جدیدترینهای «پرسپولیس امروز»:

پروتئینها از پوکی استخوان محافظت می کنند، در حالی که هیچ تاثیر ناخوشایندی بر کلیه های سالم ندارند. لوسین و سیستئین آمینو اسیدهای شاخهداری هستند که به مقادیر مناسب در پروتئین وی یافت میشوند. لوسین ۱۰۵ میلیگرم، لیسین ۹۳ میلی گرم، تیروزین ۳۲ میلیگرم، سیستئین ۲۱ میلی گرم، ایزولوسین ۶۳ میلیگرم، والین ۵۸ میلی گرم، ترئونین ۶۹ میلیگرم، تیریپتوفان ۱۸ میلی گرم و هیستیدین به مقدار ۱۷ میلی گرم در ۱ گرم پروتئین وی وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که لوسین بهترین اسید آمینه آنابولیک (تقویت کننده رشد) است و سیستئین می تواند به تقویت سطح آنتی اکسیدان سلولی گلوتاتیون کمک کند.

البته محصولاتی با قیمت بالا یا پایین تر از این محدوده هم وجود دارند. مشاوره در حوزه ورزش بدنسازی و اطلاع رسانی در خصوص انواع مکمل های غذایی ، مکمل های ورزشی و مکمل های بدنسازی برای افراد با اهداف و سنین مختلف از اهداف اصلی مکمل شاپ می باشد . اما چنانچه به صورت حرفهای و سنگین ورزش میکنید، بیشتر از نیاز روزانه یک فرد عادی به پروتئین نیازمند هستید. نارگیل نیز یکی از بهترین غذاها برای تناسب اندام به شمار میرود بنابراین بهتر است روزانه اندکی از آن استفاده کنید. هنگامیکه طبق مراحلی که در قسمت قبلی شرح دادیم پروتئین whey کنسانتره بدست میآید، به منظور کاهش محتوای چربی و کربوهیدرات در آن میتوان پروتئین وی را دوباره تحت پردازش قرار داد تا پودر ایزوله آب پنیر تهیه شود. زمانی که شما یک فعالیت بدنی شدید را آغاز می کنید ماهیچه های شما به انرژی بسیار زیادی احتیاج دارند. قبل از هر چیزی بهتر است این مکمل را پیش از آغاز تمرینات خود مصرف کنید. به گزارش ایران اکونومیست، وسلی ننکا مربی دروازهبانان برزیلی پرسپولیس که پیش از این قرارداد خود را به امضا رسانده بود، بامداد امروز (دوشنبه) وارد تهران شد تا رسما کار خود را در پرسپولیس آغاز کند.

پپتیدهای لوسین افزوده به سطح طبیعی لوسین و BCAA ترکیب سبب افزایش بازدهی آن می­شوند. مکمل پروتئین وی غنی از آمینواسیدهای زنجیرهای (BCAA) است. البته بسیاری از این عوارض به دلیل عدم تحمل به لاکتوز موجود در پروتئین وی است. حاوی مقادیر کمی چربی و کربوهیدرات است. در یک تابهی بزرگ، شاهدانه را کمی تفت دهید. مواد غذایی غنی شده، تصفیه نشده و فرآوری نشده هستند یا کمی فرآوری شدهاند. پودر پروتئین پگاه برای ورزشکاران، مخصوصاً افرادی که دریافت پروتئین کافی از رژیم غذایی ندارند بسیار مناسب است. شما 6 وعده در روز غذا میخورید تا بدن از مواد مغذی حیاتی بخصوص آمینواسیدها برای رشد عضلات تأمین شود. در بدنسازی ورزشکار حداقل 2 ساعت در روز باید تمرینات ورزشی انجام دهد. با انجام تمرینات به بدنی سالم و قدرتمند دستیابید، نه فقط در رویای یک عضلهی بسیار بزرگ دوسربازو باشید. اما با یک جفت دمبل سنگین (معمولا معادل 70% توان ماکزیمم بدنی) میتوانید بیشتر این تمرینها را انجام دهید. پس بهتر است شما هم مقداری تقریبی از این دوز مکمل بتا آلانین را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. پس از چند دقیقه از مصرف این مکمل می تواند باعث کاهش اسید لاکتیک جمع شده در بافت های ماهیچه ای شما بشود.

برای افراد تازه وارد، کارکنان باشگاه بدنسازی راهنمایان خوبی محسوب سایت omegagym می شوند. بسیاری از شرکت های تولید کننده پروتئین و مکمل های بدنسازی از این پروتئین برای تهیه محصولات خود استفاده می کنند. در بین مواد غذایی تخم مرغ از بیشترین ارزش بیولوژیک برخوردار است و آن را یک مرجع برای اندازه گیری ارزش بیولوژیک پروتئین قرار داده اند. در طی چند مطالعه بر روی کسانی که از این مکمل غذایی استفاده کرده اند؛ آشکار شد که پروتئین وی در کاهش وزن تاثیر زیادی دارد و حتی تاثیر آن از پروتئین سویا هم بیشتر است. پروتئین وی هنگامی که با انواع دیگر پروتئین مانند پروتئین سویا مقایسه می شود، عملکرد بهتری دارد. از مزایای پروتئین وی هیدرولیز شده می توان به جذب سریع آن اشاره کرد ولی اغلب قیمت بالاتری هم دارد، بیشتر شرکت ها برای کاهش قیمت خود این پروتئین را با کازئین و سویا ترکیب می کنند که رواج بیشتری دارد.

نکته مهمی که وجود دارد بدنسازی سن بخصوصی ندارد تنها باید نکات مهمی همچون محیط باشگاه، وسایل باشگاه، مربی باتجربه محیا باشند. هرچند که در گذشته بر اساس تصورات اشتباه بر این باور بودند که رشد عضلات در اثر تجمع اسید لاکتیک است اما امروزه به صورت علمی ثابتشده است که این رشد ناشی از آسیبها و پارگیهای تارهای عضلانی است که در چند مرحله رخ میدهد و در نهایت منجر به تکثیر و رشد سلولهای ماهوارهای و رشد عضلات میشود. با این حال بعضی از پروتئین ویهای موجود در بازار به طور کامل فاقد لاکتوز هستند و این افراد به راحتی میتوانند از آنها جهت عضلهسازی بهره بگیرند. به طور مثال برندهای دوبیس، کاله، کارن، اپکس، ژن استار، نوتریمد و… البته مطالعات زیادی لازم است تا به ارتباط پروتئین وی و کم اشتهایی به طور کامل پی ببریم. در نهایت لازم است هردوی این پروتئینها را به صورت متعادل در برنامه ورزشی خود داشته باشید.

به منظور سرعت بخشیدن به عمل جذب، پروتئین وی هیدرولیز شده طی فرایندهایی از قبل هیدرولیز شده است اما درصد انسولین موجود در آن بالا است. وی پروتئین مخلوطی از بتا لاکتوگلوبولین، آلبومین سرم گاو و ایمونوگلوبین ها است و از مزایای احتمالی آن می توان به کاهش وزن و کاهش کلسترول اشاره کرد. در پایان قرن ۱۹ میلادی جریان فکری تازهای با رویکردی آرمانی به اساطیر یونانی (که در آن زیبایی، تناسب و پرورش یافتگی عضلات و بدن، عاملی برای ستایش و تمجید انسان قلمداد میشد). لیست آدرس باشگاه های بدنسازی تهران ، باشگاه های پرورش اندام در تهران. وقتی باشگاه در یک مسیر پر رفت و آمد باشد، افراد برای رساندن خود به آن جا باید زمان زیادی را صرف کنند. کاهش وزن اصولی باید در مدت زمان طولانی اتفاق بیفتد و نیاز به رژیم غذایی صحیح در کنار افزایش تحرک دارد. در نتیجه می توانید تمرینات ورزشی طولانی تو و شدیدتری داشته باشید. دویدنهای طولانی و شنا کردن ازجمله روشهای اندازهگیری این پارامتر فیتنس Fitness میباشند. شرکت صنایع شیر ایران باتوجه به نیازهای ورزشکاران، مکملهای بدنسازی متنوعی ازجمله پودر پروتئین MPC در بستهبندیهای 500گرم تا 15کیلوگرمی با طعمهای کاکاکوئی و وانیلی و پودر پروتئین K را تولید کرده که بهترین مکمل برای جذب پروتئین و عضلهسازی ورزشکاران است.

البته مقدار مصرف این مکمل برای کسانی که به پرورش اندام یا بدنسازی مشغول هستند توصیه می شود و مقدار توصیه شده برای افراد دیگر روزانه 2 گرم است. ورزشکاران رشته پرورش اندام شروع به یادگیری چیزهایی دربارهٔ پتانسیل فیزیکی بدن که حتی دانشمندان پزشکی پیشبینی نمیکردند، نمودند. نوع ترکیبی هم همانطور که از اسمش پیداست، ترکیبی از پروتئین وی ایزوله و کنسانتره است. امروزه خیلی از افراد حتی اقایان همانند خانم ها به فکر تناسب اندام هستند و در عوض بسیاری از خانم ها هم همانند اقایان خواهان داشتن عضله های قوی و حجیم در بدن خود هستند. بله واقعاً هم فیتنس شدن تو خونه خیلی دور از تصور نیست. در نتیجه از خسته شدن زودهنگام شما جلوگیری خواهد کرد.

این ایزولات به عنوان شکل ممتاز پروتئین در نظر گرفته شده، و ما نیز با این موضوع موافقیم. هنگامی که پروتئین وی برای مصرف به شکل پودر و مکمل درمیآید مقدار قابل توجهی از لاکتوز موجود در آن کاهش مییابد. بنابراین به میزان دو شکل دیگر وی پروتئین به زمان برای هضم احتیاج ندارد. زمان آن رسیده که، یاس و ناامیدی را کنار بگذارید، از جای خود بلند شوید و به رویای خود تبدیل شوید. کسانی که در روز 2 گرم از پروتئین وی را مصرف می کنند دچار عارضه جانبی نمی شوند ولی مصرف بیشتر آن می تواند برای برخی از افراد دارای عوارضی باشد.

بنابراین مصرف مکمل های بدنسازی برای رساندن مقادیر لازم اسید آمینه برای تولید پروتئین در بدن ضروری است. مصرف یک وعده معمولی گوشت قرمز یا ماکیان حداقل 2 گرم لوسین دارد. اما معمولا ورزشکاران به تعداد دفعات یک یا دو بار در مجموع 25 تا 50 گرم پروتئین Whey نیاز دارند. می توانید یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، آجیل پودر شده و تکه های میوه را به آن اضافه کنید تا پروتئین زیادی به مخلوط شما افزوده شود. این ملکول واحد ذخیره انرژی سلول است و نیازهای آن را برطرف می کند. بدن انسان قادر به ذخیره پروتئین نیست و مقدار اضافی آن را دفع می کند، بنابراین موثرترین روش برای تامین نیاز روزانه پروتئین شما خوردن مقادیر کمی در هر وعده غذایی است.

بدن ما هر روز به چه مقدار پروتئین نیاز دارد؟ منابع مختلف توصیههای متفاوتی ارائه دادهاند، اما بهطورکلی 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن حداقل است. پروتئین وی همچنین سرشار از اسید آمینه لوسین است که به عنوان تحریک سنتز پروتئین عضله در سطح مولکولی و ژنتیکی شناخته شده است. همچنین داشتن یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و افراط در دریافت پروتئین، میتواند مشکلات جدی برای قلب شما ایجاد کند. وی نوعی پروتئین بسیار محبوب است چرا که منبع سرشار BCAA هاست و سریع و راحت هضم می شود. همانطور که میدانید سنتز پروتئین در کبد صورت میگیرد. مصرف پروتئین وی در مردان بیشتر برای افزایش حجم مورد استفاده قرار میگیرد. ورزشکاران با توجه به سن، جنس، میزان فعالیت و نوع تغذیه، اندازه بدن و حتی نوع رشته ورزشی باید به میزان خاصی پروتئین مصرف کنند.

اگر به دنبال بهبود سطح انرژی و افزایش میزان کربوهیدرات دریافتی خود هستید و یا حتی یک وعده غذایی را در طول روز از دست دادهاید، مکمل گینر بهترین گزینه برای شما محسوب میشود. ممکن است در برخی از مکملهای پروتئین وی ببینید که اسیدهای آمینه دیگری مثل ال آرژنین نیز افزوده شدهاند. پروتئین و اسیدهای آمینه بدن را تأمین می کند که به عنوان عناصر سازنده رشد عضلانی شناخته می شوند. از آنجایی که سوخت و بافت عضلات از پروتئین است پس این مکمل هم می تواند سبب رشد عضلات و افزایش قدرت و اندازه عضله شود. زنان در دوران حجم و عضله سازی بایستی 0.3 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن پس از تمرین و هر 3 ساعت یکبار پروتئین مصرف نمایند. همانطور که گفتیم ورزشکاران معمولاً ۴ تا ۵ گرم از این مکمل را در طول روز ورزشی خود مصرف می کنند.

همچنین پروتئین موجود در این مکمل با رادیکالهای آزد مبارزه می کند و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری به عمل می آورد. مثلا یک فرد با وزن 70 کیلوگرم باید روزانه 56 گرم از این پروتئین را مصرف کند. با این حال ورزشکاران معمولا بین ۴ تا ۶ گرم از ابن محصول را در روز مصرف می کنند. دوز توصیه شده پروتئین وی در ورزشکاران 1-2 قاشق چای خوری (حدود 25 تا 50 گرم) در روز است، که معمولا بعد از تمرین مصرف می شود. طریقه مصرف پروتئین وی چگونه است؟ قیمت کپسول و پودر بتا آلانین بسته به برند و حجم معمولا از حدود 500 تا 950 هزار تومان متغیر است. قیمت این مکمل مانند هر دارو و مکمل دیگری متغیر است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار