دکتر پیتر آتیا در مورد یک برنامه تمرین هوازی 6 هفته ای صحبت می کند که حجم صدا را بدون توجه به سن 13 درصد بهبود می بخشد – Fitness Volt

متخصص و پزشک طب طول عمر دکتر پیتر عطیا اعتقاد بر این است که تناسب اندام قلبی عروقی را می توان در هر سنی بهبود بخشید. در یک ویدیوی اخیر در یوتیوب، او مطالعه ای را بین دو گروه سنی که تمرینات هوازی انجام می دادند مورد بررسی قرار داد و دریافت که هر دو توانستند به طور قابل توجهی تناسب اندام خود را از طریق یک برنامه تمرینی شش هفته ای بهبود بخشند.

دکتر آتیا به لطف همکاری‌هایش با سایر متخصصان سلامت مانند دکتر روندا پاتریک و دکتر اندرو هوبرمن، متخصص اعصاب، احترام گسترده‌ای در صنعت تناسب اندام به دست آورده است. او نه تنها موضوعات بسیار پیچیده را به درس های قابل فهم تقسیم می کند، بلکه دانشی را که به دست آورده است به کار می گیرد و بهترین شیوه های خود را برای یک زندگی عالی به اشتراک می گذارد.

بدون در نظر گرفتن سن، دکتر آتیا معتقد است که می توانید تناسب اندام قلبی عروقی خود را بهبود بخشید و – از همه بهتر – زمان زیادی طول نمی کشد. در کمتر از دو ماه، شما نیز می توانید از مزایای یک برنامه ورزشی بهره ببرید، همانطور که یک مطالعه مهم نشان می دهد.

دکتر پیتر آتیا توضیح می دهد که چگونه می توان تناسب اندام قلبی عروقی را در هر سنی بهبود بخشید

آتیا معتقد است که ظرفیت و قدرت هوازی به اندازه ادراک متغیر است.

تناسب اندام شدن، سریعتر

تناسب اندام خود را بالا ببرید: به انجمن قدرتمند ما در خبرنامه Fitness Volt بپیوندید. الهام‌بخش روزانه، تمرینات حرفه‌ای، نکات تغذیه، جدیدترین ورزش‌های قدرتی و حمایتی که برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید، دریافت کنید. ثبت نام رایگان!

لطفا صبر کنید…

من فکر می‌کنم که می‌توان گفت که سیستم فیزیکی، که ظرفیت و قدرت هوازی است، از سیستم‌های شناختی ما انعطاف‌پذیرتر است، و ما می‌دانیم که سیستم‌های شناختی ما کاملاً انعطاف‌پذیر هستند، مطالعه‌ای انجام شد که یک هوازی شش هفته‌ای انجام داد برنامه آموزشی برای ارزیابی تغییرات در Vo2 max و البته میزان مصرف اکسیژن و استقامت.

آتیا با نگاهی دقیق تر به مطالعه مورد بحث، افرادی را که متعهد به یک برنامه تمرین هوازی شش هفته ای بودند، مورد بررسی قرار داد. میانگین سنی یک گروه 80 سال و میانگین سنی گروه دیگر 24 سال بود. چیزی که نتایج را بسیار شگفت انگیز کرد این واقعیت بود که هر دو بهبود قابل توجهی در Vo2 max تا 13٪ نشان دادند. علاوه بر این، هر دو گروه 34 درصد بهبود در حداکثر حجم کار نشان دادند.

در حال حاضر میانگین سنی این افراد 80 سال و در گروه جوان تر 24 سال است.

در هر دو گروه، حدود 13 درصد بهبود در Vo2 max، 34 درصد بهبود در حداکثر حجم کار وجود داشت، بنابراین می توانید به چند وات ضربه بزنید، و سپس 2.4 برابر بهبود در استقامت.

وی خاطرنشان می کند که افراد 24 ساله دارای سطوح بسیار بالاتری نسبت به همتایان خود هستند.

من این را شگفت‌انگیز یافتم. قبل از دیدن این مطالعه انتظار چنین چیزی را نداشتم. البته می‌خواهم مردم بفهمند که سطح مطلق همه این موارد در 24 ساله‌ها به‌طور قابل‌توجهی بالاتر بود، که مسلم است. آنها انرژی بیشتری مصرف می کنند.” “آنها میزان مصرف اکسیژن بالاتری دارند و غیره.”

از آنجایی که هر دو گروه شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی بودند، دکتر پیتر آتیا می‌گوید که این از این ایده حمایت می‌کند که تناسب قلبی عروقی را می‌توان بدون توجه به سن به دست آورد.

آنچه که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم، انعطاف پذیری سیستم است.

پاسخ این است که آنها بسیار پیشرفت کرده اند و باید به چیز دیگری اشاره کنم. این مطالعه خاص از چرخه تمرینی شش هفته ای که به تازگی توضیح دادم را با یک دوره 8 هفته ای بدون شرط دنبال کرد.

در نهایت، دکتر عطیا تأکید کرد که هر چه سن شما در این مطالعه بیشتر باشد، پس از برنامه تمرینی شش هفته ای، سریعتر آن دستاوردها را از دست می دهید.

آنچه در اینجا قابل ذکر است این است که گروه مسن‌تر بسیار سریع‌تر از گروه جوان‌تر کاهش یافتند، بنابراین، هر دو گروه توانستند دستاوردهای قابل توجهی را ببینند، اما هر چه سن شما بیشتر باشد، با عدم فعالیت سریع‌تر این دستاوردها را از دست می‌دهید. او گفت دکتر عطیا.

به دست آوردن و حفظ توده عضلانی یکی از اولویت های اصلی آتیا و همکارانش است. اخیراً دکتر پاتریک “چهار بازیکن برتر” در عضله سازی را شرح داد. او معتقد است که مصرف پروتئین، تمرینات مقاومتی، امگا 3 و گرما همگی برای تضمین رشد در طول زمان ضروری هستند.

اگرچه با افزایش سن حفظ ماهیچه دشوارتر می شود، دکتر پیتر آتیا تأکید می کند که پیشرفت های قلبی عروقی در دسترس ما هستند. مطالعه ای که او ارائه کرد همچنین نشان می دهد که یک برنامه تمرینی ساده شش هفته ای هوازی چقدر برای افراد با سطوح مختلف تناسب اندام موثر است.

ویدیوی کامل را از کانال یوتیوب دکتر عطیه در زیر مشاهده کنید:

مربوط: دکتر پیتر آتیا توضیح می دهد که چگونه سطح تستوسترون خود را به طور طبیعی افزایش دهید


منبع: https://fitnessvolt.com/dr-peter-attia-aerobic-training/