مکمل بتا آلانین چیست، نحوه مصرف، چه مزایایی دارد و با کراتین چه تفاوتی دارد؟

رژیم غذایی بدنسازی شامل غذاهای پر پروتئین مثل ماهی ، گوشت قرمز ، تخم مرغ و پروتئین سایت omegagym وی میباشد. این درشت مغذی هم عضلات را پر و بزرگ نگه میدارند و هم در طول تمرین به آنها سوخت میرسانند. پروتئین یکی از درشت مغذی هاست که از انواع آمینو اسیدها تشکیل شده و بدن به طور روزانه به این ماده غذایی نیاز دارد. آب یک ماده مغذی ضروری است. برای رسیدن به این هدف، داشتن یک رژیم غذایی مناسب همراه با انجام تمرینات فیتنس (Fitness)، ضروری است. در همین صفحه می توانید باشگاه بدنسازی خود را انتخاب کنید و آن را از نت برگ همراه با تخفیف خریداری نمایید. پروتئین ها که ورزشکاران مورد استفاده قرار می دهند از واحد های اسید آمینه ساخته می شوند که بدن قادر به ساختن بسیاری از آن ها نیست.

تامین بخشی از نیازهای روزانه پروتئینی از این محصول باعث کاهش کالری وارده به بدن و افزایش سوخت و ساز و عضله سازی می شود. اینکه در روز تنها یک وعده پروتئینی بخورید، کار درستی نیست. هر چقدر کهدوست دارید آب بخورید، اما اگر سدیم کافی بهبدن نرسانید، بیشتر آب صرف جذب و دفع ویتامین ها میشود. اگر میخواهید پیش از خواب پروتئین بخورید، بهتر است نوع کازئین پروتئین را انتخاب کنید. پس می توان نتیجه گرفت که بهترین زمان مصرف مکمل کازئین قبل از خواب و بهترین زمان مصرف وی قبل ، حین و بلافاصله بعد از تمرین میباشد. مسئله اینجا است که کاهش چربی و افزایش حجم عضلات دو مسیر کاملا متفاوت دارند. در برخی موارد فرد وزن کم میکند، اما نسبت وزن عضلات به وزن کل بدن او افزایش دارد. محدود کردن مصرف آب و عدم نوشیدن آب کافی میتواند باعث شود بدن تمایل زیادی به احتباس آب پیدا کند. عدم تحمل لاکتوز ممکن است با کند کردن حرکت روده باعث یبوست شود. این مشکل بسیار شایع است و حدود ۷۵ درصد از مردم جهان با عدم تحمل لاکتوز مواجه هستند. باید بدانید کهوعدهغذایی پس از تمرین شما باید مقدار زیادی کبوهیدرات سادهو زود جذب در حدود 5 الی 6 گرم بهازای هر نیم کیلو گرم از وزن بدن باشد این مقدار کربوهیدرات ضمن حفظ سطح انسولین ، متابولیسم بدن را در جهت ساخت ماهیچههدایت میکند.

حالا میخواهیم ببینیم که نوشیدن آب کافی چه نقشی در بدنسازی دارد و چه کمکی به ورزشکاران این رشته میکند. شاید از یکی از دوستان خود بپرسید که چه مکملی ارزش خرید دارد. با چه منطق و استدلالی؟ چه زمانی بدن به پروتئین نیاز دارد؟ با استفاده از جو میتوانید مواد معدنی زیادی نظیر آهن، کلسیم و منیزیم را نیز برای بدن خود تأمین نمایید. این نوع مکمل بدنسازی شامل انواع مواد معدنی، کربوهیدارت، چربی و آب است و درواقع دیرتر هم در بدن هضم می شود، به همین علت می تواند به عنوان یک وعده غذایی جایگزین مناسبی باشد. بدن برای تغذیه و حفظ باکتری های روده به این مواد نیاز دارد.

چرا بدن به آب نیاز دارد؟ استفاده درست از مکملهای ورزشی هم در افزایش حجم عضلات نقش دارد. در بدن سازی به دلیل اهمیت عضله سازی چه در میان زنان و چه در میان مردان مکملهای حجم ساز اهمیت بسیاری دارند. در این بخش باید ابتدا نوع بدن خود را شناسایی کنید تا ببنید چه چیزی برای شما سودمند تر است. اگر شما توانایی تهیهآن را دارید میتوانید آن را بهمیزان 800 میلی گرم هر روز و یا حداقل پیش از تمرین در روزهایی کهتمرینات سختی دارید مصرف کنید تا بهکاهش سطح کوتیزول و همچنین افزایش سطح تستوسترون بدنتان کمک کند . بعضی از افراد مدعی هستند که استفاده از بعضی محصولات موضعی، روغنها یا ماسکها میتواند به چاق شدن صورت کمک کند.

به نظر من، یک بدنساز در بهترین حالت باید روزانه حداقل ۹ لیتر آب به بدنش برساند. به این صورت که تمام تمریناتی که با کیسه بوکس انجام میدادید میتوانید با حریف خود انجام دهید با این تفاوت این بار حریف شما هم ضربه میزند و جاخالی میدهد که باعث افزایش قدرت و مهارت شما میشود. اینکه تمام تکرارها با یک تمپو انجام شود و ریتم اجرا رفتهرفته افزایش پیدا نکند اشتباه است. پس همین حالا با نوشیدن یک لیوان به هیدراته کردن عضلات خود و افزایش حجم آنها کمک کنید. اگر قصد دارید یک باشگاه بدنسازی راه اندازی کنید یا می خواهید با تغییر دکوراسیون، وضعیت فعلی باشگاه خود را ارتقا دهید، خوب است بدانید با رعایت چه مواردی می تواند به جذب مشتری و بالا رفتن کیفیت سالن ورزشی شما کمک کند.

این را هم باید اضافه کنیم که هدف از انجام این حرکات رکورد زدن در بلند کردن وزنههاست و دیگر مسئله تناسب اندام به میان نمیآید. اپلیکیشن Fitbod مناسب وزنه برداری و تناسب اندام است. تناسب اندام به این بستگی دارد که فرد تا چه حد هر یک از مولفههای سالم بودن را برآورده میکند. نوشیدن آب در بدنسازی چه نقشی دارد؟ دکوراسیون داخلی سالن های ورزشی و خصوصا باشگاه های بدنسازی، تاثیر عمیقی بر انتخاب ورزشکاران و نتیجه تمرینات آن ها دارد که هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم اعمال می شود. در وهله اول بهترین راه برای غلبه بر اشتیاق جلوگیری از وقوع آن است. بتاهیدروکسی بتا متیل بوتیرات یا HMB متابولیتی مشتق از اسید آمینه ضروری لوسین است که با حفظ یکپارچگی غشای تار عضلانی و جلوگیری از تخریب آن اثر مثبتی بر پروتئین عضله و متابولیسم عضلانی دارد. رقبا را کنار زده و عنوان امپراتور مستر المپیا را از آن خود کند.پس از آخرین پیروزی لی هنی در سال ۱۹۹۱ م. کسانی که میخواهند حجم بگیرند فکر میکنند تنها به وزنه نیاز دارند و تمرینات هوازی را کنار میگذارند. این مکملها آهسته آهسته به عضله سازی کمک میکنند اما به چاقی فرد منجر نمیشوند که این حالت بهترین حالت برای فرد ورزشکار است.

