیکالتی و یا سختی رتبه گیری با آن کلمه و همچنین هزینه ای که برای هر کلیک با آن کلمه تخمین زده شده ارائه دهد.

در مقالات آموزشی گوگل ادوردز که نحوه ساخت اکانت و کمیپن های تبلیغاتی گوگل ادوردز را ذکر کردیم، گفته ایم که در انتهای ساخت اکانت باید متد پرداختی خود را تعیین کنید و همچنین حسابتان را شارژ کنید. برای افرادی که در شروع تبلیغاتشان هستند، بهترین کار شروع با کمترین هزینه ها است، یعنی قیمتی در حدود 5 سنت. تبلیغات در GDN از مدل قیمتگذاری هزینه بهازای نمایش یا CPM نیز پشتیبانی میکند. این کار نیز به شما کمک می کند از کلیک های فیک بر روی آگهی تان جلوگیری به عمل آورید. مطابق با راهنمای ثبت تبلیغ در گوگل باید متوجه شده باشید که ثبت آگهی در گوگل کار سختی نیست و تنها به دانش کافی، تجربه و مدیریت صحیح احتیاج دارد. هرچند به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان نباید از وعده های دروغین در متن تبلیغاتی خود استفاده کنید. ما در ساناسل با دلار کار می کنیم و از آن جایی که در خارج کشور دارای شرکت و حسابی معتبر هستیم بدون بروز هیچ مشکلی فرایند های پرداخت را انجام می دهیم. نگران این موضوع نباشید که از چه افزونهای برای بهینهسازی عملکرد خود استفاده کنید؛ زیرا گوگل ادز بهطور خودکار و بر اساس رتبهٔ تبلیغ تصمیم میگیرد که کدامیک از آنها را در صفحهٔ نتایج جستوجو نمایش دهد.

اگر شرکت و یا فروشگاه فیزیکی تان در شهری خاص فعالیت دارد و یا تبلیغات برای شعبه ای تازه افتتاح شده در شهری مانند مشهد است، در کلمات کلیدی خود از نام شهر موردنظر استفاده کنید. پس از تعیین نام ادگروپ و برخی جزئیات مربوطه باید متن تبلیغاتی خود را بنویسید. قیمت تبلیغ در گوگل ادوردز را به نوعی باید مشخص کنید که برایتان بهترین نتیجه را در بر داشته باشد. دکمه فراخوانی یعنی دکمه ای که شما را به هدفتان برساند. شما هزینه هر کلیک را با توجه به کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید و هزینه رقیبانتان برای همان کلمات تعیین می کنید. در این قسمت می توانید آمار محدوده ی جغرافیایی کاربرانی که وارد سایت شده اند را مشاهده کنید.

آیا تبلیغات محتوای همسان به عنوان واحدهای عادی adsense محسوب می شود؟ همچنین می توانید به جای صرف زمان برای اینکار، مدیریت تبلیغات خود را به تیم باتجربه ساناسل بسپارید تا در زمانی کوتاه، به اهداف تجاری خود دست یابید. شما می توانید تعیین کنید که مخاطبینتان چه جنسیتی داشته باشند، در چه رنج سنی باشند و مجرد باشند یا متاهل. خب، در خصوص استراتژی قیمتگذاری دستی که تکلیف تا حدود زیادی مشخص است. شما با توجه به میزان کیفیت آگهیتان امتیازی از 1 تا 10 از گوگل دریافت می کنید. کاری که باید انجام دهید این است که هدف خود را بر روی دریافت زیر مجموعه ی مستقیم پایه گذاری کنید، در این صورت هر زمان که یکی از زیر مجموعه های شما روی یک تبلیغ کلیک کند، مبلغی نیز به شما اختصاص داده می شود. زمانی که درباره گوگل ادوردز ایران صحبت میکنیم، باید عوامل متعددی را در نظر بگیریم که هر کدام آنها در نوع خود حائز اهمیت است.

این عدد بسته به شرایطی نظیر کیفیت متن تبلیغ و گیرایی موضوع آن و نسبت مشاهده به کلیک که به آن CTR گفته میشود تغییر میکند. می توان به مقدار قابل توجهی هزینه ها را کاهش داد، حتی در همین زمان که چیزی از آینده ارز در ایران مشخص نیست. رقابت بالایی در تبلیغات گوگل وجود دارد و به همین دلیل هزینه کلیک در تبلیغات گوگل برای برخی سایتها بسیار بالا است. پروموشن ها و آفرهایی ویژه ارائه دهید و یک دلیل به مخاطبتان برای کلیک بر روی تبلیغتان بدهید. یک مقدار حداقلی برای قرارگیری در صفحه اول گوگل وجود دارد که اگر شما کمتر از این نرخ پرداخت کنید، تبلیغتان نمایش داده نخواهد شد. هرچه جایگاه بهتری در صفحات نتیجه جستجو گوگل کسب کنید، نرخ کلیک بالاتری دریافت خواهید کرد. هر صنعت متناسب با نوع کسب و کارش میانگین نرخ کلیک بهینه ای دارد، معمولا این میانگین در حدود 2 درصد است. یکی از راه های بهبود جایگاه تبلیغ در گوگل تنظیم هزینه هر کلیک است؛ به عبارتی هزینه ها معملا با توجه به ارقامی که رقبا برای هر کلیکشان تعیین کرده اند مشخص می شوند. دکمه ای که کاربر را وادار کند عمل موردنظر شما را تحقق بخشد.

این بدان معنی نیست که نصف محتوا را پاک کنید و پوست و استخوانش باقی بماند. تیم رایا مارکتینگ با بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا می تواند شما را در این امر یاری کند. انواع کمپین گوگل ادوردز شامل جستجو، نمایشی، خرید، ویدئویی، اپلیکیشن جهانی هستند که متداول ترین آن چه در ایران و چه در جهان نوع جستجوی آن است. مزایده ای برگزار می شود که در آن شما و رقبایتان قیمت های پیشنهادی تان برای هر کلمه کلیدی را ارائه می دهید. یعنی ممکن است با این قیمت در پایین صفحه جستجو نمایش داده شوید، در همان پوزیشن امکان دارد تعداد کلیک هایتان خوب باشد و تماس های زیادی دریافت کنید. روزانه میلیاردها جستجو از طریق موتور جستجوی گوگل انجام میشود و به گفته گوگل، تبلیغات گوگل ادز در بیش از دو میلیون وبسایت و بیش از ۶۵۰ هزار اپلیکیشن نمایش داده میشود. دو شبکه اصلی گوگل جستجو و نمایشی هستند که هر یک پارتنر هایی را شامل می شوند. شما می توانید پرداخت قیمت تبلیغ در گوگل ادوردز را خودتان انجام دهید، در صورتی که در خارج از ایران، حسابی معتبر داشته باشید. به عنوان مثال: تصور کنید بر روی همان کلمه کلیدی خرید کتانی نایک پیشنهاد قیمت شما 5 دلار و امتیاز کیفیت تبلیغتات 9 است؛ رقیبتان برای همین کلمه پیشنهاد 15 دلار با امتیاز کیفیت 3 را داده است.

سپس گوگل با توجه به هزینه تبلیغات در گوگل پیشنهادی شما، هزینه پیشنهادی رقبا، کیفیت آگهی تان هزینه نهایی و واقعی کلمه کلیدی را تعیین می کند. لینک: با فعال کردن این گزینه، اطلاعات مربوط به کلیک و هزینه های گوگل ادز را در گوگل آنالیتیکس نمایش می دهد. در این سیستم همچنین می توان جزئیات بیشتری مانند ترافیک ورودی بر اساس هر کلمه کلیدی را به همراه هزینه هر کلیک مشاهده نمود. در این مزایده ها با توجه به امتیاز کیفیت و هزینه هر کلیک رتبه آگهی و یا ادرنک مشخص می شود. برای بهبود امتیاز کیفی تبلیغات ادوردز خود باید تبلیغی بهینه با متن تبلیغی مرتبط با صفحه لندینگ تبلیغ ایجاد کنید. ابتدا از شما خواسته می شود که هدف خو را از ثبت تبلیغ در گوگل مشخص کنید که باید از گزینه های موجود انتخاب کنید.

سئو بهترین سایت تبلیغ در گوگل یعنی بهینهسازی مداوم. با توجه به نوسانات شدید ارز و قیمت دلار، هزینه های گوگل ادوردز هم با کاهش و افزایش مداوم رو به رو هستند و بسیاری از افراد را سردرگم کرده اند اما توجه کنید که می توان با برخی تکنیک ها، مانند نحوه تعیین زمان بندی نمایش تبلیغ، هدف گذاری لوکیشن، دستگاه، مخاطب، انتخاب کلمات کلیدی صحیح و … در این حالت، باید صبر کنید تا مشتریان روی لینکهای تبلیغاتی کلیک کنند و از طریق محتوای نابی که برای آنها آماده کردهاید به سرعت به رتبههای خوب گوگل دست پیدا کنید. با تبلیغ در گوگل رسیدن به این هدف بسیار سرعت می گیرد.

اما اگر سایت دیر باز شود و سرعت پایینی داشته باشد ممکن است کاربر آن را ببندد. سیستم ادوردز هر گونه مشکلی را در بخش Alert ها نشان خواهد داد اما اینکار ممکن است کمی زمانبر باشد. نکته: چنانچه ایمپرشن بالایی دارید اما نرخ کلیک تبلیغتان پایین است، گوگل اینطور برداشت می کند که تبلیغ شما متناسب با نیاز کاربر نیست و رتبه آن را کاهش خواهد داد. نرخ تبدیل به کلیک یا CTR گوگل ادز بسیار بالاتر از نرخ تبدیل سایر شبکههای تبلیغاتی است. طبیعتا شما باید هزینه هایتان را به گونه ای تنظیم کنید که در نهایت با تمامی کلیک ها و صرف هزینه ها، برایتان سود داشته باشد. برخی نیز با نمایش در بالای صفحه اول موافق تر هستند و ترجیحشان این است که برای نشان داده شدن در پوزیشن مذکور هزینه هایشان را افزایش دهند. هرچه این امتیاز بالاتر باشد برای شما منجر به کاهش هزینه هایتان می شود. اگر برای کلمه ای 1 دلار پیشنهاد کرده باشید و قیمت تخمینی آن 1 دلار و 50 سنت باشد، تنها باید رقم پیشنهادی خود را بالا ببرید تا بتوانید تبلیغتان را به نمایش در آورید، البته امتیاز کیفیت بالا هم می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

چطور میتوانیم اکانت گوگل ادز خود را شارژ کنیم؟ تبلیغات گوگل برای چه کسبوکارهایی مناسب است؟ با انتخاب کلمات کلیدی مناسب شما می توانید، تبلیغات اثربخش تر و هوشمندانه تری را ارائه دهید. از جمله این افزونه ها می توان به افزونه لوکیشن: با این لوکیشن می توانید آدرس فروشگاه خود را به تبلیغتان اضافه کنید. این کلمات بایستی در صفحه لندینگ نیز به کار برده شده و کاملا مرتبط با هدف و موضوع تبلیغتان باشند. باید به فکر اعمال یک سری تغییرات بر روی تبلیغات گوگل و صفحه فرود خود باشید تا بازه ی هدف گذاری اکانت گوگل ادز خود و میزان ارتباط آنها با هم را افزایش دهید. با درج تبلیغ و درج آگهی رایگان تدریس خصوصی در ایران مدرس به راحتی می توانید با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید.

سپس شما میتوانید بر اساس بودجه تبلیغاتی که دارید این کلمات را به همراه جایگاهی که قرار است نمایش داده شود را انتخاب کرده و در نهایت کمپین خود را ایجاد کنید. در مثال گفته شده تبلیغ شما بالاتر از تبلیغ رقیبتان نمایش داده خواهد شد. شما می توانید تنها پرداخت هایتان را به این آژانس ها بسپارید و یا در کل مدیریت و نظارت تبلیغاتتان را هم به آن ها بسپارید. از هزینه پرداخت شده به حساب گوگل برای تبلیغاتتان استفاده می شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هزینه هر کلیک در جایگاه و قرارگیری تبلیغات در گوگل تاثیرگذار است. نکات دیگری نیز هستند که باید رعایت کنید. زبان تبلیغ را نیز باید مطابق با زبان مخاطبین هدفتان تعیین کنید. یکی از فیلتر هایی که می توانید برای تبلیغاتتان اعمال کنید، مخاطبین هدف هستند. پیش تر گفتیم که این قیمت نیز توسط شما و رقبایتان تعیین می شود. در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی محصولات و خدمات موجود در سایت جی ادز، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای جی ادز محفوظ است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار