انواع شیر صنعتی: بررسی 4 مورد از پرکاربردترین شیرآلات صنعتی دانشنامه آهن ملل | کسری ساران

انواع شیر صنعتی: بررسی 4 مورد از پرکاربردترین شیرآلات صنعتی دانشنامه آهن ملل | کسری ساران

شیر پروانه ای با نام های باترفلای ولو یا butterfly valves هم در بازار عرضه شرکت سیال صنعت کسری ساران میشوند. کاربرد شیر های پروانه ای برای باز  بسته کردن و کنترل جریان سیال میباشد. مهمترین ویژگی شیر های پروانه ای سرعت آن ها در باز و بسته شدن جریان میباشد. این شیر ها در حین باز بودن افت فشار کمی ایجاد میکنند و برای کار کردن در برج های تحت فشار کارایی بالایی خواهند داشت. از ساده‌ترین شیرهای صنعتی است که برای قطع و وصل و کنترل جریان سیال استفاده می‌شود.

  • بنابراین شیرآلات در تمامی صنعت ها، حتی زندگی روزمره کاربرد دارد.
  • به مجموعه قطعات داخلی شیر که وظیفه آب بندی در شیر را بر عهده دارند، تریم گفته می شود.
  • اگر مساحت سطح روزنه شیر برابر با مساحت سطح مقطع لوله باشد, از بازده شیر به عنوان یک وسیله کنترل کننده جریان, کاسته خواهد شد.
  • در برخی از طرح ها ساقه و دیسک و همچنین ساقه و دسته به صورت یک تکه یکپارچه می شوند.
  • اگر بخواهیم درباره ی کنترل سیالات صحبت کنیم ، احتمالا آب که مهمترین سیال یا مایع مهم برای بقای زندگی است را به یاد خواهیم آورد .

عملگرها برای تامین انرژی مورد نیاز خود از هوای فشرده، انرژی الکتریکی و انرژی هیدرولیکی استفاده می کنند. برخی از تست ها و بازرسی ها باید به صورت دوره ای با زمان بندی منظم انجام شود. تست فراصوتی، تست با امواج فراصوتی می باشد که معمولا به روی قطعات ساخته شده با روش فورج، انجام می پذیرد.

ساختار شیرهای صنعتی

اگر در انتخاب نوع شیر مورد نظر خود تردید دارید، با کارشناسان آی فولاد تماس بگیرید. استانداردASME B16.34  یکی از پرکاربردترین استاندارد های شیر است. این استاندارد سه نوع کلاس استاندارد، ویژه و محدود را معرفی می‌کند. با توجه به ماهیت طراحی و عملکرد آنها در فرآیند، شیرآلات دارای انواع مختلف می باشند. کاربران می‌توانند برای دسترسی به قطعات داخلی، معمولاً برای تعمیر، کاپوت شیر ​​را جدا کنند.

آب‌بندی داخلی[ویرایش]

در میان انواع مختلف شیرهای سوپاپی، نوع سوزنی آن برای کنترل میزان شدت جریان سیال مناسب تر می باشد. همچنین میزان افت جریان در این نوع ولوها بیشتر از سایر ولوهاست؛ چرا که مجرای عبور این ولوها به صورت S شکل می باشد. همچنین زمان عملکرد مسیرها به دلیل این که میله ولو بایستی تعداد دفعات زیادی چرخانده شده تا باز و یا بسته شود بسیار بیشتر است.

مشخصات شیرآلات صنعتی

اين نوع شيرها اصولا بسيار بزرگ هستند و به همين دليل برای باز و بسته کردن آنها از نيروی برق استفاده می‌شود، اين نوع شيرها بيشتر از خانواده شيرهای پروانه‌ای هستند. در مواقعی که باز و بسته کردن اين نوع شيرها با کمک نيروی انسانی امکان پذير نباشد از نيروی الکترو موتور و يا هوای فشرده استفاده می‌شود. در مورد اين نوع شيرها ذكر اين نكته لازم است، كه همگي داراي اجزاي يكسان مي‌باشند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار