آرنولد شوارتزنگر در مورد زندگی تا 100 سالگی، جراحی قلب باز و از دست دادن فرانکو کلمبو بحث می کند – فیتنس ولت

اسطوره بدنسازی آرنولد شوارتزنگردر سن 76 سالگی، تعهد او به داشتن یک زندگی سالم‌تر اولویت اصلی است. شوارتزنگر در یک ویدیوی اخیر در یوتیوب با تیم فریس که در 3 اکتبر 2023 منتشر شد، در مورد بهبودی خود پس از عمل جراحی قلب باز در سال 2018 صحبت کرد، در سوگ بهترین دوست خود فرانکو کلمبو نشست و با صراحت در مورد تمایل خود برای زندگی تا 100 سالگی صحبت کرد.

رکورد بدنسازی آرنولد شوارتزنگر به عنوان یکی از بهترین هایی که تا به حال یک جفت شلوار مصور پوشیده است، امتحان خود را پس داده است. شوارتزنگر در مسیر کسب 7 عنوان مستر المپیا (1970-1975، 1980)، با سینه ای باشکوه، بازوهای بزرگ و کمری کشیده، نام های معروفی را در مسابقات آزاد مردان شکست داد که شامل آقای سابق المپیا فرانک زین می شد. . کلمبو و سرجیو اولویا

اگرچه او مدت‌هاست که از رقابت در بالاترین سطح دور شده است، تأثیر شوارتزگر بر این ورزش در قالب جشنواره سالانه ورزشی آرنولد (تاسیس در سال 1989) و همچنین خبرنامه/پادکست روزانه‌اش ادامه دارد. باشگاه پمپ آرنولد – نشریه ای اختصاص یافته به ارائه نکات، تمرینات و اطلاعات مربوط به سلامتی و تندرستی، که به طور خاص توسط “The Austria Oak” حمایت می شود.

شوارتزنگر با داشتن یک حرفه چشمگیر در خارج از بدنسازی، همیشه در حال جبران است و در آخرین پروژه خود، ستاره سینما نشان داد که چگونه بر برخی از بزرگترین چالش های سلامتی زندگی خود غلبه کرده است.

آرنولد شوارتزنگر در مورد چالش های بعد از عمل جراحی قلب باز در سال 2018، “ساده ترین کارها غیرممکن بود”

به گفته شوارتزنگر، عمل جراحی قلب باز او در سال 2018 مملو از عوارضی بود که زندگی او را تهدید می کرد.

2018 یا 2019، آن سال 2018 بود… و آن زمانی بود که من به تازگی یک تعویض معمولی دریچه آئورت بدون جراحی انجام داده بودم، جایی که از شریان‌های شما می‌گذرد و از بازوهای شما به سمت ران‌ها می‌رود و به قلب می‌رسد و سپس دریچه شما را جایگزین می‌کنند.

این فقط یک رویه استاندارد است که آنها اکنون در 10 سال گذشته دنبال کرده اند. و به این دلیل دیگر نیازی به جراحی قلب باز نخواهید داشت. در مورد من اتفاق افتاد که آنها با نحوه نفوذ کابل به دیواره قلب مشکل داشتند. بنابراین من خونریزی داخلی داشتم و اکنون باید عمل جراحی قلب باز اورژانسی انجام می دادند.

“من بیرون بودم. نکته بعدی که می دانم دارم از خواب بیدار می شوم و واقعا خوشحالم که تمام شده است، فقط متوجه شدم که لوله تنفسی در گلویم وجود دارد و نمی توانم صحبت کنم و به سه پزشک مراجعه کردم. در مقابل من که لبخند نمی زنند اما چهره ای نگران دارند.»

“من از عمل جراحی قلب باز که می توانست به قیمت جانم تمام شود بیرون آمدم، و اکنون آنها به من می گویند که امشب یا فردای آن شب بسیار مهم است تا جانم را از دست ندهم. و من می گفتم “چه جهنمی معامله ای که اینجا انجام دادم؟» به هر حال، نتیجه این بود. … باید سریع ارتباط برقرار می کردم، مسیر خود را تغییر می دادم و متوجه می شدم که چه اتفاقی افتاده است، که زمان می برد زیرا شما داروها و داروها مصرف می کنید و به نوعی دچار هستید. وقتی برنامه را به آرامی شروع کردم، مجبور شدم مسیر را تغییر دهم و متوجه شدم که انجام ساده ترین کارها غیرممکن است، “شوارتزنگر مشترک.

شوارتزنگر توضیح داد که پیاده روی منظم بهترین دفاع او در برابر ذات الریه بعد از عمل است.

شوارتزنگر افزود: “من نمی توانستم به دستشویی بروم، نمی توانستم بلند شوم، نمی توانستم این کار را انجام دهم، نمی توانستم آن کار را انجام دهم.” من شروع به تغییر این و آن کردم و در نهایت توانستم کمی از جایم بلند شوم و حالا پزشکان گفتند که مهمترین چیز راه رفتن است.

شوارتزنگر در سوگ کلمبو می گوید: “اگر آنها بمیرند و بمیرند، چیزی در شما می میرد.”

در یک خاطره احساسی، شوارتزنگر در حالی که به بازی شطرنج در اتاق نشیمن خود با دوست قدیمی خود فرانکو کلمبو نگاه می کرد، با خوشحالی لبخند زد.

“برای من، آنقدر در مورد ضربه روحی نیست، بلکه در مورد از دست دادن دائمی یک نفر است… زیرا برخی از دوستان هستند که بخشی از شما می شوند. اگر آنها بمیرند و بمیرند، چیزی در شما می میرد. بنابراین وقتی من تصور کنید هر روز وقتی وارد اتاق نشیمن خود می شوم و این صفحه شطرنج را می بینم، در ده سال گذشته، من و فرانکو دو یا سه بار در هفته شطرنج بازی می کردیم … شراب می نوشیدیم، شطرنج می کشیدم و فقط صحبت می کردیم. آنها بین 20 سال هستند. ساله مثل قدیم

فرانکو من او را از 18 سالگی می‌شناختم. سپس صحبت‌های ما با 10 سال گذشته متفاوت بود. درباره بچه‌ها صحبت می‌کردیم، درباره خانواده صحبت می‌کردیم، درباره جایی که بزرگ شدیم صحبت می‌کردیم. گذشته، گفتگوهای عمیق تر و گفتگوهای احساسی تر. و حالا، ناگهان “وقتی هر روز وارد اتاق نشیمن خود می شوید و میز شطرنج را در گوشه ای می بینید، و فرانکو دیگر آنجا نمی نشیند. و این برای من، شما می دانید. ، دلخراش است.”

علاوه بر این، شوارتزنگر زمانی که دوچرخه سواری می کند همیشه به کلمبو فکر می کند.

وقتی من به باشگاه می روم و دوچرخه سواری می کنم و فرانکو با دوچرخه می آید، او در دوچرخه سواری خیلی خوب نبود، او همه جا بود – خنده دار بود، مردم گاهی از او فیلم می گرفتند تا نشان دهند چقدر احمق است. به دوچرخه نگاه می کند. من فکر می کنم شاید “دوچرخه خیلی بالا بود و ممکن است مشکل همین بوده باشد.”

شوارتزنگر در مورد زندگی تا 100 سالگی صحبت می کند و چالش های روزانه جوان ماندن را آشکار می کند

شوارتزنگر می گوید که در طول زندگی خود از مشکلات سلامتی زیادی رنج برده است. یکی از جدیدترین عمل‌های او جراحی عصب روی آرنجش بود و اگرچه موفقیت آمیز بود، شوارتزنگر همچنان از کبودی شدید رنج می‌برد.

می‌دانید، خوب، بین 50 تا 60، این یک جریمه زانو است.» پس باید مراقب زانوهایم باشم. سپس بعد از 70 سالگی برای اولین بار می گوید: متوجه می شوم که کمتر راه می روم. چرا کمتر پیاده روی می کنم؟ من عاشق پیاده روی چهار یا پنج مایلی بالای کوه شیبدار بودم.

چرا کمتر پیاده روی می کنم؟ بعد متوجه شدم که وقتی طولانی راه می‌روم کمردرد دارم و در پشتم احساس گرفتگی می‌کنم. بنابراین کمتر راه رفتن را شروع کردم و شروع به انجام حرکات کششی پشت کردم. این چیزهایی هستند که شروع به خزش می کنند و سپس باید با نظم و انضباط شروع کنید، مانند “من هنوز روزی مایل ها، گام های زیادی در روز دارم، بلی، بلا.” اما باید کاری کنید که به طور طبیعی به خودتان بیاید. سپس برای هر دو جراحی تحت عمل جراحی شانه قرار می گیرید.

بعد، دیروز، عمل جراحی آرنج انجام دادم، زیرا عصب باید جابجا می‌شد، زیرا جایی بود که عصب در آن قرار داشت… به اعصاب من فشار وارد کرد و بنابراین انگشتان کوچکم شروع به بی حس شدن کردند. بنابراین، اکنون، این اواخر دهه 1970 است. ناگهان چه خبر از اعصاب و یکی به شما در مورد نوروپاتی در پاها و پاهای شما می گوید. آرنولد شوارتزنگر گفت: “اینگونه است که همه این چیزها به شما مخفیانه می رسد.”

شوارتزنگر معتقد است که سن ممکن است اتفاق بیفتد “کش آمدن” با “واقعا سالم” اگرچه به او هشدار داده شده بود که پدرش تنها 66 سال عمر کرده است.

“زمانی که به دنیا آمدی، زمان قطعی تو تعیین شده بود. تعیین شده بود. تنها چیزی که آن را تغییر می دهد شما هستید.”

شخص دیگری گفت: “فرض کنید من در 85 سالگی مریض هستم، می توانم تصمیم بگیرم، آیا می خواهم به 90 سالگی بروم؟ بله، می توانم این کار را انجام دهم اما باید سالم زندگی کنم. 90، شما می توانید تا 100 سال زندگی کنید.” کمی آن را دراز کنید.» و همچنین می توانید خیلی وقت ها آن را خراب کنید.

پدرم در 66 سالگی فوت کرد.

این اولین باری نبود که شوارتزنگر علناً در مورد تجربیات دلخراش خود در مورد جراحی قلب باز صحبت کرد. شوارتزنگر این مصیبت را یک فاجعه توصیف کرد و گفت که بهبودی او بدون کمک و مهربانی دوستانش ممکن نبود.

شوارتزنگر که زمانی خوش اندام ترین مرد جهان بود، اعتراف می کند که پیری قرص سختی برای بلعیدن بوده است. شوارتزنگر با حرکت رو به جلو، قصد دارد همچنان سلامت و طول عمر را به علایق اصلی خود در زندگی تبدیل کند.

مربوط: آرنولد شوارتزنگر 3 نکته برتر تناسب اندام خود را برای تضمین موفقیت در ورزشگاه فاش می کند: “از رختخواب بلند شو و فکر نکن”

ویدیوی کامل را از کانال یوتیوب تیم فریس در زیر مشاهده کنید:

منبع: https://fitnessvolt.com/arnold-schwarzenegger-longevity-open-heart-surgery/