چگونه در هر مسابقه کشتی بازو برنده شویم

کشتی بازو یک انتخاب محبوب برای آزمایش سریع قدرت بالاتنه است.

اکثر مردم بر این باورند که نیروی بی رحم تنها راه پیروزی در مسابقات کشتی بازو است. با این حال، بیش از آنچه به چشم می آید وجود دارد.

کشتی بازو شامل تکنیک و استراتژی زیادی است.

کشتی بی پروا بازو می تواند منجر به آسیب های جدی مانند شکستگی مارپیچی در یک سوم دیستال استخوان بازو شود. این آسیب ها معمولاً به دلیل رعایت نکردن اقدامات حفاظتی، تکنیک ضعیف، تمرین ناکافی، هیپرتروفی عضلانی و کنترل ناکارآمد حرکتی رخ می دهد. (1)

برای برنده شدن در مسابقه کشتی بازو، باید نقش وضعیت بدن را درک کنید و از اهرمی برای سنجاق کردن افرادی استفاده کنید که ظاهراً قوی‌تر و بزرگ‌تر از شما هستند. کشتی گیران باتجربه از چندین تکنیک برای برهم زدن قدرت حریف و کنترل آنها استفاده می کنند.

برای حداکثر تأثیر، بدن را در کشتی بازو قرار دهید

کشتی بازو یک ورزش تمام بدن است که به عنوان یک مسابقه یک دست مبدل می شود. قبل از اینکه در مورد تکنیک‌های خاص کشتی بازو بحث کنیم، بیایید وضعیت بدن و وضعیت بدنی مناسب را بررسی کنیم، زیرا می‌تواند فوراً به شما برتری نسبت به حریف بدهد.

موقعیت قوی

اکثر ورزشکاران پای غالب خود را به سمت جلو و تقریباً زیر وسط میز قرار می دهند در حالی که پای دیگر کمی پشت خط وسط قرار دارد. سپس وزن خود را به سمت جلو ببرید تا به یک پایه پایدار برسید و حداکثر نیرو ایجاد کنید. تغییر مرکز ثقل خود در حالی که کمر نسبتا صافی دارید به شما امکان می دهد از کل بدن خود استفاده کنید.

از جدول استفاده کنید

مچ دست خود را صاف به عقب، شانه ها و آرنج ها در یک راستا و مرکز میز را مستقیماً زیر آرنج خود نگه دارید. به طور فعال آرنج های کشتی خود را به پد فشار دهید تا موقعیت خود را تثبیت کنید و حداکثر نیرو را ایجاد کنید.

باسن خود را با شانه غالب خود تراز کنید تا یک خط مستقیم نیرو از هسته تا بازو ایجاد کنید. به آن به عنوان انتقال قدرت از زمین به بالا فکر کنید.

موقعیت مشت

مشت در مسابقه کشتی بازو بسیار مهم است. بسته به سبک گرفتن خود می توانید در مسابقه برنده شوید یا ببازید.

هدف بگیرید که یک چنگال بالا داشته باشید و دست خود را تا حد امکان بالای حریف قرار دهید تا بیشترین اهرم را به دست آورید. با چرخاندن و قفل کردن انگشتان شست شروع کنید. سپس انگشتان خود را محکم بچرخانید تا یک چنگال محکم و تسلیم ناپذیر ایجاد شود.

نکته حرفه ای: مچ دست خود را کمی به سمت داخل بچرخانید تا بازوی خود را از قبل سفت کنید. این همچنین یک مزیت چند ثانیه ای در ابتدا به شما می دهد.

به یاد داشته باشید که تنظیمات شما می تواند بسته به حریف شما متفاوت باشد. استایل خود را بر اساس اینکه حریف قد بلندتر، کوتاه‌تر یا عضلانی‌تر است و برای مقابله با نقاط قوت او تنظیم کنید. این باعث ناراحتی آنها می شود و به شما امکان می دهد از نقاط ضعف آنها سوء استفاده کنید.

تکنیک های اساسی کشتی بازو

کشتی بازو شامل چندین مانور برای به دست آوردن دست برتر است. در اینجا تکنیک های اساسی وجود دارد که باید به آنها مسلط شوید:

رول بالا

تکنیک تاپ رول شامل کشیدن دست حریف به سمت خود در حالی که مچ دست خود را به سمت بیرون می‌چرخانید. قرار دادن دست خود روی دست حریف به شما اهرمی می دهد، زیرا بهتر می توانید از وزن بدن خود برای تضعیف چنگال آنها استفاده کنید. این تکنیک به شدت بر قدرت مچ دست و دست متکی است.

