جف نیپارد فاش می‌کند که آیا وزنه‌های آزاد بهتر از ماشین‌های عضله‌ساز هستند یا خیر – Fitness Volt

به گفته جف نیپارد، مربی تناسب اندام، بیش از یک راه برای شکستن یک مهره وجود دارد، و همین امر در مورد عضله سازی نیز صدق می کند. در آخرین خبرنامه فیتنس نیپارد، او به این موضوع پرداخته است که آیا استفاده از وزنه های آزاد برای عضله سازی بهتر از استفاده از دستگاه است یا خیر.

ورزش بدنسازی بیش از یک قرن است که وجود داشته است و در آن زمان، بالابرها بهترین راه‌ها را برای اضافه کردن حجم و تعریف یاد گرفته‌اند. در زمان آرنولد شوارتزنگر، وزنه‌های آزاد پادشاه بودند، زیرا ماشین‌ها صنعت تناسب اندام را در دست گرفتند. با این حال، در دنیای امروز، ماشین ها به دلیل سهولت استفاده و ویژگی های ایمنی، محبوبیت فوق العاده ای به دست آورده اند.

این سوال پیش می آید: بهترین راه برای عضله سازی چیست؟ جف نیپارد، بدنساز و پاورلیفتر امیدوار است که با فرض اینکه شما به شکست نزدیک می شوید، مخاطبان خود را با پاسخ صحیح روشن کند، که اتفاقاً هر دو است.

جف نیپارد وزنه های آزاد را با دستگاه های عضله سازی مقایسه می کند

برای پاسخ به این سوال قدیمی، نیپارد ابتدا استدلال‌های رایجی را که به نفع وزنه‌های آزاد مطرح می‌شد، بررسی کرد.

تناسب اندام شدن، سریعتر

تناسب اندام خود را سطح کنید: به انجمن قدرتمند ما در خبرنامه Fitness Volt بپیوندید. الهام‌بخش روزانه، تمرین‌های حرفه‌ای، نکات تغذیه، جدیدترین ورزش‌های قدرتی و حمایتی که برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید، دریافت کنید. اشتراک رایگان!

لطفا صبر کنید…

آیا وزنه های آزاد برای عضله سازی بهتر است؟

شاید شنیده باشید که وزنه های آزاد بهتر از ماشین ها هستند. دلیل منطقی از “شما ماهیچه های پایدارتری را درگیر می کنید” تا “بیا، به آرنولد نگاه کن” متفاوت است.

با در نظر گرفتن آخرین تحقیقات، نیپارد تاکید می‌کند که عضله‌سازی «مبتنی بر ویژگی» است، به این معنی که اگر می‌خواهید رشد کنید، هل دادن ماهیچه‌های خود تا مرز شکست یک جزء کلیدی است.

“اما آخرین تحقیقات به طور قطعی یک مجموعه از ابزارها را نسبت به دیگری پشتیبانی نمی کند. این موضوع در مورد ویژگی است. اگر می خواهید در پرس نیمکتی قوی تر شوید، نمی توانید پیشرفت زیادی در انجام فر کردن کابل داشته باشید.”

اما اگر هدف اصلی شما حجیم کردن باشد، تا زمانی که عضلات خود را تا مرز شکست پیش ببرید، هم ماشین‌ها و هم وزنه‌های آزاد کار خواهند کرد.

برای اکثریت بالابرها، نیپارد ادعا می کند که بهترین دستاوردهای آنها از ترکیبی از وزنه های آزاد، ماشین های بارگذاری شده با صفحه، و ماشین های “انتخابی” روی هم چیده می شود، مانند lat pulldown.

برای اکثر پاورلیفترها، بهترین دستاوردهای شما از ترکیب وزنه‌های آزاد (هلتر و دمبل)، ماشین‌های با بشقاب (مانند پرس پا) و ماشین‌های هالتر انتخابی (مانند پایین کشیدن لت)، همراه با برخی تمرینات وزنه به دست می‌آید. مانند کشش و شیب) در صورت لزوم.

اما اگر فقط به مجموعه محدودی از تجهیزات دسترسی دارید، بدانید که فشار دادن سخت‌افزار شما همچنان کار را انجام می‌دهد.

جدا از نیپارد، جی کاتلر، اسطوره بدنسازی، همچنین به این موضوع پرداخت که آیا ماشین‌ها برای رشد عضلات بهتر از وزنه‌های آزاد هستند یا خیر. او اظهار داشت که در طول سلطنت مستر المپیا به “ماشین آلات فانتزی” دسترسی نداشت، اما این هرگز مانع از رسیدن او به اوج حرفه اش نشد.

«تمرینات من مدرسه ابتدایی، اسکات، ددلیفت، پرس نیمکت دمبل یا دمبل یا هر چیز دیگری بود.

من فکر می‌کنم اگر کسی بیشتر با ماشین‌ها بماند، می‌تواند طولانی‌تر شود.

اگر هدف شما عضله‌سازی است، جف نیپارد فکر می‌کند که وزنه‌های آزاد یا ماشین‌ها این کار را انجام می‌دهند، به شرطی که ست‌های خود را سخت فشار دهید. در نهایت، بهترین انتخاب به ترجیحات شخصی و شدت تمرین شما بستگی دارد.

مربوط: جف نیپارد در مورد بهترین محدوده‌های تکرار برای تمرین صحبت می‌کند: «تعداد مهم نیست، تلاش مهم است.»


منبع: https://fitnessvolt.com/jeff-nippard-free-weights-vs-machines/