گلچین (10) زیباترین {گیاهان آپارتمانی} جهان + (عکس) (1401) – ترینگو

گل ارکید علاوه بر استفاده در ساخت دسته گل بلکه برای نگهداری در گلدان در کنار دیگر گیاهان و گلهای آپارتمانی نیز مناسب است. کارشناسان با تجربه سایت آماده مشاوره و آموزش به همه علاقه مندان گل و گیاه و امور باغداری و کشاورزی هستند. از آنجا که گل سانسوریا چندان علاقه مند به جابجایی نیست وگلدان های کوچکرا بیشتر از گلدان های بزرگ دوست دارد بهتر از قبل از سه سال به گلدان سانسوریا دست نزنید. گل های سانسوریا چندان زیبا نیستند ولی عطر خوبی دارند. برخی از گلهای پیوند کوکب تعداد زیادی گلبرگهای کرکی دارند و گردهای هم تولید نمیکنند. 5,500 تومان 4,800 تومان گل آلیسوم گیاهی علفی و یک یا دو ساله بومی جنوب اروپا و غرب آسیاست، گلهای آن دارای تنوع…

در تابستان یک تا دو بار در هفته و زمستان ها دو تا سه بار آبیاری ماهانه برایش کافی است. اگر به گل و گلدان علاقه مند هستید، ولی احساس می کنید، نور کافی برای رشد گیاهان ندارید نگران نباشید چون سانسوریا برایتان بهترین انتخاب است، این گیاه تحمل نور زیاد، نور کم و حتی محیط های سایه را هم دارد. معروفترین نوع گل نرگس در ایران نرگس شیرازی (Narcissus tazetta) است. توجه کنید که در دمای زیر 13 درجه سانتی گراد برگهای گیاه فیکوس بنجامین میریزد. البته برگهای این گیاه هم در ساخت دسته گل بسیار پرکاربرد هستند. در فصل های گرم سال گل چمن آبی می تواند مهمان خانه های شما شود. این گیاه منحصر به فرد با نیاز نوری کمی که دارد، در فصل زمستان به خوبی رشد می کند. چهارمین دلیل نیاز به فضای کم است چون گیاه سانسوریا رشد طولی دارد نیاز به گلدان های بزرگ ندارد و در نهایت زیبایی وتنوع در مدل، رنگ و شکل آخرین دلیلی است که شما را برای خرید گل سانسوریا تشویق می کند. این گل از گلهای ارزان و محبوب بری ساخت دسته گل است.

شفلرا در داخل خانه و در صورت مراقبت صحیح، دارای ارتفاع بسیار زیادی خواهد شد که این موضوع برای زیباسازی فضاهای بزرگ خانه، بسیار عالی می باشد به طوری که همگان از رشد سریع آن شگفت زده خواهند شد. نکته ای که دانستنش بد نیست این است که اگرمیخواهید سانسوریا رشد سریع تری داشته باشد شدت نور و زمانی که گیاه سانسوریا را در معرض نور قرار می دهید بیشتر کنید. در دو نوع درختچه ای و پیچی موجود هستند. یاوپون هولی بهعنوان یک درختچه عمودی یا درخت چند تنهای رشد میکند. کالاتیا جزو گیاهان گرمسیری چند ساله همیشه سبز است و با کمترین دقت در داخل خانه رشد می کنند.

لاله (Tulips) از گلهای خاص، لاکچری و زیباست که هم به صورت غنچه و هم به صورت بازشده در ساخت دسته گل از انواع گیاهان زینتی در گلخانه آنها استفاده میشود. این گل در انگلیسی آیریس (Iris) خوانده میشود که ریشهای یونانی دارد. مینا به انگلیسی استر (Aster) خوانده میشود و شامل ۱۸۰ گونه است. جالب است بدانید که در زبان کردی اسم گلاره به معنی گل زنبق و تخم چشم است، همچنین آیریس نیز در انگلیسی قسمت سیاه چشم یا مردمک هم خوانده میشود. تنوع رنگ­ها، ارتفاع و پهنای گل سانسوریا نیز باعث ایجاد انواع مختلفی از این گیاه شده است که هر کدام به یک نام معروف هستند.

بذرهای آروگولا را میتوانید مستقیما در زمین یا گلدان کاشته و زمانی که بهاندازه کافی رشد کرد برگهای آن را جدا و استفاده کنید. بنابراین اگر شما در درسی تخصص کافی دارید و به تدریس هم علاقه دارید میتوانید این شغل را برای خود انتخاب کنید. البته در روزهای اول شما فقط شاهد توقف رشد و چروکیده شدن گیاه می شوید.برای رفع این آفت میتوانید با سم حشره کش هر دو هفته یک بار روی گیاه را سمپاشی کنید. اگر در منطقه سردی زندگی میکنید میتوانید این گیاه را در گلدان بکارید و در سرمای زمستان جای آن را تغییر بدهید. میرزا لطفعلی صدرالافاضل نصیری امینی در زمان احمد شاه برای اولین بار پیاز این گل را وارد ایران کرد و در منطقه شیراز و اطراف آن پرورش داد.

این گل در تمام طول سال دارای قابلیت گلدهی است. گلخانه تجاری یا صنعتی باعث تولید محصولات کشاورزی در تمام طول سال میشود. گیاه فیلودندرون ابلق مینیما Variegated Philodendron Minima در بزرگترین وبسایت تجاری نیوزلند Trade Me با قمیت 8.150 دلار فروخته شد و رکورد گرانترین گیاه فروخته شده در این سایت را شکست! ولی ممکن است در نواحی سرد معتدل نیز این گیاه را دیده باشید. یا می­توانید قلمه ها را در آب جوشیده سرد قرار دهید و پس از ریشه زدن آن را به گلدان منتقل کنید. در زمستان های بسیار سرد گیاه خود را به داخل خانه منتقل کنید تا دچار سرما زدگی نشود. شاید گلدان سانسوریا را در کنار پنجره ای گذاشته اید که هوای سردی از آنجا جریان دارد. شاید کمتر گلدهی گیاه سانسوریا را دیده باشید اما اگر شانس یارتان باشد می­توانید گل های سبز تا سفید گیاه سانسوریا که در بخش میانی گیاه می روید را ببنید.

مساحت این باغ ۲۵ هزار متر مربع میباشد . شپشک آرد آلو حشره ای است که سه میلی متر طول داشته و چون دارای سپر محافظ است وپوششی پشمالو و آرد مانند دارد به راحتی دیده می شود. دلیل دومی که باعث اشتیاق خیلی ها برای خرید سانسوریا می شود این است که با هر محیط و در هر نقطه ای از خانه از اتاق خواب تا حمام رشد می کند دلیل سوم برای خرید سانسوریا مقاومت زیاد این گیاه به خشکی است. برخی از انواع برجسته از میخک ها دارای گلبرگ های بنفش تیره و تقریباً سیاه با لبه های سفید هستند. ویژگی شناسایی هلیکونیا گلها رنگ نارنجی ، صورتی ، قرمز یا بنفش روشن هستند.

اما با توجه به موقعیت بسیار خوب و دسترسی مناسبی که دارد بسیاری از ساکنین غرب تهران ترجیح می دهند برای خرید گل و گیاه به این بازار بیایند. گل لاله در رنگهای زرد، صورتی، قرمز، سفید، آبی و ابلق در بازار موجود هستند که به دلیل تنوع رنگ برای تهیه دسته گل و ست کردن با دیگر گلها بسیار مناسب هستند. به خاطر لمس کردن بیش از حد و ضربه زدن به برگ ها این اتفاق می­افتد. این درخت بیش از ۸۰۰ سال عمر دارد و از نوع درختهای یاما-زاکورا بهشمار میرود. پس از محو شدن شکوفه ها، هر سال تعدادی از قدیمی ترین و ضخیم ترین شاخه ها را تا زمین ببرید. خوب است بدانید که باید گرده افشانی به وسیله پروانه ها انجام شود تا شما شاهد شکوفه های روی ساقه ها باشید. ۶٫ بعد از آنکه قلمه هایتان ریشه دار شدند باید کیسه پلاستیکی را از روی گلدان کنار بکشید، و آن را در مقابل نوری ملایم قرار دهید، توجه داشته باشید که باید از میزان و دفعات آبیاری بکاهید. رنگ زرد و سفید نرگس میتواند در کنار زنبق بنفش یا رز و میخک قرمز بسیار زیبا و پر کاربرد باشد. البته امروزه اکثر این گیاهان از باغها خارج شدهاند و در گلدان در آپارتمانها نگهداری میشوند همچنین خرید و فروش و پرورش این گیاهان در گلخانه و حتی در خانه به صنعت و تجارت پر سودی تبدیل شده است.

