“من ویژگی های خود را می دانم” – تناسب اندام ولت

میکال “کریزو” کریزانیک، یک رقیب در حال رشد در مسابقات آزاد مردان، مصمم است جایگاه خود را در کانون توجه ورزش بهبود بخشد. در ویدیوی اخیر یوتیوب که در ۲۵ سپتامبر منتشر شد، کریسو درباره شروع خود در بدنسازی صحبت کرد و در نظر دارد در مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ که قرار است از ۲ تا ۵ نوامبر در اورلاندو، فلوریدا برگزار شود، به مقام هشتمی برسد.

کریسو یکی از نام های مورد بحث فصل گذشته بود و دلیل خوبی هم داشت. او وارد NPC لیگ حرفه ای الیت IFBB شد و بلافاصله مورد توجه بدنسازان و طرفداران از سراسر جهان قرار گرفت. بافت ماهیچه ای فیبری او همراه با کمر باریک و عضله دوسر بزرگ او را در لحظه ورود به صحنه مورد علاقه طرفداران قرار داد.

در عرض چند ماه، کریزو به یک بازیکن کلیدی در مسابقات آزاد مردان تبدیل شد زیرا در طول یک فصل شلوغ تازه کار، جواز حضور در المپیا را به دست آورد. حتی آقای سابق المپیا سمیر بنوت متقاعد شده بود که در اولین تلاش خود شانس کسب عنوان مستر المپیا را دارد.

کریسو به مرحله المپیا رسید و دوازدهم شد. با توجه به کیفیت ترکیب، با توجه به عدم تجربه کریزو در مسابقات IFBB Pro، این یک موفقیت بود. در ژوئیه، اسلواکیایی برنده قهرمانی امپرو کلاسیک پرو در سال 2023 شد و شانس دیگری را در مقابل بهترین های جهان در المپیا به او داد. کرزیو با چشمانش به نقطه برجسته، همراه با مربی خود، برنامه بازی خود را برای موفقیت مورد بحث قرار داد.

میشل کریسو در مورد برنامه های مستر المپیا برای سال 2023، می گوید که او هانتر لابرادا را شکست می دهد “مشکلی نیست”

کریسو شرطی شدن خود را اینگونه توصیف کرد “خیلی خوب” شش هفته از دومین حضورش در المپیا. در مورد پیش‌بینی نهایی، کرازیو متواضعانه اعلام کرد که قصد دارد در جمع هشت تیم برتر حضور پیدا کند و اضافه کرد که این کار را نکرده است. “انتظارات بزرگ.”

کریزو گفت: «بله (من همیشه به خودم ایمان داشتم) زیرا ویژگی‌هایم را می‌دانم. بله، بله هر روز، حدود 30 دقیقه (من عکس می‌گیرم). هر روز یا یک روز در میان. تنها. اما من برای مربیانم فیلم می فرستم. فکر می کنم الان شرایطم خیلی خوب است.

“هشت برتر. هشت نفر برتر. خواهیم دید. توقع زیادی ندارم.”

کریزو جاه طلبی برای بردن مستر المپیا دارد، اما نشان داد که در چهار یا پنج سال دیگر به بهترین سال های خود در این ورزش خواهد رسید.

“بله. فکر می‌کنم هر بدنساز رویای قهرمانی در مستر المپیا را دارد. شاید، نمی‌دانم. نمی‌دانم. اما فکر می‌کنم تمام پتانسیل من در 37 یا 38 سالگی کامل خواهد شد. آره، چهار یا پنج سال.”

سرمربی کریزو تاکید کرد که توسعه خط دفاعی تمرکز اصلی آنها در این فصل بوده است. او به اشتراک گذاشت که این اولین باری است که کریزو از کاردیو قبل از مسابقه برای اولویت دادن به تهویه استفاده می کند.

مربی کریسو توضیح داد: “وضعیت همانطور که می دانید، میشل. این اولین بار است که امسال است. میشل تمرینات قلبی را به صورت دوچرخه انجام داده است. به مدت پنج سال (او انجام نداده است) یک دقیقه تمرینات قلبی ” “اولین باری است که امسال کاردیو انجام می دهم. این متفاوت است.”

در المپیا 2023، کریسو معتقد است که می تواند هانتر لابرادا را شکست دهد “مشکلی نیست” اما او در مورد شانس خود در برابر اندرو جکد مطمئن نبود.

کریسو می خندد: «شکارچی… مشکلی نیست. جک … سخت است که بدانی. اما جکد در رادار من نیست.

کریزو از رونی کلمن، فلکس ویلر و کوین لورونه به عنوان الهام‌بخش‌های اصلی بدنسازی خود نام می‌برد.

به گفته کریزو، او از 15 سالگی شروع به تمرین کرد و همینطور بود “خیلی کوتاه” با “وزن کم.”

“نه (من همیشه اینقدر بزرگ نبودم).” از 15 سالگی تمرین را شروع کردم. خیلی کوتاه و کم وزن بودم. وقتی تمرین را شروع می کنم رشد می کنم، وزنم بالا می رود و وقتی دبیرستان را تمام کردم وزنم ۱۱۰ کیلوگرم بود، اما وقتی تمرین را شروع کردم وزنم ۶۴ کیلوگرم بود. در چهار سال حدود 40 کیلوگرم اضافه وزن پیدا کردم، اما به طور طبیعی!

من از 27 سالگی شروع به مسابقه کردم. او اضافه کرد کریسو. من فقط یک سال آماتور بودم و سال بعد الیت پرو بودم. شما یک کارت Elite Pro برنده شده اید. بله (وقتی 27 ساله بودم).

“من مجله ماهیچه و تناسب اندام را خواندم. بدنسازان دهه 90 مانند رونی کلمن، فلکس ویلر، دنیس وولف و کوین لورونه را دیدم (آنها بزرگترین الهام بخش من بودند).

مربی کریسو اضافه کرد که ژن های شاگردش شبیه ژن های لورونه است.

مربی کریسو اضافه کرد: “کوین لورون، همان ژنتیک. بله، بله.” آرام آرام، پشت به تمرین بیشتری نیاز دارد. شرم آور است. این برگشته ما می خواستیم عقب را بهتر کنیم. این شماره یک برای آموزش است.»

در نهایت، کریسو گفت که دوست دارد بازوهای خود را مانند اسطوره بدنسازی آرنولد شوارتزنگر تمرین دهد، اگرچه او اضافه کرد که تمرینات قدرتی بخشی ثابت از روتین اخیر او نبوده است.

“من مثل آرنولد شوارتزنگر تمرین می کنم. دمبل می گیرم و به طور معمول آنها را پمپ می کنم. همین است، نه بیشتر. اما با یک دست 40 کیلوگرم را با یک دست بلند می کنم. حالا نمی دانم، زیرا از قدرت استفاده نمی کنم. تمرینات برای عضله دوسر یا سه سر، اما قبل از آن، مشکلی نیست.”

این اولین ورود کریزو قبل از مسابقات مستر المپیا نبود. در اوایل سپتامبر، ستاره اوپن جزئیات کامل تمرینات خود را با تمرکز بر تکنیک های هرمی، که به اعتقاد او برای رشد و پیشرفت بدن او ضروری است، شرح داد. کریزو که نسبت به فصول گذشته راه راه و عروقی‌تر به نظر می‌رسد، امیدوار است که این اقدامات سرانجام در بزرگ‌ترین صحنه ورزش به ثمر برسد.
در هفته‌های آتی، کریسو در مستر المپیا 2023 با یک ترکیب باز مردانه روبرو خواهد شد. با این حال، تغییراتی در منو ایجاد شده است. در آخر هفته، دو بار آقای المپیا ممدوح «بیگ رامی» السبای، رسماً نام خود را از مسابقات قریب الوقوع کنار کشید، با برنامه هایی برای بازگشت در آینده با بهبودها.

آقای المپیا هادی شوپن به دنبال دفاع از تاج خود در برابر رقبایانی چون درک لونسفورد، نیک واکر، براندون کری و سامسون داودا خواهد بود. تهدید دیگر، میشل کریسو، اسب تاریکی خواهد بود که پیش از نوامبر با ذهنی باز باقی می ماند.

ویدئوی کامل را از کانال رسانه یوتیوب فواد ابیاد در زیر مشاهده کنید:

منبع: https://fitnessvolt.com/michal-krizo-top-8-spot-2023-mr-olympia/