یکی از مکانسیمهای دفاعی بدن در شرایط استرس، حفظ چربی و آب است. توصیههای زیر را برای حفظ سطح هورمون های آنابولیک بهکار ببرید تا رشد کنید . برای بهدست آوردن حجم یکی از وظایف مهم شما حفظ سطح تستسترون بدن بهمنظور ایجاد یک محیط آنابولیک است کهبهشما اجازهمیدهد تا عضلاتتان را تقویت کنید . لوسین جزو 20 اسیدآمینه مهم و ضروری برای عضله سازی است. یتس با پارگی مجدد عضله بازو روبرو شد و عرصه رقابت ها را ترک کرد و عرصه مستر المپیا ۱۹۹۸ م. داستان شروع فعالیت این برند مشهور ورزشی ابتدا در شهر کوچک باواریا «Bavaria» در آلمان شروع شد. البته اگر شما جزء افرادی هستید که به نوشیدن آب عادت ندارید، باید از مقدارهای کمتر مثلا ۲ لیتر در روز شروع کنید و کم کم این مقدار را افزایش دهید. رنگ طلایی تیره نشاندهنده این است که بدن شما کم آب میباشد. ادرار بدون رنگ (شفاف) یا زرد کمرنگ نمایانگر وجود آب کافی در بدن است. یک روش خوب برای تشخیص این که آیا آب کافی مینوشید یا خیر، بررسی رنگ ادرار است. سلولهای عضلانی یکی از سلولهایی هستند که دارای بالاترین محتوای آب هستند. تهویه مناسب: به دلیل عمومی بودن باشگاه بدنسازی و استفاده تعداد افراد زیاد در یک باشگاه، حتما باید دارای دستگاه تهویه هوای مناسب باشد.

نکته قابل توجه این است که شما می توانید با رفتن به بهترین باشگاه بدنسازی در تهران، با کمک بهترین مربی و اساتید در رشته های مختلف ورزشی، بدن خود را به درست ترین حالت ممکن فرم دهید و از شر تمام چربی های اضافی خلاص شوید. تمرینات متوالی و یا انجام ستهای زیاد در هر بارتمرین باعث ترشح زیاد کورتیزول میشود و رد نتیجهسطح تستوسترون کاهش یافتهو تمام زحمات شما برای افزایش حجم عضلهنقش برآب میشود ! اگر شما یک رژیم پرکالری شامل حداقل 1 گرم پروتئین بهازای هر نیم کیلو وزن بدن را هرروز مصرف میکنید و همچنان اثری از رشد در عضلاتتان نمی بینید باید دلیل آن را در تمرینات بیش از حد خود جست و جو کنید .

تحقیقات نشان میدهد کهبرخلاف یک رژیم غنی از لحاظ مواد گوشتی ، رژیم سبزیجات میتواند باعث کاهش سطح تستوسترون شود ؛ زیرا این رژیم ، باعث کاهش سطح چربی در بدن میشود کهاین مسئلهنهایتا منجر بهکاهش سطح تستسترون میشود . اگر بدن آب کافی در اختیار نداشته باشد، نمیتواند به طور موثر مواد زائد و سموم را دفع کند. افزاینده های نیتریک اکسید, بطور مستقیم, NO را فراهم نمی کنند, ولی به جای آن, به فرم اسید آمینه آرژنین رها می شوند که همیشه در بدن حاضر است تا به NO تبدیل شود. گرچه مصرف پروتئین وی قبل و بعد از جلسه ورزشی با هدف رشد عضلات مؤثر است، ولی سنتز پروتئین معمولاً بعد از تمرین به مراتب بیشتر است.

همچنین آب به حفظ سلامت مفاصل و روان شدن آنها کمک میکند. بدن برای اینکه خود را با شرایط جدید وفق دهد باید فرایندی به نام سنتز پروتئین را تجربه کند که به معنای ساخته شدن پروتئینهای جدید از آمینو اسیدهاست. همچنین به تنظیم دمای بدن نیز کمک میکند. یک بررسی نشان دادهکهمصرف BCAA قبل از تمرین بهحفظ سطح تستوسترون کمک میکند از لجاظ کاربردی هر 20 گرم پروتئین whey تقریبا حاوی 7 گرم BCAA میباشد . افزایش ویتامین C از طریق مصرف مکمل های حاوی این ویتامین را نیز مد نظر داشتهباشید . پروتئنی وی را می توان با مکمل هایی مانند کراتین، گلوتامین، بی سی ای ای(BCAA)، آمینو، گینر، کربوهیدرات و دیگر مکمل های بدنسازی مصرف کرد. درست است که گرفتن مدرک، دانستن نکاتی در خصوص این رشته تا حد زیادی به شما کمک می کند تا بهتر از پس این کار بربیایید اما اگر از مربی های حرفه ای و موفق نیز بپرسید، به شما می گویند که تجربه بهترین معلم است. با مراجعه به باشگاه بدنسازی و فیتنس در اولین قدم پس از بررسی وضعیت بدنی شما با اندازه گیری المان هایی چون قد، وزن، سن، جنسیت و غیره برنامه ای مخصوص در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در تمرینات با تکرار زیاد با وزنه سبك، فیبرهای عضلانی از نوع آهسته (slow twitch یا عضلات کند انقباض) به کار گرفته میشوند. PS و دیگر فوسفولیپیدها معمولا در غشای سلولی یافت میشوند و سطح کورتیزول را در طول تمرین کاهش میدهد و همچنین باعث افزایش تستوسترون در سلول های بدن و حمایت از پروتئین های گردانندهعملکرد غشا میشود . در حقیقت نصف هزینه ای که برای شهریه کلاس های بدن سازی از شما گرفته می شود برای زیر ساخت های باشگاه و امکاناتی است که در اختیار تان قرار می گیرد از این رو وقتی به سراغ کلاس آنلاین بدن سازی بروید چنین چیزی دیگر امکان ندارد و تنها کافیست هزینه کمی برای مربی و اینترنتی که استفاده می کنید پرداخت نمایید. در مقابل, وقتی که تعداد تکرار در هر ست افزایش میابد تاکید تمرینات بر افزایش سایز عضله ( 6 تا 12 بار تکرار) و استقامت عضلات ( بیش از 12 بار تکرار) می باشد. خیلی از آقایان وقتی شروع به تمرین میکنند، از اینکه حجم عضلاتشان افزایش پیدا نمیکند ناراحت هستند. در مواردی دیده شده که فرد پس از شروع تمرین متوجه کاهش حجم میشود. به همین دلیل است که میتوان گفت بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم گینر است.

بعنوان مثال فردی که در خط دفاع فوتبال آمریکایی بازی می کند, در فصلی که مسابقات پایان یافته, هفته ای 4 تا 5 مرتبه تمرین استقامتی می کند, در حالیکه یک ورزشکار فوتبال بدلیل, اینکه میزان استحکام کمی که در فوتبال در مقایسه با فوتبال آمریکایی نیاز است, ممکن است هفته ای دو مرتبه تمرین کند. ماست یونانی منبعی غنی از پروتئین و پروبیوتیکهایی است که سلامت دستگاه گوارش شما را تأمین کرده و میزان انرژی را افزایش میدهند و علاوه بر آن دارای ویتامین B12، ویتامین D، کلسیم، پتاسیم و منیزیم هست که برای سلامت بهینه به آن نیاز دارید. همچنین ماهیچه های اسکلتی متابولیسم بدن شما را نیز بهبود می بخشند . برای هضم غذا و درمان زخم معده و بهبود درد معده پسته موثر است همچنین بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که برای درمان مشکلات گوارشی پسته را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید همچنین پسته با تنظیم قند خون در کنترل دیابت موثر است. پروتئین وی بدون هیچگونه ترکیبات اضافی از مشتقات شیر است که این موضوع نشان می دهد که به نسبت دیگر مکمل های پروتئینی که برای ورزشکاران وجود دارد، درصد ایجاد ریزش مو در این محصول به شدت کمتر از دیگر مکمل های بدنسازی بوده و می توان به عنوان یک مکمل مورد اعتماد به حد نیاز از آن مصرف کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار