تفاوت بادی بیلدینگ و فیتنس چیست؟

این عضلات همان عضلات گرد بالای مفصل ران است که در همه حرکات پاها شرکت دارند. بهترین و قدیمی ترین راه برای شکل دادن به عضلات باسن همان انجام تمرینات بدنسازی و کار با وزنه در باشگاه است. اما با انجام اسکوات های ساده و معمولی نمی توانیم به عضلات باسن خود شکل بدهیم، با بالا رفتن عادی از چند پله هم همینطور. به دلیل عدم محرومیت عضلات بدن از پروتئین به علت فرو رفتن در خواب شبانه و عدم مصرف مواد غذائی در این مدت، بهتر است در این زمان از مکمل پروتئین استفاده شود. و وقتی قدرت و استقامت بدنیتان را تقویت کردید، انجام کارهای روزانه مثل حمل خریدهای خانه یا بالا رفتن از پله ها برایتان ساده تر خواهد شد. توصیه می شود دستورالعمل های ارائه شده روی بسته بندی پروتئین خوانده شود چرا که هر برند ویژگی ها و روش مصرف خود را دارد. این پروتئین در واقع از کشک یا شیر دلمه بسته جدا میشود و هضم آن آسانتر از انواع دیگر پروتئینها است. کارشناسان مصرف شیر و لبنیات کم چرب را تضمین کننده سلامت و مصرف روزانه شیر را برای تأمین ویتامینها و کلسیم مورد نیاز بدن ضروری می دانند.

در این مقاله می خواهیم چند راه بسیار موثر برای شکل دادن و لاغر کردن باسن های چاق عنوان کنیم. البته از یاد نبرید که هیچگاه نباید به این مکملها تکیه کرد و مواد غذایی طبیعی میبایست به عنوان رکن اساسی در منبع تغذیه شما باقی بماند. این برنامه ها با هدف افزایش حجم بدن در کنار رسیدن به وزن مناسب و حفظ سلامتی تنظیم می شوند. تمرکز این رشته بر روی کار با وزنه های سنگین و زدن رکورد وزنه ها است که به عنوان یک رشته تخصصی شناخته شده است و هرکسی به دنبال این رشته نمی رود، همچنین برخی از افرادی که در این رشته به تمرین می پردازند حتی ممکن است بدن عضلانی نداشته و از حجم چربی زیادی نیز برخودار باشند. مقاله ای دیگر تحت عنوان “قبل، بعد و در حین تمرین چه بخوریم” در فیت شیپ مهیا شده که توضیح کامل و جامعی در این رابطه ارائه داده است. به همین دلیل تصمیم گرفتم مطلبی در این باره در فیت لیدی بنویسم تا به سوالات رایجی که درباره تفاوت فیتنس و بدنسازی وجود دارد، پاسخ دهم.

جالب است بدانید تمامی ورزشکاران در رشتههای ورزشی، از جمله فوتبال، بکس، ژیمناستیک و دومیدانی که عضلات خیلی حجیمی ندارند، از تمرینات بدنسازی بهره میگیرند. جالب است بدانید که پروتئین بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم برای شما محسوب میشود و آمینواسیدهایی را تأمین میکند که ترمیم بافت را بهبود میبخشد، درنهایت توده عضلانی را حفظ میکند و از عملکرد سیستم ایمنی حمایت میکند. هورمون MOTS-c نوعی پپتید تولیدشده توسط میتوکندری است که آثاری شبیه به تمرین فیزیکی را در بدن ایجاد میکند و پیش از این مشخص شده موجب بهبود عملکرد متابولیسم میشود. مهمتر از آن، جو با از بین بردن کلسترول و سموم موجود در خون منجر به پاکسازی بدن گردیده و ماهیت سیرکننده آن نیز منجر به احساس سیری بعدی از مصرف میگردد. بعضی از موثرترین تکنیکهای پیشرفته تمرینی عبارتند از: تکنیک محدودکننده گردش خون (BFR)، سوپرستها، ستهای کمکردنی و البته کشش میان تمرینی. انجام این حرکت ورزشی به سفت شدن عضلات گونهها کمک میکند و باعث افزایش گردش خون و اکسیژنرسانی بیشتر و بهتر صورت میشود. اگر در این زمان وعده غذایی پر پروتئین را 2 ساعت قبل و 2 ساعت بعد تمرین مصرف کنید، بیشترین سود را خواهید برد. سیترولین : در بدن به آسانی به آرژنین تبدیل میشود و این عملیات برای پر خون کردن عضلات نقش دارد و برای افراد کم سن که نیاز به ترشح هورمون رشد دارند ، موثر است.موجب سم زدائی خون از امونیاک و دیگر مواد مضر نیتروژنی شده و در هندوانه موجود است.

به نظر می رسد که این موضوع این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این ماساژ به تحریک عضلات گونهها و ضخیمترشدن بافت آنها کمک میکند و به این ترتیب، صورت پس از مدتی پرتر از سابق به نظر می رسد، انجام این ورزشها به افراد جوان بیشتر توصیه میشود. به این ترتیب، بعد از مدتی گونهها سرختر و صورت پرتر می شود. وی گفت: چربی از قسمتی مناسب مانند کناره خارجی ران یا شکم، پهلو یا کناره داخلی زانو برداشته و سپس به قسمت دلخواه صورت تزریق میشود. آفتابنیوز : سپهر تاروردیان درباره حواشی گسترده پیرامون افتتاح باشگاه بدنسازی لاکچری در شمال تهران، اظهار کرد: ما اصلا این باشگاه را هنوز افتتاح نکردهایم، مراسمی که برگزار شد صرفا بازدید مهمانان خارجی و داخلی دعوت شده از باشگاه بود. با تضعیف عضلات، اندامهای داخلی بدن و به ویژه استخوانها آسیب پذیر میشوند.

شاید مجموع این تدابیر در کنار توزیع مناسب بطری های آب و استفاده از دستگاه های آبسرد کن در مسیر، باعث کاهش مشکلات زائران در مسیر رمی جمرات شده است. برای ریکاوری کردن و استراحت دادن به بدن خود باید از مکمل بدنسازی بعد از تمرین استفاده کنید. خواب کافی داشته باشید و استراحت کنید. بعد از حدود 10 هفته از شروع تمرینات کراسفیت شما میتوانید شاهد نتایج آن باشید. محدود کردن مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده مانند کوکیها و چیپس معمولاً مفید است، اما دلیل خوبی برای کاهش یا حذف کربوهیدراتها از رژیم غذایی شما وجود ندارد. پروتئین در ترمیم سلولهای بدن، ترمیم و بازسازی عضلات و استخوانها و کنترل بسیاری از فرآیندهای مهم بدن مربوط به سوخت و ساز نقش بسیار کلیدی ایفا می کند.پروتئین منبع بسیار مهمی برای تامین انرژی بدن می باشد. در حال حاضر مجهزترین باشگاه بدنسازی مرکز تهران به سبب دارا بودن بسیاری از امکانات ورزشی و مربیان مجرب و حرفهای به مکانی سالم و امن برای پرورش جسم و روح جوانان تبدیل شده است. به هر حال تمام سختیهای مسیر تردد حاشیه داخل در متن هستند؛ یعنی زائران با انجام این مناسک و قبول زحمت و سختی آن در مسیر عبودیت و بندگی خداوند قدم برمیدارند.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که جملات بالا به این معنی نیستند که نمی توان بدون استفاده از مکمل، افزایش حجم مطلوبی داشت. ورزش روزانه هر روز تغییر می کند و تعداد زیادی از این تمرین ها وجود دارد که می توانند نسبتا سخت باشند. راهنمایان مسیر ایرانی ها که در نقاط مختلف ترددی منا مشغول راهنمایی حجاج ایرانی بودند، وقتی با اعتراض و خستگی مردم مواجه میشدند، به خاطر این تدابیر سعودی از زائران عذرخواهی میکردند! مسئولان حج سعودی همچنین تدابیر احتیاطی در بستن دوربرگردانها بین طریق رفتوآمد اندیشیده بودند که در یک مورد در نزدیکی چادرهای ایرانی باعث شده بود زائران ایرانی بیش از یک کیلومتر مسیر اضافی بپیمایند و برگردند.

