دکتر لن نورتون روش های تمرین در وزنه برداری و بدنسازی – فیتنس ولت را مقایسه می کند

او خود را به عنوان یک ورزشکار چند ورزشی آزمایش می کند، دکتر لین نورتون واجد شرایط منحصر به فرد برای بحث در مورد روش های مختلف آموزشی. نورتون در گفتگوی خود با دکتر پیتر عطیا روش های تمرینی وزنه برداری و بدنسازی را مقایسه کرد.

به غیر از مدلینگ و تمرین، دکتر نورتون با تجربه بدنسازی طبیعی و وزنه برداری به یک ورزشکار نخبه تبدیل شده است. نورتون با رقابت در بیش از 10 رویداد طبیعی بدنسازی، خود را به عنوان یک استعداد برتر معرفی کرده است و در چندین فدراسیون از جمله INBF، IFPA و NGA به موفقیت دست یافته است.

مدارک پاورلیفتینگ او نیز چیزی برای تمسخر نیست. او رکوردهای ملی در ددلیفت و اسکوات داشت. اگرچه او از سال 2015 در مسابقات شرکت نکرده است، اما قدرت، استقامت و اراده او در مسابقات مجاز غیرقابل انکار است. او با مدرک لیسانس در بیوشیمی و دکترا در علوم تغذیه، همچنان به صنعت تناسب اندام کمک می کند.

دکتر لن نورتون روش های تمرین بدنسازی و وزنه برداری را با هم مقایسه و مقایسه می کند

نورتون توضیح داد که پاورلیفتینگ و بدنسازی از این نظر مشابه هستند که هر دو برای رسیدن به موفقیت نیاز به هایپرتروفی دارند.

تناسب اندام شدن، سریعتر

تناسب اندام خود را سطح کنید: به انجمن قدرتمند ما در خبرنامه Fitness Volt بپیوندید. روزانه الهام بگیرید، تمرین‌های حرفه‌ای، نکات تغذیه، جدیدترین ورزش‌های قدرتی، و حمایتی را که برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید، دریافت کنید. اشتراک رایگان!

لطفا صبر کنید…

“همپوشانی این است که چیزی که واضح است این است که برای اینکه عضلانی به نظر برسید، باید عضله زیادی داشته باشید و بافت منقبض همان چیزی است که برای حرکت دادن وزن نیاز دارید، درست است؟ بنابراین، هر چه بیشتر در مورد این موضوع بحث شود. اما اتفاق نظر بر این است که هایپرتروفی برای تمرینات قدرتی مهم است.” بنابراین، هرچه عضله بیشتری داشته باشید، وزن بیشتری می توانید بلند کنید.

او معتقد است که بدنسازی به عنوان یک ورزش می تواند بخشنده تر باشد زیرا راه های متعددی برای رشد عضله و ساختن هیکل وجود دارد.

“معادل این است که بدنسازی ورزشی بسیار بخشنده تر است – منظورم این است که شما می توانید پوست یک گربه را به هزار روش مختلف بکنید.

اگر نمی خواهید اسکات بزنید، می توانید اسکات را اسپلیت کنید و اگر نمی خواهید اسکات بزنید، می توانید اسکات را اسپلیت کنید. این به سادگی در مورد ایجاد تنش در آن عضله، به دست آوردن اندازه مورد نظر و اضافه بار پیشرونده است.

برعکس، در پاورلیفتینگ، در حالی که می‌توانید حرکات اضافی انجام دهید، این ورزش بر اساس «لیفت‌های اصلی» مانند اسکات، ددلیفت و پرس نیمکتی به شما ارائه می‌دهد.

وقتی نوبت به وزنه‌برداری می‌رسد، می‌توانید حرکات اضافی و مواردی از این دست را انجام دهید، اما همچنان باید در وزنه‌برداری‌های اصلی به خوبی تمرین کنید وگرنه بهترین عملکرد خود را در مسابقه نخواهید داشت. روز.»

به گفته نورتون، بدنسازی از نظر ذهنی بیشتر از رقبا طلب می کند. او بر چالش های گرسنگی ناشی از حمل درصد پایین چربی بدن تاکید کرد.

من فکر می‌کنم بدنسازی از نظر ذهنی کمی سخت‌تر است، زیرا اگر مردم آنجا به شما گوش می‌دهند، و اگر دیوانه‌وار به شما پاره نمی‌شوند، نمی‌توانید سطح گرسنگی و انرژی کم این افراد را تصور کنید. من در مورد گرسنگی شدیدی صحبت می کنم که به معنای واقعی کلمه باعث می شود از لحظه ای که بیدار می شوید تا لحظه ای که به خواب می روید به آن فکر کنید و سپس شما را در شب بیدار می کند.

او توضیح داد که در طول آماده سازی بدنسازی، کالری کاهش می یابد. در مورد او، او موظف بود تنها 1900 کالری در روز با وزن بدن 185 پوند بخورد.

“آخرین نمایشی که انجام دادم، به عنوان یک بدنساز حرفه ای در سال 2010 شرکت کردم. مدت ها پیش بود که برنده مسابقات بین المللی IFPA در بخش سنگین وزن شدم و سپس در مسابقات جهانی IFPA شرکت کردم و در سنگین وزن به مقام پنجم رسیدم. تقسیم.

سخت است زیرا مقدار کالری که با آن شروع می کنید، آن چیزی نیست که در پایان به آن می رسید. فکر می کنم کمترین کالری که دریافت کردم حدود 1900 کالری بود. اکنون، ممکن است بد به نظر نرسد، اما به خاطر داشته باشید که ما در مورد فردی صحبت می کنیم که احتمالاً 185 پوند توده بدنی بدون چربی دارد. مقدار مناسبی از توده بدون چربی بدن.

لن نورتون می افزاید: «حداقل دو ساعت (تمرین) در روز. “این تمام چیزی بود که من برای آن انرژی داشتم.”

او می‌گوید بدنسازی چالش متفاوتی است زیرا کار برای تناسب اندام مستلزم تلاش مداوم در طول روز است در حالی که وزنه‌برداری «می‌توانید آن را در باشگاه رها کنید».

من فکر می کنم بدنسازی بسیار سخت است، و وزنه زدن شما را رها نمی کند، زیرا به بدن شما استرس وارد می کند، اما وقتی در باشگاه به غیر از کارهای توانبخشی و چیزهای دیگر تمام شد، می توانید آن را در باشگاه رها کنید. .

دکتر نورتون تاکید می کند که راه های مختلفی برای عضله سازی به عنوان یک بدنساز وجود دارد، در حالی که در پاورلیفتینگ، گزینه ها محدود است زیرا شما باید فقط در چند حرکت کلیدی برتر باشید.

نورتون گفت: «آنها واقعاً ورزش‌های سختی هستند، اما به دلایل کمی متفاوت، بدنسازی بخشنده‌تر است، زیرا تا زمانی که به اندازه کافی ورزش می‌کنید، اهمیتی ندارد.

ما شاهد بودیم که بدنسازان با هر روشی که می‌خواهند چمباتمه زده باشند یک چالش ذهنی بود

از وزنه برداری و بدنسازی گرفته تا مکالمات معنادار مرتبط با کاهش چربی، دکتر نورتون بر ساده سازی اطلاعات علمی به نفع مخاطبانش تاکید دارد. او معتقد است که «نوعی روش محدود کردن» کلید اصلی کاهش چربی است.

دکتر نورتون با داشتن یک حرفه موفق به عنوان بدنساز و پاورلیفتر، می پذیرد که هر دو ورزش با چالش های متفاوتی همراه هستند، خواه تسلط بر تمرینات انتخابی باشد یا انجام آماده سازی با درصد چربی بدن کمتر.

مربوط: دکتر لین نورتون تغذیه پشت رژیم کتو در مقابل رژیم گوشتخوار را تجزیه می کند.

ویدیوی کامل را از کانال یوتیوب پیتر عطیا در زیر مشاهده کنید:


منبع: https://fitnessvolt.com/layne-norton-bodybuilding-vs-powerlifting-training/