لابرادا به من نشان می دهد که چگونه از پارگی عضلانی ویرانگر هنگام وزنه زدن جلوگیری کنم

لی لابرادا این تصویر یک مرد جوان بازنشسته است که از بالاترین سطوح بدنسازی با سلامتی بیرون آمده است. او در آخرین سخنرانی خود برای طرفداران، بهترین نکات خود را برای جلوگیری از پارگی عضله با استفاده از طیف وسیعی از تکنیک های حرکتی فاش کرد.

به عنوان یک مدعی همیشگی المپیا، لی لابرادا همه آن را به عنوان یک بدنساز حرفه ای فدراسیون بین المللی بدنسازی و تناسب اندام (IFBB) دیده است. او مرتباً خود را در برابر انبوهی از شناخته‌شده‌ترین نام‌های ورزش آزمایش کرده است، از آقای المپیا لی هنی و ریچ گاسپاری که هشت بار سابقه حضور در المپیا داشته تا سمیر بنوت، قهرمان المپیا.

لابرادا یک رقیب بی نظیر بود و از هر منبعی که در اختیار داشت برای بالا بردن نام خود در بدنسازی استفاده کرد. لابرادا پس از عمل جراحی با یک رژیم غذایی تمیز و شرایط ورزشی دقیق، علیرغم کاهش 30 تا 50 پوند وزن بدن، مرتباً از همسالان خود بهتر بود.

در دوران بازنشستگی، اشتیاق او به تناسب اندام، سلامتی و طول عمر همچنان ظاهر می شود. لابرادا بیش از 50 تمرین و دوره های آموزشی متعددی را به طرفداران ارائه می دهد که حول محور ایمنی، کارایی و تکنیک برتر است. این بار، او توضیح می دهد که چگونه از پارگی عضله جلوگیری کنید، مشکل رایجی که وزنه برداران با آن مواجه هستند، به ویژه زمانی که محدودیت های قدرت خود را بالا می برند.

لابرادا نکاتی را برای جلوگیری از پارگی عضلات به من می دهد

به گفته لابرادا، “محدوده پایانی” حرکت معمولاً نقطه ای در ورزش است که باعث آسیب می شود.

دامنه حرکتی نهایی یک وزنه بردار. چه وزنه بردار باتجربه ای باشید و چه تازه شروع به کار کرده اید، مهم است که محدودیت های عضلات، تاندون ها و مفاصل خود را درک کنید تا سفر تمرینی خود را از نظر اجتناب از آسیب و به حداکثر رساندن نتایج بهینه کنید. .

دامنه پایانی حرکت معمولاً باعث انبساط یا انقباض کامل عضلات می شود که می تواند تاندون ها یا مفاصل را در برابر آسیب آسیب پذیر کند.

دامنه پایانی حرکت نقطه‌ای در یک حرکت ورزشی است که در آن عضلات شما یا به طور کامل کشیده یا کاملا منقبض می‌شوند. این معمولاً به این معنی است که شما یا کاملاً در پایین هستید یا در بالا یا قفل شده‌اید برای تمرین. نقاطی که تاندون عضلانی و خود مفصل می توانند بیشترین آسیب را داشته باشند.

اگرچه برخی از بدنسازان با فرم نامناسب به موفقیت دست یافته‌اند، لی لابرادا توصیه می‌کند از پرش کردن وزن خودداری کنید زیرا می‌تواند منجر به پارگی عضلات، تاندون‌ها یا آسیب مفاصل شود.

“حرکات جهشی در واقع می تواند منجر به پارگی شود. اگر مراقب نباشید یا در حرکت با سرعت زیاد پیش بروید یا از نوعی حرکت بالستیک یا جهشی استفاده کنید، در نهایت می تواند منجر به عواقب جدی مانند پارگی عضلات شود. پارگی تاندون یا آسیب مفصلی.»

وی خاطرنشان کرد که وزنه برداران زمانی که وزنه ای را در دامنه حرکتی پایانی بلند می کنند بیشتر در معرض آسیب هستند.

خطرناک‌تر از همه نوع حرکت برگشتی در دامنه حرکتی انتهایی است. این قسمتی است که عضله به طور کامل تحت کشش قرار می‌گیرد و فشار فوق‌العاده‌ای بر عضلات و تاندون‌ها وارد می‌کند، زیرا بدن نه تنها باید وزنه را حرکت دهد. شما در حال بلند کردن هستید، اما باید بر حرکت آن وزن نیز غلبه کند.» در برابر جاذبه.

لی لابرادا با استفاده از یک هالتر نشسته، نیمکت پرس می کند، و تاکید می کند که چرا پرش کردن بسیار خطرناک است.

ما می‌خواهیم در مورد کارهایی که نباید انجام دهید، یعنی جهش در محدوده‌های انتهایی صحبت کنیم. این جهش، برای مثال، جهش میله از روی سینه شما در حین پرس نیمکت می‌تواند باعث افزایش قابل توجه فشار در آسیب‌پذیرترین نقطه به خصوص شود. “” این چیزی است که می تواند منجر به پارگی قفسه سینه شود و این دقیقاً همان چیزی است که می خواهید از آن اجتناب کنید.” مشترک.

او همچنین توضیح می دهد که چرا بهتر است از پرش در پایین حرکات ترکیبی مانند اسکات خودداری کنید.

لابرادا می افزاید: “مثال دیگر جهش در انتهای حرکت اسکات است. این می تواند باعث پارگی های چهارگانه یا حتی آسیب دیدگی کمر شود.”

لابرادا برای روشن کردن شیوه هایی که از پارگی عضلانی فاجعه بار جلوگیری می کند، بر موارد زیر تأکید کرد:

“ایمن ترین راه برای انجام تمرینی که در واقع می تواند شدت تولید رشد را افزایش دهد این است که به طور کلی از دامنه های شدید پرهیز کنید، که تنش ثابت بیشتری را روی عضله نگه می دارد. بنابراین، از جهش در انتهای حرکت یا قفل شدن در عضلات خجالتی باشید. بالا.”

شکی نیست که فرم مناسب در وزنه برداری بسیار مهم است. با اجتناب از دامنه حرکتی پایانی یا حداقل حرکت آهسته با نزدیک شدن به دامنه های پایانی، به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که عضلات هدف بدون به خطر انداختن یکپارچگی مفاصل درگیر می شوند. این نه تنها باعث کاهش می شود. خطر آسیب دیدگی همچنین امکان تمرینات موثرتر، شدیدتر و کنترل شده را فراهم می کند.

او همچنین بر اهمیت کنترل حرکات هنگام وزنه زدن تاکید کرد.

“در حرفه‌ام، من افراد زیادی را دیده‌ام که با تمرکز بر حرکات کنترل‌شده و اجتناب از دامنه‌های پایانی شدید، پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند. این در مورد بلند کردن سنگین‌ترین وزنه‌ها نیست، بلکه در مورد بلند کردن ایمن و موثر آنهاست.

نکته کلیدی در اینجا اولویت دادن به انجام حرکات ورزشی با کیفیت بر کمیت یا وزنی است که بلند می کنید. به یاد داشته باشید: تناسب اندام یک سفر مادام العمر است و مراقبت از بدن خود در طول مسیر بسیار مهم است. با احتیاط یا اجتناب از دامنه های پایانی تمرینات ورزشی. حرکت در روال بلند کردن خود با بلند کردن وزنه، نه تنها از صدمات جلوگیری می کنید، بلکه خود را برای موفقیت طولانی مدت و سالم تر شدن آماده می کنید.

این با اولین نمایش تمرینی لی لابرادا در فصل فاصله زیادی دارد. او اخیراً چهار نکته مورد علاقه خود را برای خلاص شدن از شر چربی های سرسخت شکم به طرفداران معرفی کرده است. لابرادا از رژیم غذایی تمیز، مصرف پروتئین، مصرف کربوهیدرات و تمرینات هوازی روزانه استفاده می کند تا بدن خود را تا حد امکان لاغر نگه دارد.

خرد لی لابرادا از بهبود تمرینات گرفته تا جلوگیری از آسیب دیدگی، پشتوانه چندین دهه تجربه است. هنگام بلند کردن وزنه، او نمی تواند به اندازه کافی بر اهمیت حرکت وزنه به شیوه ای کنترل شده برای جلوگیری از آسیب تاکید کند.

مربوط: لابرادا برای سوزاندن چربی های ناخواسته بدن روی سینه شما 3 گام مهم را ارائه می دهد.

ویدیوی کامل را از کانال یوتیوب Labrada Nutrition در زیر مشاهده کنید:


این داستان توسط داگ موری، سردبیر اخبار فیتنس ولت نوشته شده است. داگ علاقه زیادی به ورزش های قدرتی، بدنسازی و وزنه برداری دارد و متعهد است که گزارش های خبری دقیق و آموزنده را در اختیار شما قرار دهد. او عاشق ارتباط با خوانندگان است و همیشه خوشحال است که به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد.

اگر در مورد این مقاله خبری سؤالی دارید، لطفاً از طریق داگ تماس بگیرید در زیر نظر بدهید.

منبع: https://fitnessvolt.com/lee-labrada-avoiding-muscle-tears/