دوون لارات – شغل، اوایل زندگی، رژیم غذایی، تمرین و موارد دیگر – فیتنس ولت

کشتی بازو این برای مدت بسیار طولانی وجود داشته است و مردم در طول تاریخ از آن برای تعیین اینکه چه کسی قوی تر است استفاده کرده اند. با این حال، در تاریخ اخیر، این ورزش به یک ورزش رایج تبدیل شده است، و بسیاری به این باورند دوون لارات او بزرگترین ورزشکار تمام دوران است. این کانادایی چندین عنوان قهرمان کشتی بازو جهان را به دست آورد و این ورزش را به سطح جدیدی از محبوبیت رساند. بنابراین، در این مقاله اطلاعاتی در مورد زندگی اولیه، آموزش، رژیم غذایی و حرفه لارات جمع آوری کرده ایم.

نام کامل: دوون لارات
وزن بالا آمدن سن
264.5 پوند (120 کیلوگرم) 6’5 اینچ (196 سانتی متر) 49 ساله
تاریخ تولد عصر ملیت
24 آوریل 1975 دهه 2000/2010/2020 کانادایی

اوایل زندگی

دوون لارات در ویکتوریا، بریتیش کلمبیا، کانادا متولد شد و سال‌های رشد خود را در آنجا گذراند. جالب اینجاست که دوون در سنین بسیار جوانی، به ویژه در سال های جوانی اش، اشتیاق خود را توسعه داد. با این حال، همه اینها از اولین مسابقه کشتی بازو او در برابر مادربزرگش سرچشمه می گیرد.

با گذشت سال ها، دوون لارات اشتیاق خود را به کشتی بازو حفظ کرد، اما علایق بیشتری پیدا کرد. شایان ذکر است، او در سن 21 سالگی پیوستن به ارتش را انتخاب کرد و به عضویت نیروهای عملیات ویژه کانادا درآمد. این بخش بزرگی از زندگی او بود، زیرا او به مدت 16 سال در گروه ضربت مشترک 2 خدمت کرد. در این مدت، دوون هفت بار به افغانستان اعزام شد و در آنجا نیز زخمی شد.

دوون لارات عاشق خدمت سربازی بود، حتی اگر چندین بار جانش در خطر بود. در واقع او هرگز تمایلی به ترک ارتش نداشت و فکر می کرد که تمام عمر خود را صرف خدمت خواهد کرد. علاوه بر این، او تعهد خود را به ارتش و تعهدات خود را به عنوان یک کشتی گیر حرفه ای با موفقیت بزرگ انجام داده است.

دوون لارات همچنین در سنین جوانی جودو را آغاز کرد، زیرا مادرش به اشتیاق او برای مبارزه پی برد. او از کلاس دوم ابتدایی (۸-۷ سالگی) در این ورزش تمرین کرد تا اینکه به سربازی رفت.

مربوط: قطارهای ادی هال را با دوون لارات تماشا کنید

حرفه کشتی بازو

آغازها

در زمانی که دوون لارات کشتی بازو را شروع کرد، این ورزش از جریان اصلی دور بود. از این رو مدتی در مسابقات «زیرزمینی» شرکت کرد. با این حال، او اولین حضور بین المللی خود را در سال 1999 در WAF Worlds انجام داد. جالب اینجاست که دوون بلافاصله با جان برزنیک، پدر کشتی مدرن بازو روبرو شد و شکست خورد.

دوون لارات پس از آن دو سال بعد را صرف بهبود و پیروزی در مسابقات منطقه ای و ملی کرد، قبل از اینکه دومین عملکرد بین المللی خود را در مسابقات قهرمانی نیاگارا در سال 2002 انجام داد، که موفق شد برنده شود و شروع به شناخت بیشتر در جامعه کرد.

پس از آن، دوون لارات مکرراً در بزرگترین استیج های کشتی بازو دیده شد و همچنان به ساختن شهرت قابل احترامی برای خود ادامه داد. او تعدادی از ورزشکاران را با دست راست و چپ شکست داده است، از جمله برد ناراحت کننده بر جان برزنیک در سال 2008. در واقع، او اولین مردی بود که در بیش از دو دهه برزنیک را در یک سوپر فایت شکست داد. نه تنها این، بلکه دوون توانست آن را کار آسانی جلوه دهد و اجازه نداد برژنیک حتی یک دور از مسابقه را برد.

مربوط: لری ولز کشتی یدکی بازو با دوون لارات

او تاج و تخت را به دست گرفت

پس از پیروزی بر جان برزنیک، دوون لارات موقعیت خود را به عنوان بزرگترین کشتی گیر راست دست جهان در آن لحظه به دست آورد. او این را با شکست دادن بازیکنانی مانند مایکل تاد نیز ثابت کرد که بعداً به یکی از بزرگترین رقابت‌هایی که ورزش تا به حال به خود دیده تبدیل شد.

روند تاثیرگذار دوون لارات در سال های بعد ادامه یافت و او شکست ناپذیر به نظر می رسید. بنابراین، در سال 2010، دوون تعدادی از ورزشکاران را شکست داد و در هر دو دسته راست و چپ، کشتی گیر شماره 1 بازو شد. این یک شاهکار منحصر به فرد بود، زیرا او تسلط خود را بدون توجه به وظیفه ای که در دست داشت نشان داد.

دوون لارات به عنوان مردی که باید شکست بخورد، مجبور شده چندین بار از عناوین خود دفاع کند. متأسفانه در سال 2011، دوون عنوان جهانی خود را به تراویس باجنت از دست داد. با این حال، تنها یک سال بعد، او این فرصت را به دست آورد تا آن را در دوئل مقابل آندری پوشکار به دست آورد. این مشکل بزرگی برای دوون نبود، زیرا آنها بازی را 5-1 بردند.

سال 2013 برای دوون لارات نیز سالی چالش برانگیز بود، به طوری که اولگ گوگ، ویلتون براک و اریک وولفل همگی در تلاش برای تکل چپ او بودند. با این حال، او توانست تمام تهدیدات را دفع کند و در اختیار بماند. یعنی تا اینکه در اواخر همان سال مجبور به جراحی روی آرنجش شد و به این ترتیب عنوان های راست دست و چپ دست را از دست داد.

برگشت از مصدومیت

پس از بهبودی از آسیب دیدگی آرنج، دوون لارات به مدتی زمان نیاز داشت تا به بهترین حالت خود بازگردد. بنابراین، از سال 2013 تا 2016، دوون در مسابقات زیادی شرکت کرد و در آنجا به پیروزی هایی دست یافت. با این حال، او در مسابقاتی مانند جان برزنک و مارسیو باربوزا نیز شکست خورد و نشان داد که هنوز برای رسیدن به اوج به زمان بیشتری نیاز دارد.

با این حال، در سال 2016، دوون لارات شروع به افزایش سرعت کرد و یک بار دیگر تقریباً همه کسانی که در راه او ایستاده بودند را در هم شکست. بنابراین، او عناوین بازوی WAL خود را دوباره به دست آورد و “چکش میراث” را برای هر دو بازو در اختیار داشت.

NB: Legacy Hammer نماینده بزرگترین کشتی گیر بازو در جهان است. هنگامی که قهرمان حاکم شکست می خورد، چکش باستانی به حریف پیروز داده می شود. بنابراین، به عنوان راهی برای قدردانی و احترام از بهترین کشتی گیر جهان در آن لحظه عمل می کند.

متأسفانه دوون لارات با وجود بردهای پیاپی خود، در سال 2018 دو مسابقه کشتی بازو را از دست داد که هر دوی آنها به قیمت چکش هریتیج تمام شد. او ابتدا در یک مسابقه راست دست به مایکل تاد باخت، سپس در یک مسابقه چپ دست به دنیس سیپلنکوف باخت.

سه سال گذشت تا دوون لارات این شانس را پیدا کرد که در یک مسابقه حماسی مقابل مایکل تاد، عنوان دست راست خود را دوباره به دست آورد. بنابراین، علیرغم اینکه از برخی بیماری ها رنج می برد و بهبودی در پیش از مسابقه، دوون توانست تاد را شکست دهد.

سال 2021 ثابت شد که سال دوون لارات بود، اکثر ورزشکارانی که در آن زمان با او روبرو شدند، از جمله مایکل تاد، ادعا کردند که قبلاً چنین چیزی را ندیده بودند. علاوه بر این، دوون در آن سال 293 پوند (133 کیلوگرم) وزن داشت و او را مانند یک غول واقعی جلوه می داد.

لارات علیه ساگیناشویلی

پس از پیروزی بر تاد، دوون لارات رقابت شدید دیگری را با هالک گرجستانی، لوان ساگیناشویلی آغاز کرد. این دو مرد ابتدا در رویداد King of The Table 4 در سال 2022 به مصاف هم رفتند که یکی از هیجان انگیزترین مسابقات تاریخ بود. با این حال، اندازه و قدرت بسیار ساگیناشویلی برای غلبه بر دوون کافی بود که در هر شش راند شکست خورد.

این روحیه دوون لارات را خرد نکرد، زیرا او به رقابت با کشتی گیران نخبه ادامه داد و کشتی گیرانی مانند دنیس سیپلنکوف و ارمیس گاسپارینی را شکست داد. علاوه بر این، علیرغم تمرکز بیشتر روی مربیگری راست دست، دوون در سال 2023 در هفت مسابقه چپ دست شرکت کرد. نه تنها این، او همچنین موفق شد در هر هفت مسابقه پیروز شود.

بنابراین از اولین رویارویی خود مقابل لوان، دوون لارات پیشرفت‌های زیادی کرده و به یک سری نتایج عالی دست یافته است. بنابراین، دوون و لوان تصمیم گرفتند در رویداد شرق و غرب 12 2024 یک مسابقه مجدد داشته باشند.

دوون لارات آماده تر از همیشه وارد مسابقه برگشت شد. اما متأسفانه، 60 کیلوگرم (132 پوند) اختلاف وزن بدن، و همچنین قدرت باورنکردنی لفان، یک بار دیگر ثابت شد که غیرقابل عبور است. پس از مسابقه، دوون لوان را تحسین کرد و فاش کرد که او در حال بررسی گزینه هایی برای رقابت در کلاس های وزن سبک تر به جای فوق سنگین است.

در پایان، لوان ساگیناشویلی ثابت کرد که تنها مردی است که چندین بار مقابل دوون لارات مسابقه داده و بدون شکست باقی مانده است. از سوی دیگر، ده ها ورزشکار دیگر که در مقابل دوون قرار گرفتند قربانی تکنیک ها و قدرت شگفت انگیز کشتی کج دستی او شدند.

مربوط: نمایه تری میچل – شغل، زندگی، سوابق شخصی و موارد دیگر

تمرین و رژیم غذایی دوون لارات

یک تمرین

دوون لارات در طول دوران حرفه ای خود روش های آموزشی مختلفی را امتحان کرده است. دوون پس از تمرین جودو و گذراندن بیش از 15 سال در ارتش، بدن خود را طوری آموزش داده است که بتواند انواع حرکات را انجام دهد. با این حال، او اکنون به طور انحصاری از خود به عنوان یک کشتی گیر بازو یاد می کند. بنابراین، تنها تمرکز او در تمرینات، بهبود توانایی های کشتی بازو است.

به طور خاص، همانطور که دوون لارات در … مصاحبهاو 3 تا 4 بار در روز تمرین می کند و تمام آن جلسات فقط بر روی حرکات کشتی بازو در بازوی راست او متمرکز است. او همچنین تمرینات خود را به سه قسمت تقسیم می کند که اولین قسمت آن کشتی بازو با شدت کم است.

مورد دیگر شرطی سازی و توانبخشی است که دوون لارات آن را بسیار مهم می داند، با توجه به اینکه رباط ها و تاندون ها در کشتی بازو آسیب زیادی می بینند. سومین قسمت تمرین او حرکات قدرتی و خاص است که از چند تمرین ویژه تشکیل شده است.

رژیم غذایی

مانند تمرین، دوون لارات انواع مختلفی از رژیم های غذایی از جمله وگان، همه چیزخوار، متعادل، بدنسازی و بسیاری دیگر را امتحان کرده است. با این حال، رژیم گرفتن هرگز خود را به عنوان یک عامل مهم برای دوون نشان نداده است، زیرا او فکر نمی کند که در کشتی بازو اهمیت زیادی داشته باشد.

در عوض، دوون لارات تبلیغ کننده هدف اصلی کشتی گیران بازو خوردن غذای کافی است. بنابراین، دوون دوست دارد غذا را آزمایش کند، همانطور که در ویدیوی یوتیوب او دیده می شود که در آن او با Doritos تخم مرغ درست می کند.

جالب اینجاست که دوون لارات ارتباط نسبتاً مشخصی با یک وعده غذایی به ویژه – پنکیک دارد. در مقطعی از زندگی حرفه ای خود، دوون به این نتیجه رسید که باید اندازه و قدرت به دست آورد و متوجه شد که کیک ها ابزار مناسبی برای این کار هستند. بنابراین، عشق او به پنکیک های پوشیده از شربت افرا مورد توجه بسیاری قرار گرفت و به یک میم خنده دار تبدیل شد.

دوون و پسرش آودن را در اینجا تماشا کنید که پنکیک های افسانه ای درست می کنند:

مربوط: نمایه عیسی اولیوارس – شغل، آموزش، قد، وزن و بیشتر

جدای از کشتی بازو، دوون لارات در بوکس نیز تلاش کرد و با هافتور بیورنسون به عنوان قوی ترین مرد جهان در سال 2018 روبرو شد. با این حال، برای او خوب پیش نرفت، زیرا مسابقه در پایان راند اول با ناک اوت فنی به پایان رسید.

دوون لارات در ورزش کشتی بازو چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته است. خوشبختانه او بارها اعلام کرده است که این بزرگترین علاقه اوست و قصد دارد در طول زندگی خود به حضور در این ورزش ادامه دهد. دوون مطمئناً شخصیت مهمی در جامعه است، که نقش بزرگی در رساندن این ورزش به این نقطه ایفا کرده است و امیدواریم در آینده آن را حتی بیشتر کند.


اگر سوالی دارید یا نیاز به توضیح دارید لطفا در زیر نظر بدهیدوداد بلافاصله پاسخ خواهد داد.

منبع: https://fitnessvolt.com/devon-larratt/