با این حال پس از خارج شدن آب اضافی، آب جمع شده در ظرف را خالی کنید؛ چون ممکن است با مشکل پوسیدگی ریشه روبرو شوید. برای جدا کردن پاجوش ها باید گیاه را از گلدان خارج کرده و ریشه پاجوش را از گیاه مادر جدا کنید. فراموش نکنید که گیاهان هرچقدر هم مقاوم و سازگار باشند به توجه و مراقبت احتیاج دارند، نگهداری آسان این گیاهان به معنای رها کردن آنها به حال خودشان نیست. اگر دیدید این آفت روی برگهای سانسوریا در حال حرکت است بدانید که به زودی به خاک و ریشه گیاه سانسوریا نیز حمله ور خواهد شد و در صورتی که آن را کنترل نکنید باعث از بین رفتن گل سانسوریا می شود. کروتون یکی از محبوبترین انواع گیاهان زینتی است و رنگ برگهای آن مخلوطی از سبز سفید، زرد، قرمز، صورتی، سیاه و نارنجی میباشد. وی ادامه داد: گواهی قرنطینه بهداشتی برای ۵۳ محموله جابهجایی در داخل کشور با شمارگان ۸۸ هزار و ۶۵۵ گلدان درخت و درختچههای زینتی، گیاهان کشت بافتی و گلدان گیاهان برگ زینتی نیز در سال جاری صادر شده است. برای بامبو رطوبت اتاق معمولی خوب است پس اگر بامبو را در گلدان شیشه ای نگهداری می کنید لازم است هر هفته آب گلدان را عوض کنید ولی اگر در گلدان خاکی نگه میدارید آبیاری هفتگی برای آن کافی می باشد و تنها در صورتی که خاک گلدان کیفیت خود را بعد از یک یا دو سال از دست داد گلدان بامبو را عوض نمایید.

برگ ها با لبه های ضخیم طلایی پوشیده شده و رگه­هایی از سبز روشن را در وسط می­بینید. اگر سطح برگ سانسوریا را دائماً خیس کنید، باعث پوسیدگی و قرمز شدن برگ­ها می شود، چون خیس بودن دائمی برگ ها باعث قارچی شدن، ضعف و پلاسیده شدن برگ ها می شود. چون این گیاه در برابر آبیاری زیاد حساس است و خیس بودن دائمی باعث پوسیدگی آن می شود. بنابراین شما هر بار که گیاه خود را آبیاری کنید، سیمان خیس نمی شود. مشکلات اصلی گیاه سانسوریا به دلیل آبیاری بیش از حد، گرما یا سرمای زیاد و نور نامتعادل است. در حال حاضر در ایران عمده سرمایهگذاری روی گل و گیاه زینتی در بخش خصوصی انجام میشود و بیش از 7800 هکتار از زمینهای زراعی کشور زیر کشت گل و گیاه زینتی است. درخت ساسافراس یک درخت زینتی با پوستی صاف و برگهایی معطر است و شکوفههای آن سبز مایل به زرد میباشند.

در ابتدا دیدن شکوفههای آلو که در ژاپن اومه نامیده میشود، مرسوم بود اما در دورهٔ هِیآن (سالهای ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی) شکوفههای گیلاس جایگزین شکوفههای آلو شد. لازم دانستم ابتدا نام و مشخصات گلهایی که شهرت بیشتری دارند و در بین افراد مختلف شناخته شده هستند را معرفی کنم. بهتر است از گلدان­های پهن با قد کوتاه برای گیاه سانسوریا استفاده کنید چون در فضاهای کوچک ریزوم ها وساقه های زیرزمینی آن رشد بهتری دارند. این سانسوریا با برگ های پهن و بی رنگ طرفداران خاص خود را دارد. ناگفته نماند که به تازگی مقالهای برای معرفی گلهای شاخهای خاص در کابان مگ منتشر شده است و به معرفی گلهای خاص و زیبا با تصاویر با کیفیت پرداختهایم که پیشنهاد میشود از آن نیز دیدن کنید. برگهای آبی و سبز این گیاه نقطه قوت آن است و باعث میشود یک طراحی خاص و چشمگیر را به خانه شما اضافه کند.

در اینجا این ظروف مسی به عنوان یک مانع بین سیمان و بوته گیاه عمل می کنند. یک شاخه لیلیوم میتواند حاوی گلهای باز شده و غنچههای آن باشد که بسیار زیبا هستند. گلهای شاخهای را میتوان به صورت دسته گل، باکس گل یا سبد گل تزیین کرد و به مناسبتهای مختلف به دوستان و خانواده هدیه داد. ما به شما کود مخصوص گیاهان آپارتمانی برند آمریکایی شوک را پیشنهاد می کنیم که مناسب برای تمام گل های زینتی و کلکسیونی می باشد. شاید تعجب کنید، اما فروش گیاهان زینتی که در گلخانه پرورش داده می شوند، سود قابل توجهی را برای گلخانه داران به همراه دارد. شاید شما هم در مسیر سفر به شمال ایران، درخت انجیلی را دیده باشید. این عمارت و ساختمان جنوبی آن که اکنون موزه استاد فرشچیان را در خود جای داده، مجموعه دو عمارت اندرونی و بیرونی یک باغ بودهاند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار