تیم اورس کالچینسکی و جی کاتلر برای از بین بردن حلقه های سه سر و شانه – فیتنس ولت

اورس کالسینسکی و جی کاتلر دوباره با هم متحد شدند. این بار، این دو، عضلات سه سر و شانه‌های خود را در ورزشگاه تمرین کردند و حکمت بدنسازی را به اشتراک گذاشتند.

Urs Kaleczyński آلمانی یکی از رقبای پیشرو اروپایی در لیگ حرفه ای IFBB امروز است. کالسزینسکی که یک رقیب برتر در بخش کلاسیک فیزیک است، در المپیا 2022 و 2023 به سکو رسیده است و سطح موفقیت مشابهی در مسابقات آرنولد کلاسیک حفظ کرده است.

اخیراً، کالسینسکی با جی کاتلر، اسطوره بدنسازی، برای تمرین عضلات سه سر و شانه همکاری کرد. کاتلر بیشتر به خاطر قهرمانی در جام مستر المپیا چهار بار (2006 تا 2008 و 2010) شناخته می شود. رقابت او با 8 بار آقای المپیا رونی کلمن یکی از بزرگترین رقابت های رقابتی تمام دوران محسوب می شود.

این پیرمرد 50 ساله به یکی از برجسته ترین چهره های دنیای بدنسازی تبدیل شده است. او همچنان از طریق محتوای رسانه های اجتماعی، نکات بدنسازی و پادکست ها به این صنعت کمک می کند. جامعه بدنسازی از کمک او با جایزه یک عمر دستاورد آرنولد کلاسیک 2024 تقدیر کرد.

ویدئوی آخرین تمرین این دو در کانال شخصی اورس کالسینسکی در یوتیوب منتشر شد. بنابراین بیایید بررسی کنیم که ورزش چگونه تکامل یافته است.

تمرین عضلات سه سر و شانه توسط جی کاتلر و اورس کالچینسکی

تمرین سینه و شانه توسط جی کاتلر و اورس کالچینسکی شامل تمرینات زیر است:

کشش طناب سه سر بازو

کاتلر و کالسینسکی، فشار طناب سه سر را به عنوان اولین تمرین جلسه تمرینی خود انتخاب کردند. کاتلر توضیح داد:

“این همیشه اولین تمرین من است – فشار با طناب عضلانی… فقط برای گرم کردن آرنج و چیزهای دیگر در سنم اصلاً درد آرنج ندارم.”

کاتلر که معمولاً ترجیح می دهد ست های ایستاده را انجام دهد، در این تمرین ست های دراپ را با کالسینسکی امتحان کرد.

اکستنشن های کابل بالای سر بازو

سپس این زوج یک حلقه روی عضله سه سر را انجام دادند که عضله سه سر را از یک موقعیت کشیده تحریک می کرد و روی سر بلند سه سر بازو تمرکز می کرد.

کاتلر که عادت داشت اکستنشن عضلات سه سر دمبل را با وزنه‌های سنگین انجام دهد، اعتراف کرد که اهمیت ماشین‌ها را بعداً در زندگی خود فهمید. وی بر لزوم استفاده از دستگاه های کابلی برای بدنسازان حرفه ای تاکید کرد و گفت:

من قبلاً این طرز فکر را داشتم که باید وزنه‌های آزاد انجام می‌دادم. اما اکنون می‌دانم که با کابل، گاهی اوقات وارد فضایی می‌شوید که این تنش دائمی را دریافت می‌کنید. آنها در مورد این تنش مداوم، انقباض عضلانی صحبت می‌کنند… فکر می‌کنم. با کابل، شما مجاز به انجام این کار، بدنسازی در مورد مجسمه سازی است، نه ساختن بزرگترین جرم.

فرورفتگی عضلات سه سر

بدنسازان در مرحله بعد عضلات سه سر خود را با استفاده از این حرکت وزن بدن تمرین کردند. شیب عضله سه سر با شیب قفسه سینه در وضعیت بالاتنه متفاوت است، زیرا فرد باید بیشتر قائم باشد تا کشش را به سمت عضله سه سر هدایت کند.

کاتلر که ترجیح می دهد در حین انجام این تمرین از دستگاه دور بماند، گفت:

«احساس می‌کنم اگر روبه‌روی دستگاه باشم، بنا به دلایلی (احساس می‌کنم) به سینه‌ام تکیه می‌کنم. بنابراین سعی می‌کنم پاهایم را صاف نگه دارم. احساس می‌کنم اگر پاهایم را زیر خود داشته باشم، بهتر است. اگر پاهایتان را به عقب نگه دارید، خم می شوند، درست است، پس وقتی پاهایتان صاف تر باشند، بیشتر روی عضلات سه سر بازو تمرکز خواهید کرد، درست است؟

معکوس کردن عرشه مگس

پس از جلسه عکاسی، کالسینسکی و کاتلر تمرکز خود را روی عضلات باسن معطوف کردند و تمرینات شانه را انجام دادند. شرکای آموزشی ابتدا یک پرواز صاف معکوس را برای تحریک دلتاهای خلفی/دلتاهای خلفی انجام دادند.

کاتلر دلیل انجام تمرینات عضلات سه سر را قبل از شانه ها توضیح داد و گفت:

“شما همیشه باید (روی عضلات ضعیف تر خود) تمرکز کنید. من همیشه قبل از تمرینات چهار سر ران تمرینات همسترینگ انجام می دهم و همه همیشه می گویند چرا این کار را می کنید. زیرا عضلات همسترینگ ضعیف تر از عضلات چهار سر ران هستند.”

دستگاه بالابر کناری نشسته

این حرکت جداسازی دلتوئید جانبی به عنوان تمرین نهایی جلسه تمرین عمل کرد. در حالی که بین ست ها استراحت می کرد، کاتلر یک نکته مهم بدنسازی را با “خرس معجزه” در مورد مضرات بالقوه انجام دراپ ست در میان گذاشت. او گفت:

“حتی اگر شما مردی که در حال غلت زدن هستید، نمی توانید آن را در هر تمرین انجام دهید. سیستم عصبی خود را می سوزانید. نمی توانید بهبود پیدا کنید. مانند انجام تمرینات هوازی در خارج از فصل و سپس تلاش برای انجام آن است. برای اینکه بتوانید به رقابت بپردازید، باید کارهای بیشتری انجام دهید.

چند ترکیب خوب دنبال شد و این زوج جلسه تمرینی را به پایان رساندند.

کاتلر که در فصل 2022-2023 به عنوان بخشی از چالش “Fit by 50” دستخوش تحولی شگفت‌انگیز شد، در کنار اهداف آموزشی خود، یادگیری آلمانی را در سال‌های 2024-2025 تعیین کرده است. در این بین، Kaleczyński همچنان بر روی دستیابی به رویای کلاسیک خود در المپیا متمرکز است. منتظر به روز رسانی در مورد پیشرفت باشید.

ویدیوی کامل تمرین را در زیر با حسن نیت از کانال شخصی اورس کالسینسکی در یوتیوب تماشا کنید:


اگر سوالی دارید یا نیاز به توضیح بیشتر در مورد این خبر دارید، لطفا در زیر نظر بدهیداندرو در اسرع وقت به شما پاسخ خواهد داد.

منبع: https://fitnessvolt.com/urs-kalecinski-jay-cutler-triceps-shoulder-workout/