آرنولد شوارتزنگر از رژیم غذایی 70 درصدی گیاهی صحبت می کند و می گوید برای تنظیم فشار خون، مصرف گوشت را کاهش می دهد.

آرنولد شوارتزنگر او از هر ابزاری که در اختیار داشت استفاده کرد تا به یکی از بهترین بدنسازان تمام دوران تبدیل شود. اگرچه اولویت های او با 76 سالگی تغییر کرد، سلامتی و تندرستی همچنان بر زندگی او حاکم بود. شوارتزنگر در ویدیوی اخیر یوتیوب که توسط ریچ رول در 2 اکتبر 2023 منتشر شد، در مورد رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات و طرز فکری که برای تبدیل شدن به هفت بار قهرمان مستر المپیا اتخاذ کرد صحبت کرد.

به عنوان یکی از شلوغ ترین مردان جهان، جای تعجب نیست که آرنولد شوارتزنگر توجه زیادی به بهبود عملکرد و طول عمر می کند. شوارتزنگر پس از یک حرفه درخشان و پر از رویدادهای قابل توجه، به برنامه تغذیه ای روی آورد که به او زندگی بهتری می داد. بیش از پنج سال است که بلوط اتریشی از رژیم غذایی عمدتاً گیاهی تغذیه می کند.

شوارتزنگر به دلیل فواید فشار خون و کلسترول به این رژیم غذایی عمدتاً گیاهی پایبند بوده است. شوارتزنگر پس از غلبه بر بسیاری از جراحی‌های قلب باز و سایر عمل‌ها، زندگی سالم را اولویت اول خود قرار داد.

آرنولد شوارتزنگر در مورد برنامه غذایی 70/30٪ گیاهی خود صحبت می کند.

طبق افسانه بدنسازی، پزشکان او به او توصیه کردند که گوشت کمتری بخورد، بنابراین او به آن پایبند بود.

“من مصرف گوشت خود را کاهش دادم زیرا در حرفه پزشکی، بسیار واضح است که شما برای مدت طولانی از این مزخرفات خلاص می شوید و در نهایت شروع به نتیجه معکوس می کند. آنها فکر می کردند من در سنی هستم که باید غذای خود را کاهش دهم زیرا کلسترولم باید کاهش یابد فشار خونم کمی پایین آمد – و این دقیقاً همان کاری است که من انجام دادم.

من شروع به حذف برخی از غذاها کرده ام، رژیم غذایی من بسیار خوب است، اگر درصدی روی آن بگذارید و من در آن خوب باشم، می گویم مصرف گوشت خود را حدود 70 درصد کاهش می دهم. 30 درصد دیگر فقط به خاطر من است – هرازگاهی ممکن است در خانه یک استیک درست کنم و مسابقات UFC را تماشا کنیم، و به نوعی با همه گوشت ها جور در می آید. اگرچه بسیاری از مبارزان UFC وجود دارند که به سبزیجات متکی هستند.

شوارتزنگر در مورد تسخیر نفس خود، والدینش و المپیک ویژه صحبت می کند

شوارتزنگر اگرچه همیشه سعی می‌کرد اعتماد به نفسش را بیرون دهد، اما اعتراف می‌کند که در دوران بدنسازی‌اش زمان‌هایی وجود داشته که مجبور بوده روی خودش کار کند. “احساس می کنم” مستر المپیا با وجود ایراداتی که در آینه دید.

“این می توانست باشد (ایگو می توانست زندگی من را خراب کند). من می توانستم. تنها چیزی که احتمالا به من کمک کرد این بود که هرگز احساس نکردم که با شما صادق باشم. نه در بدنسازی، نه در – منظورم این است که من. تظاهر می کنم – و حرف بزرگ را درست انجام می دهم، “من بهترین بدنساز هستم.” همه این کارها را انجام می دهم، اما در واقع… احساس می کنم وقتی مثلاً در یک فیلم کار می کنم، این کار را نمی کنم. واقعاً احساس می کنم با لوله کش بودن فرق دارد.

“تو برو سر کار. همه آرایش کردند و من مثل احمق ها ساعت پنج صبح آنجا می نشینم تا ساعت هشت آماده شوم. بعد تو برو بیرون و کارت را انجام بده، صحنه هایت را انجام بده، و بعد برو و ناهارتان را بخورید، رفتن به سر کار و بازگشت به خانه یکسان است.

“همانطور که من خودم را در آن مکان قرار می دهم و حتی وقتی به یاد می آورم که کجا باید این کار را انجام دهم، واقعیت فوراً مستقر می شود. من خودم را شبیه آقای المپیا می کنم اما وقتی در آینه نگاه می کنم عیب های زیادی را می بینم. عیب های زیادی وجود دارد و دل های شما هرگز به اندازه کافی بزرگ نمی شوند و ران های شما، بیا. چگونه می خواهم طرز فکرم را اینجا جعل کنم؟ اینطوری با خودم حرف زدم اما بعد وقتی بیرون آمدم و گفتم می‌خواهم بهترین اندامی را که دنیا دیده است به نمایش بگذارم. من شیرین صحبت می کنم

داشتن انتظارات بالا همیشه بخشی از کتاب بازی آرنولد بوده است، اما او ترجیح می دهد خونسردی خود را حفظ کند.

من خوش شانس هستم که در این موقعیت هستم اما احساس خوبی نسبت به آن ندارم. او اضافه کرد شوارتزنگر

شوارتزنگر با نگاهی به گذشته، پدر و مادرش را به یاد می‌آورد که در دو مسابقه بدنسازی او شرکت کردند: یکی در گراتس، مجارستان، و سپس زمانی که او سومین عنوان المپیک خود را در آلمان به دست آورد، کمی قبل از مرگ پدرش در سن 66 سالگی.

“تنها مسابقه ای که پدرم تا به حال دیده بود، مسابقه ای در گراتس بود، و سپس مسابقه ای در اسن، آلمان که برای سومین بار عنوان مستر المپیا را به دست آوردم. و درست پس از آن پدرم درگذشت. بنابراین من خوش شانس بودم که او آن را دید.»

شوارتزنگر به عنوان مربی وزنه برداری برای ورزشکاران المپیک ویژه فراخوانده شد که او آن را یکی از رضایت بخش ترین تجربیات زندگی خود می دانست.

“ابتدا باید خودت را بسازی. و برای من مشخص شد که هر چه بیشتر خودم را بسازم، بیشتر رشد کنم، بیشتر می‌توانم پس بدهم. بنابراین وقتی شش بار مستر المپیا و المپیک ویژه شدم، نام بردم. من و گفتم می توانید بیایید و مربیان ورزشکاران المپیک ویژه ما را به عهده بگیرید، بچه هایی را می شناسید که چالش های فکری دارند، بهترین هماهنگی را ندارند و اغلب در ورزش مشکل دارند.

آنها می خواستند تأثیر تمرینات با وزنه را مطالعه کنند. به خاطر اینکه آقای المپیا بودم برای این کار فراخوانده شدم. من کسی بودم شما مرجع شماره یک بدنسازی بودید. شوارتزنگر توضیح داد که به همین دلیل فراخوانده شدم. ناگهان من بودم – این چیزی نیست که برای آن چانه می‌زدم یا برایش شوت می‌کردم، یا هرگز هدفم نبود، من در آن زمان مربی ملی، مربی قدرت کلاس جهانی برای المپیک ویژه بودم.»

در نهایت، شوارتزنگر به اهمیت ذهن باز و کشف تمرینات جدید اشاره کرد:

“وینس جراندا، احتمالاً در مورد او شنیده‌اید، زیرا شما یک طرفدار تناسب اندام هستید. او یک باشگاه ورزشی در دره، باشگاه وینس داشت. من او را در حال انجام تمرین، تمرین عضلات سه سر بازو، دیدم، و به او نگاه کردم و گفتم:” انجام می‌دهی؟» و او می‌گوید: «این برای عضلات سه سر است.» «به خودم گفتم: «آن روزها آن را امتحان کردم: 40 ست 20 تکراری انجام می‌دادم.»

شاروزنگر افزود: روز بعد، این عضله در حال پریدن در همه جا بود. “من متوجه شدم که او کاملاً درست می گوید.”

این اولین آپدیت سلامتی آرنولد شوارتزنگر در فصل 2023 نبود. همین چند روز پیش، این ستاره سینما در یک مصاحبه صریح درباره طول عمر و پیری صحبت کرد. شوارتزنگر در حین توضیح در مورد انگیزه، فاش کرد که قصد دارد تا 100 سالگی با یک زندگی «واقعاً سالم» زندگی کند.

شوارتزنگر با وقف خالصانه به تغذیه سالم و ورزش منظم، هر کاری که می تواند برای مبارزه با روند طبیعی پیری و در عین حال حفظ برنامه سخت خود انجام می دهد.

ویدیوی کامل را از کانال یوتیوب ریچ رول در زیر مشاهده کنید:

مربوط: “هیچ چیز نمی تواند من را متوقف کند” آرنولد شوارتزنگر برای تمرین پس از جراحی آرنج “تلمبه” کرد

منبع: https://fitnessvolt.com/schwarzenegger-plant-based-diet/