لوک مک نالی، بدنساز سابق، 28 اتهام قاچاق مواد مخدر را رد کرد و ادعا کرد که آنها “عادلانه نیستند”

در جامعه تناسب اندام، به ویژه بدنسازی، داروهای تقویت کننده عملکرد به طور فزاینده ای محبوب می شوند. ظهور تجهیزات عواقب بسیاری از جمله حبس و در برخی موارد حتی مرگ به همراه داشته است. اخیراً، لوک مک‌آنالی، بدنساز سابق، بر سر ۲۸ اتهام مواد مخدر به چالش کشیده است، زیرا آنها را «عادلانه» نمی‌داند.

لوک مک آنالی، آقای استرالیای سابق و مدیر عامل شرکت موفق مکمل‌سازی به نام Mass Nutrition بود که حدود 40 میلیون دلار برای او درآمد داشت. در دسامبر 2019، مک نالی به اتهام مواد مخدر دستگیر شد و به امید درمان در یک مرکز توانبخشی با قرار وثیقه آزاد شد.

شش هفته پس از آزادی او، فاحشه خانه سابق که تبدیل به مرکز توانبخشی شده بود مورد حمله قرار گرفت و لوک مک آنالی دوباره دستگیر شد، زمانی که مشخص شد او آزمایشگاه متامفتامین را در خارج از مرکز اداره می کند. پلیس گزارش داد که چند روز قبل از سقوط بزرگ، فعالیت شدیدی در آزمایشگاه در حال انجام بود.

پس از محکومیت، لوک مک نالی احساس می کند که حکم او ناعادلانه بوده است

در طول جلسه قبل از صدور حکم، قاضی مک نالی را در 28 جرم مرتبط با مواد مخدر مجرم تشخیص داد و اظهار داشت که مک نالی در اواخر سال جاری به طور رسمی محکوم خواهد شد. به گزارش پرث ناو، اگرچه مک نالی به جرم خود اعتراف کرده است، اما اکنون اظهار کرده است که این اتهامات “ناعادلانه” هستند. او همچنین درخواست پذیرش مجدد در یک مرکز توانبخشی درمانی کرد. اما در نهایت این درخواست رد شد.

لوک مک آنالی تنها شخصیت بدنسازی نیست که با قانون دچار مشکل شده است. گورو امین علی پس از فروش مخلوطی از مواد از جمله ایبوگائین که منجر به مرگ آن شخص شد، متهم شده و با 20 سال حبس ابد مواجه است.

جامعه بدنسازی اخیراً شاهد مرگ و میرهای زیادی بوده است و بسیاری از افراد PED را به خاطر این روند نگران کننده مقصر می دانند. در سال 2021، آقای المپیا شاون رودن سابق 2018 در سن 46 سالگی به دلیل حمله قلبی درگذشت. در همان سال، 212 جورج پترسون دچار عوارض قلبی شد که منجر به مرگ او شد. در گزارش کالبد شکافی او همچنین استفاده از استروئید آنابولیک به عنوان عاملی در مرگ او ذکر شد.

استروئیدها و داروهای افزایش دهنده عملکرد برای مدت طولانی در این ورزش پذیرفته شده اند، اگرچه بسیاری مانند اسطوره فقید بدنسازی استیو ریوز معتقدند که PED ها غیر ضروری هستند. او گفت که بدنسازی قرار بود نشان دهنده سلامت و سرزندگی باشد، نه دستاوردهای مصنوعی ارائه شده توسط داروها.

مربوط: سرجیو اولیوا جونیور پس از کشته شدن مردی در سانحه رانندگی از زندان دبی آزاد شد: “من هیچ اتهام کیفری ندارم”

با توجه به آمار بالای مرگ و میر در این ورزش، مواد مخدر به موضوع مورد بررسی در صنایع بدنسازی و تناسب اندام تبدیل شده است. در حالی که لوک مک آنالی با یک سری مسائل حقوقی برخورد کرده است، او معتقد است که اقدامات او این نوع مجازات را تضمین نمی کند.

منبع: https://fitnessvolt.com/bodybuilder-luke-mcnally-disputes-drug-trafficking-charges/