پروتئین های تولید کارخانه او منشاء کازئین داشته و اکثرا” با پروتئین وی (که هر دو از اصلی ترین بخش های پروتئینی موجود در شیر هستند) همراه می شدند و به آنها گلوتامین نیز اضافه می شد. برای اینکه به لاغر شده موضعی و لاغر کردن قسمت خاصی از بدن برسید باید یک قانون متابولیکی بدن را بشناسید این قانون به قرار ذیل است : بدن انسان در طی روند چربی سوزی و آب کردن چربی ها آخرین چربی تولید شده را از بین میبرد و رفته رفته با اولویت و ترتیب شکل گیری چربی های زائد بدن به ترتیب معکوس چربی سوزی میکند . با تمام این تعاریف و اختلاف نظرها، معمولا تعریفی که کشور ما از یک هیکل فیتنس می شود این است که چربی ها به حداقل برسند و عضلات در وضعیت مناسبی قرار گرفته باشند. برای این کار باید باشگاهها دارای تهویه مناسب باشند.

اگر قصد استفاده از مکمل پروتئین را دارید باید این نکته را مد نظر بگیرید که آیا به لاکتوز حساسیت دارید یا خیر؟ این نکنه حیاتی را از یاد نبرید که درحقیقت شما طی تمرینات ورزشی ماهیچههایتان را فرو ریخته و در زمان استراحت دومرتبه آنها را از نو میسازید. استراحت بعد از تمرین یک رکن اساسی در فرآیند ساختن عضله و یا از دست دادن چربی به شمار میرود. اگر پس از گذشتن دو روز از تمرین، کماکان در عضلاتتان احساس درد داشته باشید، باید یک یا دو روز به استراحت بپردازید. اگر مکانی عالی برای تمرین داشته باشید و اگر شریک خوبی برای تمرین با آن داشته باشید، سریع تر به اهدافتان میرسید. ثانیاً در مقابل جمرات سهگانه که گاه صفوفی به اندازه ۱۰ صف برای پرتاب سنگریزه تشکیل میشد، دیگر خبری از تراکم جمعیت نبود، بلکه نهایتاً صفوف چند نفره ایجاد میشد و برخی از مواضع روبروی جمرات خالی از زائر بود. برای مثال در هنگام بازگشت در مقابل یکی از خیمههای زائران پاکستانی دعوت به صرف چای صورت میگرفت که برخی از ایرانیان و زائران دیگر کشورها نیز آن را اجابت میکردند. استفاده از دارو برای افزایش حجم عضلات روش نادرستی است و اثرات سوء دارد؛ در مقابل ورزشهای کششی و استقامتی و استفاده از موادغذایی طبیعی برای استحکام عضلات توصیه شده است.

با این وجود بسیاری از رژیم های غذایی قادر به تامین مقدار پروتئین مورد نیاز بدن به خصوص در ورزشکاران نیستند. اگرچه بسیاری از زائران بطریهای آب را به اندازه کافی نیز از خیمهها به همراه خود میبردند. کاهش جمعیت عامل بسیاری از تفاوتها و تغییرات امسال نسبت به سالهای گذشته است. اما امسال حتی یک مورد گرمازدگی واقعی و شدید مشاهده نشد و ۴۰ زائر بستری شده در روز نخست نیز به شکل سرپایی مداوا و مرخص شدند. قصد داریم 4 برنامه بدنسازی بی نظیر را به صورت رایگان به شما معرفی کنیم که با آن قادر خواهید بود به بهترین شکل به خواسته خود برسید. آنها تاکید دارند که کلیه مجوزهای فعالیت باشگاه به صورت قانونی اخذ شده و هیچ مشکلی برای فعالیت این باشگاه وجود ندارد. اولاً کاروان حجاج طبق زمانبندی به سمت جمرات حرکت میکردند و حرکت جمعی خارج از این زمان امکان پذیر نبود. خرید کفش های «آدیداس» در رنگ های سفید، مشکی، طوسی، آبی، قرمز و صورتی از سایت دیجی استایل امکان پذیر است و در حراج های مختلف این فروشگاه می توانید محصولات این برند را باقیمت های مناسب تری تهیه کنید. به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، در این تحقیقات موشها با استفاده از یک رژیم غذایی چرب به همراه هورمون MOTS-c تغذیه شدند و مشخص شد این هورمون از طریق کاهش پروتئینی موسوم به میوستاتین مانع کاهش حجم عضلات در اثر چاقی میشود.

اما افرادی که ورزش فیتنس انجام میدهند سایت omegagym ظاهری متفاوت دارند. کربوهیدراتها یکی از سه عنصر اصلی در کنار چربی و پروتئین هستند که همه غذاهای ما را تشکیل میدهند. در هر صورت صبر و حوصله به هنگام مصرف مکمل بدنسازی بسیار اهمیت دارد و نباید انتظار داشته باشید که در طی زمان بسیارکوتاهی به نتیجه مطلوب خود دست یابید بلکه نیاز به بازه زمانی حداقل سه ماهه وابسته به نوع مصرف و رژیم غذایی و نوع ورزش شما هم می باشد. مصرف مکمل پروتئین درواقع راهی جهت جذب پروتئین است اما ورزشکاران در جهت عضله سازی هم از این نوع مکمل استفاده می کنند. به گفته متخصصان مصرف شیر عامل مهم پیشگیری از بیماریهای پوکی استخوان، قلبی عروقی و دیابت نوع دو است. شیر از دو پروتئین کازئین ۸۰% و پروتئین وی ۲۰% تشکیل شده است. با برداشت پروتئین وی از این دو منبع و حذف کازئین ، لاکتوز و بخشی از املاح معدنی ، کنسانتره پروتئین وی تولید می شود. شناسایی این مسیرها برای تولید داروها و توسعه روشهای درمانی جدید به منظور مقابله با کاهش حجم عضلات، ضروری است.

این متخصص پوست و مو گفت: برای انجام ورزش گونه، ابتدا باید یک انگشت را داخل دهان گذاشته و آن را به مدت 5 ثانیه با قدرت تمام بمکید به حدی که عضلات گونه کاملا سفت و منقبض شوند. این حرکت به حدی روی عضلات باسنتان کار می کند که فردای آن حتماً پا درد خواهید داشت. 15 مرتبه این کار را تکرار شود. 30 مرتبه این کار را تکرار کنید. تمام این مسائل اموری سلیقه ای هستند و هیچ قانون و مقررات خاصی ندارد . مکمل پروتئین وی نیز از آنهایی است که تمام آمینو اسیدهای ضروری را فراهم میکند.

مکملهای پیش از تمرین، شما را مهیای یک تمرین مطلوب میکنند؛ در عین حال مکملهای میان و پس از تمرینی نیز در ریکاوری و رشد عضلات نقش بزرگی دارند. بافتهای عضلانی بسیار سریع به یک سبک تمرینی خاص عادت میکنند و باید با استفاده از تکنیکهای پیشرفته تمرینی، از فروریختن آن ها جلوگیری کرد. در واقع برای ثبات در مسیر عضلهسازی میبایست از تنوع استفاده کرد. به گزارش قدس آنلاین از پایگاه اطلاعرسانی حج، یکی از طولانیترین مناسک حج که در سه روز متوالی انجام میشود، رمی جمرات است. به صورت طبیعی مدفوع کردن سه بار در روز تا سه مرتبه در هفته طبیعی محسوب میشود. لازم است این حرکت حداقل روزی یک نوبت و هر مرتبه 15 بار انجام شود. محققان برای اولین بار توانستند مسیرهای سیگنالدهی را که توسط هورمون MOTS-c تنظیم میشوند شناسایی کنند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار