“با نگرشی که قبلاً به دست آورده اید به بیرون بروید” – Fitness Volt

فرانک زین او بر ذهن، بدن و روح خود تسلط یافت تا سه بار قهرمان مستر المپیا شود (1977، 1978، 1979). در یک حضور اخیر در پادکست راب فلچر، زین در مورد حرفه خود، رقابت با آرنولد شوارتزنگر، و استفاده از تجسم برای فتح بخش باز مردان صحبت کرد.

زین یک دانشجوی بدنسازی بود و فهمید که چگونه تقارن، تناسب و حالت را در یک بدن منحصر به فرد ترکیب کند. “کیمیاگر” که یکی از پدرخوانده های زیبایی شناسی به حساب می آید، در دوران طلایی خود را ثابت کرد و با نام هایی مانند شوارتزنگر، سرجیو اولیوا و لو فریگنو مبارزه کرد، علیرغم اینکه به طور مرتب وزنش به 40 پوند می رسید.

چه ژست‌های روتین پیچیده، مدیتیشن یا آفتاب گرفتن برای ظاهری خشک‌تر، زین از هر سلاحی که در اختیار دارد برای ارتقای بازی خود استفاده کرده است. با 81 سالگی، ورزشگاه طلایی ونیز هنوز ارزشی برای جامعه بدنسازی دارد. او در آخرین پروژه خود، برخی از بهترین رازهای خود را برای برنده شدن در مسابقات در بالاترین سطح فاش کرد.

فرانک زین موفقیت مستر المپیا را اعتبار می داند: “کلید برنده شدن، بردن زودهنگام آن است”.

ذن مدیتیشن و تجسم را در چهارده سالگی کشف کرد. زین در مورد تکنیک‌هایی که هنوز هم استفاده می‌کند، گفت که این هدف او بود “به هیچ چیز فکر نکن” پس حواستون باشه “کاملاً عاری از تصاویر، کلمات و صداها.”

“من چند کتاب در مورد مدیتیشن (در 14 سالگی) کشف کردم. آنها را مطالعه کردم و تکنیک ها را به کار بردم. ذن افزود: “به تمرین ادامه دادم.” بسیار مهم است که بتوانید ذهن مسابقه و تمرکز خود را خاموش کنید. ذهن خود را از حواس پرتی خالی کنید.»

20-30 دقیقه معمولاً یک بار در روز، گاهی اوقات دو بار در روز … بله معمولاً (صبح).

«هدف من خالی کردن ذهن و فکر نکردن به هیچ چیز است و ذهن کاملاً خالی از تصاویر، کلمات و صداها است. زین به اشتراک گذاشت: «اگر بخواهم روی چیزی تمرکز کنم، آن را مطرح می کنم. “تمرکز روی یک نقطه از بدن شما بسیار مفید است.”

قبل از اینکه مستر المپیا شود، زین خودش را تصور می کرد که طلا در دست دارد و تاکید می کرد که کلید موفقیت بدست آوردن آن است. “پیروزی زودهنگام.”

زین گفت: «بله، من این کار را کردم (تصور کن که در المپیک برنده شدم). من همچنین یک شعار مرتبط با آن داشتم: “من قبلاً برنده شده ام.” که به چهار مرحله تقسیم شد و من قبلاً برنده شده ام. رمز برنده شدن که من کشف کردم این است که زودتر برنده شوید. با این نگرش به بیرون بروید، قبلاً برنده شده اید.

زین در نکات برجسته حرفه ای خود همه چیز را کوتاه و شیرین نگه داشت و به شکست دادن شوارتزنگر در دوران تصدی خود اشاره کرد.

او در اصل در سال 1968 برنده مستر یونیورس شد و آرنولد را شکست داد. کسب عنوان مستر جهانی در سال 1969 در بلژیک و کسب عنوان مستر جهان در سال 1970 در لندن. سپس مستر یونیورس نپا حرفه ای در لندن در سال 1972 و قهرمانی المپیا در سال های 77، 78، 79.

“شیمیدان” در مورد آزمایش خون، مکمل ها، تقارن، و تمرینات برای هر قسمت از بدن صحبت می کند.

به عنوان یک مربی تناسب اندام، زین می گوید که او همیشه مشتریان خود را تشویق می کند که آزمایش خون انجام دهند.

زین گفت: “تا حد امکان. من همیشه آنها (مشتریان) را تشویق می کنم تا حد امکان آزمایشات (خون) کامل را انجام دهند.”

وقتی صحبت از مکمل‌های تناسب اندام به میان می‌آید، زین ترجیح می‌دهد به یک کپسول آزاد حاوی 16 اسید آمینه بچسبد و مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی را دو یا سه بار در روز مصرف کند.

زین گفت: “همه چیز بیشتر است. بدنسازان بیشتر هستند. مربیان بیشتر. سالن های بدنسازی بیشتر، تجهیزات بیشتر و بهتر. تکنیک های بیشتر و مکمل های بیشتر. برای من، این اسیدهای آمینه است.” بنابراین من یکی را که در یک کپسول است مصرف می کنم که 16 اسید آمینه به صورت آزاد است و مکمل ویتامین و مواد معدنی مصرف می کنم و معمولاً آن را بین وعده های غذایی حداقل دو بار در روز و گاهی اوقات سه بار در روز مصرف می کنم.

در مورد تقارن، زین گفت مهمترین چیز هندلینگ است “نقاط ضعف شما.” او می گوید با گرفتن عکس در طول زمان می توان عدم تعادل را اصلاح کرد.

عکس بگیرید و ببینید چه شکلی هستندروی نقاط ضعف خود کار کنید. به گرفتن عکس ادامه دهید تا ببینید چگونه در طول زمان به تعادل می رسید. از کارشناسان بازخورد دریافت کنید و این حوزه ها را سخت تر از بقیه آموزش دهید.

در نهایت پیرمرد 81 ساله از او دفاع کرد نگاتیوهای ریتمیک و آهسته هنگام تمرین، هر عضو بدن را با دو تا چهار تمرین مختلف مالیات دهید.

“هر دو. باید با نگاتیوهای آهسته ریتمیک باشد. حتی اگر نگاتیوهای آهسته انجام ندهید کار می کند، اما اگر این کار را انجام دهید بهتر عمل می کند. ریتم مهم است. نگاتیوهای کندتر نیز مهم هستند. کشش بین ست ها مهم است. شما می توانید هر سه را با هم ترکیب کنید و شاید بهترین ترکیب را داشته باشید.

“دو تا چهار (تمرین برای هر عضو بدن).” قسمت های کوچک بدن مانند ساعد را می توانید با استفاده از دو قسمت بدست آورید. اما قسمت های بدن مانند پشت، شاید بهترین آنها چهار باشد.

به دلیل سلامتی و طول عمر او، طرفداران و بدنسازان در مورد روش ها و تکنیک های زین کنجکاو هستند. زین در مصاحبه ای اختصاصی با مایک اوهرن به برخی از این تمرینات اشاره کرد و تاکید کرد که نمی خواهد سلامتی خود را به خاطر آمادگی بدنسازی به خطر بیندازد. زین در نهایت متوجه شد که هیکل او فقط می تواند یک یا دو قله را در هر فصل تحمل کند.

چند دهه پس از بازنشستگی، فرانک زین همچنان یک مغز متفکر بدنسازی است که تا به امروز به خاطر اخلاق کاری و اراده اش، اما به ویژه به دلیل زیبایی شناسی که روی صحنه آورده است، بسیار مورد احترام است.

مربوط: 3x مستر المپیا فرانک زین می گوید در حین تمرین پمپ را تست کنید: آن را جدا کنید و منفجر کنید.

ویدیوی کامل را از کانال یوتیوب پادکست راب فلچر در زیر مشاهده کنید:

منبع: https://fitnessvolt.com/frank-zane-visualization-key-to-winning/