در کشتی بازو از چه ماهیچه هایی استفاده می شود؟ (هشدار اسپویلر – این فقط عضله دوسر شما نیست!) – تناسب اندام ولت

بیش از سه دهه است که به افراد کمک کرده ام تا برای ورزش مناسب شوند. پسندیدن مربی شخصی کهنه کار، با ورزشکاران بسیاری از رشته های ورزشی از جمله پاورلیفتینگ، وزنه برداری المپیک، بدنسازی، دویدن مسافتی، کراس فیت، هنرهای رزمی ترکیبی، دوچرخه سواری، سه گانه، راگبی و صخره نوردی کار کرده ام. من حتی با رقصنده ها کار کرده ام!

در برخی موارد من خودم این ورزش ها را انجام داده ام، بنابراین توصیه هایم را بر اساس تجربیات شخصی می دانم. با این حال، در موارد دیگر، من هیچ اطلاع قبلی از فعالیت مشتری خود ندارم. در این مواقع، من باید از دانش گسترده ام در زمینه آناتومی و فیزیولوژی استفاده کنم و از آن برای تجزیه و تحلیل ورزش مورد نظر استفاده کنم.

چیزهایی که باید به آنها فکر کنم عبارتند از:

  • ماهیچه های اصلی و مینور
  • الگوی حرکت و هواپیما
  • رویه های مشترک
  • الزامات انعطاف پذیری و تحرک
  • سیستم انرژی غالب
  • تعادل و مهارت مورد نیاز
  • آسیب های رایج

هنگامی که پاسخ همه این دسته بندی ها را داشتم، می توانم از دانش خود برای طراحی یک برنامه آموزشی استفاده کنم.

با در نظر گرفتن این موضوع، اخیراً شروع به کار با A کشتی گیر بازو مبتدیو با وجود اینکه من یک کشتی گاه به گاه بازو انجام دادم، او اصلا آن را جدی نگرفت. نیازی به گفتن نیست، تحقیقات من به سرعت نشان داد که کشتی بازو بسیار بیشتر از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد، و اینکه برنده شدن به چیزی بیش از یک بازوی قوی نیاز دارد!

در این مقاله، لایه ها را لایه برداری می کنم و ماهیچه های مورد استفاده در کشتی بازو را بررسی می کنم.

عضلات بالای بازو که در کشتی بازو استفاده می شود

همانطور که احتمالاً حدس زده اید، عضلات بالای بازو شما نیروی محرکه در کشتی بازو هستند و بسیاری از قدرت مورد نیاز برای غلبه بر حریف خود را فراهم می کنند. تصادفی نیست که کشتی گیران معمولاً بازوهای بزرگی دارند.

آناتومی بازو

عضله دوسر بازویی

به اختصار، عضله دوسر بازویی است که در جلوی بازو قرار دارد. وظیفه اصلی عضله دوسر بازو خم کردن آرنج و جلوگیری از گسترش آرنج است. با این حال، روی مچ نیز قرار می گیرد، یعنی کف دست شما به سمت بالا چرخیده است. عضله دوسر نیز یک عضله ضعیف شانه است.

نقش او در کشتی بازو: دست حریف خود را به سمت خود بکشید و از انجام همین کار با شما جلوگیری کنید. همچنین می توانید از عضله دوسر خود برای پیچاندن مچ دست حریف خود استفاده کنید (1). عضله دوسر قوی همچنین می تواند به کاهش خطر یکی از شایع ترین آسیب های کشتی بازو کمک کند – شکستگی استخوان بازو.2).

براکیالیس

عضله براکیالیس در زیر عضله دوسر که یکی دیگر از خم کننده های آرنج است قرار دارد. علیرغم اندازه کوچکتر، در واقع از عضله دوسر قویتر است. به این ترتیب، این یک عضله حیاتی برای کشتی بازو موفق است.

نقش او در کشتی بازو: دست حریف خود را به سمت خود بکشید و از انجام همین کار با شما جلوگیری کنید.

براکیالیس

عضله براکیالیس با عضله دوسر کار می کند و به خم شدن آرنج و پرونیشن ساعد کمک می کند. در بالای ساعد شما قرار دارد اما از مفصل آرنج عبور می کند.

نقش او در کشتی بازو: دست حریف خود را به سمت خود بکشید و از انجام همین کار با شما جلوگیری کنید. همچنین می توانید از عضله دوسر خود برای پیچاندن مچ دست حریف خود استفاده کنید.

سه سر بازو

عضله سه سر بازو که در پشت بازو قرار دارد، مسئول اصلی گسترش آرنج است. در اکستنشن شانه نیز نقش دارد.

نقش او در کشتی بازو: عضله سه سر در درجه اول به عنوان یک تثبیت کننده برای آرنج و شانه عمل می کند. با این حال، می توانید از عضلات سه سر خود برای فشار دادن دست حریف به سمت آنها نیز استفاده کنید.

مربوط: قهرمانان کشتی بازو: میراث و تکنیک های متمایز آنها

عضلات ساعد مورد استفاده در کشتی بازو

آناتومی ساعد

عضلات ساعد نقش مهمی در ثبات مچ دست، گرفتن و چرخش در کشتی بازو دارند. ساعدهای قوی شما را قادر می سازد تا مچ دست حریف خود را برای حداکثر اهرم کنترل کنید و در نتیجه در مسابقه دست بالا را بدست آورید.

کوچک شدن عضلات

پروناتور ترز روی ساعد قرار دارد و در پرونی شدن ساعد نقش دارد و به شما کمک می کند کف دست خود را به سمت خود بچرخانید. Pronator teres یک ماهیچه مهم در طول کشتی بازو است (1).

نقش او در کشتی بازو: رگ به رگ شدن مچ دست حریف

فلکسور کارپی رادیالیس

این عضله روی ساعد قرار دارد و مچ دست را خم می کند و دست را می رباید. ابداکشن مچ به معنای خم کردن مچ به سمت خارج از خط وسط بدن است که به عنوان انحراف شعاعی نیز شناخته می شود.

نقش او در کشتی بازو: مچ دست حریف خود را خم کنید تا موقعیت و چنگ او ضعیف شود (1).

سالن های Palmares

Palmaris Longus ماهیچه ای نازک است که در ساعد قرار دارد و به خم شدن و تثبیت مچ کمک می کند.

نقش او در کشتی بازو: مچ حریف خود را خم کنید تا موقعیت و چنگال او ضعیف شود و از انجام همین کار با شما جلوگیری کنید.

اکستانسور کارپی رادیالیس برویس

این عضله که در پشت ساعد شما قرار دارد، مفصل مچ را گسترش می دهد و می رباید.

نقش او در کشتی بازو: مچ دست حریف خود را به عقب خم کنید تا موقعیت و چنگ او ضعیف شود.

فلکسور انگشتی عمیق و سطحی

این ماهیچه ها انگشتان را خم می کنند و بیشتر نیروی چنگ شما را تولید می کنند.

نقش او در کشتی بازو: دست حریف خود را محکم نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که نیروی تولید شده توسط بازوها و ساعد شما به طور موثر منتقل می شود.

فلکسور پولیسیس لانگوس و مخالفان پولیسیس

این عضلات ساعد انگشت شست شما را کنترل می کنند که برای حفظ یک چنگال قوی بسیار مهم است.

نقش او در کشتی بازو: دست حریف خود را محکم نگه دارید.

10 بهترین تمرین ساعد برای کشتی بازو را کشف کنید

ماهیچه های شانه مورد استفاده در کشتی بازو

شانه های قوی در کشتی بازو بسیار مهم است. ماهیچه های بزرگ و کوچک شانه نیروی زیادی تولید می کنند که برای فشار دادن دست حریف به میز و جلوگیری از انجام همین کار با شما لازم است.

آناتومی شانه انسان

دلتوئید

عضله دلتوئید بزرگترین ماهیچه بیرونی شانه است و از سه سر تشکیل شده است – قدامی (جلو)، میانی (وسط) و خلفی (خلفی). هر سر عملکردهای مختلفی دارد:

  • قدامی – چرخش داخلی، خم شدن، خم شدن افقی.
  • داخلی – آدم ربایی.
  • خلفی – چرخش جانبی، گسترش، گسترش افقی.

هر سه دلتوئید در کشتی بازو درگیر هستند، اگرچه سر قدامی فعالیت بیشتری دارد.

نقش او در کشتی بازو: بازوی خود را به سمت داخل بچرخانید تا دست حریف را به سمت میز فشار دهید و مفصل شانه را تثبیت کنید.

روتاتور کاف

روتاتور کاف گروهی از چهار عضله کوچک است که در زیر عضله دلتوئید قرار دارند. نقش اصلی آنها تثبیت و کنترل مفصل شانه است. آسیب های روتاتور کاف در کشتی بازو شایع است، بنابراین تقویت این عضله کوچک اما مهم ضروری است.

عضلات روتاتور کاف عبارتند از:

  • فوق خاری
  • Infraspinatus
  • ترزا خردسال است
  • زیر شانه

نقش او در کشتی بازو: بازوی خود را به سمت داخل بچرخانید تا دست حریف را به سمت میز فشار دهید و از حرکت ناخواسته مفصل شانه جلوگیری کنید.

عضلات تنه مورد استفاده در کشتی بازو

اصطلاح کشتی بازو کمی گمراه کننده است زیرا در این ورزش از بسیاری از عضلات بالاتنه یا بالاتنه از جمله سینه و پشت نیز استفاده می شود. این منطقی است زیرا این عضلات مفصل شانه و کمربند شانه را کنترل می کنند که هر دو نقش مهمی در کشتی بازو دارند.

عضلات تنه

پکتورال

این عضله بزرگ و به شکل بادبزنی که در قفسه سینه شما قرار دارد، که به اختصار pecs شما شناخته می شود، به صورت افقی خم می شود و مفصل شانه شما را به سمت وسط می چرخاند. مطالعات نشان می دهد که ماهیچه های قفسه سینه از قوی ترین ماهیچه ها در هنگام کشتی بازو هستند.1).

نقش او در کشتی بازو: مفصل شانه خود را قفل کنید و دست حریف خود را روی میز فشار دهید.

Latissimus dorsi

این عضله بزرگ و بال مانند قسمت زیادی از قسمت بالای کمر شما را می پوشاند. کارکردهای اصلی آن اداکشن شانه، اکستنشن و چرخش میانی است.

نقش او در کشتی بازو: مفصل شانه خود را تثبیت کنید و با عضلات قفسه سینه کار کنید تا دست حریف خود را روی میز فشار دهید.

ذوزنقه و لوزی

این ماهیچه ها در عرض و بین تیغه های شانه شما قرار دارند. آنها در درجه اول مسئول تثبیت، بالا بردن، پایین آوردن و جمع کردن شانه ها و کمربند شانه هستند.

نقش او در کشتی بازو: یک پلت فرم پایدار برای عضلات بازو و شانه فراهم کنید.

عضلات اصلی مورد استفاده در کشتی بازو

شما نمی توانید یک توپ از یک قایق شلیک کنید، یا به قول معروف. به همین ترتیب، اگر هسته شما ضعیف باشد، نمی توانید از قدرت کامل بازوها، شانه ها و هسته خود استفاده کنید. کشتی گیران نخبه معمولاً قدرت هسته فوق العاده ای دارند.

آناتومی پایه عضلانی

ماهیچه های اصلی

هسته عبارت جمعی برای ماهیچه های ناحیه میانی شما است که عبارتند از:

  • راست شکمی
  • مورب
  • شکم عرضی
  • Erector spinae

این ماهیچه ها مانند یک کرست یا کمربند وزنه برداری، اندام های داخلی و ستون فقرات شما را احاطه کرده اند و برای کل قسمت میانی شما قدرت و پشتیبانی می کنند. تقویت هسته باعث افزایش فشار داخل شکمی می شود که باعث تثبیت ستون فقرات کمری می شود.

نقش او در کشتی بازو: ماهیچه های مرکزی از حرکت ناخواسته ستون فقرات جلوگیری می کنند و اطمینان می دهند که هیچ یک از قدرت تولید شده در قسمت بالایی بدن در قسمت میانی از بین نمی رود.

عضلات پایین تنه مورد استفاده در کشتی بازو

اگرچه اغلب نادیده گرفته می شود، عضلات پایین تنه نقش مهمی در کشتی بازو دارند. آنها ثبات را فراهم می کنند و به شما در تولید انرژی از زمین کمک می کنند. پاهای قوی پایه محکمی برای مبارزه با حریف ایجاد می کند.

آناتومی عضلات پا

عضلات پایین تنه

بر خلاف تنظیمات گاه به گاه، برای مثال، در یک بار، بیشتر مسابقات کشتی بازو در حالت ایستاده برگزار می شود. این بدان معنی است که برای پایداری و حمایت باید پاهای خود را محکم روی زمین بکارید. به این ترتیب، تمام عضلات پایین تنه در کشتی بازو نقش دارند، از جمله:

  • عضلات ران
  • همسترینگ
  • گلوتئوس ماکسیموس
  • آدم ربایان
  • نزدیک ها
  • Triceps Sur (گوساله)

نقش او در کشتی بازو: یک وضعیت قوی و پایدار برای حفظ تعادل و ثبات ضروری است. شما همچنین می توانید از پاهای خود برای تولید نیرو از زمین به بالا استفاده کنید که وزنه برداران به آن leg drive می گویند.

افکار پایانی

برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند، کشتی بازو به چیزی بیش از دو سر بازو یا ساعد قوی نیاز دارد. در واقع، با تجزیه و تحلیل عمیق تر، واضح است که کشتی بازو در واقع فعالیتی است که کل بدن را درگیر می کند.

بنابراین، برای تبدیل شدن به یک کشتی گیر بهتر، باید تمام عضلات اصلی خود را تمرین دهید، نه فقط بازوهای خود را.

با این حال، بازوها برای موفقیت کشتی بازو مهم هستند، مانند شانه ها و ساعدها. به این ترتیب، این گروه های عضلانی باید تمرکز تمرین کشتی بازو شما باشد.

سوالات؟ نظرات؟ یک خط زیر را برای من بگذارید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیرم.

با بازدید از مرکز اختصاصی کشتی بازو، از آخرین اخبار بازوکشی مطلع شوید!

منابع:

فیتنس ولت متعهد به ارائه اطلاعات مبتنی بر علم به خوانندگان ما است. ما فقط از منابع قابل اعتماد و بررسی شده برای پشتیبانی از اطلاعاتی که در مقالات خود به اشتراک می گذاریم استفاده می کنیم.

  1. Silva DC، Silva Z، Sousa Gda C، Silva LF، Marques Kdo V، Soares AB، Cerqueira EP، Liberti EA، Bérzin F. ارزیابی الکترومیوگرافی عضلات اندام فوقانی درگیر در کشتی شبیه سازی شده بازو در شرایط پویا و ایستا. J Electromagnetic Kinesiol. 2009 دسامبر؛ 19 (6): e448-57. doi: 10.1016/j.jelekin.2008.09.014. Epub 2008 16 دسامبر. PMID: 19091596.
  2. Moloney DP، Feeley I، Hughes AJ، Merghani K، Sheehan E، Kennedy M. آسیب های مرتبط با کشتی بازو: مروری روایی. ترومای ارتوپ جی کلین. 20 آوریل 2021؛ 18:30-37. doi: 10.1016/j.jcot.2021.04.010. خطا در: J Clin Orthop Trauma. 2021 ژوئیه 30؛ 20:101539. PMID: 33996446; PMCID: PMC8091050.

اگر سوالی دارید یا نیاز به توضیح بیشتر در مورد این مقاله دارید، لطفا در زیر نظر بدهید. پاتریک به پاسخگویی سریع به سوالات شما اختصاص دارد.

منبع: https://fitnessvolt.com/muscles-used-arm-wrestling/