بهتر است به تنهایی کار کنید یا با شریک زندگی؟ (نظرات تخصصی)

به گفته کارشناسان، کار کردن با یک شریک می تواند مسئولیت پذیری، انگیزه و حمایت را فراهم کند، اما ورزش به تنهایی انعطاف پذیری و تمرکز را فراهم می کند. در نهایت، اینکه بهتر است به تنهایی ورزش کنید یا با شریک زندگی، به اهداف و ترجیحات فردی شما بستگی دارد.

در اینجا نگاهی اجمالی به آنچه علم در مورد این موضوع می گوید:

بر اساس یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده، ورزش با شریک زندگی می‌تواند عملکرد را در تمرینات هوازی بهبود بخشد. شایان ذکر است که شریک زندگی نیازی به حضور فیزیکی ندارد. تمرین با شرکای حاضر از لحاظ فیزیکی می تواند عملکرد را در یک کار ورزشی در چندین جلسه بهبود بخشد. (1)

با این حال، یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی علم ورزش دریافتند که ورزش به تنهایی یا با شریک زندگی بر انگیزه یا متغیرهای تناسب اندام پس از چهار هفته تمرین تاثیری ندارد. (2)

در طول سفر 17 ساله ام در پاورلیفتینگ، با شرکا و به تنهایی تمرین کرده ام. در این مقاله، نکات و نکات مربوط به آموزش را با شرکای خود و خودتان و بایدها و نبایدهای انجام آن برای به حداکثر رساندن عملکرد و نتایج به اشتراک بگذارم.

مزایای آموزش فردی

مردی عضله دوسر خود را تمرین می دهد

آموزش به تنهایی یا با یک شریک دارای مزایا و معایب است. اغلب اوقات، ضعف در یک رویکرد به قدرت در رویکرد دیگر تبدیل می‌شود. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد تمرین به تنهایی بدانید:

انعطاف و استقلال

وقتی به تنهایی تمرین می کنید، در انتخاب تمرینات، برنامه، مدت و مکان خود آزادی مطلق دارید. تمرین با یک دوست مستلزم این است که برنامه های شما با هم هماهنگ باشد، که می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر هر دو مشغول باشید.

افرادی که با دوستان خود تمرین می کنند، موافقند که عذرخواهی به دلیل کنسلی دیرهنگام، تاخیر و عجله در طول تمرین، بخشی از برنامه است.

بدون حواس پرتی

اکثر شرکای تمرینی بخش زیادی از زمان استراحت بین ست ها را صرف صحبت در مورد چیزهای تصادفی می کنند. این چت ها معمولا بر عملکرد تمرین تاثیر می گذارند. از سوی دیگر، تمرین به تنهایی به شما این امکان را می دهد که روی تمرینات خود تمرکز کنید و در نتیجه حداکثر کارایی را به دست آورید.

افرادی که وزنه برداری را نوعی مدیتیشن و مراقبت از خود می دانند بهتر است به تنهایی تمرین کنند.

فرصتی برای رشد شخصی

تمرین انفرادی می تواند فوق العاده قدرتمند باشد. کار با یک شریک تمرینی می تواند شما را از نظر روانی و جسمی به همسرتان وابسته کند. با این حال، وقتی به تنهایی تمرین می‌کنید، اعتماد به نفس ایجاد می‌کنید که برای موفقیت درازمدت تناسب اندام ضروری است.

علاوه بر این، تمرین به تنهایی امکان تمرکز عمیق را فراهم می کند. برخی از افراد با ورزش آرام و مداوم به موفقیت دست می یابند. این تمرکز می تواند به توسعه ارتباط ذهن و عضله و تقویت پمپ های عضلانی کمک کند، که ممکن است هیپرتروفی و ​​افزایش قدرت را افزایش دهد. (3)

نکته حرفه ای: استفاده از هدفون های حذف کننده نویز فعال می تواند به شما کمک کند تا در طول تمرینات خود احساس آرامش و خونسردی عمیقی پیدا کنید. همچنین به اطرافیانتان می گوید که برای مکالمه در دسترس نیستید.

برنامه های شخصی

این عامل معمولاً هنگام صحبت در مورد تمرین دو نفره نادیده گرفته می شود. هر فردی نقاط قوت و ضعف منحصر به فردی دارد. وقتی با یک شریک تمرین می‌کنید، برنامه‌نویسی فقط می‌تواند به یک فرد پاسخ دهد، به این معنی که علایق فرد دیگر باید در عقب باشد.

با این حال، اکثر مردم نمی دانند که برنامه های تمرین قدرتی چگونه کار می کنند و بیشتر دوران تمرینی خود را به دنبال تمرینات بهینه نمی گذرانند.

ورزشکاران رقابتی باید به تنهایی تمرین کنند. اگر به یک نقطه‌نظر نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنم مربی‌ای را استخدام کنید که بتواند در طول تمرین همراه شما باشد. این به شما این امکان را می دهد که هر ست، تکرار و سرعت را برای تمرکز لیزر بر روی نیازهای منحصر به فرد خود سفارشی کنید.

مزایای آموزش شریک

جانی جکسون و برانچ وارن
جانی جکسون و برانچ وارن

در اینجا مزایای کار با یک شریک وجود دارد:

انگیزه دادن

برنامه های آموزشی شریک تحت یک توافق ناگفته عمل می کنند: هر دو شریک آموزشی باید به وقت یکدیگر احترام بگذارند و بدون شکست در آن شرکت کنند. آیا این همیشه کار می کند؟ نه، اما وقتی این کار را می کند زیباست.

یک شریک آموزشی می تواند منبع انگیزه و تشویق در طول یک مجموعه دشوار باشد. یک شریک آموزشی خوب می داند که چگونه دکمه های شما را فشار دهد تا بیشترین بهره را از شما ببرید.

سازگاری و مسئولیت پذیری

بسیاری از ورزشکاران انفرادی تمایل دارند از تمرین قسمت هایی از بدن که دوست ندارند صرف نظر کنند. با این حال، اگر با یک شریک تمرین کنید، احتمال این اتفاق می افتد، زیرا نمی خواهید او را ناامید کنید. مربیگری با یک شریک، هک پاسخگویی نهایی از این نظر است.

دکتر هیروفومی تاناکا، استاد حرکت شناسی و آموزش سلامت در دانشگاه تگزاس در آستین، معتقد است که ورزش کردن با یک شریک آموزشی، احتمال اینکه شما در طولانی مدت به رژیم ورزشی خود پایبند باشید را افزایش می دهد.

“شروع به ورزش آسان است، بخش سخت این است که به ورزش ادامه دهید، یکی از شاخص های موفقیت در مورد ورزش مداوم، حمایت دیگران است.

همچنین به همین دلیل است که برنامه های ورزشی گروهی مانند کلاس های یوگا و پیلاتس بسیار موفق هستند.

علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که تمرین با یک شریک عاشقانه ممکن است تجربه آنها را – هم در ورزش و هم به طور کلی – بهبود بخشد. همچنین به این نتیجه رسید که شرکای عاشقانه ای که با هم تمرین می کنند، بیشتر به برنامه ورزشی خود پایبند هستند. (4)

به شما کمک می کند تا شروع کنید

زوج ها با هم ورزش می کنند

گشت و گذار در باشگاه می تواند برای مبتدیان ترسناک باشد. یک دوست آموزشی می تواند شما را از طریق اصول اولیه تمرین راهنمایی کند و تکنیک های تمرینی صحیح را به شما آموزش دهد، که می تواند خطر آسیب دیدگی شما را محدود کند و عملکرد و نتایج شما را افزایش دهد.

نکته حرفه ای: مطمئن شوید که شریک تمرینی شما با تجربه است و مهارت هایی برای آموزش اصول اولیه تمرین مقاومتی را دارد.

از حد خود فراتر بروید

من معمولا برای رسیدن به این مزیت با یک شریک تمرین می کنم. بلند کردن وزنه های مشابه برای تعداد تکرار و ست های یکسان برای مدت زمان طولانی ممکن است منجر به فلات تمرین شود. تمرین با یک دوست می تواند به شما کمک کند با افزایش ایمن شدت و حجم تمرین خود از طریق اصول تمرینی پیشرفته مانند منفی و تکرارهای اجباری، از پشت بام عبور کنید.

کار با شریک یک چالش روانی نیز به همراه دارد. شما همیشه دوست دارید که از شریک آموزشی خود بهتر عمل کنید. این رقابت سالم باعث می‌شود که هر دوی شما از تمرینات خود تغذیه کنید.

یاد بگیرید و دانش خود را گسترش دهید

من آموزش با یک شریک با تجربه تر را توصیه می کنم. به این ترتیب می توانید تکنیک ها، تمرین ها، فرم های مختلف و مدل های ذهنی جدید را یاد بگیرید که می تواند عملکرد و نتایج شما را بهبود بخشد. این تضمین می کند که تمرینات شما همیشه هیجان انگیز و سرگرم کننده هستند.

شما نمی توانید به تنهایی تمرین کنید

بیایید صادق باشیم: تمرین به تنهایی می تواند باعث شود احساس تنهایی کنید. تو فقط با افکارت هستی با این حال، برخی از ما در معاشرت پیشرفت می کنیم و نمی توانیم تصور کنیم که یک یا دو ساعت در روز را بدون صحبت با مردم بگذرانیم.

آنچه کارشناسان می گویند

آرنولد شوارتزنگر، قهرمان هفت دوره مستر المپیا و قهرمان بدنسازی، طرفدار تمرین با یکی از دوستانش در باشگاه است.

من همیشه یک شریک تمرینی از روزهای اولیه ام در اتریش داشتم چه کسی می تواند شما را به چالش بکشد.

آرنولد شوارتزنگر و فرانکو کلمبو
آرنولد شوارتزنگر و فرانکو کلمبو

بسیاری از مردم تصور می کنند که تمرینات با شدت و حجم بالا به یک شریک آموزشی نیاز دارد. با این حال، یکی از پیشگامان تمرینات با شدت بالا و اسطوره بدنسازی در دوران طلایی، مایک منتزرمن غیر از این فکر می کنم.

“شما برای تمرین سخت به یک شریک تمرینی نیاز ندارید. می توانید از اندام دیگر خود برای حمایت در تمریناتی استفاده کنید که معمولاً نیاز به نقطه زنی دارند، مانند حلقه دوسر بازو. از تکرارهای منفی آهسته برای تمریناتی مانند بالا بردن جانبی دمبل و انفجار در مرحله هم مرکز استفاده کنید. “

دنیای ورزش دکتر مایک اسرائیل (دکترای فیزیولوژی ورزشی) یکی از طرفداران بزرگ تمرین با رفیق تمرینی است.

یک شریک آموزشی می‌تواند به شما کمک کند با مسئولیت‌پذیری و تشویق شما، بازخوردی در مورد فرم شما ارائه دهد، که ممکن است به شما کمک کند از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید و نتایج را بهبود ببخشید شرکت. آنها همچنین می توانند با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود به شما در یادگیری تمرینات جدید کمک کنند.

پس از تجزیه و تحلیل صدها نظر کارشناسان صنعت، من به این نتیجه رسیدم: اینکه شما به تنهایی یا با یک شریک آموزشی کار کنید، بستگی به ترجیحات شخصی و اهداف آموزشی شما دارد.

با این حال، ترازو به شدت به نفع تمرین با یک شریک زندگی منحرف می شود.

چه به تنهایی یا با یک دوست تمرین کنید، گاهی اوقات می توانید سبک خود را تغییر دهید تا خود را به چالش بکشید و دیدگاه تازه و جدیدی به دست آورید.

ورزش های قدرتی به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و افرادی که در معرض اطلاعات جدید هستند، بیشترین پیشرفت را دارند.

دوست تمرینی مناسب را پیدا کنید

به دست آوردن یک شریک آموزشی مناسب آسان تر از انجام دادن است. بیشتر افراد قبل از یافتن دوستی که مکمل سبک تمرینی و اهداف آنها باشد، باید چندین دوست ورزشی را جستجو کنند.

در اینجا عواملی هستند که باید در نظر بگیرید:

  • سازگاری تناسب اندام: به دنبال فردی باشید که در سطح مشابه یا کمی پیشرفته باشد. مبتدیان نباید امیدوار باشند که با بدنسازان IFBB Pro تمرین کنند. عدم تطابق می تواند منجر به از دست دادن انگیزه و افزایش خطر آسیب شود.
  • اعتبار: فردی را انتخاب کنید که وقت شناس و قابل اعتماد باشد. شما باید به وقت یکدیگر احترام بگذارید. من توصیه می کنم قبل از شروع تمرین با هم قوانین اساسی را تنظیم کنید.
  • مثبت بودن: یک شریک تمرینی خوب همیشه قبل از ست به شما انگیزه می دهد و پیروزی های شما را جشن می گیرد. یک ذهنیت منفی می تواند عملکرد و نتایج شما را مختل کند.
  • جداول تطبیق: این یک بی فکری است. اگر مجبور باشید در برنامه های خود برای تمرین با هم تغییرات عمده ای ایجاد کنید، این همکاری طولانی نخواهد بود.
  • ارتباط باز: کسی را انتخاب کنید که بتوانید با او صادق باشید. اگر شریک بالقوه پذیرای بازخورد سازنده نیست، باید در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

توجه: محتوای Fitness Volt فقط برای مقاصد اطلاعاتی است. توصیه های پزشکی را برای تشخیص، پیشگیری یا درمان مشکلات سلامتی در نظر نگیرید. اگر مشکل سلامتی دارید، باردار هستید یا زیر 18 سال سن دارید، قبل از شروع هر مکمل، تغذیه یا برنامه تناسب اندام جدید، باید با پزشک خود مشورت کنید.

نتیجه

اینکه با یک شریک تمرین می کنید یا به تنهایی به ترجیحات و اهداف شما بستگی دارد. توصیه می کنم هر دو را امتحان کنید تا بهترین کار را برای شما پیدا کنید. با این حال، با خیال راحت از یک رویکرد ترکیبی استفاده کنید. برای مثال، مربیان فردی می‌توانند هفته‌ای یک‌بار با یک دوست تمرین کنند تا شرایط را در برنامه تمرینی خود تغییر دهند.

اگر سؤالی در مورد آموزش به تنهایی یا با یک شریک دارید، آنها را در نظرات زیر مطرح کنید و من خوشحال خواهم شد که به شما کمک کنم!

منابع

فیتنس ولت متعهد به ارائه اطلاعات مبتنی بر علم به خوانندگان ما است. ما فقط از منابع قابل اعتماد و بررسی شده برای پشتیبانی از اطلاعاتی که در مقالات خود به اشتراک می گذاریم استفاده می کنیم.

  1. ایروین، پی سی، اسکورنینسی، جی.، کر، ن. ال.، آیزنمن، جی سی، و فلتز، دی ال. (2012). تمرینات هوازی زمانی ترویج می‌شود که عملکرد فردی بر عملکرد گروه تأثیر بگذارد: آزمونی از اثر افزایش انگیزه کوهلر. Annals of Behavioral Medicine: انتشارات انجمن طب رفتاری، 44(2)، 151-159.
  2. Swiantkiewicz, Kayla A. (2019) “اثر ورزش شریک و فردی بر انگیزه و تناسب اندام”، مجله بین المللی علوم ورزش: مجموعه مقالات کنفرانس: جلد. 2: ACE. 11، ماده 7. موجود در:
  3. هیرونو، تی.، ایکزوئه، تی.، تانیگوچی، ام.، تاناکا، اچ.، سائیکی، جی.، یاگی، ام.، اومهارا، جی.، و ایچیهاشی، ن. (2022). رابطه تورم عضلانی و هایپرتروفی ناشی از تمرین مقاومتی مجله تحقیقات استحکام و شرطی سازی، 36 (2)، 359-364.
  4. Sackett-Fox، K.، Geer، J.، and Updegraff، J. A. (2021). بهتر با هم: تاثیر ورزش با یک شریک عاشقانه. مجله روابط اجتماعی و شخصی، 38 (11)، 3078-3096.

اگر سوالی دارید یا نیاز به توضیح بیشتر در مورد این مقاله دارید، لطفا در زیر نظر بدهیدVidur در اسرع وقت به شما پاسخ خواهد داد.

منبع: https://fitnessvolt.com/workout-alone-or-with-partner/