دکتر روندا پاتریک روزه متناوب را توضیح می دهد و چرا این یک رژیم غذایی معجزه آسا نیست – فیتنس ولت

یکی از بنیانگذاران FoundMyFitness دکتر روندا پاتریک به ارائه اطلاعات مفید و مبتنی بر تحقیقات در مورد سلامتی و ورزش ادامه می دهد. او در آخرین تلاش خود، فواید و محدودیت های روزه متناوب را مورد بحث قرار می دهد.

دکتر روندا پاتریک به سرعت خود را به عنوان یک نام برجسته در جامعه تناسب اندام تثبیت کرد. پاتریک با بیش از نیم میلیون مشترک در یوتیوب، تجزیه و تحلیل های قابل فهمی از موضوعات پیچیده ارائه می دهد. از آنجایی که او تحقیقات فارغ التحصیلی خود را در مورد متابولیسم میتوکندری در بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود به پایان رساند، نظرات او در مورد سلامتی به خوبی قابل احترام است.

پاتریک از حضور در The Joe Rogan Experience گرفته تا گفتگو با «متخصص هیپرتروفی» براد شوئنفلد و دکتر پیتر آتیا، هرگز از توضیح نحوه عملکرد بدن یا ارائه بینش به طرفداران رو به رشد خود خجالتی نیست.

روزه متناوب این یک برنامه غذایی است که در آن بین دوره‌های روزه‌داری و غذا خوردن متناوب می‌شوید. در دوران روزه داری غذا نخورید و در طول دوره غذا خوردن می توانید به طور معمول غذا بخورید. این روش فواید زیادی دارد که بارزترین آن کاهش وزن است. این می تواند کمک بزرگی برای افرادی باشد که با مشکلات وزن سر و کار دارند. با توجه به محبوبیت آن، پاتریک نگاه دقیق تری به رژیم داشت.

دکتر روندا پاتریک توضیح می دهد که چرا روزه داری متناوب یک برنامه غذایی معجزه آسا نیست

دکتر روندا پاتریک با تعریف روزه متناوب شروع می کند و اینکه چرا کاربران این رژیم گاهی اوقات عادت به حذف وعده های غذایی می کنند.

“تغذیه با محدودیت زمانی یا خوردن محدود زمانی، نوعی روزه داری متناوب است، درست است؟ من فکر می کنم بسیاری از مردم وقتی به روزه داری متناوب فکر می کنند، فکر می کنند مشکلی نیست، خوب، من فقط باید یک وعده غذایی را حذف کنم. من به یک وعده غذایی نیاز دارم. دوره – من باید مدت زمانی را که در آن غذا نمی خورم تمدید کنم و ساده ترین راه برای انجام این کار حذف یک وعده غذایی است.

او اضافه می کند که قسمت های مختلف بدن در کنار ریتم شبانه روزی کار می کنند، از جمله متابولیسم ما.

اساساً، دلیلی روزانه وجود دارد که غذای خود را در یک دوره زمانی خاص بخورید و سپس یک دوره استراحت و روزه داشته باشید، درست است؟ در صبح نسبت به انسولین حساس تر و در عصر کمتر حساس است؟پس سطح گلوکز خون شما با خوردن همان کربوهیدرات در عصر در مقایسه با صبح بسیار بالاتر خواهد بود. کالری ها یکسان است، همه چیز یکسان است.

“همچنین بحثی وجود دارد که شما فقط به یک دوره استراحت نیاز دارید. در طول فرآیند هضم در روده شما، انرژی برای انجام این کار در حین هضم غذا تبدیل می شود. این یک چیز بزرگ است. همچنین پاسخ های زیادی وجود دارد که اتفاق می افتد. بعد از خوردن یک وعده غذایی، که باعث التهاب و مواردی از این قبیل می شود که انرژی را به داخل منتقل می کند.

چیزی که روزه متناوب را قدرتمند می‌کند این است که بدن در زمانی که نیازی به هضم غذا ندارد راحت‌تر خود را ترمیم می‌کند، که خواب را ترمیم‌کننده و روحی شاداب می‌کند.

ترمیم‌ها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شما در حالت ناشتا هستید. درست مانند زمانی که در خواب هستید، مغز شما از کار می‌افتد، درست است؟ اگر نخوابید، مغزتان ترمیم نمی‌شود. شما به آن دوره استراحت نیاز دارید. در مورد سایر اندام ها نیز صدق می کند. آنها به “استراحت” نیاز دارند.

دکتر پاتریک می گوید گاهی اوقات، دوره های استراحت طولانی تر منجر به فرآیندهای ترمیم موثرتری برای بدن می شود.

دکتر روندا پاتریک می‌گوید: “پس خیلی مهم است که استراحت کنید، درست است؟ هر چه استراحت طولانی‌تر باشد بهتر است، از نظر داشتن انرژی کافی برای انجام این تعمیرات، چیزهایی مانند آن نیاز به انرژی دارند و دلایل دیگری نیز وجود دارد.”

دکتر پاتریک در مورد اینکه چگونه تمرینات مقاومتی می تواند به جلوگیری از کاهش توده عضلانی زنانی که به طور متناوب روزه می گیرند کمک کند.

پاتریک توضیح می دهد: “مطالعاتی انجام شده است، به عنوان مثال، بر روی زنانی که تغذیه با زمان محدود انجام می دهند. اگر تمرینات مقاومتی انجام دهند، توده عضلانی خود را از دست نمی دهند.”

پاتریک گفت: “این آتروفی را کاهش می دهد.” “نه اگر پروتئین کافی دریافت کنید. نه در آن مطالعه، حداقل. من فکر می کنم اگر پروتئین کافی در یک دوره 24 ساعته دریافت نکنید، بله.”

به گفته دکتر پاتریک، پنج ساعت پس از آخرین لقمه غذا طول می کشد تا شما در حالت ناشتا باشید.

“غذا خوردن با زمان محدود، چند راه خوب برای فکر کردن در مورد آن وجود دارد. شما می خواهید در صورت امکان سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذا نخورید. بله. بله. فقط به این دلیل که باید آخرین تکه غذا را در دهان من بگذارید. به این معنی نیست که من الان در حالت روزه هستم، شما باید این کار را انجام دهید.» این پنج ساعت بعد از آن محاسبه می شود و هضم آن حدود پنج ساعت طول می کشد.

شما مجبور نیستید وعده غذایی خود را حذف کنید. شما می توانید در یک دوره هشت ساعته غذا بخورید و 16 ساعت بدون نیاز به حذف یک وعده غذایی ناشتا باشید، در اکثر مواقع، مگر اینکه شما یک فرد اوقات فراغت باشید و وعده های غذایی شما دیرتر بیاید. هنوز هم می‌توانی، همه چیز تغییر کرده است.”

در حالی که غذا خوردن با محدودیت زمانی/روزه داری متناوب می تواند ابزار ارزشمندی برای اصلاح سلامت فرد باشد، دکتر پاتریک هشدار می دهد که این یک رژیم غذایی معجزه آسا نیست.

اگر به تغذیه با زمان محدود و کاهش وزن نگاه کنید، بسیاری از کاهش وزن به دلیل محدودیت کالری بوده است. از آنجایی که مردم در واقع کمتر غذا می خوردند، وعده های غذایی خود را حذف می کردند. این مانند کاهش وزن زیاد است، وقتی صحبت از کاهش وزن، کالری دریافتی، کالری خارج شده و تعادل انرژی می شود.

در نهایت، دکتر پاتریک تاکید کرد که برخی از افراد در طول روزه داری متناوب بیشتر از دیگران مستعد از دست دادن عضلات هستند.

“بیشتر افراد چاق، حتی با اضافه وزن، واقعا می توانند روزه بگیرند و عضله زیادی از دست ندهند. برخی از افراد روزه می گیرند یا رژیم غذایی خود را محدود می کنند – آنها اساسا وعده های غذایی خود را حذف می کنند و می توانند تا 30٪ از وزن خود را کاهش دهند.” از عضله می آیند دیوانه کننده است مگر اینکه تمرین مقاومتی انجام دهید.

وقتی صحبت از بهبود سلامت و ورزش می شود، دکتر پاتریک دائماً در حال شناسایی راه های ابتکاری جدید برای دستیابی به برتری فیزیکی است. اخیراً یک پروتکل آموزشی نروژی “4×4” نشان داده است که پتانسیل کاهش پیری ساختار قلب را تا 20 سال دارد.

نمی توان انکار کرد که دکتر روندا پاتریک تأثیر عمیقی بر افراد تناسب اندام دارد. در حالی که او روزه متناوب را به عنوان یک ابزار با ارزش کاهش وزن می‌داند، او نسبت به کسانی که توانایی‌های آن را بیش از حد تخمین می‌زنند هشدار می‌دهد.

مربوط: دکتر روندا پاتریک فواید ورزش HIIT را برای میتوکندری، گلوکز و سلامت قلب آشکار می کند.

می‌توانید ویدیوی کامل را از کانال یوتیوب کریس ویلیامسون در زیر مشاهده کنید:


این داستان توسط داگ موری، سردبیر اخبار فیتنس ولت نوشته شده است. داگ علاقه زیادی به ورزش های قدرتی، بدنسازی و وزنه برداری دارد و متعهد است که گزارش های خبری دقیق و آموزنده را در اختیار شما قرار دهد. او عاشق ارتباط با خوانندگان است و همیشه خوشحال است که به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد.

اگر در مورد این مقاله خبری سؤالی دارید، لطفاً از طریق داگ تماس بگیرید در زیر نظر بدهید.

منبع: https://fitnessvolt.com/dr-rhonda-patrick-intermittent-fasting/