آرنولد شوارتزنگر فاش می‌کند که آیا پودر پروتئین گیاهی همان فواید عضله‌سازی آب پنیر را ارائه می‌دهد – Fitness Volt

تامین پروتئین دریافتی روزانه می تواند دشوار باشد، به خصوص برای کسانی که از مصرف محصولات حیوانی امتناع می ورزند. آرنولد شوارتزنگر این کشمکش ها را درک می کند و حتی به خاطر سلامتی و رفاه خود، مصرف گوشت خود را کاهش می دهد. شوارتزنگر در خبرنامه اخیر باشگاه پمپ آرنولد، مزایای عضله سازی پودر پروتئین گیاهی را در مقابل پروتئین آب پنیر حیوانی مقایسه کرد.

شوارتزنگر به عنوان برنده هفت بار مستر المپیا، هنرپیشه مشهور جهان و فرماندار سابق کالیفرنیا، زندگی های بسیاری را به صورت یکجا گذرانده است، که او آن را به علاقه اش به تناسب اندام و وزنه برداری نسبت می دهد. اگرچه شوارتزنگر نمی تواند در برابر یک استیک متوسط ​​کمیاب نیویورک مقاومت کند، اما شوارتزنگر برای حفظ سلامت قلب و عروق به رژیم غذایی گیاهی “80 درصد” روی آورده است.

در ابتدا، مطالعات نشان داد که جایگزین‌های پروتئین گیاهی به اندازه پروتئین‌های حیوانی در عضله‌سازی مؤثر نیستند. با این حال، در پرتو تحقیقات جدید، شوارتزنگر توضیح می دهد که پروتئین گیاهی می تواند به لطف ترکیب اسید آمینه قدرتمند خود، دستاوردهای مشابهی در عضلات و قدرت ایجاد کند.

“گیاهان بیشتر، عضلات بزرگتر” – آرنولد شوارتزنگر در مورد پروتئین های گیاهی در برابر آب پنیر حیوانی

به گفته شوارتزنگر، پودرهای پروتئینی گیاهی همان مزایای عضله سازی پروتئین آب پنیر را دارند.

گیاهان بیشتر، عضلات بزرگتر
بسیاری قبلاً فکر می کردند که پودر پروتئین گیاهی نسبت به پروتئین حیوانی پایین تر است. با این حال، به نظر می رسد که تحقیقات قدیمی اشتباه بوده است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پودر پروتئین گیاهی سنتز پروتئین ماهیچه‌ای را پس از ورزش مانند پروتئین آب پنیر افزایش می‌دهد.

در ابتدا، گزینه های پروتئین آب پنیر حاوی اسیدهای آمینه ضروری بیشتری بود که باعث رشد و ریکاوری عضلات می شد، اما در چند سال گذشته، جایگزین های پروتئین گیاهی شروع به کار کرده اند.

فرض بر این بود که پروتئین آب پنیر نسبت به پروتئین گیاهی برتری دارد زیرا – در هر گرم پروتئین – پروتئین آب پنیر حاوی اسیدهای آمینه ضروری بیشتری است که به رشد و ریکاوری عضلات کمک می کند، اما در چند سال گذشته، مطالعات نه تنها پیشرفت کرده است پودرهای پروتئین گیاهی بهتر نیز تکامل یافته است.

با ترکیب منابع متعدد پروتئین های گیاهی، می توانید پروفایل اسید آمینه ای مشابه آب پنیر ایجاد کنید، به عنوان مثال، پروتئین نخود و برنج یک ترکیب انرژی مبتنی بر گیاه هستند.

بلوط اتریشی ادعا می کند که 32 گرم پروتئین گیاهی به عنوان “نقطه شیرین” برای کسانی که قصد عضله سازی دارند، عمل می کند.

در جدیدترین مطالعه، دانشمندان دریافتند که 32 گرم پروتئین گیاهی نقطه شیرینی برای نتیجه ای مشابه با پروتئین های سنتی مبتنی بر لبنیات است.

تحقیقات بیشتر نشان داده است که پروتئین گیاهی به اندازه گزینه های آب پنیر، افزایش قدرت و عضله مشابهی را ارائه می دهد.

و فقط این نیست که بدن شما به طور مشابه واکنش نشان می دهد. نتایج نیز باید دنبال شود. تحقیقات دیگر مزایای مشابهی را در عضلات و قدرت برای افرادی که از رژیم‌های گیاه‌خواری و گوشت‌خوار پیروی می‌کنند، پیدا کرده است.

شوارتزنگر می گوید برای اطمینان از یک پروفایل اسید آمینه کافی از خوردن پروتئین گیاهی، توصیه می شود 30 گرم در هر وعده مصرف شود.

به عبارت دیگر، نیازی نیست که ترجیحات غذایی شما مانع از رسیدن به اهداف تناسب اندام شود، از آنجایی که پروتئین های حیوانی حاوی اسیدهای آمینه بیشتری هستند، مصرف پروتئین گیاهی بیشتر در هر وعده غذایی بهترین راه برای دریافت اسیدهای آمینه ضروری است قانون کلی، مصرف حدود 30 گرم پروتئین گیاهی در هر وعده غذایی.

دکتر استوارت فیلیپس، کارشناس سلامت و استاد حرکت شناسی در دانشگاه مک مستر در انتاریو، کانادا، همچنین مزایای عضله سازی گزینه های پروتئین گیاهی را بررسی کرد.

انواع منابع پروتئینی گیاهی (غذاهای فرآوری شده) پروتئین های بسیار باکیفیتی هستند.

کیت کوهن، متخصص تغذیه در کلینیک الیسون در سنت جان، اشاره می کند که پروتئین حیوانی نسبت به پروتئین گیاهی برتری دارد زیرا بدن آن را راحت تر هضم می کند.

پروتئین حیوانی راحت تر از پروتئین گیاهی هضم و جذب می شود، علاوه بر این، بهترین منبع چربی های امگا 3، ویتامین B12، کلسیم، ویتامین D، آهن و کراتین است.

شوارتزنگر در سن 76 سالگی علاقه شدیدی به حفظ سلامتی خود دارد، زیرا به تازگی تحت عمل جراحی ضربان ساز قرار گرفته است. اعتقاد بر این است که می‌توانید با پروتئین‌های گیاهی فواید مشابهی مانند پروتئین آب پنیر به دست آورید، به شرطی که تقریباً 30 گرم در هر وعده مصرف کنید.

مربوط: برای یک میان وعده سالم، نوار پروتئین خانگی آرنولد شوارتزنگر را امتحان کنید


منبع: https://fitnessvolt.com/arnold-schwarzenegger-whey-vs-plant-protein/