دکتر روندا پاتریک «میان‌وعده‌های تمرینی» ۲ دقیقه‌ای را به اشتراک می‌گذارد که مرگ و میر ناشی از همه علل را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد – Fitness Volt

حتی اگر وقت آزاد زیادی ندارید، دکتر روندا پاتریک یک ترفند تناسب اندام دارد که می تواند مرگ و میر ناشی از همه علل را تا 40 درصد کاهش دهد. دکتر پاتریک در یک ویدیوی اخیر در یوتیوب درباره «میان وعده‌های تمرینی» دو دقیقه‌ای صحبت کرد که می‌توان آن‌ها را در هر جایی برای بهبود سلامت متابولیک و کنترل گلوکز انجام داد.

دکتر پاتریک از طریق حضور خود در Joe Rogan Experience و سایر پادکست های برجسته، به صدایی قابل اعتماد در جامعه تناسب اندام تبدیل شده است. از علم ورزش گرفته تا تغذیه، او اطلاعات را به روشی ساده و در عین حال قابل تامل تجزیه می کند. این بار، او نگاه دقیق‌تری به این می‌اندازد که چگونه ورزش کوتاه مدت می‌تواند طیف گسترده‌ای از مزایای از جمله بهبود طول عمر را به همراه داشته باشد.

“من می خواهم دنده را برای یک دقیقه عوض کنم و در مورد تنقلات ورزشی صحبت کنم. بنابراین، ما در مورد بهبود سلامت متابولیک و همچنین بهبود طول عمر و تنقلات ورزشی صحبت خواهیم کرد.”

این اصطلاح کمی گسترده‌تر است، اما واقعاً می‌تواند به یک نوع تمرین عمدی اشاره کند که شما برای یک دقیقه، دو دقیقه، سه دقیقه انجام می‌دهید، از برپی گرفته تا اسکات. شما می توانید زانوهای بلند را انجام دهید، و می توانید کارهای مختلفی انجام دهید تا ضربان قلب خود را در مدت زمان کوتاهی به طور چشمگیری افزایش دهید.

به گفته دکتر پاتریک. این “میان وعده های ورزشی” دو دقیقه ای باید حداقل 75 درصد از حداکثر ضربان قلب شما را تحریک کند. او می افزاید که مطالعات از مزایای متابولیکی قابل توجهی از این نوع فعالیت پشتیبانی کرده است.

دکتر پاتریک می افزاید: «ما در مورد حداکثر ضربان قلب حداقل 75 درصد صحبت می کنیم. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد حتی انجام یک یا دو دقیقه از این نوع تمرینات سبک، فواید متابولیکی دارد پشت توسط عضلات و علل در انتقال گلوکز رسیدن به عضلات و باز کردن دروازه ها به گلوکز می تواند وارد شود.

علاوه بر این، پاتریک خاطرنشان کرد که تنقلات ورزشی می توانند سطح گلوکز خون را بهبود بخشند، و افزود که خوردن آنها بین 30 دقیقه تا یک ساعت بعد از غذا می تواند فواید سلامتی زیادی داشته باشد.

این واقعاً سطح قند خون را بهبود می‌بخشد، به‌ویژه در مورد افراد مبتلا به دیابت نوع 2، که در حین غذا خوردن میان‌وعده می‌خورند، بنابراین بین 30 دقیقه تا یک ساعت قبل یا بعد از غذا می‌توانند. به طور قابل توجهی پاسخ گلوکز پس از غذا را کاهش می دهد.

علاوه بر مزایای کنترل گلوکز، تنقلات ورزشی با افزایش طول عمر نیز مرتبط است. چه در حال بالا رفتن سریع از پله‌ها باشید و چه با جک‌های بی‌تحرکی، اینها همه میان‌وعده‌های تمرینی عالی هستند.

میان‌وعده‌های ورزشی نیز با افزایش طول عمر مرتبط هستند طبقه چهارم یک ساختمان: به جای اینکه هر روز فقط از پله ها بالا بروید، که بهتر از استفاده از آسانسور است، می توانید سریع بدوید. گرفتار دکتر روندا پاتریک.

کسانی که سه بار در روز به مدت دو دقیقه ورزش شدید انجام دادند، 40 درصد کاهش در مرگ و میر ناشی از همه علل مشاهده کردند.

دکتر پاتریک توضیح می‌دهد: «افرادی که سه بار در روز یک یا دو دقیقه ورزش‌های شدید انجام می‌دادند، حدود 40 درصد از مرگ و میر ناشی از هر علتی کاهش پیدا می‌کردند».

و کاهش 50 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، که قاتل شماره یک در اکثر کشورهای توسعه‌یافته است. و باز هم، یک تا دو دقیقه، سه بار در روز. که چیزی اضافه می کند.”

دکتر پاتریک معتقد است که تنقلات ورزشی ابزاری موثر برای کاهش مضرات سبک زندگی کم تحرک است.

“غیرفعال بودن یک عامل خطر مستقل برای سرطان است. بنابراین، دلیلی وجود دارد که زمان کم تحرکی خود را با تنقلاتی برای ورزش قطع کنید. باز هم، این یک کار عمدی است که می توانید انجام دهید.”

آرنولد شوارتزنگر، بدنساز برتر و متخصص سلامت نیز در مورد فواید ورزش سخت صحبت کرده است. او معتقد است که تمرینات مقاومتی و ورزش برای داشتن زندگی طولانی تر و سالم تر ضروری است.

توصیه فعلی 150 تا 300 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​یا 75 تا 150 دقیقه ورزش شدید در هفته است، بنابراین هر حرکتی بهتر از عدم حرکت است، اما هر چه بیشتر بتوانید چند بار در هفته شدت ورزش را افزایش دهید بدن در دراز مدت از شما تشکر خواهد کرد.

کند کردن روند پیری نیز اولویت اصلی پزشک و متخصص بهداشت دکتر پیتر آتیا است. او اخیراً روال طولانی مدت خود از جمله مکمل ها و یک رژیم تمرینی شدید را به اشتراک گذاشته است.

“چهار ساعت ورزش منطقه 2 در هفته با یک نوع تمرین با شدت بالا با محوریت Vo2 در هفته و سپس چهار تمرین قدرتی در هفته، بنابراین این پایه و اساس هر کاری است که من انجام می دهم.

از نظر بهبود سلامت و طول عمر، دکتر پاتریک معتقد است که تمرینات میان وعده 2 دقیقه ای مزایای فراوانی را به کاربران خود به ویژه برای افزایش سن و کاهش مضرات سبک زندگی بی تحرک ارائه می دهد.

مربوط: دکتر روندا پاتریک دستور اسموتی تمرینی خود را برای افزایش مزایای سلامتی به اشتراک می گذارد

ویدیوی کامل را از کانال YouTube FoundMyFitness Clips در زیر مشاهده کنید:


منبع: https://fitnessvolt.com/dr-rhonda-patrick-2-minute-exercise-snacks-benefits/