سام سولک – مشخصات کامل: قد، تمرین و رژیم غذایی – فیتنس ولت

سام سولک یک اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی و بدنساز جوان است. او به دلیل داشتن یک فرد تنومند با وزن 240 پوند در سن 21 سالگی شناخته شده است. او به دلیل محتوای رسانه های اجتماعی تناسب اندام خود مشهور شده است و پایگاه فالوورهای زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف دارد. در این مقاله نگاهی به بیوگرافی، برنامه تمرینی، رژیم غذایی و همچنین آمار او خواهیم داشت.

آمار سام سولیک

نام کامل: سام سولیک (اینفلوئنسر تناسب اندام)
وزن بالا آمدن سن
240 پوند (109 کیلوگرم) 5’11 اینچ (180 سانتی متر) 21 سال
تاریخ تولد عصر ملیت
2 ژوئیه 2002 دهه 2020 آمریکایی

بیوگرافی سام سولیک

سام سولیک
سام سولیک/اینستاگرام

سام سولیک، متولد 2002، ستاره رسانه های اجتماعی و بدنساز جوان آمریکایی است. سولیک از دبیرستان دلاور فارغ التحصیل شد و در دانشگاه میامی در آکسفورد، اوهایو تحصیل کرد. اما همیشه مقدر بود که به سمت دو و میدانی حرکت کند و گام های اولیه خود را به سمت دو و میدانی با شیرجه در هشت سالگی برداشت. سولیک در 18 سالگی تصمیم گرفت غواصی را با تمرکز کامل دنبال کند.

او نماینده دانشگاه میامی در سال اول غواصی بود اما علاقه اش تغییر کرد. سام سولیک در این زمان سه سال تمرین با وزنه را سپری کرده بود و شروع به کار روی عضله سازی و بزرگتر شدن کرد. سام سولیک 21 ساله است و حدود 240 پوند وزن دارد. تغییر شکل او بحث های زیادی را در فضای آنلاین در مورد روش های او به راه انداخته است.

ادعاهای سام سولیک PED

سام سولیک هنوز استفاده از استروئیدها را نه رد کرده و نه اعتراف کرده است. با این حال، او یک جوان 21 ساله لاغر و عضلانی است که حدود 240 پوند وزن دارد. علاوه بر این، عادات غذایی او لزوما بهترین نیستند و می تواند روی بهبود روش های تمرینی خود نیز بسیار کار کند. اگرچه نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم، اما می‌توان فرض کرد که ژنتیک عالی نمی‌تواند تنها دلیلی باشد که سام سولیک هیکلی بی‌عیب و نقص دارد. بسیاری از کارشناسان به علائم قابل مشاهده استفاده احتمالی سام سولک از PED مانند آکنه، تنگی نفس و غیره اشاره کرده اند.

سام سولیک تبدیل به گل شد
دگرگونی سام سولیک/اینستاگرام

تمرین سام سولیک

سام سولیک علیرغم سن نسبتا کم خود درک خوبی از تمرینات مقاومتی و تکنیک های بدنسازی دارد. روال تمرینی او بسته به اهداف و ترجیحات شخصی از زمان به زمان بسیار متفاوت است. انشعابات او ممکن است با انشعابات برادرانش متفاوت باشد (پشت، قفسه سینه، بازوها، شانه ها، پاها و شکم) به بخش های تمرینی کاربردی تر مانند تمرینات فشاری، کششی و پا.

سولیک به ثبات اعتقاد دارد و دوست ندارد مدت طولانی از تمرینات استراحت کند. همچنین اعتقاد بر این است که تدوین یک برنامه آموزشی متناسب با ترجیحات فرد، بهترین راه برای حفظ ثبات در آموزش است. سولیک زمانی در توضیح روند تدوین برنامه آموزشی گفت:

“بسیاری از اوقات من فکر می کنم دلیل خستگی شما از تمرین فقط به این دلیل است که تقسیم بندی های شما یا تمرینات یا هر چیز دیگری … آنها واقعاً مطابق با نیازهای شخصی شما نیستند.”

او اضافه کرد:

من همیشه از این واقعیت خوشم می‌آید که چیزهای خودم را پیدا کنم، زیرا به من این امکان را می‌دهد که تمرینات، طرح‌های تکراری، تکنیک‌هایم، هر چیزی که می‌دانم احساس خوبی دارد و به من نتیجه می‌دهد تغییر بدهم.»

رویکرد سولیک به پیشرفت بیشتر غریزی است تا حساب شده. به نظر نمی رسد که او پیشرفت را با ثبت گزارش تمریناتش دنبال کند. او در درجه اول به تمرینات کم حجم و با شدت بالا با هدف افزایش قدرت و توده عضلانی متوسل می شود.

روال تمرین سام سولک برای برش و حجیم کردن به این صورت است:

روال تمرین با حجم بالا

روال تمرینی سام سولیک
سام سولیک/اینستاگرام

تمرین روز حقوق

کش آپ حجیم سام سولک ترکیبی از فشارهای فشاری، فلای آپ، کشش و رایز جانبی است. این تمرین اختصاصی برای دلتای قدامی ندارد زیرا عضله با اکثر حرکات فشاری مورب فعال می شود. سولیک به گرم کردن روتاتور کاف و مفاصل آرنج اهمیت زیادی می دهد تا از فشارهای مرکب حداکثر استفاده را ببرید.

بنابراین جلسه تمرین روزانه خود را با یک تغییر یک طرفه از فشارهای سه سر بازو و کشیدن صورت با کابل شروع کنید. سپس فشارهای ترکیبی و حرکات دلتای خاص برای کار بر روی عضلات سینه و شانه انجام می شود.

او تمریناتی را ایجاد و تطبیق می دهد تا از آنها به بهترین شکل استفاده کند. یکی از نمونه‌های آن کشش صورت دراز کشیده است که سولک از یک نیمکت استفاده می‌کند و تمرین را از حالت دراز کشیده انجام می‌دهد. این به او کمک می کند تا بدون نگرانی در مورد زاویه، وضعیت بدن و غیره، روی دلتوئیدهای خلفی تمرکز کند.

روز پرداخت تقویت سام سولک شامل موارد زیر است:

پوش آپ سام سولیک
سام سولیک/اینستاگرام

امروز تمرین خود را انجام دهید

وقتی نوبت به روز پیش نویس می رسد، سام سولک همه چیز را به طرز مضحکی ساده نگه می دارد. برای گرم کردن مناسب برای ساعد، عضله دوسر، شانه ها و پشت، با پولاورهای تک بازو و ردیف های پایین بدن خود را گرم کنید. او این قسمت از تمرین اصلی را که از ترکیبی از حرکات کششی عمودی و افقی تشکیل شده است، در نظر نمی گیرد. این ترکیب بسیار موثر به او کمک می کند تا کمری پهن و ضخیم بسازد.

روز قرعه کشی معمولاً شامل موارد زیر است:

روز پا – چهار سر، همسترینگ و سه سر

روز پای سولیک در فصل حجیم بسیار غیر معمول است. در حالی که اکثر متخصصان توصیه می کنند که انواع تمرینات جداسازی ترکیبی را در برنامه تمرینی خود بگنجانید تا عضلات و قدرت عملکردی خود را بسازید و همچنین عضلات پشتیبان را تقویت کنید، کاری که سولیک انجام می دهد دقیقا برعکس است.

او روز پا را به دو جلسه تمرینی جداگانه تقسیم می کند. چهار روز شامل یک تمرین – کشش پا – است که در مجموع بیش از ده ست انجام می شود. سولیک از الگوی مشابهی برای همسترینگ پیروی می‌کند و مجموعه‌ای از حلقه‌های پای دراز کشیده را برای فعال کردن همسترینگ انجام می‌دهد.

این جوان 21 ساله با انجام دادن سه تمرین مختلف عضلات همسترینگ را از زوایای مختلف و موقعیت های مختلف انجام می دهد.

روال تمرین برای این گروه های عضلانی به این صورت است:

عضله سه سر

چهارگوش

همسترینگ

روال تمرین برش

هل دادن به بالا

روال تمرینی سام سولک برای برش پیچیده تر از تمرینی است که در مرحله حجیم کردن دنبال می کند. روز پرداخت او شامل شش تمرین مختلف سینه و شانه است. فشارهای مرکب حرکت بالایی بدن را ایجاد می کنند در حالی که مگس ها قدرت جذب را ایجاد می کنند. سولک تمرینات قفسه سینه خود را با دو بار فشار دادن و یک حرکت پرواز که به رشد کامل بالاتنه کمک می کند، نسبتاً ساده نگه می دارد.

برای شانه ها، سام سولیک با چند مجموعه کشش کابل شروع می کند تا دلتوئیدهای خلفی را فعال کند و پمپ خوبی به دست آورد. اما او پیشنهاد می‌کند که از این حرکت دوری کنید، مگر اینکه یک ارتباط عالی ذهن و عضله داشته باشید.

سولک معمولاً با پرس کابل متقاطع و فشار عضله سه سر برای گرم کردن مفاصل آرنج و عضلات سینه گرم می شود. پس از آن، او مستقیماً به تمرین می رود که شامل موارد زیر است:

سام سولیک وانمود کرد
سام سولیک/اینستاگرام

ورزش کششی

روز رسم در مرحله برش نسبتاً ساده است. این ترکیبی از دو حرکت کششی مرکب عمودی و افقی همراه با یک تمرین انزوا است.

متشکل از:

تمرین پا

برخلاف فاز حجیم، تمرین پایین تنه در مرحله برش تنوع کمی دارد. با این حال، تمرکز اکثریت روی عضله چهار سر ران است در حالی که سولیک عضلات همسترینگ را با یک حرکت انفرادی تمرین می دهد – فرهای پا.

تمرین شامل موارد زیر است:

تست سلاح

سام سولک روز بازوی اختصاصی در فاز حجیم ندارد، اما برش داستان متفاوتی است. هفته ای یک بار بازوها را تمرین می دهد و شامل برخی تمرینات اساسی اما بسیار موثر برای عضله دوسر و سه سر است.

آموزش سلاح سام سولیک شامل موارد زیر است:

رژیم غذایی سام سولیک

داشتن بدنی عضلانی 240 پوندی به یک رژیم غذایی تمیز و کامل نیاز دارد که سرشار از تمام مواد مغذی ضروری باشد در حالی که ارزش کالری نسبتاً کمی دارد. باید از غذاهای ناسالم فرآوری شده که مملو از قندها، نمک ها و سایر موادی هستند که فقط جوانه های چشایی را سیر می کنند، دوری کرد. اگر فکر می کنید سام سولیک این چیزها را فدای تغذیه و نظم غذایی کرد، دوباره فکر کنید.

رژیم غذایی این جوان 21 ساله با آنچه که تصور می کنید متفاوت است. بسته به اهداف روزانه بین 2700 تا 6800 کالری مصرف کنید. با این حال، آنقدرها که برخی فکر می کنند تمیز نیست. سولیک از رژیم غذایی بسیار غنی از مواد ناخواسته، کربوهیدرات ها و چربی پیروی می کند. اگرچه آنها پروتئین بیشتری نسبت به افراد معمولی مصرف می کنند، اما بیشتر آن از غذاهای کامل و منابع پروتئین بدون چربی به دست نمی آید.

رژیم غذایی سام سولیک
سام سولیک/اینستاگرام

هدف سام سولیک رقابت حرفه ای در بدنسازی است

می توان تصور کرد که بدن سولیک می تواند استرسی را که این نوع رژیم غذایی در سن 21 سالگی ایجاد می کند، تحمل کند. برنامه غذایی او توصیه نمی شود و در دفاع از سولیک آن را توصیه نمی کند و ادعا می کند که در موضوع تغذیه متخصص است.

سام سولیک در طی حضور در پادکست Real Bodybuilding در مورد عادات غذایی خود گفت:

“هدف اصلی من در تمام این مدت، حتی زمانی که 180 یا 190 ساله بودم، این بود که در نهایت در مسابقه شرکت کنم و حرفه ای شوم. اما این یک چیز آرزویی است و در آینده بسیار دور است. بنابراین تمرکزم را تا حد زیادی محدود کرده ام. به آموزش.”

رویکرد سولک به نسبت‌های درشت مغذی‌ها و درشت مغذی‌ها و سایر پارامترهای مهم با بهترین روش‌ها برای سلامت و طول عمر بدن انسان سازگار نیست. با این حال، این بخشی جدایی ناپذیر از زندگی سام سولیک است، و در اینجا رژیم غذایی حجیم و کوتاه او به نظر می رسد:

رژیم غذایی مگا سام سولیک

وعده غذایی 1

(پروتئین – 70 گرم، چربی – 64 گرم، کربوهیدرات – 240 گرم، انرژی – 1816 کالری)

وعده دوم – وعده غذایی قبل از تمرین

  • 4 فنجان غلات
  • 4 فنجان شیر کامل

(پروتئین – 39 گرم، چربی – 48 گرم، کربوهیدرات – 179 گرم، انرژی – 1276 کالری)

یک نوشیدنی حین تمرین

(پروتئین – 0 گرم، چربی – 0 گرم، کربوهیدرات – 50 گرم، انرژی – 200 کالری)

لرزش بعد از تمرین

  • 100 گرم دکستروز
  • 2 قاشق غذاخوری پروتئین آب پنیر

(پروتئین – 50 گرم، چربی – 6 گرم، کربوهیدرات – 106 گرم، انرژی – 678 کالری)

وعده سوم – وعده غذایی بعد از تمرین

  • 5 عدد چیزبرگر بچه، سایز متوسط ​​سرخ شده

(پروتئین – 62 گرم، چربی – 96 گرم، کربوهیدرات – 171 گرم، انرژی – 1793 کالری)

وعده غذایی 4

  • 4 عدد دونات
  • 2 فنجان شیر پر چرب

(پروتئین – 23 گرم، چربی – 64 گرم، کربوهیدرات – 111 گرم، انرژی – 1098 کالری)

کل درشت مغذی ها و کالری ها

  • انرژی – 6861 کالری
  • پروتئین – 244 گرم
  • چربی ها – 279 گرم
  • کربوهیدرات ها – 857 گرم

سیستم برش سام سولیک

اولین وعده غذایی – قبل از جلسه کاردیوی صبحگاهی شما

  • 2 عدد تخم مرغ کامل
  • پنیر
  • روغن
  • سس کم کربوهیدرات
  • شیر

(پروتئین – 70 گرم، چربی – 11 گرم، کربوهیدرات – 42 گرم، انرژی – 547 کالری)

وعده دوم – جلسه کاردیو بعد از صبح

  • 2 عدد مافین کم کربوهیدرات
  • سوشی ماهی قزل آلا

(پروتئین – 18 گرم، چربی – 7 گرم، کربوهیدرات – 56 گرم، انرژی – 359 کالری)

وعده سوم – وعده غذایی قبل از تمرین

  • 3 نان کم کربوهیدرات
  • ساندویچ کره بادام زمینی

(پروتئین – 30 گرم، چربی – 10 گرم، کربوهیدرات – 25 گرم، انرژی – 310 کالری)

وعده چهارم – وعده غذایی بعد از تمرین

  • 25 گرم دکستروز
  • 1 پیمانه پروتئین آب پنیر
  • 3 بی بی سامی

(پروتئین – 45 گرم، چربی – 13 گرم، کربوهیدرات – 36 گرم، انرژی – 441 کالری)

وعده غذایی 5

  • 3 فنجان شیر کربوهیدرات
  • مرغ وندی

(پروتئین – 62 گرم، چربی – 20 گرم، کربوهیدرات – 76 گرم، انرژی – 732 کالری)

تنقلات، خوراک مختصر

(پروتئین – 8 گرم، چربی – 7 گرم، کربوهیدرات – 66 گرم، انرژی – 547 کالری)

کل درشت مغذی ها و کالری ها

  • انرژی – 2748 کالری
  • پروتئین – 233 گرم
  • چربی ها – 68 گرم
  • کربوهیدرات ها – 301 گرم

زندگی شخصی

سام سولیک زندگی شخصی خود را دور از کانون توجه نگه داشته است و اطلاعات کمی در مورد روابط، حلقه دوستان و خانواده او وجود دارد.

نتیجه گیری…

سام سولیک یک فرد با استعداد ژنتیکی است که قطعاً انگیزه تغییر فیزیک و تمرین سخت را دارد. با این حال، بهتر است از برخی جنبه های شخصیتی او اجتناب کنید. به نفع او خواهد بود که رژیم غذایی خود را تمیز کند و یک سبک زندگی واقعاً سالم برای اطمینان از عملکرد، طول عمر و زندگی سالم داشته باشد.

منبع: https://fitnessvolt.com/sam-sulek-profile/