جی کاتلر در مورد هیکل “ویژه” خود در سال 2009 مستر المپیا، تغییرات در تمریناتش و ماشین ها در مقابل وزنه های آزاد صحبت می کند – Fitness Volt

جی کاتلر او سفیری برای جامعه بدنسازی است که دائماً خرد و دانش خود را با ورزشکاران و هواداران به اشتراک می گذارد. جی کاتلر در ویدیوی اخیر خود در یوتیوب در سال 2009 در مورد فیزیک بدنی خود، روال تمرین فعلی خود و استفاده از ماشین ها در مقابل وزنه های آزاد صحبت کرد.

جی کاتلر به‌عنوان چهار بار برنده مستر المپیا، به لطف توده‌های باورنکردنی، ابعاد افسانه‌ای و برخی از بزرگ‌ترین تیم‌ها در لیگ حرفه‌ای IFBB، خود را به عنوان یکی از استعدادهای برتر مردان معرفی کرده است. جدا از سرنگونی رونی کلمن بزرگ در سال 2001، کاتلر پس از تبدیل شدن به تنها مردی در تاریخ که عنوان مستر المپیا را به دست آورد، به عنوان یک نماد بدنسازی ظاهر شد.

جی کاتلر در مورد فیزیک سال 2009 مستر المپیا، تغییرات تمرینی و ماشین ها در مقابل وزنه های آزاد صحبت می کند.

این شاهکار در مستر المپیا 2009 انجام شد، جایی که او در راه پیروزی بر رقبای خود برانچ وارن و قهرمان سابق دکستر «بلید» جکسون مبارزه کرد. با گذشت زمان برای تأمل در حرفه درخشان خود، کاتلر به آن مسابقه به یاد ماندنی نگاه کرد و همچنین در مورد چگونگی تغییر بدنش پس از بازنشستگی و اینکه آیا وزنه های آزاد یا ماشین ها را بیشتر ترجیح می دهد، بحث کرد.

جی کاتلر در مورد موفقیت خود در مستر المپیا در سال 2009 صحبت کرد، جایی که او و مربی اش هانی رامبد میزان شگفت انگیز بودن بدن او را دست کم گرفتند.

قبل از این نمایش (آقای المپیا 2009) این اولین سالی بود که با هانی کار کردم و گفتم، “گوش کن، نظرت چیست؟” و او گفت: “نمی دانم، نمی دانم شما چیست.” به نظر می رسد که شما باید ببینید که چه زمانی به آنجا برسید او گفت.

او می دانست که پس از واکنش تماشاگران به حضور او روی صحنه، چیز خاصی را به ارمغان آورده است.

“تقریباً زمانی که آمدم، به نوعی می دانستم. معمولاً می توانید با واکنش تماشاگران، قضاوت کنید که قرار است کجا باشید و چه واکنشی نشان می دهد و وقتی من بیرون آمدم، پشت صحنه، آنها در حیرت بودند. وقتی پیراهنم را از تن همه در آوردم، چه لعنتی می دانستم که چیز خاصی دارم.

کاتلر هنگام نگاه کردن به عکس‌های درک لونسفورد در اینستاگرام، گفت که او را به یاد دوریان یتس می‌اندازد که در سال 1995 در کنار این افسانه به عنوان مهمان ژست گرفت.

“من را به زمانی برگرداند که با دوریان یتس مهمان بودم. این سال 95 در هاوایی بود. یادم می آید که مهمان بودم و یادم می آید وقتی روی صحنه می آمد و پشتش صاف بود باید پشت او می ایستادم.” و تو حتی نمی توانستی آن را باور کنی.”

در ادامه، جی کاتلر در مورد قسمت هایی از بدن که نگهداری از آنها سخت ترین بود صحبت کرد.

“بازوها هنوز اندازه دارند. سینه هنوز وجود دارد. شانه ها از بین رفته اند، پشت از بین رفته است. مطمئناً، من همیشه پاهای کوچکی داشته ام اما آنها مثل قبل نیستند. من هنوز هم پاهای خوبی دارم. در عکسی که در اینستاگرام گذاشتم، به نیکلا و تیم زاویه دادم.

جی کاتلر به اشتراک گذاشت که زمانی که مسابقه می‌داد، عمدتاً از وزنه‌های آزاد استفاده می‌کرد، زیرا دستگاه‌ها هنوز به طور گسترده در باشگاه‌ها در دسترس نبودند.

«تمرینات من مدرسه ابتدایی، اسکات، ددلیفت، پرس نیمکت دمبل یا دمبل یا هر چیز دیگری بود.

من فکر می‌کنم اگر کسی بیشتر با ماشین‌ها بماند، می‌تواند طولانی‌تر شود.

اگرچه تمرینات او نسبت به دوران اوجش تغییر کرده است، اما کاتلر هنوز هم یک تمرین دهنده بزرگ است و وزنه بلند نمی کند، به همین دلیل است که او چنین سلامت مفاصل چشمگیری دارد.

من همیشه این بحث را با میلوس دارم. او فکر می‌کند که ماشین‌ها می‌توانند بهترین نتایج را بگیرند، و این موضوع عمدتاً در مورد تحریک عضلات است، اما من واقعاً خوشحالم که در آن سنی بودم که واقعاً می‌توانم پایه را بسازم و روی آن حرکات اساسی کار کنم و واقعا بدنم را یاد بگیرم و یاد بگیرم چه تمرین هایی برای من مفید است.

این کاری است که من به انجامش ادامه می‌دهم، هنوز تمرین‌های حجمی دارم، همانطور که گفتم با وزنه‌های سنگین تمرین نمی‌کنم، لزوماً هدف این نیست، اما شاید به همین دلیل است که مفاصل من احساس خوبی دارند.»

وقتی صحبت از رفتن به باشگاه می شود، هیچ کس بهتر از جی کاتلر ورزش نمی داند. حتی با وجود اینکه کاتلر بازنشسته شده است، این او را از حفظ هیکل پاره شده خود منع نکرده است. او اخیراً قبل از تولدش در چالش تناسب اندام 50 ساله شرکت کرد و در آنجا بدن خود را کاملا متحول کرد. او پیشرفت خود را در نمایشگاه مهمان MuscleContest FitExpo 2023 رونمایی کرد و طرفداران و داوران را شگفت زده کرد.

جی کاتلر در حالی که به کشتن آن در داخل سالن ادامه می‌دهد، هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت نشان نمی‌دهد و بینش‌هایی را در مورد تمرین و تغذیه به ورزشکاران و طرفداران می‌دهد. با سالها تجربه شخصی، تخصص او مورد توجه قرار می گیرد و افراد را برای بهبود رفاه و سلامت کلی خود الهام می بخشد.

مربوط: جی کاتلر در مورد خوردن ۷ وعده غذایی در روز در زمان اوج مصرف صحبت می‌کند و می‌گوید غذا سخت‌ترین بخش بدنسازی است.


منبع: https://fitnessvolt.com/jay-cutler-talks-2009-olympia-changes-to-training/