لی لابرادا کلید کاهش شانس ابتلا به بیماری قلبی را به میزان خیره کننده 96 درصد به اشتراک می گذارد – ولت تناسب اندام

لی لابرادا، بدنساز افسانه ای، یکی از باهوش ترین ذهن ها در صنعت تناسب اندام است و دانش زیادی در زمینه بدنسازی دارد که طی چندین دهه تمرین به دست آمده است. بیماری های مرتبط با سبک زندگی و مشکلات قلبی در بین جوانان در جامعه مدرن رایج شده است. لابرادا اخیراً یک تمرین ساده اما مؤثر را به اشتراک گذاشته است که می تواند از همه این مشکلات جلوگیری کند.

لی لابرادا به طور گسترده به عنوان یکی از منضبط ترین بدنسازان حرفه ای در نظر گرفته می شود که تا به حال به این ورزش زیبایی بخشیده است. او در سال 1985 عنوان مستر یونیورس را به دست آورد و با قوام قابل توجهی در عملکرد با بهترین بدنسازان نسل خود به رقابت پرداخت. این بازیکن 63 ساله هرگز در دوران حرفه ای خود عنوان معتبر مستر المپیا را کسب نکرده است، اما در 7 بازی متوالی در مستر المپیا چهارم شده است. لابرادا بدنسازان افسانه‌ای مانند لی هنی و دوریان یتس را به دنبال پول خود قرار داد.

لی لابرادا پس از بازنشستگی به یکی از صداهای پیشرو در ورزش بدنسازی تبدیل شد. پسر او هانتر لابرادا نیز یک رقیب برتر در بخش آزاد مردان است که در المپیا 2021 چهارم شد.

لی لابرادا یک تمرین اساسی برای بهبود سلامت قلب به اشتراک می گذارد

بر اساس مطالعه‌ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چان انجام شده است، مردانی که می‌توانند حداقل 40 حرکت فشاری را در یک بار انجام دهند، در 10 سال آینده کمتر به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند. هانتر لابرادا بحث را بسط داد و گفت:

به طور خاص، آنها دریافتند که مردان میانسالی که می‌توانستند 40 حرکت فشاری را در یک بار انجام دهند، 96 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها و بیماری‌های بالقوه کشنده نسبت به افرادی هستند که فقط می‌توانستند 10 بار انجام دهند.

لابرادا زمینه این مطالعه را ارائه کرد و توضیح داد که این مطالعه در یک دوره ده ساله بر روی 1104 آتش نشان فعال که در ابتدای مطالعه بین 40 سال سن داشتند، انجام شد. میانگین BMI شرکت کنندگان 28.1 بود. در پایان دوره ده ساله، 37 نفر به بیماری قلبی مبتلا شدند و 36 نفر از آنها قادر به انجام 40 بار فشار نبودند.

این مطالعه پیامی واضح و ساده در مورد تناسب اندام می دهد

بدون شک فشارهای فشاری یکی از بهترین تمرینات برای تقویت بالاتنه و عضله سازی است. اما این مطالعه یا نتیجه‌گیری‌های آن، ورزش‌های فشاری را به عنوان یک ورزش جادویی که می‌تواند از بیماری قلبی و سایر شرایط سلامتی جلوگیری کند، نشان نمی‌دهد. این همچنین به این معنی نیست که انجام 40 حرکت فشاری یک هدف تناسب اندام نیز هست. اما در عوض، همانطور که لابرادا برای من توضیح داد:

توانایی انجام 40 حرکت فشاری به طور غیرمستقیم وضعیت کلی تناسب اندام فرد را نشان می دهد زیرا قدرت، انضباط، استقامت، گروه های عضلانی اصلی در بالاتنه و یک هسته قوی برای نگه داشتن آن وضعیت پلانک را نشان می دهد. به احتمال زیاد از چاقی رنج نمی برد. او نوعی ورزش منظم انجام می دهد و با فعالیت بدنی که شاید یکی دیگر از تخصص های غیرمستقیم آمادگی قلبی عروقی است غریبه نیست.

لابرادا برای جمع بندی بهترین شیوه ها برای دور نگه داشتن بیماری های کشنده، ادامه داد:

تناسب اندام بمانید، تا حد امکان تناسب اندام بمانید، اغلب ورزش کنید و از نظر بدنی ورزش کنید… نکته واضح است. قوی و تناسب اندام به شما کمک می کند از بیماری قلبی جلوگیری کنید.

لابرادا به درستی اشاره کرد که فشار دادن یک تمرین ساده است که اکثر افراد می توانند آن را در هر مکانی بدون هیچ گونه آمادگی دقیق انجام دهند. مقرون به صرفه بودن و فضای محدود، مانع بزرگی برای امتحان کردن آن نیست. بنابراین سفر تناسب اندام خود را از امروز شروع کنید!

ویدیوی کامل لی لابرادا را که در زیر توضیح می‌دهد، توسط Lean Body Nation تماشا کنید کانال یوتیوب:

منبع: https://fitnessvolt.com/lee-labrada-key-reduce-chances-heart-disease/