رول بالا باید حرکت ترجیحی شما در برابر حریفی بزرگتر و قوی تر از شما باشد. به یاد داشته باشید، سر به سر شدن با فردی که 20 تا 30 پوند از شما سنگین تر است، ایده هوشمندانه ای نیست. تکنیک رول بالایی نقاط قوت و خستگی او را تغییر جهت می دهد تا بتواند ضربه نهایی را وارد کند.

نحوه انجام رول سربار

  • دست خود را تا حد امکان بالای دست حریف قرار دهید.
  • دست خود را به سمت بدن خود بکشید و کف دست خود را به سمت بالا بچرخانید.
  • با تمام بدن به میز تکیه دهید.
  • از تمام تنه خود برای به دست آوردن حداکثر قدرت استفاده کنید.

قلاب

این تکنیک بر خم شدن مچ (خم کردن مچ به سمت داخل) و کشیدن دست حریف به سمت خود و در عین حال پایین کشیدن آن متکی است. هدف در اینجا تضعیف چنگال آنها، باز کردن آغوش آنها و آسیب پذیر کردن آنها است.

این روش به جای نیروی بی رحم به قدرت دو سر بازو و ساعد متکی است و یکی از بهترین تکنیک ها در برابر رقبای است که از قدرت دو سر بازو استفاده می کنند.

نحوه انجام قلاب

  • یک چنگال قوی داشته باشید و مطمئن شوید که مچ دست شما بالاتر از مچ حریف است.
  • در حالی که به سمت بیرون فشار می دهید، با مچ دست به سمت داخل بکشید.
  • آرنج خود را نزدیک به بالاتنه نگه دارید و شانه و تنه خود را برای ثبات بیشتر حمایت کنید.

او فشار می دهد

به فشار-آپ، که به عنوان فشار عضله سه سر نیز شناخته می شود، به عنوان یک تکنیک brute force فکر کنید. این شامل فشار دادن دست حریف به سمت پایین و غلبه بر او با قدرت عضله دوسر، شانه و عضله سه سر است. شما در این حرکت از وزن بدن خود استفاده خواهید کرد.

این تکنیک برای زمانی که برتری قدرت آشکاری نسبت به حریف خود دارید بهتر ذخیره می شود. بسیاری از کشتی گیران بازو نیز از آن برای مقابله با تلاش رول بالای سر استفاده می کنند.

نحوه انجام مطبوعات

  • بازوی خود را نزدیک بدن قرار دهید.
  • دست حریف خود را تا حد امکان بالا نگه دارید.
  • از شانه خود برای تکیه دادن به رقبا استفاده کنید. وضعیت بالاتنه شما باید شبیه حالت فشار به پایین عضله سه سر باشد.
  • از قدرت عضلات دوسر بازو، ساعد، مچ، شانه و پشت خود برای پین زدن به حریف استفاده کنید.

تکنیک های دفاعی

کشتی بازو فقط حمله کردن نیست. همچنین باید یاد بگیرید که چگونه در برابر این تکنیک های اساسی دفاع کنید.

در مقابل رول بالا

قهرمان کشتی بازو جهان گفت: “در یک تاپ دفاعی، تمرکز روی حفظ موقعیت دست خوب و نزدیک نگه داشتن حریف به خود است. ممکن است موقعیت مرکزی خود را برای رسیدن به آن فدا کنید.” جانیس آمولینز.

هدف اصلی رول بالای سر دفاعی این است که با افزایش فاصله بین دست، بازو و مچ حریف از بدن و جلوگیری از بالا آمدن آنها روی دست، موضع حریف را به هم بزند.

در برابر قلاب

مچ دست خود را بالا و صاف نگه دارید تا از کنترل حریف جلوگیری کنید. روی ایجاد قدرت در عضلات دوسر بازو و ساعد خود تمرکز کنید و اجازه ندهید که مچ دست شما را به عقب خم کنند. اکستنشن مچ دست شما را در یک مسابقه کشتی بازو در موقعیتی آسیب پذیر قرار می دهد.

در مقابل مطبوعات

مچ دست خود را روی دست حریف خود قرار دهید و سعی کنید به داخل یک قلاب یا آپرکات حرکت کنید تا او را از تعادل خارج کنید و از نقاط ضعف آنها سوء استفاده کنید.

تکنیک های پیشرفته کشتی بازو

پس از تسلط بر حرکات اولیه، باید به سراغ تکنیک های پیشرفته بروید که حریفان را مجبور به تسلیم زمین می کند. این شامل:

شاه حرکت کرد

این حرکت مستلزم ترکیبی از قدرت و مهارت است. با قرار دادن قلاب سنتی و سپس کشیدن دست حریف به سمت خود در حالی که به شدت فشار می دهید شروع می شود. هنگامی که این حرکت به طور کامل انجام شود، مقابله با این حرکت بسیار دشوار است. این ترکیبی از تکنیک های قلاب و فشار است و نیاز به زمان بندی دقیق دارد.

رول شانه

از این حرکت برای خنثی کردن مانور پینینگ حریف استفاده کنید. هنگامی که آنها شروع به اعمال فشار کردند، شانه خود را روی بازوی خود بچرخانید تا نیروی آنها از بین برود و چرخ را به دست بگیرید.

فشار پشت

کمر بزرگترین گروه عضلانی در قسمت بالایی تنه است و می تواند به شما کمک کند در رقابت دست بالا را بدست آورید. این شامل کمی عقب کشیدن بازوی خود با استفاده از عضلات شکم و عضلات دوسر است و به شما زمان می دهد تا حرکت پایانی خود را آماده کنید.

تکنیک های استراتژیک کشتی بازو

زمان هایی وجود خواهد داشت که نمی توانید رقیب خود را شکست دهید. در چنین مواقعی، این حرکات استراتژیک بهترین گزینه برای شما خواهند بود:

پرس فلاپ

این مرحله مربوط به انجام بازی طولانی است. در ابتدا به حریف خود اجازه دهید تا کمی زمین به دست بیاورد. ایده این است که آنها احساس اعتماد بیش از حد کنند. هنگامی که آنها شروع به خسته شدن می کنند، باید با یک حمله قدرتمند با آنها مقابله کنید و آنها را غافلگیر کنید.

حجامت دست

حجامت ماهرانه دست‌هایتان می‌تواند به شما اهرمی دیوانه‌کننده بدهد، زیرا می‌تواند دست حریفتان را به زور باز کند و گرفتن او را ضعیف کند. دوون لارات قهرمان جهان بر اهمیت حجامت در الف ویدیوی یوتیوب با پاورلیفتر و بدنساز لری ویلز.

لارات گفت: “یک جام قوی برای موفقیت در کشتی بازو ضروری است زیرا به شما امکان می دهد حریف خود را به سمت خود بکشید و موقعیت برتر را به شما می دهد.”

چرا درک تکنیک های دفاعی و تهاجمی برای برنده شدن در مسابقات کشتی بازو مهم است

تسلط بر حمله و دفاع برای موفقیت در کشتی بازو بسیار مهم است.

وقتی در یک مسابقه کشتی بازو هستید و متوجه می شوید که حریف شما در حال انجام چه کاری است، به شما برتری ضرب المثلی می دهد. تقسیم تکنیک ها به تکنیک های تهاجمی و تدافعی، اهداف و اولویت های اصلی مسابقه را برجسته می کند.

به عنوان مثال، هنگامی که حریف شما از یک استراتژی تهاجمی استفاده می کند، پاسخ دادن با استراتژی تهاجمی باعث هدر رفتن تلاش و خستگی می شود. شما باید مانورهای خود را بسته به موقعیت تنظیم کنید.

با این حال، خط باریکی بین حمله و دفاع وجود دارد و ممکن است مجبور شوید استراتژی‌ها را به سرعت تغییر دهید تا حریف خود را از حالت گارد خارج کنید. به یاد داشته باشید، گاهی اوقات بهترین دفاع یک ضد حمله غافلگیرکننده و به موقع است.

چگونه در مسابقه کشتی بازو برنده شویم

کشتی بازو می تواند بسیار دشوار باشد. برای بیرون آمدن پیروز باید روی انگشتان خود بمانید. در اینجا نحوه برنده شدن در یک مسابقه کشتی بازو، حتی اگر خیلی بزرگ هستید، آمده است:

ترکیب فناوری ها

برخلاف آنچه که اکثر کشتی گیران مبتدی فکر می کنند، آپرکات، هوک و پرس حرکات یکباره نیستند. شما باید یاد بگیرید که چگونه بین آنها انتقال پیدا کنید. در طول تمرین، با یک حلقه بالای سر شروع کنید، سپس قبل از اتمام با پرس شانه، به قلاب بروید. این کار را برای چندین گروه تکرار کنید.

در طول مسابقه کشتی بازو، باید مدام حریف و مانورهای او را مطالعه کنید تا استراتژی خود را تنظیم کنید.

استراتژی های مسابقه

اکنون که استراتژی‌های مختلف را می‌شناسید، باید بدانید چه زمانی از آنها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اگر بازیکن قوی‌تری در مسابقه هستید، بلافاصله شروع به حمله کنید و به حریف خود فرصت فکر کردن یا ضدحمله ندهید. آنها را با یک حرکت آپرکات، هوک یا کینگ غرق کنید.

از طرف دیگر، اگر شما یک نقطه ضعف در اندازه دارید، ضد حملات دوست شما هستند. شما باید با دفاع مداوم حریفان خود را خسته کنید. هنگامی که آنها شروع به زمین خوردن کردند، با پرس سه سر را بکشید.

ورزشکاران قد کوچک باید با فشار دادن فلاپ احساس راحتی کنند.

ذهنیت برنده

کشتی بازو به همان اندازه که یک بازی روانی است، یک بازی فیزیولوژیک است. علاوه بر این، کشتی با بازو دردناک است و آسیب دیدگی شایع است. شما باید درد را بپذیرید و در هر مسابقه بهترین عملکرد خود را بدهید.

زبان بدن شما باید حاکی از اعتماد به نفس باشد. اگر حریف شما احساس کند که شما در مورد مسابقه عصبی هستید یا مطمئن نیستید، آنها در رقابت برتری خواهند داشت.

کشتی گیران نخبه، نقاط قوت و ضعف خود را می دانند. آنها از نقاط قوت خود استفاده می کنند و از نقاط ضعف حریف خود برای پیروزی در مسابقات استفاده می کنند.

مواردی که برای پیروزی در مسابقات کشتی بازو باید در نظر بگیرید

در اینجا نحوه تبدیل شانس به نفع خود در یک مسابقه کشتی بازو آورده شده است:

  • ماندگاری: شما باید استقامت و استقامت روحی و جسمی خود را برای موفقیت در کشتی بازو تمرین دهید. کشش ها می توانند ادامه داشته باشند، و شما باید ظرفیت ریه و ظرفیت ذهنی برای نگه داشتن داشته باشید.
  • قوی شروع کنید: احتمالاً شما کشتی گیران بازو را دیده اید که در ابتدای مسابقه بهترین تلاش خود را می کنند. این افزایش نیرو به عنوان “سکته مغزی” شناخته می شود. این حرکت را تمرین کنید تا حریف خود را شوکه کنید و بلافاصله به بازوی او فشار بیاورید.
  • بازی های فکری در وسط بازی: اگر قرار است پین شوید، وحشت نکنید. از این به عنوان فرصتی برای تغییر استراتژی خود استفاده کنید. موقعیت بدن خود را تغییر دهید تا حریف خود را وادار به سازگاری کنید. به دنبال پنجره های کوچک باشید تا ضربه نهایی را وارد کنید.
  • شدت در آغوش گرفتن: مسابقات کشتی بازو قرار است شدید و طاقت فرسا باشد. از تکنیک های تجسم برای آماده شدن برای مسابقه استفاده کنید. پرخاشگری کنترل شده و تنفس عمیق از دیگر تکنیک های موثری است که توسط رقبای سطح بالا استفاده می شود.

نتیجه

هیچ سبک کاملی از کشتی بازو وجود ندارد. بهترین رویکرد بسته به حریفان، نقاط قوت و ضعف آنها و موقعیت متفاوت خواهد بود. شما باید از ترکیبی از تکنیک ها و زمان بندی های مختلف برای به دست آوردن دست برتر در مسابقه کشتی بازو استفاده کنید.

پس برای چی منتظری؟ به مانورهای ذکر شده در مقاله برای اثبات تسلط خود بر روی میزهای کشتی بازو مسلط شوید.

اگر در مورد تکنیک کشتی بازو سوالی دارید، آن را در نظرات زیر مطرح کنید، و من خوشحال خواهم شد که به شما کمک کنم!

منابع

فیتنس ولت متعهد به ارائه اطلاعات مبتنی بر علم به خوانندگان ما است. ما فقط از منابع قابل اعتماد و بررسی شده برای پشتیبانی از اطلاعاتی که در مقالات خود به اشتراک می گذاریم استفاده می کنیم.

  1. مولونی، دی.بی.، فیلی، آی.، هیوز، ای.جی.، میرقانی، ک.، شیهان، ای.، و کندی، م. (2021). آسیب های مربوط به کشتی بازو: مروری روایی مجله ارتوپدی بالینی و تروما، 18، 30-37.

اگر سوالی دارید یا نیاز به توضیح بیشتر در مورد این مقاله دارید، لطفا در زیر نظر بدهیدVidur در اسرع وقت به شما پاسخ خواهد داد.

منبع: https://fitnessvolt.com/armwrestling-techniques/